Kamp Waes - Seizoen 2

Ik ben wel fan van Sara.

En nee, 't is niet door haar extreem sexy sixpack die tevoorschijn kwam in het busje. 't Is voor haar kwaliteiten om routes uit te stippelen. :unsure:

tumblr_kpeh5u9ecw1qz4zoco1_400.jpg

Mja, dat noemt niet voor niks "Tender Feet" natuurlijk.

Ik vraag me ook net als vorig jaar af of zo'n legerbottinen comfortabel zijn, en of (hopelijk) de kandidaten die op voorhand krijgen om al wat in te wandelen. Zo niet zijn blaren bijna onvermijdelijk, zeker bij lange afstanden op ongelijk terrein.

Die gebroeders Lemmelijn zijn ook eens bij Bockie geweest in : "dat eet dan gelukkig zijn".

Geweldige kerels/familie. De moeite om eens op te zoeken.

Kan er iemand mij nu eigenlijk uitsluitsel geven of dat nu broers zijn of niet? Ik twijfel nog.
Ik denk het wel. Het staat nu ook in de krant.

Tegen de stroming van de zee in zwemmen lukt u misschien voor 100m. Ge kunt dat echt nooit 3km lang doen (als er wat stevige stroming is, geraak je zelfs helemaal niet vooruit).
De stroming kan veel sterker zijn dan iemand kan zwemmen. Afstand maakt dan totaal niet uit.
Met een scooter verander je heel de context he.
Even iets uitklaren, de enige stroming waarvan wij afwisten was dat er een stroming landinwaarts ging, er stond nergens aangegeven dat er ook een component stroming was die mee of tegen de vaarrichting ging.

Ze zijn zonder zwemmen 1km verderop belandt, dat betekent gewoon dat die boot 1km extra doorgevaren is. Met eender welke stroming was al rekening gehouden bij het bepalen dropoff punt, die extra 1km komt dus in geen enkele factor "door die stroming", als die SF tenminste bij het bepalen van de opdracht ook verwacht had dat ze niet moesten zwemmen en zich enkel met de stroming moesten laten gaan.

Stel dat de zijwaartse component toch even sterk was als de landinwaartse component, dus dat de stromingshoek 45° was: alles wat ze dan moesten doen was 1.41km (vierkantswortel 2) zwemmen haaks op de stroming. Dat is gewoon 1.4km zwemmen in een bewegend vlak, niet "tegen de stroming in" dus. Illustratie hierbij:

sf.png

Stel dat er geen zijwaartse component was, dan moesten ze 1km zwemmen haaks op de stroming.
Ook weer: niet 1km tegen de stroming in, maar gewoon 1km in een bewegend vlak.

Dat is wiskunde/fysica 4de middelbaar of eerder.
Dat gaat onze astronaut zeker geweten hebben.
Anders blijft die maar beter weg uit een raket.

Laatst bewerkt:
Over de broers Lemmelijn: Ward is net weer WK indoorroeien geworden.

Terzijde: wat een vreemde sport vind ik dat :unsure:
Broers!??

Over de broers Lemmelijn: Ward is net weer WK indoorroeien geworden.

Terzijde: wat een vreemde sport vind ik dat :unsure:
Tsjah, wat moet je doen als het buiten regent?

Outdoorroeien is niet praktisch he, je hebt daar droog water voor nodig. Als het regent wordt het water nat, slip je constant en kun je niet meer mooi rechtdoor roeien. DUH!

Ze beginnen bij HLN alle registers open te trekken. Dries kan nu plots de Omloop rijden én winnen! Zo'n artikels kan je ook schrijven over pakweg Karel Sabbe of Seppe Odeyn.

Ze beginnen bij HLN alle registers open te trekken. Dries kan nu plots de Omloop rijden én winnen! Zo'n artikels kan je ook schrijven over pakweg Karel Sabbe of Seppe Odeyn.

En dat de andere broer en zus nog straffer zijn...

Terug
Bovenaan