Jupiler Pro League 2025-2026

Nu is de wissel van trainer wel met positief resultaat, je hebt er het raden naar natuurlijk maar ik zag dit niet zo lopen met Hayen. Leko verrast imo wel met de huidige resultaten want echt verwacht kun je dit ook niet noemen. En lekobal is wel veel leuker te volgen, ietsje intensiever voor het hart maar bon.

kan je toch ook zeggen over Leko en bvb de match op STVV. Of thuis tegen STVV waar ze bij STVV in de fout waardoor ze een rode kaart moeten pakken (wordt ook afgedwongen door de druk van Club maar dat was onder Hayen ook gewoon zo dat ze het afdwongen)

Voor de rest klopt de statement van je AI vriend niet want de dwarrelgoal viel in het begin van de 2de helft dus niet echt een doelpunt op de valreep of iets dergelijks.
Ik heb nergens woordjes als "altijd" of "nooit" gebruikt hé -> tuurlijk hebben we onder Leko ook wel eens geluk gehad, onder Hayen gewoon véél meer.

Het zijn dezelfde spelers als een paar maand geleden en toch spelen we nu veel attractiever voetbal... toch is het moeilijk voor sommigen om toe te geven dat dit voor een groot deel aan de coach zal liggen. (ja tuurlijk, vorm vd spelers speelt ook mee, maar vorm van de speler zorgt niet voor dubbele flanken of man-op-man in de verdediging)

Niemand die tegenspreekt dat Leko punten pakt en dat zijn manier van voetbal zorgt voor veel goals. Wel worden er vragen gesteld of dat er onder Hayen zoveel minder punten zouden behaald geweest zijn. En dat de problemen met mentaliteit niet enkel onder Hayen aanwezig waren maar nu nog steeds (PO was ook geen probleem bij Hayen wat je ook ziet aan zijn resultaten met Club) als je de reguliere competitie zag onder Leko. En Club werd toch bejubeld omwille van hun speelstijl in de CL onder Hayen?

Na de verliesmatch tegen Union waren de club-supporters hier naar mijn mening zwaar overdreven negatief, en ook nu weer wordt er beperkt positief op Leko gereageerd terwijl we naar mijn aanvoelen echt wel de beste playoffs ooit spelen qua voetbal en kansen afdwingen.

Lijkt dat het ontslag van Hayen hier door sommigen nog steeds niet verteerd is, als ik echter effe snel mijn AI vriend raadpleeg dan blijkt toch niet dat ik het hallucineerd heb:
Je haalt vooral jaren door elkaar, dit zijn niet de playoffs van vorig seizoen

Hubert mogelijk op de wip bij Union, zou zowaar de eerste T1 kunnen zijn die daar ontslagen wordt sinds ze terug in 1A zitten. Het Hubert effect! 😍

idd waarom hem ontslaan? hij heeft het goed gedaan in de CL en de beker gewonnen?

die 5-0 ? ach iedereen weet als je een match echt MOET winnen, en je speelt met vuur bij 3-0, dan kan zoiets gebeuren.
maar zoals gezegd: beter proberen nog iets te forceren en 5-0 riskeren, dan niets doen .

Zal wel iets achter de schermen spelen dan want op basis van de resultaten kan dit toch niet? Hubert zijn schuld niet dat Promise David zich blesseert hé.

Enige wat je gisteren kon zeggen was dat Niang had moeten starten om de snelheid van Forbs te neutraliseren.

Hubert mogelijk op de wip bij Union, zou zowaar de eerste T1 kunnen zijn die daar ontslagen wordt sinds ze terug in 1A zitten. Het Hubert effect! 😍
De beker winnen en (vice?) kampioen worden blijft toch een belachelijk straffe prestatie voor een ploegje als Union? :eek:

Ik denk dat ze in de bestuurskamer bij Union ook wel zien dat het voetbal al maanden echt niet goed is. De blessure van David is een ding maar toont die misschien gewoon niet aan dat die een hoop matchen over de streep trok waar Union eigenlijk gewoon niet goed was?

