Jupiler Pro League 2025-2026

Ahja, goed argument voor de rechtbank dit: we roepen dat al jaren en dat is niet echt tegen de joden, enkel tegen die historisch rijke club anderlecht!

Daarmee stigmatiseren we niemand 👍
Langs de andere kant geen commentaar VS de rellen in Molenbeek.

Maar union en anderlecht vertegenwoordigen alles wat we haten in het moderne voetbal 🤣

Goe bezig jongens
Jeezes man, waarom zit jij zo op uw paard ... Omdat er eens iets gezegd wordt over uw ploeg?

Ik geef commentaar op iets dat letterlijk elke voetbalsupporter in België weet dat "al wie niet springt dat is een jood", helemaal, in geen 1000 jaar, gericht is op Joden. Daar moet je niet zo verontwaardigd over doen, en als een vaststaand feit beschouwen dat Club dat zingt om met Joden te lachen of te provoceren (zoals nu geprofileerd wordt in de media).

Dat dit in de rechtbank geen stand houdt weet ik ook wel, maar het dossier is dan ook uitermate belachelijk, alsof ze in Brussel in nuttigere dingen te doen hebben dan zo'n zaken voor de rechtbank brengen, maar goed als ze daar graten in zien, dan moeten ze maar bewijzen dat dit gericht is tegen Joden zeker, benieuwd hoe dat gaat uitdraaien.

Tijd om andere supporters van andere ploegen dan ook maar eens voor de rechter te slepen trouwens, want blijkbaar zijn "alle boeren homo's" - tiens kijk, dat lijkt zelfs echt provocerend te zijn en als scheldwoord gebruikt te worden, zie daar. Ik voel ook echt heel veel pijn als "West vlaamse boer" van die uitspraken, elke keer als ik het hoor ben ik zo gechoqueerd dat ik amper de slaap kan vatten.

En ik reageer niet over het deel van Molenbeek omdat ik weet dat dit idd klopt (en dus niet gewoon uit de lucht gegrepen is), dus daarop had ik dan ook niets op aan te merken, en vind ik ook uiteraard totaal niet kunnen, dat zijn geen "supporters" van Club waar ik zelfs maar wil geassocieerd mee worden.

Er wordt iets gezegd over de manier van voetballen of gedrag van spelers op het veld van (onder andere dan nog) jouw club, en dan gooien we er wat random andere zaken tegen aan om "weerwoord" te bieden zonder er inhoudelijk op in te gaan, dat is op, op zijn zachtst gezegd, best flauw.

Laatst bewerkt:
Het gaat hier echt voortdurend maar echt voortdurend over het vuile spel van ons, over onze vuile fouten, over onsportief gedrag. Allemaal geen erg, heetst van de strijd zeker, ok.
Nochtans zonder enige controverse van Brugge gewonnen enkele weken geleden.

En dan gebeurt er iets aggressiefs in Gent - Anderlecht godbetert en wordt er union opnieuw bijgetrokken door verschillende forumleden hier, zonder enige aanleiding. Ik heb dit jaar nog geen enkele van onze spelers een slag zien uitdelen of zo duidelijk matennaaierij zien doen.
Laat me toe ff op mijn paard te zitten ja. Ffs zeg.

Sure, bij Union doen ze niet aan matennaaierij :rofl:
Maar je noemt wel ineens de supporters van Club antisemieten. Bruggetje te ver. (pun intented)

Geen woord in HLN vandaag over de matennaaierij van Coosemans... bizar

Eens benieuwd naar de voetbalpodcasts, Boeckx gaat het vermoedelijk doodzwijgen als ex-rsca keeper, maar vermoed dat Filip Joos en co het wel gaan benoemen.

Eens benieuwd naar de voetbalpodcasts, Boeckx gaat het vermoedelijk doodzwijgen als ex-rsca keeper, maar vermoed dat Filip Joos en co het wel gaan benoemen.
Naar Ballieman luister ik niet, maar het zal bij Ongefilterd zeker aan bod komen..

Dat mag zeker, maar dan moet het ook van beide kampen benoemd worden. Van der Heyden deed evengoed matennaaierij, heeft het zelfs toegegeven.

Dat mag zeker, maar dan moet het ook van beide kampen benoemd worden. Van der Heyden deed evengoed matennaaierij, heeft het zelfs toegegeven.
ja tuurlijk, maar dat Van der Heyden werd wel benoemd in HLN en dat van Coosemans verzwegen, terwijl dat nog veel opzichtiger was en eigenlijk nog meer spelbederf, met als verzwarende factor dat het je kapitein is.

Als je ziet voor wat soort onnozeliteiten amateurspelers soms lange schorsingen krijgen van den bond dan is het schrijnend indien Coosemans hiermee zou wegkomen zonder enige sanctie.

zonder het goed te praten: wat VDH deed (trash talk en wat duwen) gebeurt gewoon elke match, wat coosemans daar deed tartte alle verbeelding

zonder het goed te praten: wat VDH deed (trash talk en wat duwen) gebeurt gewoon elke match, wat coosemans daar deed tartte alle verbeelding
ja, dat van Coosemans was gewoon bedrog en misleiding van de scheidsrechter in de ergste vorm. Hopelijk heeft elke scheidsrechter in België goed gekeken en wordt hij extra geviseerd in de resterende matchen.

