Jurassic World: Dominion

Film Jurassic World Dominion

Die eerste film was wat mysterieus, stilaan die dino's teasen. Nu zijn het actie films geworden ( de laatste nog niet gezien )
 
Ik hoopte dat deze film beter zou zijn dan het gedrocht dat Fallen Kingdom was, en bij voorkeur op dezelfde lijn als de eerste Jurassic World film. Beter dan Fallen Kingdom is ie gelukkig al, maar ziet ernaar uit dat ik mijn verwachtingen toch ietsjes lager ga moeten zetten als ik deze of volgende week ga kijken.

Ergens wel jammer dat de Jurassic Park "reboot" uiteindelijk minder spectaculairder was dan de eerste 3 JP films. Aan de andere kant, kan het wel beter worden dan dit? Uiteindelijk is de voornaamste formule voor een dinosaurusfilm "dinos chasing people" en veel variatie is er niet echt. De enige die ik kan bedenken is, "bigger, scarier, more teeth" aka engere dino's. Een hybrid dino in Jurassic World was een goed idee imo.

De eerste JP film was fenomenaal omdat het zowat de eerste dinofilm was die realistische dinos neerzette. De personages zaten wel in een park, maar met minimale personeelscapaciteit zodat ze op hunzelf gewezen waren. De tweede was iets minder goed vanwege een grotere groep op een eiland + Trex in een stad, maar de chase scenes waren een stuk leuker. De derde film bouwde voort op deze chasescenes, maar het verhaal was slecht en de personages vervelend en lichtjes onrealistisch (het kind dat een telefoon kan horen die in de maag van de Spinosaurus zat, serieus?).

Jurassic World had wel leuke chasescenes, maar ze waren te kort. Bovendien was het gevoel van onveiligheid er weinig, omdat er zoveel personeel + soldaten aanwezig waren. Fallen Kingdom was dan dé slechtste leerling: opnieuw grote cast en speelde dan ook eens in een groot herenhuis voor de grooste deel van de film. De derde, afgaande van de trailer, lijkt dan weer heel veel verschillende (en open) locaties te hebben + veel chasescenes. Wel weer een grote groep aanwezig.

Qua chase scenes is JP 3 de beste, qua verhaal is JP 1 de beste. Echter, mocht JP 1 pas NU uitgekomen zijn, met de huidige digitale effecten maar zelfde verhaal, zou het dan ook hetzelfde succes kennen als in de jaren '90?

Hebben de Jurassic-films nood aan betere schrijvers of is dit uiteindelijk het beste waar we op kunnen hopen? Ik weet het zelf niet, misschien dat de volgende Jurassic-films, als die er komen, het beter doen.


Just my two cents. :p Neem mijn post niet te serieus.
 
Zit Dimitri Vegas daar in, een Belg in de cast:
Hoeveel minuten is hij op het scherm te zien?
 
Zit Dimitri Vegas daar in, een Belg in de cast:
Hoeveel minuten is hij op het scherm te zien?
Ik dacht het al, maar geen erg in gehad om het op te zoeken.
Pakt max 30 seconden als ik het me goed herinner.
 
JP1 zonder twijfel de beste uit de reeks. Gewoon de opbouw van die film, de eerste introductie en zoveel memorabele scenes.

Ik heb ze allemaal gezien, en ik moet zeggen dat ik Jurassic World (2015) de beste opvolger vond. Wellicht door de nostalgie van terug in een park ('dierentuin') te zitten en opgejaagd te worden. :D

Zeker die films in steden werkte totaal niet voor mij.
 
JP1 blijft de beste. Eergisteren nog eens gezien. Na tientallen keren vind ik die nog altijd spannend eigenlijk. Zoals Scifo zegt, de opbouw van de film is perfect.
En hoe de CGI nog enigszins overeind blijft (1993!!!), met HD en Blu-ray valt het nu wel op, maar toch. Met Dominion had ik hier en daar toch ferm problemen met bepaalde dino-scenes, en we hebben 30 jaar ervaring nu.
Maar ja, niks kan toppen aan een animatronic T-rex van 5 ton.
 