Dat gaat ge ook gewoon krijgen eh, die spelen al vier, vijf jaar top twee. Dan begint de lat gewoon hoger te liggen. Niet dat het mij veel uitmaakt behalve een goeie portie leedvermaak gezien hoe hij vertrokken is bij ons.

Los van Promise, spelen ze een stuk minder goed dan andere jaren en teren ze nog meer op hun stabiliteit achteraan. De lat ligt duidelijk hoger dan vroeger en ik snap dat wel. Ook nooit gesnapt waarom ze Hubert zijn gaan halen (behalve om @Puni te plezieren)

Ik vond Hubert toch ook een grote gok bij zijn overstap, bij zowel Anderlecht als OHL gaf hij toch geen sterke indruk.
Begon bij ons eigenlijk echt wel ok maar gooide dan na twee wedstrijden al zijn voetbalprincipes in de vuilbak. Desondanks neem ik het hem nog altijd kwalijk dat hij vertrokken is terwijl hij ondanks de echt slechte resultaten net nog een serieuze vote of confidence kreeg van het bestuur. Was echt niet proper.

Hubert mag beschikken want... Het was inderdaad maanden redelijk strontvoetbal en nu heeft men de titel weggegooid. Ik had enkele matchen geleden verwacht dat Union dit gewoon zou binnenhalen. Het bestuur zal dat ook gedacht hebben.

Imo ietwat overhaast, want Club had wel gewoon de beste kern en itt de voorgaande maanden hadden ze ook nog maar één doel voor ogen. Het was dus niet compleet ondenkbaar en dan moet je de ploeg/trainer toch het voordeel van de twijfel gunnen.

Straf van Club, blijven toch wel met uitstek de ploeg die op de afspraak zijn als het erom draait. Indrukwekkend PO rapport, weeral.

Hubert mag beschikken want... Het was inderdaad maanden redelijk strontvoetbal en nu heeft men de titel weggegooid. Ik had enkele matchen geleden verwacht dat Union dit gewoon zou binnenhalen. Het bestuur zal dat ook gedacht hebben.

Imo ietwat overhaast, want Club had wel gewoon de beste kern en itt de voorgaande maanden hadden ze ook nog maar één doel voor ogen. Het was dus niet compleet ondenkbaar en dan moet je de ploeg/trainer toch het voordeel van de twijfel gunnen.
Hubert zijn probleem is dat hij bij zijn vorige twee clubs ook niet geslaagd is natuurlijk. Daar bouw je geen krediet mee op.

Wat een avond gisteren :love: Heerlijk om hoogstwaarschijnlijk met zo'n statement tegen de rechtstreekse concurrent de titel te pakken. Die goal van Vanaken kan ik blijven herbekijken.

Dit is meteen ook de zwaarste nederlaag voor Union sinds hun terugkeer naar eerste klasse vermoed ik.

Niemand die tegenspreekt dat Leko punten pakt en dat zijn manier van voetbal zorgt voor veel goals. Wel worden er vragen gesteld of dat er onder Hayen zoveel minder punten zouden behaald geweest zijn. En dat de problemen met mentaliteit niet enkel onder Hayen aanwezig waren maar nu nog steeds (PO was ook geen probleem bij Hayen wat je ook ziet aan zijn resultaten met Club) als je de reguliere competitie zag onder Leko. En Club werd toch bejubeld omwille van hun speelstijl in de CL onder Hayen?
Ik pik even jouw post eruit ivm de Hayen/Leko en ik vind dat gewoon een lastige kwestie om te oordelen gezien dat Club sowieso een ploeg is een beetje met twee gezichten. We zullen nooit weten of Club met Hayen hetzelfde parcours had afgelegd dit seizoen.

