Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
We hebben een grote met deksel en luik voor onze oudste kat. Die gaat daar zonder problemen op.
De nieuwe kat heeft z'n eigen, kleinere maar open kattenbak. Echter gaat die vanzelf op de kattenbak van de oudste (mits het deksel er niet opstaat).

Dus we hebben die ene kattenbak weggenomen.

Misschien moet ik sneller de korrels vervangen die erin liggen. Uitscheppen dagelijks tot meermaals per dag. Die katten kakken erop los.

Edit: het probleem zal zich met tijd wel vanzelf oplossen. Nu mag hij nog niet buiten alleen.
Sowieso oppassen met zo een luikje bij kittens. Als dat eens wat te hard toeflappert op hun staart, kan dat zo’n kleintje zo doen verschieten dat ze bang worden voor de kattenbak. En dat wil je zeker niet. Ge moet maar juist ne keer pech hebben en daarna een zindelijkheidsprobleem. Beter voorkomen dan genezen.

Bij ons had de kweekster aangeraden de kleppen van de bak te halen als ze kitten waren. Gezien dat xxl bakken zijn, kan dat bij zo’ n kleine zelfs pijnlijk zijn als die toeklapt op het staartje.
Ondertussen staan die nog altijd open. Ik vind dat wel handig om vanop afstand te zien of ze proper gemaakt moeten worden. En gezien het hier een zoektocht is naar voeding waar ze geen diarree van krijgen, probeer ik ook wat int oog te houden hoe het eruit ziet voor het begraven is en dan is dat ook makkelijker.

En gezien het hier een zoektocht is naar voeding waar ze geen diarree van krijgen
Farmina, op aanraden van m'n zus (haar kat) :support:

Een van de goedkopere webshops die ze in België op voorraad heeft : https://www.cool4pets.be/kattenvoeding/kat-brokken?sort=pd.name&order=ASC&page=2

Ook verkrijgbaar in Franse webshops, maar recent hebben die hun prijzen wat omhoog gehaald.

Van andere 'A-merken' moest m'n vorige kat niks hebben, en de huidige smeet zich er echt op toen ze het voor 't eerst geserveerd kreeg :D

Farmina, op aanraden van m'n zus (haar kat) :support:

Een van de goedkopere webshops die ze in België op voorraad heeft : https://www.cool4pets.be/kattenvoeding/kat-brokken?sort=pd.name&order=ASC&page=2

Ook verkrijgbaar in Franse webshops, maar recent hebben die hun prijzen wat omhoog gehaald.

Van andere 'A-merken' moest m'n vorige kat niks hebben, en de huidige smeet zich er echt op toen ze het voor 't eerst geserveerd kreeg :D

We zijn nu net gestart met de Real Nature Wilderness brokken te testen. Dus eerst dat nog aanzien. Pixel doet het er van in het begin heel goed op. Filou blijft nogal wisselvallig. Maar dat kan natuurlijk ook zijn doordat ze nog maar een paar dagen op nieuwe voeding zitten. De smaak kunnen ze beiden blijkbaar appreciëren.

Maar merci voor de tip. Sowieso interessante webshop voor graanvrije voeding.

Familie van mij gaat verhuizen en we hebben wat meubels cadeau gekregen, waaronder deze grote poef.
We zijn hem natuurlijk allang kwijt. Staat hier van gisteravond. :')
IMG_20231004_113534564_MF_PORTRAIT.jpg

(De reden dat de poes zo opkijkt is omdat ze aan het dak hier aan het werken zijn, dus ze hoort van alles.)

IMG_20231004_114616183_MF_PORTRAIT.jpg

IMG_20231004_115121248_MF_PORTRAIT.jpg

EDIT: foto's bijgevoegd

Laatst bewerkt:
Vandaag is het Werelddierendag. Opnieuw een goed excuus om uw lieveling goed te verwennen.

Heb zelf meer moeite met het verlies van mijn vriend dan ik dacht. Veel gewoontes die niet meer hetzelfde zijn enz.

We zetten Huub zijn eten altijd op de bovenste plank, want daar komt hij niet aan. Vandaag komt de poetsvrouw en die is altijd vrij gul om hem nog wat te geven. Ik was wel behoorlijk verbaasd dat al zijn brokken op waren toen ik thuis kwam en hem iets wou geven, maar misschien was hij heel lief geweest bij de poetsvrouw. Totdat ik een geluid hoorde vanuit de keuken die mij andere vermoedens geeft....

