Kamp Waes - Seizoen 2

Deze aflevering ging over nachtelijke observatie en mensen die in slaap vallen, toch logisch dat het dan redelijk 'saaie' televisie is?
Wat hadden ze moeten doen, alles nog meer inkorten?

Anyway, de manier waarop ze Dries als een lijk afvoerden was heeeeerlijk :oi22:

Ik vermoed dat volgende week alweer de laatste is? Dan zal er wel meer actie zijn aangezien ze broer en zus Borstlap gaan moeten bevrijden met twee SF'ers extra. Ik denk niet dat Sara al veel heeft kunnen slapen sinds de zeedropping, toch chapeau dat ze het zo lang heeft kunnen volhouden. Vechten tegen de slaap als je heel moe bent is moordend, al zal je in een échte missie wel de nodige adrenaline extra krijgen omdat je weet dat in slaap vallen dan wel eens lelijk kan uitpakken.

Het grootste probleem begon ook al wel bij Dries vond ik, die daar iedereen direct wakker maakte toen ze die 'dump' moesten gaan zoeken. Gevolgd door de beslissing om alle 3 samen te gaan i.p.v. 1 of zelfs 2 mensen te laten slapen.
Daar hebben ze uiteindelijk alle drie boter op het hoofd he. Dat had ik nu wel beter gedaan Lode/Kaat zijnde. Ik zou daar een mmac-beyaans betoog opgestart hebben waarom ik en alleen ik nog verder zou moeten slapen. Zijt maar zeker.

Kaat heeft het mentaal ook gewoon al effe opgegeven denk ik. Was vandaag toch al voor de tweede keer aan het dagdromen over thuis en de douche en het bed. Ook hoe die vannacht zich gewoon ging leggen en slapen zonder scrupules. Het kan haar gewoon niet meer schelen.

Maar nu wek gevangen genomen :lol:

Het is duidelijk dat dit vooral een seizoen is met het doel: recrutering. Er wordt enorm veel de nadruk gelegd op welk profiel ze zoeken.

Als je dan de vorige editie zag waar ze toch veel zwaardere proeven hadden en er ook spannendere afleverlingen waren.

Met Tom Waes die 2x een dutje gaat doen als noemenswaardig feit, dan is het 'tempo' van de aflevering wel duidelijk..

Het is duidelijk dat dit vooral een seizoen is met het doel: recrutering. Er wordt enorm veel de nadruk gelegd op welk profiel ze zoeken.

Als je dan de vorige editie zag waar ze toch veel zwaardere proeven hadden en er ook spannendere afleverlingen waren.

Met Tom Waes die 2x een dutje gaat doen als noemenswaardig feit, dan is het 'tempo' van de aflevering wel duidelijk..

Na decennia van onderfinanciering, Xavier Waterslaeghers-stereotypering op televisie, pang-pang moeten roepen omdat er geen munitie is, etc., is het zeer positief dat defensie nu eens positief wordt weergegeven.

We zullen nooit zoals de Amerikanen echt trots zijn op ons leger, maar zoals het stiefmoederlijk werd behandeld en belachelijk gemaakt de voorbije decennia is nu ook niet nodig.

Ik snap wat je bedoelt en ben akkoord. Anderzijds, denk ik dat de kans even groot was geweest dat de groep hem had proberen verdrinken in de Noordzee.
Wat dan zou mislukken omdat ze 1km later dan Jan afgesprongen zijn omdat iemand zijn gloeistickje verloren was geraakt en ze daarna nog bezig zijn met kotsen in zee terwijl Jan Dolfijn al op het strand aan het slapen was.

Daar hebben ze uiteindelijk alle drie boter op het hoofd he. Dat had ik nu wel beter gedaan Lode/Kaat zijnde. Ik zou daar een mmac-beyaans betoog opgestart hebben waarom ik en alleen ik nog verder zou moeten slapen. Zijt maar zeker.

Kaat heeft het mentaal ook gewoon al effe opgegeven denk ik. Was vandaag toch al voor de tweede keer aan het dagdromen over thuis en de douche en het bed. Ook hoe die vannacht zich gewoon ging leggen en slapen zonder scrupules. Het kan haar gewoon niet meer schelen.

Maar nu wek gevangen genomen :laugh:
Ik had ook de indruk dat het voor Kaat allemaal niet meer moest.
Die opdracht krijgen en niet verder geraken dan "ik stuur het door". Iemand wakker maken en dan direct zonder controleren zelf gaan slapen.
Geen enkele vorm van leiderschap meer tonen...

Kaat was natuurlijk wel degene die aan het hallucineren was tijdens de Tender Feet, en dan nog eens het meeste last had van zeeziekte. Die was gewoon op, niet meer capabel tot nadenken.

Waarom ging er eigenlijk niemand van het op naar het lup toen het duidelijk was dat die lagen te slapen?