Club heeft sowieso een beetje een terugkerend fenomeen de laatste jaren om top de zijn in de CL/POs maar dan bij momenten erg plat voor de dag te komen in de reguliere competitie. Ligt niet noodzakelijk enkel en alleen aan de trainer.

Uiteindelijk ook wel kritisch geweest voor Leko, en op dat moment was dat mijn inziens nog altijd wel terecht. Tot voor enkele weken geleden was het voetbal nog altijd soms echt zwak, zoals vb. op Union en STVV.

Achteraf is het makkelijk, maar na de match tegen Union leek het me echt gewoon gedaan, alsof het te voorspellen was dat Union dit quasi direct terug zou weggeven (en nog slechter), dat was dan voor mij ook de enorme declic. Dat (onverhoopt) puntenverlies van Union tegen Gent terwijl wij vrij makkelijk wonnen tegen KVM ... van "weg titel" naar opnieuw alles in eigen handen in enkele dagen tijd, dat gaf sowieso een enorme boost aan gans Club.

Dat we dit dan, met zo'n orgelpunt, nog over de streep trekken is natuurlijk enorme verdienste van Leko, en dan was het misschien alsnog de juiste keuze van het bestuur. Al kan ik me toch niet voorstellen dat zo'n Verhaeghe (die zou aangestuurd hebben op ontslag Hayen en Leko te halen) toch niet (lichtjes) in paniek was na pakweg de match op Union of eerder nog tijdens de reguliere, dat het toch geen geweldig idee was.

Nu is de wissel van trainer wel met positief resultaat, je hebt er het raden naar natuurlijk maar ik zag dit niet zo lopen met Hayen. Leko verrast imo wel met de huidige resultaten want echt verwacht kun je dit ook niet noemen. En lekobal is wel veel leuker te volgen, ietsje intensiever voor het hart maar bon.

Mensen moeten gewoon afstappen van het concept van een trainer lang houden. Het is heel duidelijk dat ge best max. 2 seizoenen met een coach doordoet op dit niveau. Onder Hayen ging het goed en inderdaad botst ge opnieuw tegen die 2 seizoenen aan. Dat is ook iets waar Verhaeghe zelf heel hard achter staat.

Qua die intensiteit: Die kreeg Hayen er ook in bij ons tot het moment dat onze spelers verdedigend het besloten op te geven tegen Standard en Freiburg en toen zakte de ploeg ook in. Hopelijk volgend seizoen op bepaalde belangrijke posities een wissel van de wacht en dan kan het wel eens leuk worden. Maar daarna schakelen we best weer opnieuw.

Hubert zijn probleem is dat hij bij zijn vorige twee clubs ook niet geslaagd is natuurlijk. Daar bouw je geen krediet mee op.

Hubert heeft het zelf ook moeilijk met de werkwijze van Union waarbij de coach meer een schakel is dan bij andere clubs.
Hij heeft dan ook dit seizoen met De Condé gebabbeld ivm de opvolging van Fink. En ja, dat weet ik 100% zeker :)

Mensen moeten gewoon afstappen van het concept van een trainer lang houden. Het is heel duidelijk dat ge best max. 2 seizoenen met een coach doordoet op dit niveau. Onder Hayen ging het goed en inderdaad botst ge opnieuw tegen die 2 seizoenen aan. Dat is ook iets waar Verhaeghe zelf heel hard achter staat.

Qua die intensiteit: Die kreeg Hayen er ook in bij ons tot het moment dat onze spelers verdedigend het besloten op te geven tegen Standard en Freiburg en toen zakte de ploeg ook in. Hopelijk volgend seizoen op bepaalde belangrijke posities een wissel van de wacht en dan kan het wel eens leuk worden. Maar daarna schakelen we best weer opnieuw.
Dat zie ik ook wel. Spelers zijn hun trainer precies heel snel beu en kunnen het niet zonder verandering.

Terug
Bovenaan