Deze namiddag gezien, er zat veel meer potentieel in deze film… Ik heb er zo lang op gewacht en dan dit voorgeschoteld krijgen, diep ontgoochelend… Voor mij een 3/10 waard.
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond laat bezien en de eerste Jurassic World blijft helaas de beste van de drie. Het verhaal voelt clunky aan en het voelt geforceerd aan hoe Grant/Sattler/Malcolm hier van de partij zijn. Er is wel gelukkig veel actie, maar daar blijft het helaas bij.

Qua score zou ik JW1 een 7.5/10 geven, JW2 een 4/10 en JW3 een 7/10.
 
Uit nostalgie gisteren gaan zien maar toch grotendeels op mijn honger blijven zitten. Het verhaal rond Maisie vond ik wel in deze film iets boeiend maar had meer mee gedaan kunnen worden.
De hele invalshoek rond het samenleven van Dino en mens/dier kon ik moeilijk aan wennen. Moment dat Pratt die Dino aan de nek vastneemt lol. Sprinkhanen die bijna een soort hoofdrol hebben. De T-rex die met de andere Dino samenwerkt om de Giga(whatever the name) af te maken en daarna zijn die 2 klaar met vechten. Leek maar vreemd.
 
Wat een absolute schijtfilm.

Eerst en vooral, de slechterik. En dan heb ik het niet over die idiote sprinkhanen, maar effing Dodgson. Zat er echt iemand op te wachten? Was er iemand die riep "Wij willen meer Dodgson!¨. Mij leek die in JP eerder een nogal shady persoon, ingehuurd door een firma om zich op de zwarte markt te begeven. Maar wat krijgen we:

Nieuw-project.png


Een stereotype Silicon Valley CEO sekteleider van een of andere hippe start-up met ballenbad, gameroom en in-house Starbucks.

Deze film moest over 1 ding gaan: dino's die loslopen in de wereld. En waar speelt 2/3 van de film zich af? In een fucking natuurreservaat net zoals elke andere Jurassic Park film ooit. De enige film die nog iets anders deed was de eerste Jurassic Word omdat daar het park op zijn minst klaar was. Maar nee, we gaan weer ergens naar een dichte jungle. Buiten die 20 minuten die we op de zwarte markt hebben doorgebracht, die dan weer wel goed in beeld was gebracht.

Wat krijgen we nog van dino's los in de wereld? Een paar slapende dino's in de sneeuw en een paar die hun nest boven op een flatgebouw hebben gemaakt. Scenes uit de trailer zoals de T-Rex in die drive in zitten er uiteraard weer niet in. De CGI voor de dino's is ook weer voor het grootste deel echt niet goed. Vooral Blue zag er echt niet goed uit en enorm fake.

Oh, en plots hebben Macie en Beta een band? Want die volle 45 seconden dat ze samen hebben gebracht zorgt natuurlijk voor een band voor het leven. Daar kunnen die videobeelden waar je Owen met een kleine Blue ziet spelen niet tegenop. Toen ze haar hand opstak had ik gehoopt dat dat beest die er gewoon ging afbijten.

En dan hoor ik in reviews dat Goldblum voor velen het beste film was, waardoor ik toch begin te denken dat de meeste reviewers high waren bij het zien van die film. Dit was toch niet Ian Malcolm maar gewoon real life Goldblum? Knal hetzelfde personage dat hij in Independence Day Ressurgence neerzette. Sattler, die in de eerste film zichzelf kandidaat stelde om door een open vlakte waar raptors losliepen in de eerste film vind sprinkhanen nu "iew".

En die sprinkhanen, welke absoluut gedrogeerde flamingo heeft dat verzonnen? Er lopen beesten los die 65 miljoen jaar zijn uitgestorven geweest, hebben we dan echt sprinkhanen nodig om het ecosysteem naar de hanen te helpen? Zijn 10 meter hoge reptielen met tanden van 20 cm lang niet goed genoeg daarvoor?