:unsure:

We zetten Huub zijn eten altijd op de bovenste plank, want daar komt hij niet aan. Vandaag komt de poetsvrouw en die is altijd vrij gul om hem nog wat te geven. Ik was wel behoorlijk verbaasd dat al zijn brokken op waren toen ik thuis kwam en hem iets wou geven, maar misschien was hij heel lief geweest bij de poetsvrouw. Totdat ik een geluid hoorde vanuit de keuken die mij andere vermoedens geeft....

:unsure:
We zijn dus vrij zeker. Vandaag was de poetsvrouw er niet en zijn bak was weer leeg. Dat hij rond etenstijd naar buiten wou, leek ons ook een signaal dat er iets niet klopte :unsure: . Dat beest wordt steeds leniger en slimmer heb ik de indruk.

We zijn dus vrij zeker. Vandaag was de poetsvrouw er niet en zijn bak was weer leeg. Dat hij rond etenstijd naar buiten wou, leek ons ook een signaal dat er iets niet klopte :unsure: . Dat beest wordt steeds leniger en slimmer heb ik de indruk.
Ja ja, die van ons had gisteren eens niet op tijd haar eten want jawel de automatische dispenser was al leeg. Ze kwam dan bij ons in de bureau en keuken zagen en volgen, ze kan niet miauwen dus doet ze dat door te staren naar ons en tussen onze benen te lopen en bij het minste van voedselgeurtje op haar achterpoten te staan en snuffelen van waar het komt (zou dat eens moeten filmen trouwens).

Ze is al eens op het ene keukenblad gesprongen om de kookkunsten van de mama te bekijken, ik zie ze dus heus wel zo hoog springen zoals die van u! ;-)

Ik zie in de referral links een kattenluik staan. Nu het terug kouder gaat worden lijkt me dat ook wel interessant, maar in mijn geval zou het voor een binnendeur zijn (zodat de warmte in de leefruimte en keuken blijft) en niet voor een buitendeur, dus die sloten zijn voor mij niet zo belangrijk (er zijn er zelfs met een chip, lol).

Iemand ervaring mee? Sommigen hebben echt slechte reviews, maar dan is het meestal bedoeld voor een buitendeur.

(er zijn er zelfs met een chip, lol)

Buren hier hun living is eens half afgebroken door een vreemde kater die die van hun, door het luikje, tot in de living was gevolgd.
Voor een luikje naar buiten is zo eentje met chip dus geen slecht idee.

Denk dat je voor binnen best vooral kijkt naar gemak om te plaatsen. Dat gaat minder afzien en moet ook niet zo veel kou en toch buiten houden.

Ik zie in de referral links een kattenluik staan. Nu het terug kouder gaat worden lijkt me dat ook wel interessant, maar in mijn geval zou het voor een binnendeur zijn (zodat de warmte in de leefruimte en keuken blijft) en niet voor een buitendeur, dus die sloten zijn voor mij niet zo belangrijk (er zijn er zelfs met een chip, lol).

Iemand ervaring mee? Sommigen hebben echt slechte reviews, maar dan is het meestal bedoeld voor een buitendeur.
Je kan dezelfde terugvinden op Aliexpress voor een fractie van die prijs, exact dezelfde.

Ben ook aan het uitkijken en veel keuze is er precies niet... want hier ga ik een gat in een muurtje moeten maken... Kwestie van het raam niet dag en nacht open te laten...

Buren hier hun living is eens half afgebroken door een vreemde kater die die van hun, door het luikje, tot in de living was gevolgd.
Voor een luikje naar buiten is zo eentje met chip dus geen slecht idee.

Denk dat je voor binnen best vooral kijkt naar gemak om te plaatsen. Dat gaat minder afzien en moet ook niet zo veel kou en toch buiten houden.
Hier ook met onze vorige, wel het kot niet afgebroken maar wel 2 x gesproeid, 1 x op een kartondoos die klaar stond in de keuken voor ophaling afval en op m'n bureaumeubel. Voor de rest alles voorzichtig bekeken en vooral op zoek naar iets eetbaar (camera's in huis).
Begin van vorige zomer was het wel creepy toen onze kat buiten was en hij in onze slaapkamer een bezoekje kwam brengen terwijl we sliepen...
We kennen dat beestje wel van af en toe op straat te zien dus zo erg is het nu ook niet, maar een luikje met chip zou wel fijn zijn hierdoor.

Terug
Bovenaan