Uiteindelijk ook wel kritisch geweest voor Leko, en op dat moment was dat mijn inziens nog altijd wel terecht. Tot voor enkele weken geleden was het voetbal nog altijd soms echt zwak, zoals vb. op Union en STVV.
Achteraf is het makkelijk, maar na de match tegen Union leek het me echt gewoon gedaan, alsof het te voorspellen was dat Union dit quasi direct terug zou weggeven (en nog slechter), dat was dan voor mij ook de enorme declic. Dat (onverhoopt) puntenverlies van Union tegen Gent terwijl wij vrij makkelijk wonnen tegen KVM ... van "weg titel" naar opnieuw alles in eigen handen in enkele dagen tijd, dat gaf sowieso een enorme boost aan gans Club.
Dat we dit dan, met zo'n orgelpunt, nog over de streep trekken is natuurlijk enorme verdienste van Leko, en dan was het misschien alsnog de juiste keuze van het bestuur. Al kan ik me toch niet voorstellen dat zo'n Verhaeghe (die zou aangestuurd hebben op ontslag Hayen en Leko te halen) toch niet (lichtjes) in paniek was na pakweg de match op Union of eerder nog tijdens de reguliere, dat het toch geen geweldig idee was.