Guazala
Well-known member
Sowieso oppassen met zo een luikje bij kittens. Als dat eens wat te hard toeflappert op hun staart, kan dat zo’n kleintje zo doen verschieten dat ze bang worden voor de kattenbak. En dat wil je zeker niet. Ge moet maar juist ne keer pech hebben en daarna een zindelijkheidsprobleem. Beter voorkomen dan genezen.We hebben een grote met deksel en luik voor onze oudste kat. Die gaat daar zonder problemen op.
De nieuwe kat heeft z'n eigen, kleinere maar open kattenbak. Echter gaat die vanzelf op de kattenbak van de oudste (mits het deksel er niet opstaat).
Dus we hebben die ene kattenbak weggenomen.
Misschien moet ik sneller de korrels vervangen die erin liggen. Uitscheppen dagelijks tot meermaals per dag. Die katten kakken erop los.
Edit: het probleem zal zich met tijd wel vanzelf oplossen. Nu mag hij nog niet buiten alleen.
Bij ons had de kweekster aangeraden de kleppen van de bak te halen als ze kitten waren. Gezien dat xxl bakken zijn, kan dat bij zo’ n kleine zelfs pijnlijk zijn als die toeklapt op het staartje.
Ondertussen staan die nog altijd open. Ik vind dat wel handig om vanop afstand te zien of ze proper gemaakt moeten worden. En gezien het hier een zoektocht is naar voeding waar ze geen diarree van krijgen, probeer ik ook wat int oog te houden hoe het eruit ziet voor het begraven is en dan is dat ook makkelijker.