Nuja, dino's zijn al lang niet meer belangrijk in deze reeks. Want alle scenes met dino's zijn zo leeg en hol als maar kan zijn. In de eerste film waren de T-Rex en raptors echte personages. Ze maakten deel uit van het verhaal en kwamen er natuurlijk in voor. Hier is een dino niet meer dan 1-2 minuten vulling met veel geluid. Waarschijnlijk om het publiek af te leiden van de saaie verhaallijn.

Zelfs de climax tussen de T-Rex en de twee anderen is gewoon plots gedaan. Die Gigantosaurus valt op die andere zijn klauwen en toen was het ineens gedaan. Heel die film eindigt plots zo abrupt met in de laatste paar minuten nog de verplichte preek dat we met de natuur moeten samenwerken.

Ik heb spijt dat ik er 15,7 euro aan verspild heb.
 
Laatst bewerkt:
Wat een absolute schijtfilm.

Eerst en vooral, de slechterik. En dan heb ik het niet over die idiote sprinkhanen, maar effing Dodgson. Zat er echt iemand op te wachten? Was er iemand die riep "Wij willen meer Dodgson!¨. Mij leek die in JP eerder een nogal shady persoon, ingehuurd door een firma om zich op de zwarte markt te begeven. Maar wat krijgen we:

Nieuw-project.png


Een stereotype Silicon Valley CEO sekteleider van een of andere hippe start-up met ballenbad, gameroom en in-house Starbucks.

Deze film moest over 1 ding gaan: dino's die loslopen in de wereld. En waar speelt 2/3 van de film zich af? In een fucking natuurreservaat net zoals elke andere Jurassic Park film ooit. De enige film die nog iets anders deed was de eerste Jurassic Word omdat daar het park op zijn minst klaar was. Maar nee, we gaan weer ergens naar een dichte jungle. Buiten die 20 minuten die we op de zwarte markt hebben doorgebracht, die dan weer wel goed in beeld was gebracht.

Wat krijgen we nog van dino's los in de wereld? Een paar slapende dino's in de sneeuw en een paar die hun nest boven op een flatgebouw hebben gemaakt. Scenes uit de trailer zoals de T-Rex in die drive in zitten er uiteraard weer niet in. De CGI voor de dino's is ook weer voor het grootste deel echt niet goed. Vooral Blue zag er echt niet goed uit en enorm fake.

Oh, en plots hebben Macie en Beta een band? Want die volle 45 seconden dat ze samen hebben gebracht zorgt natuurlijk voor een band voor het leven. Daar kunnen die videobeelden waar je Owen met een kleine Blue ziet spelen niet tegenop. Toen ze haar hand opstak had ik gehoopt dat dat beest die er gewoon ging afbijten.

En dan hoor ik in reviews dat Goldblum voor velen het beste film was, waardoor ik toch begin te denken dat de meeste reviewers high waren bij het zien van die film. Dit was toch niet Ian Malcolm maar gewoon real life Goldblum? Knal hetzelfde personage dat hij in Independence Day Ressurgence neerzette. Sattler, die in de eerste film zichzelf kandidaat stelde om door een open vlakte waar raptors losliepen in de eerste film vind sprinkhanen nu "iew".

En die sprinkhanen, welke absoluut gedrogeerde flamingo heeft dat verzonnen? Er lopen beesten los die 65 miljoen jaar zijn uitgestorven geweest, hebben we dan echt sprinkhanen nodig om het ecosysteem naar de hanen te helpen? Zijn 10 meter hoge reptielen met tanden van 20 cm lang niet goed genoeg daarvoor?

Nuja, dino's zijn al lang niet meer belangrijk in deze reeks. Want alle scenes met dino's zijn zo leeg en hol als maar kan zijn. In de eerste film waren de T-Rex en raptors echte personages. Ze maakten deel uit van het verhaal en kwamen er natuurlijk in voor. Hier is een dino niet meer dan 1-2 minuten vulling met veel geluid. Waarschijnlijk om het publiek af te leiden van de saaie verhaallijn.

