Kamp Waes - Seizoen 2

Beetje random maar hoe komt het toch dat het lijkt dat echt grote mensen vaak een zachtaardig karakter hebben?
Lode is toch de vriendelijkheid zelve, of komt tenminste toch zo over.

Of is dat GVR bias? :oi22:

Bwa, goed uithoudingsvermogen mss wel ja, maar sterk? Buiten die Tenderfeet toch nie veel gezien van drils, sleuren met vanalles, putten graven of iets dergelijks?

Ik denk dat ze er met opzet ook gewoon andere proeven ingestopt hebben dan vorig jaar.

Ik heb ook al naar de UK versie gekeken (SAS who dares wins), en daar benoemen ze dat allemaal.
bv. Milling --> vechten, Beasting --> sleuren met vanalles, altijd maar zwaarder, met de bedoeling om iedereen kapot te krijgen...

Kan zijn dat ik me vergis, maar denk niet dat er vorig jaar iets als de Tender Feet inzat? En ja, de 'beasting' was deze keer bij de paracommando's in Wallonië. Dat is op een heel korte montage gezet, maar zal in het echt toch efkes geduurd hebben.

De SF-operatoren zijn precies iets minder hard dan vorig jaar, maar kan misschien zijn dat ze zichzelf op tv bezig gezien hebben en gedacht hebben: voor de PR is dat niet ideaal, we willen volk naar het leger lokken, dus volgende keer doen we het anders.

En ja, de 'beasting' was deze keer bij de paracommando's in Wallonië.

Misschien voor de algemene duidelijkheid maar de special forces group is een onderdeel van het special operations regiment, en alle eenheden zijn commando’s.
Het opleidingscentrum voor commando’s in marche-les-dames is ook voor de special forces group.
Het zijn allemaal special operations forces. Maar elke eenheid heeft zijn specifiek taak en zwaartepunt. Maar de basis is voor elke commando hetzelfde.

Het zijn de allemaal elite eenheden van de landcomponent. Maar de special forces group is diegene die het meest polyvalent is, en waar je eerst uw strepen in in een andere eenheid moet verdienen voor je toegang krijgt.
Al wil men dit wel aanpassen en mensen rechtstreeks toelaten.

Ik denk dat ze er met opzet ook gewoon andere proeven ingestopt hebben dan vorig jaar.

Ik heb ook al naar de UK versie gekeken (SAS who dares wins), en daar benoemen ze dat allemaal.
bv. Milling --> vechten, Beasting --> sleuren met vanalles, altijd maar zwaarder, met de bedoeling om iedereen kapot te krijgen...

Kan zijn dat ik me vergis, maar denk niet dat er vorig jaar iets als de Tender Feet inzat? En ja, de 'beasting' was deze keer bij de paracommando's in Wallonië. Dat is op een heel korte montage gezet, maar zal in het echt toch efkes geduurd hebben.

De SF-operatoren zijn precies iets minder hard dan vorig jaar, maar kan misschien zijn dat ze zichzelf op tv bezig gezien hebben en gedacht hebben: voor de PR is dat niet ideaal, we willen volk naar het leger lokken, dus volgende keer doen we het anders.

Ik dacht dat die Tender Feet er verleden jaar ook in zat.

Ik denk dat velen het dit seizoen mss 'zachter' vinden in hoe de SF de kandidaten behandelen, want qua proeven vind ik het dit seizoen precies wel zwaarder.
Of mss lag vorig seizoen gewoon meer de nadruk op discipline en precisie.

Mss daarom ook de commentaar dat het er zachter en makkelijker uitzag.

Vorig seizoen werden ze veel meer afgeblaft en gestraft voor kleinere fouten leek mij.

