apzoeir
Well-known member
En uiteindelijk was't bij mij niet nodig. Vorige week bericht gekregen dat hij overleden is.Kan perfect. Heb dit geregeld via een testament bij de notaris (vader onterfd).
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En uiteindelijk was't bij mij niet nodig. Vorige week bericht gekregen dat hij overleden is.Kan perfect. Heb dit geregeld via een testament bij de notaris (vader onterfd).
Nee, kinderen zijn reservataire erfgenamen en hebben altijd recht op een minimaal erfdeel.Kunnen ouders omgekeerd hun kind onterven? Ik hoor daar altijd verschillende meningen over. Stel de relatie met de dochter is fcked up en die is verhuisd naar Zimbabwe en de ouders komen te sterven, kunnen ze dan op voorhand bij de notaris gaan zodat de dochter niets krijgt?
Kinderen krijgen minstens de helft van de erfenis (dus 1 kind de helft, 2 kinderen elk 1/4de, enz.)Kunnen ouders omgekeerd hun kind onterven? Ik hoor daar altijd verschillende meningen over. Stel de relatie met de dochter is fcked up en die is verhuisd naar Zimbabwe en de ouders komen te sterven, kunnen ze dan op voorhand bij de notaris gaan zodat de dochter niets krijgt?
Degene die je kiest. Vrienden, andere familie, een goed doel,...Naar wie gaat dan de andere helft als ik vragen mag? De staat?
Als het een enig kind is wel, anders nog minder (1/4de als met 2, 1/6de als met 3, etc.)Dus een kind heeft eigenlijk maar recht op de helft als beide ouders sterven?
Maar de ouders mogen toch in hun testament plaatsen dat 100% naar het kind gaat, mag ik hopenals ze dat willen, bedoel ik
Als je een testament opmaakt is dat doorgaans om van de standaard van "alles gelijk verdeeld naar de kinderen" af te wijken hé.Maar de ouders mogen toch in hun testament plaatsen dat 100% naar het kind gaat, mag ik hopenals ze dat willen, bedoel ik
Maar je had het over onterven...Maar de ouders mogen toch in hun testament plaatsen dat 100% naar het kind gaat, mag ik hopenals ze dat willen, bedoel ik
Ik had hierboven begrepen dat het kind standaard maar recht heeft op de helftAls ze maar 1 kind hebben is een testament in dat geval zinloos natuurlijk.
Recht hebben is als de ouders actie ondernemen om te onterven door een testament op te maken, dat is niet standaard.Ik had hierboven begrepen dat het kind standaard maar recht heeft op de helft
Na het overlijden moet je binnen de 4 maanden de aangifte van nalatenschap indienen bij de fiscus. Dan berekenen ze de erfbelasting en sturen ze de brief op, waarna je 2 maanden hebt om te betalen.Iemand een idee hoe dat juist zit met successierechten? Stel dat ik enige erfgenaam ben van de woning van mijn vader... (Momenteel nog geen enkel idee hoe hij alles geregeld had met zijn vriendin/vrouw die ook al overleden is en ook nog geen zekerheid of ik deels onterfd ben of niet). In dat geval zou ik de woning verkopen. Kan ik dan die successierechten betalen nadat de woning verkocht is of moet dit meteen gebeuren? Want ik heb dat niet zomaar liggen....
Pff amai... Ik zie er allemaal al wel wat tegenop. In oktober mijn eerste huis gekocht, dus ik weet niet eens of de bank me hier nog een lening voor zou geven. Een jaar geleden had het allemaal makkelijker geweest.Ik ken er die daarvoor een privé lening aangaan
Je kan uitstel vragen aan de fiscus, zeker in geval van vastgoed zijn ze daar vrij meegaand in.Pff amai... Ik zie er allemaal al wel wat tegenop. In oktober mijn eerste huis gekocht, dus ik weet niet eens of de bank me hier nog een lening voor zou geven. Een jaar geleden had het allemaal makkelijker geweest.