Het gaat hier echt voortdurend maar echt voortdurend over het vuile spel van ons, over onze vuile fouten, over onsportief gedrag. Allemaal geen erg, heetst van de strijd zeker, ok.
Nochtans zonder enige controverse van Brugge gewonnen enkele weken geleden.
Iets met hoge bomen en wind, je gaat daarmee moeten leren leven hoor. Gooi daar nog een vleugje titelstress bij, dan krijg je dit 😀

Die van Anderlecht blijven maar doordrammen over VDH (gisteren waren er evengoed porren in de rug van Cissé) maar die klopte wel niet met de vuist terug natuurlijk.

Dat de pers nu stil is tart alle verbeelding (nuja, eigenlijk niet).
Marginaal gedrag gisteren en er nog voor beloond worden ook.
Na de viering te zien van zowel spelers als uit supporters was het wel overduidelijk dat dit gedrag getoleerd wordt en Coosemans werd luid toegezongen.
Is dit het nieuwe DNA van Anderlecht?

Onbegrijpelijk dat Coosemans geen rood krijg.
Tijd winnen vanaf de 0-1, uitdagen en show verkopen.
En de arbitrage doet niets, 0,0.

En maar klagen en zagen over Union...
Maar zo goed als geen enkele supporter hier veroordeeld het gedrag van Anderlecht gisteren.
De vuistslag was dom MAAR...
Coosemans is een matennaaier MAAR...
Muisstil uit het Anderlechtkamp.

Maar zo goed als geen enkele supporter hier veroordeeld het gedrag van Anderlecht gisteren.

Dat is toch typisch voetbalsupporter. Iedereen (nee niet iedereen, velen) kruipt in zijn kampenlogica en gaat in het defensief over de eigen club tegenover supporters van andere clubs.
Op het forum van Anderlecht wordt Coosemans en zijn gedrag uitgespuwd door letterlijk iedereen daar, en Cvetkovic wordt er enorm dom genoemd (doch beetje meer vergevingsgezindheid wegens nog jong). Maar daar zit je je niet te verdedigen tegenover anderen.

Merk die reflex bij internetdiscussies al jaren, heel onnozel allemaal (bij supporters van alle mogelijke clubs hoor). Als het slecht is mag dat gezegd worden.

Wat betreft het DNA in de tribunes is er al lange tijd helaas een andere mentaliteit waar te nemen: de supporter van RSCA is aan 't veranderen. Laatste 4-5 jaar heeft daar geen goed aan gedaan. Als uw bestuur boersheid uitstraalt, neemt de supporter dat over. Zo hunkeren naar succes, zo weinig boegbeelden die nog oproepen tot klasse, dat het allemaal niet meer uitmaakt wat de manier is waarop men het doet. Ik ben afgehaakt.

Die van Anderlecht blijven maar doordrammen over VDH (gisteren waren er evengoed porren in de rug van Cissé) maar die klopte wel niet met de vuist terug natuurlijk.

Dat de pers nu stil is tart alle verbeelding (nuja, eigenlijk niet).
Marginaal gedrag gisteren en er nog voor beloond worden ook.
Na de viering te zien van zowel spelers als uit supporters was het wel overduidelijk dat dit gedrag getoleerd wordt en Coosemans werd luid toegezongen.
Is dit het nieuwe DNA van Anderlecht?

Onbegrijpelijk dat Coosemans geen rood krijg.
Tijd winnen vanaf de 0-1, uitdagen en show verkopen.
En de arbitrage doet niets, 0,0.

Dan lijk je mij toch selectief blind voor wat menig Anderlechtsupporter hier al lange tijd zegt. Ik persoonlijk heb hier de voorbije maanden (en langer) toch al regelmatig gezegd wat ik van Coosemans vind. Maar voor de duidelijkheid voor u en al de rest in dit topic zal ik het nog eens doen.

Coosemans is zowat een belichaming van alles wat er met Anderlecht mis is op dit moment. Zijn gedrag gaat er los over, is een pure schande en moet zeker streng aangepakt en bestraft worden. Ik veroordeel het ten strengste, al snap ik niet echt de waarde dat iedereen dit individueel zou moeten veroordelen. Als er hier één supportersgroep is die de afgelopen jaren bijzonder kritisch is geweest over hun club, zijn het de Anderlechtsupporters wel.

Dat staat natuurlijk los van het feit dat Van der Heyden ook een maatennaaier is. Het is uiteraard minder erg dan hetgeen Coosemans doet, maar dat betekent niet dat het goedgekeurd mag worden. Dingen mogen apart benoemd worden.

Het geklaag en gezaag over Union lijkt me toch vooral vanuit het Club-kamp te komen, maar dat terzijde.

Laatst bewerkt:
Dat is toch typisch voetbalsupporter. Iedereen (nee niet iedereen, velen) kruipt in zijn kampenlogica en gaat in het defensief over de eigen club tegenover supporters van andere clubs.
Op het forum van Anderlecht wordt Coosemans en zijn gedrag uitgespuwd door letterlijk iedereen daar, en Cvetkovic wordt er enorm dom genoemd (doch beetje meer vergevingsgezindheid wegens nog jong). Maar daar zit je je niet te verdedigen tegenover anderen.
Klopt, dit is een grote reden waarom ik hier de laatste tijd minder vaak begin te komen (al is het vaak nog sterker dan mezelf 😅) . Iedereen zit voor een groot deel vast in zijn eigen supportersbubbel wat zowel de algemene sfeer zwaar verziekt en fatsoenlijk discussiëren haast onmogelijk maakt, op het toxische af.

Huh hoezo, tijdens de match werd Coosemans hier letterlijk met de grond gelijk gemaakt, door supporters van alle clubs hier, inclusief die van Anderlecht.

Terug
Bovenaan