Vorig seizoen kregen ze bij elke opmerking points moral extra gewicht of hoe noemde het.
Dit seizoen maakt het allemaal minder uit vind ik, er zijn geen echt disciplinaire oefeningen of afstraffingen.
Ik zou niet weten wat iemand zou moeten verkeerd gedaan hebben de afgelopen aflevering om eruit te kunnen liggen.
Zelfs niet afspringen op het droppunt waardoor de hele ploeg een km verder aankwam maakte geen fuck uit.
Die mislukte foto's dat zal ook allemaal wel onbelangrijk wezen.
Een gijzelneming of mentale foltering door terroristen gaat ook niet meer gebeuren denk ik, wat vorige keer nog van het interessantse was vond ik.

Er werd een heel drama gemaakt dat ze de drop-off point gemist hadden en 1 à 2 minuten te laat in het water lagen om te "zwemmen" naar de kust, waardoor het véééééél langer ging duren. Ik heb daar niemand zien "zwemmen", enkel vasthouden aan een drijvende zak en de stroming icm wat voetbewegingen (met zwemvliezen) zijn werk laten doen. In het echt heb je de stroming niet te kiezen. Vraag dat maar eens aan Matthieu Bonne die -zonderzwemvliezen- de hele kustlijn afzwom. En als het strand al 'vijandig gebied' was, dan moet die imaginaire vijand toch wel serieus hebben liggen slapen om die bende niet te zien. Dan die lol met die 'partizaan'. Doodleuk met dat camionnetje langs die campings om de rest te gaan ophalen ('de partizaan brengt de groep ongezien weer terug'). Man man man. Qua montage zat het hier toch wel allemaal gammel in elkaar.
een vijandig land heeft natuurlijk ook gewoon verlaten stranden waar je wel gewoon aan wal kunt stappen.
En uiteraard gaat in het echt ook gewoon rekening gehouden worden met stromingen.

Het zijn allemaal fysieke übermenschen en iedereen zit er nu op af te geven dat ze te sloom waren.
Vreemd publiek

een vijandig land heeft natuurlijk ook gewoon verlaten stranden waar je wel gewoon aan wal kunt stappen.
En uiteraard gaat in het echt ook gewoon rekening gehouden worden met stromingen.

Het zijn allemaal fysieke übermenschen en iedereen zit er nu op af te geven dat ze te sloom waren.
Vreemd publiek
Ik heb nergens gezegd dat ze te sloom waren.
Ik geef alleen aan dat het verschil tussen de verwachtingen die ze vooraf scheppen en wat je uiteindelijk te zien krijgt gewoon te groot was.
Dat sommigen er van alles bij halen is mijn probleem niet. Kunnen begrijpend lezen is nu eenmaal niet iedereen gegeven.

Ik heb nergens gezegd dat ze te sloom waren.
Ik geef alleen aan dat het verschil tussen de verwachtingen die ze vooraf scheppen en wat je uiteindelijk te zien krijgt gewoon te groot was.
Dat sommigen er van alles bij halen is mijn probleem niet. Kunnen begrijpend lezen is nu eenmaal niet iedereen gegeven.
Het tweede deel was niet gericht op jou.

Wat wel gericht was op jou is dat je denkt dat een land een wachtpost heeft op elke honderd meter van zijn kustlijn.
Je weet vast wel dat dat inderdaad niet de slimste uitspraak was.

En ook nog eens denken dat je de stroming niet te kiezen hebt. Uiteraard nemen ze zulke zaken wel mee in rekening. Zeker wanneer een land een lange kustlijn heeft. Of denk je dat ze ook aan wal gaan wanneer de zee terugtrekt? Die bikkels van de SF moeten toch tegen de stroming kunnen inzwemmen natuurlijk!

Een snedige commentaar dat gezond verstand nu eenmaal niet iedereen gegeven is, zal ik maar achterwege laten. Of ik maak me misschien nog eens vierkant belachelijk.

Enerzijds vond ik het ook allemaal er wat slapper uitzien dan ze op voorhand hadden aangekondigd. Anderzijds kan je het ook gewoon niet inschatten als je er zelf niet was. Op camera ziet alles er altijd makkelijk uit.

