Kamp Waes - Seizoen 2

Ik ben deze aflevering zelf al bijna in slaap gedommeld met de kandidaten in korrelig beeld te observeren.

Het enige spannende was "snurkt die of niet?" Meer uitleg geven over observatie-opdrachten zou leuker geweest zijn dan herhalen dat je niet in slaap mocht vallen 20x.

Dat heeft de Fly gezegd een paar afleveringen terug. Bij de eerste groepsopdracht zat ze te veel op de achtergrond. Misschien hieldt ze haar bewust in omdat er al genoeg baas aan het spelen waren? Maar nu overduidelijk dat zij de leader moet zijn en ook kan zijn.

Kaat die als leader een opdracht binnenkrijgt, het enkel doorstuurt en gaat slapen. Slaap te kort doet natuurlijk veel, maar ik denk dat ze niet graag haar taak deed.
Het is vooral zo dat het heel makkelijk is om dat nu te zeggen.
Hou rekening dat sinds de start van kamp Waes ze in feite nog maar amper deftig hebben kunnen recupereren. Die twee nachten dat je eens 6u op een veldbed hebt kunnen liggen zijn niet voldoende om het tekort van slaap goed te maken.
Als je dan zeeziek bent geweest en uren aan een stuk ergens op een LUP of OP moet wachten dan val je gewoon in slaap.

Sara maakt inderdaad een sterke indruk. Maar maakt ook gewoon veel fouten. Die eerste foto’s die ze trok en die kist die ze niet meer dichtkreeg waren geen goeie zetten.
Maar diegene die het meest actief is hoeft daarom niet de teamleader te zijn. De teamleader zorgt voor de samenwerking en de lijm van de mensen en zorgt voor de besluitvorming. Het is net soms interessanter om zeer actieve leden en mensen met bepaalde kwaliteiten net operationeel in te zetten en niet de besluitvorming laten doen.
Wat niet wilt zeggen dat Kaat gewoon niet de juiste beslissingen nam wat ten koste is gegaan van heel de groep.
Maar vergeet zeker niet dat een tekort aan krachten en slaap daarin kan meespelen.

In het echt had die Sf'er die op Kaat vloog volgens mij een 50 gram lood in zijn hoofd zitten. Ze zat er op te schieten en hadden ze duidelijk niet verwacht.

In het echt had die Sf'er die op Kaat vloog volgens mij een 50 gram lood in zijn hoofd zitten. Ze zat er op te schieten en hadden ze duidelijk niet verwacht.
Zei het ook, als die mannen zo aanvallen int echt... kaat had die kerel los afgeschoten. Hoe kunnen die zichzelf eigenlijk verdedigen als ze hun wapen zelfs niet mogen gebruiken (airsoft ofzo)

Zei het ook, als die mannen zo aanvallen int echt... kaat had die kerel los afgeschoten. Hoe kunnen die zichzelf eigenlijk verdedigen als ze hun wapen zelfs niet mogen gebruiken (airsoft ofzo)
Als het om te vechten is dan zou ik precies liever Kaat naast me hebben dan Dries. Was precies een lijk dat ze weg aan het dragen waren.
Er zat nog vrij veel pit in Kaat.

Sara is echt een beest. Die is 48 uur wakker en wat doet madam? Los door de bos crossen. Gelijk het niks is. Echt straf.

Ik zat naar die jacht van de SF'ers te kijken met hun sneaky gesluip en speciale tekens... en dan geluidsman Pascal net buiten beeld met short en sandalen erachter,

deuitverkorenen_s1_afl5_k_003.jpg

Het grootste probleem begon ook al wel bij Dries vond ik, die daar iedereen direct wakker maakte toen ze die 'dump' moesten gaan zoeken. Gevolgd door de beslissing om alle 3 samen te gaan i.p.v. 1 of zelfs 2 mensen te laten slapen. Daardoor was de hele planning om zeep. Ik vind dat ge Jolan weinig kunt verwijten. Eigenlijk hadden ze in dat LUP nog een 2e Sara kunnen gebruiken want Kaat zakte door het ijs in haar rol als teamleader. Al denk ik ook wel dat ge na zo'n beproeving gewoon niet meer helder kunt nadenken op zo'n momenten.

Ook goed gelachen dat ze daar in observatie liggen en die spiegelreflex die perfect opgesteld staat niet eens zien, laat staan gebruiken. Gewoon op hun gsm, classic Gen Z :tongue:

Maar bon, volgende week krijgen de borstlappen dus wat lappen. Denk dat tv-kijkend Vlaanderen daar stiekem wel van zal genieten vanuit hun zetel, zo 2 primusjes die afzien :unsure: De beste vd klas die ook eens buist, ofzoiets.

Mensen hier gaan het niet graag horen maar met Jan was dit niet waar geweest.

Die zou niet in slaap zijn gevallen, was spontaan mensen gaan aflossen en had zich beziggehouden met die camera beter af te stellen.

Ik ben serieus. Man was beest geweest hier.

Wat een saaie tv...

Vorige week zagen we al hoe ze daar in het bos foto's lagen te maken, dit keer weer 50 minuten hoe ze in het bos liggen te slapen en 1 tracker plaatsen.

Het geslacht Borstlap mag dan gezegend zijn met een uitzonderlijke fysiek en verstandelijk vermogen maar dat wil nog niet zeggen dat het SF-ers zijn...

Als ze slagen in de loodzware opleiding , worden ze binnenkort boven Moskou gedropt om Poetin in bloot bovenlijf op paart uren dagen weken te observeren ,om dan te ontvoeren en bij het tribunaal in Den Haag af te leveren . .

Mensen hier gaan het niet graag horen maar met Jan was dit niet waar geweest.

Die zou niet in slaap zijn gevallen, was spontaan mensen gaan aflossen en had zich beziggehouden met die camera beter af te stellen.

Ik ben serieus. Man was beest geweest hier.
Ik snap wat je bedoelt en ben akkoord. Anderzijds, denk ik dat de kans even groot was geweest dat de groep hem had proberen verdrinken in de Noordzee.

Het zijn wel een ander slag van evaluaties bij de Special Forces, waarbij de focus ligt op kritiek en er geen aandacht gaat naar de zaken die wél goed gaan.

Terug
Bovenaan