Kaat en Dries zoned out. Ik denk dat het wel duidelijk is dat Dries daar was voor de fysieke uitdagingen van Kamp Waes maar heel het verdere verhaal zoals de missie meer was van dat er nog verplicht bij te nemen. Hij heeft er volgens mij weinig interesse in, dus presteert ook naargelang. Over het algemeen bij alle deelnemers, met uitzondering van Sara, nemen ze de missie ook helemaal niet serieus. Het is niet dat Lode of Jolan beter presteren. Het is al van in het begin dat ze bezig zijn 'nog efkes en we zijn er vanaf'. Wat op zich wel spijtig is.

Er is wel veel meer misgelopen, maar als je als Jolan denkt dat het een goed idee is om te gaan neerliggen in een warme slaapzak als je moet wakker blijven. Tjah.
Waarom ging er eigenlijk niemand van het op naar het lup toen het duidelijk was dat die lagen te slapen?
Is dat niet beetje het principe van never leave your wingman? En het OP leeg achterlaten is ook geen optie.

Laatst bewerkt:
Mensen hier gaan het niet graag horen maar met Jan was dit niet waar geweest.

Die zou niet in slaap zijn gevallen, was spontaan mensen gaan aflossen en had zich beziggehouden met die camera beter af te stellen.

Ik ben serieus. Man was beest geweest hier.

Goh, stel je voor, mensen die daar proberen te maffen, en Jan die ernaast zit
"Slaap je al, Sara"? "Sarah...", "Saraaaah", "Saraaaaaaaaah" :p

Maar nu wek gevangen genomen :laugh:

Niet helemaal akkoord. Dries krijgt het bericht binnen, en beslist dan om zowel Lode als Kaat wakker te maken. Dat begrijp ik niet - eigenlijk moet je daar gewoon de team leader wakker maken en Lode laten slapen. Dat toonde de onzekerheid aan, in de zin van "ik weet het niet goed dus ik wil toch zeker iedereen bij elke beslissing betrekken". De rolverdeling werkte niet... Naar mijn mening breng je op zo'n moment eerst de team leader op de hoogte, en die moet dan maar beslissen wat de volgende stap is (=Lode wakker maken of niet).

Ik denk trouwens ook dat die oudere broer - jongere zus combinatie niet ideaal is als Kaat zogezegd de leiding moet nemen. Als Dries zegt "laten we dit doen" zal Kaat nooit de reflex hebben om daar tegenin te gaan.

Ook meermaals gedacht.

Mensen hier gaan het niet graag horen maar met Jan was dit niet waar geweest.

Die zou niet in slaap zijn gevallen, was spontaan mensen gaan aflossen en had zich beziggehouden met die camera beter af te stellen.

Ik ben serieus. Man was beest geweest hier.
Nee hoor, die ging niet akkoord geweest zijn met één of andere instructie van Kaat en ging met een toer in z'n bed gekropen zijn.

Voor wat staat LUP eigenlijk?

Zei het ook, als die mannen zo aanvallen int echt... kaat had die kerel los afgeschoten. Hoe kunnen die zichzelf eigenlijk verdedigen als ze hun wapen zelfs niet mogen gebruiken (airsoft ofzo)
inderdaad....

De SF krijgt daar al een gigantisch voordeel (omdat ze exact weten waar die zitten zonder dat te moeten uitzoeken). En dan falen ze eigenlijk nog (ze doen alsof van niet maar Kaat heeft die wel los afgeknalt).

Ik kan Fly zijn droge humor ook wel appreciëren eigenlijk. Wat die soms allemaal zegt :biglaugh:

inderdaad....

De SF krijgt daar al een gigantisch voordeel (omdat ze exact weten waar die zitten zonder dat te moeten uitzoeken). En dan falen ze eigenlijk nog (ze doen alsof van niet maar Kaat heeft die wel los afgeknalt).

Ja maar ze heeft niet "pang pang pang" geroepen denk ik, dus dat telt niet. :oi22:

inderdaad....

Ja, Kaat had er daar minstens 1 afgeknald (ik denk dat ze een keer of 5 schiet voordat hij erop ligt, en dan ligt die nog bovenop die revolver dus mss daarna ook nog verschillende keren. Er wordt gedaan alsof dat een heel succesvolle actie was, maar daar falen ze imo enorm.

Ja, Kaat had er daar minstens 1 afgeknald (ik denk dat ze een keer of 5 schiet voordat hij erop ligt, en dan ligt die nog bovenop die revolver dus mss daarna ook nog verschillende keren. Er wordt gedaan alsof dat een heel succesvolle actie was, maar daar falen ze imo enorm.
Ja wat hadden ze anders moeten doen roepen “handen omhoog!” terwijl ze omsingeld zijn door 6 man met zware wapens. Dan was het ook snel afgelopen geweest hoor ge gaat uw leven niet opofferen door dan uw pistooltje boven te halen.

Terug
Bovenaan