Zelfs de climax tussen de T-Rex en de twee anderen is gewoon plots gedaan. Die Gigantosaurus valt op die andere zijn klauwen en toen was het ineens gedaan. Heel die film eindigt plots zo abrupt met in de laatste paar minuten nog de verplichte preek dat we met de natuur moeten samenwerken.

Ik heb spijt dat ik er 15,7 euro aan verspild heb.


Misschien wat spoiler tags gebruiken als je een film die pas in de zalen draait nagenoeg volledig uit de doeken wil doen ?
 
Is het misschien mogelijk wat spoiler tags te gebruiken als je een film die pas in de zalen draait volledig kapot analyseert?
Het is altijd al zo geweest dat in het topic van een film / serie geen spoilers gebruikt moeten worden eens de film of laatste aflevering hier officieel released is. Voor non-spoiler talk heb je de "welke film heb je vandaag gezien" thread. Wat is anders het nut van dergelijk topic als je het uiteindelijk vol spoilertags moet zetten? Ik heb nog niets van S4 van Stranger Things gezien dus blijf ik uit dat topic, lijkt me logisch.

Zie bv naar Marvel films/series:

- Post je iets over Ms Marvel in het Disney+ of MCU topic -> Spoilertags gebruiken
- Post je iets over Ms Marvel in het Ms Marvel topic -> Geen spoilertags gebruiken

Maar Squid moet zou bv wel tags moeten gebruiken als ze iets over aflevering 2 wilt posten want die is nog niet uit.

Maar zo, nu content? Ik kan niet wachten op pagina's vol discussie in spoilertags.
 
Laatst bewerkt:
Het is altijd al zo geweest dat in het topic van een film / serie geen spoilers gebruikt moeten worden eens de film of laatste aflevering hier officieel released is. Voor non-spoiler talk heb je de "welke film heb je vandaag gezien" thread. Wat is anders het nut van dergelijk topic als je het uiteindelijk vol spoilertags moet zetten? Ik heb nog niets van S4 van Stranger Things gezien dus blijf ik uit dat topic, lijkt me logisch.

Zie bv naar Marvel films/series:

- Post je iets over Ms Marvel in het Disney+ of MCU topic -> Spoilertags gebruiken
- Post je iets over Ms Marvel in het Ms Marvel topic -> Geen spoilertags gebruiken

Maar Squid moet zou bv wel tags moeten gebruiken als ze iets over aflevering 2 wilt posten want die is nog niet uit.

Maar zo, nu content? Ik kan niet wachten op pagina's vol discussie in spoilertags.

Niet zo rap op je tenen getrapt zijn man. De film is pas uit, er kunnen altijd mensen even in het topic komen kijken om te zien wat de algemene mening is.

Wat is uiteindelijk de grote moeite om die tags te gebruiken als je bijna het hele plot uit de doeken wil doen van iets dat pas uit is?

Also ..klein detail, maar een grote zomerfilm is niet hetzelfde als een serie met wekelijkse releases.

In elk geval, bedankt om het alsnog te spoilertaggen. Bij grote releases zou er sowieso een graceperiode van een paar weken moeten zijn rond plotspecifieke spoilers die in tags moeten.
 
Jp 1 zondag nog eens gezien voor de duizendste keer en blijft boeien. De opbouw naar de scene met de T-Rex :love: was toen echt fenomenale film.
En ik ben een grote fan JW2015 7keer naar de cinema geweest:unsure:
 
Jp 1 zondag nog eens gezien voor de duizendste keer en blijft boeien. De opbouw naar de scene met de T-Rex :love: was toen echt fenomenale film.
En ik ben een grote fan JW2015 7keer naar de cinema geweest:unsure:
Chance dat uw smaak in Belgische voetbalploegen beter is dan die in films. :unsure:
 
Terug
Bovenaan