Die gasten die in Noorwegen de boel op stelten hebben gezet waren ook Special Operations dacht ik.

Dat waren paracommando's. Die maken samen met de Special Forces deel uit van het Special Operations Regiment idd. Al moet je de para's meer zien als de support group van de SF.

Gisteren bijgebeend - eigenlijk toch een ferme opdracht hoor, niet vergeten dat de kandidaten op een korte periode toch heel wat zaken hebben bijgeleerd - niet enkel fysiek maar ook gewoon puur qua kennis en (de basis van) technieken. Ook leuk om te zien dat de band tussen de kandidaten echt wel beter en sterker wordt - in het kader van een teambuilding is dit traject verdomd goed denk ik.

Puur fysiek - die zijn allemaal afgetraind - geen twijfel mogelijk dat die fysiek gewoon zeer dik in orde zijn, die vermoeidheid zou pas echt tot zijn recht komen mocht een vergelijk met een mindere god zoals mezelf deelnemen bijvoorbeeld - maar dan zou het wellicht een comedy reeks zijn :ROFLMAO:

Toch ook wat verbaast dat deze opdracht als relatief zwak wordt ervaren door sommigen - het is dan ook geen Rambo film natuurlijk. In mijn tienerjaren heb ik veel gezwommen (o.a. 10.000m - crawl dan nog) - zo 1,5km ronddobberen op zee, in het donker, met kledij, in de kou - onderschat dat niet - toen ik eerst hoorde dat het initieel 3km was was het eerste dat ik dacht: dat wordt een afvallingsrace. En dan nog wat zeeziek - ik ben het ook al geweest en dan is letterlijk alles je te veel.

Nog maar eens over die stroming... Ik weet ook wel dat ze in het kader van deze reality tv voor zo optimaal mogelijke omstandigheden gaan zorgen (opnames waren ook in juli)... Maar eerst gingen ze 3km zwemmen, dan ineens 1,5km en uiteindelijk (ik herhaal mezelf) werd er nagenoeg niet "gezwommen".
Tijdens een reële, tijd-kritische interventie (ik zeg maar iets, gijzelaars bevrijden) gaan ze echt niet even zitten wachten 'tot de stroming goed zit' om in actie te schieten.

Maar nogmaals, mijn punt gaat hier over hoe als programma verwachtingen scheppen vs. deze inlossen. Daar loopt het toch wel wat mank, imho. Staat uiteraard iedereen vrij om daar niet akkoord mee te gaan.

Tijdens een reële, tijd-kritische interventie (ik zeg maar iets, gijzelaars bevrijden) gaan ze echt niet even zitten wachten 'tot de stroming goed zit' om in actie te schieten.
Tuurlijk gaan ze wel wachten tot de stroming goed zit. Als ze fout zit geraakt geen enkele mens tot aan de kust.

Nog maar eens over die stroming... Ik weet ook wel dat ze in het kader van deze reality tv voor zo optimaal mogelijke omstandigheden gaan zorgen (opnames waren ook in juli)... Maar eerst gingen ze 3km zwemmen, dan ineens 1,5km en uiteindelijk (ik herhaal mezelf) werd er nagenoeg niet "gezwommen".

Maar nogmaals, mijn punt gaat hier over hoe als programma verwachtingen scheppen vs. deze inlossen. Daar loopt het toch wel wat mank, imho. Staat uiteraard iedereen vrij om daar niet akkoord mee te gaan.
Vergeet niet dat dit burgers zijn. Ze zijn misschien atletisch getraind, maar al de rest is onmogelijk in de banen te leiden die jij vindt dat de opdrachten moeten volgen. Ze willen er ook nog iets kunnen uithalen he, als ze allemaal afvallen in de eerste stukken, heb je daarna niets meer om mee te werken.

Als het allemaal zo makkelijk is, stel ik voor dat je volgende keer (if there is one) eens mee doet en ons toont dat het allemaal maar slappe koffie is.

Terug
Bovenaan