Jupiler Pro League 2025-2026

Match niet bekeken , maar naart schijnt was het slecht langs onze kant :)
Viering van Goto : tuurlijk mag die jongen vieren maar nu doen alsof hij de CL heeft gewonnen is er toch ook een klein beetje over
Btw hij is zelf weggegaan , wou meer spelen en niet invaller zijn .
Dit word natuurlijk weer opgeblazen , maar ik wil het is bij andere sclubs zien als er een uitgeleende speler dit doet , bij sommige clubs mogen uitgeleende spelers zelfs niet tegen hun spelen .
Soit , voor mij is het voetbal brengen op het veld belangrijker en dat is nog slechter .

Uitgeleende spelers waarvan het loon nog betaald wordt (gedeeltelijk of volledig) door de moederclub mogen niet spelen tegen hun moederclub. Dat is al enige tijd vastgelegd in de regels ;-)

Ik heb het er echt mee gezien voor dit seizoen. Zelf men ticket voor de bekerfinale heb ik doorgegeven. Ik ga er geen tijd meer insteken. Dat verdienen ze niet
Ik kan dit niet begrijpen als supporter...
Gent heeft ook diep gezeten maar ik was bijna altijd paraat.
Ik hoop al elk jaar op een bekerfinale, ik kan mij gewoon niet voorstellen om er niet bij te zijn.
Heb zelf met spijt in het hart DAZN moeten nemen om de uitwedstrijden te kunnen zien.

Ik hoop al elk jaar op een bekerfinale, ik kan mij gewoon niet voorstellen om er niet bij te zijn.
Heb zelf met spijt in het hart DAZN moeten nemen om de uitwedstrijden te kunnen zien.
Je hoeft dat ook niet te begrijpen. Het is dit seizoen begonnen met heel die dazn affaire ( en nu weer met de bekerfinale dat ze laten zien dat ze lak hebben aan de regels in België) en dat Anderlecht dan dit jaar ook al zoveel fratsen heeft laten zien, dan heb ik liever geen stress meer aan mijn hoofd daarvan. Komt ook bij dat hier wekelijks in dit land iets gebeurd van negativiteit ( rechtszaken, we weten zelf nog niet in welk format we gaan spelen volgend seizoen) dat het bij mij stilaan op is met het voetbal gebeuren in België

Je hoeft dat ook niet te begrijpen. Het is dit seizoen begonnen met heel die dazn affaire ( en nu weer met de bekerfinale dat ze laten zien dat ze lak hebben aan de regels in België) en dat Anderlecht dan dit jaar ook al zoveel fratsen heeft laten zien, dan heb ik liever geen stress meer aan mijn hoofd daarvan. Komt ook bij dat hier wekelijks in dit land iets gebeurd van negativiteit ( rechtszaken, we weten zelf nog niet in welk format we gaan spelen volgend seizoen) dat het bij mij stilaan op is met het voetbal gebeuren in België
Ik heb de match gisteren gezien en snap volledig dat je daar geen tijd meer in wil steken -> die manier van spelen lijkt in niets meer op het rsca van pakweg 10 of 20 jaar geleden. Er lijkt totaal geen plan te zijn, de spelers doen maar wat en velen lijken enkel met zichzelf bezig te zijn.

hopelijk voor jullie een tabula rasa met de nieuwe TD, een nieuwe coach, en bende rotte appels in de gft-bak.

30 millies voor Catje en de zware contracten van Yari, Hazard en Augustinsson die wegvallen kan je iets mee doen toch
Ik vraag me wel oprecht af als je gezien de contractsituatie van De Cat en de financiële situatie van Anderlecht (al veel beter dan ervoor, maar toch) 30 miljoen gaat ontvangen? Gaat Anderlecht het been stijf houden als er een bod komt van pakweg 20 miljoen en 5 miljoen aan bonussen?

Ik vraag me wel oprecht af als je gezien de contractsituatie van De Cat en de financiële situatie van Anderlecht (al veel beter dan ervoor, maar toch) 30 miljoen gaat ontvangen? Gaat Anderlecht het been stijf houden als er een bod komt van pakweg 20 miljoen en 5 miljoen aan bonussen?
Dat denk ik niet eigenlijk.

30 miljoen lijkt mij ook overdreven voor een speler die zich internationaal eigenlijk nog nauwelijks heeft getoond. Moest hij zich nu in de CL staande hebben gehouden tegen een topploeg dan direct, maar nu in dit vierkant draaiend rsca?

Je hoeft dat ook niet te begrijpen. Het is dit seizoen begonnen met heel die dazn affaire ( en nu weer met de bekerfinale dat ze laten zien dat ze lak hebben aan de regels in België)
Ik weet dat je geen fan ben van DAZN (zwak uitgedrukt), maar wat ze nu doen met de bekerfinale kan je hen toch niet kwalijk nemen? Als zij vinden dat hetgene wat VRT of VTM hen bieden voor de finale hen minder opbrengt dan deze zelf alleen op hun platform (gratis) uit te zenden, dan is dat toch hun recht?

1) Pro League verkoopt rechten (voor véél te veel) aan DAZN. Iedereen weet op dat moment al dat er vodden van gaan komen.
2) DAZN probeert rechten (voor véél te veel) door te verkopen aan VRT, VTM, Play4, whatever... Die weigeren allemaal (terecht, niemand is verplicht om iets tegen hun wil te kopen)
3) DAZN probeert onder hun contract uit te komen met de reden dat niemand sublicenties wil kopen. Dat wordt geweigerd. (terecht, het zal de Pro League worst zijn dat DAZN teveel geld heeft betaald en dat nu blijkt dat ze er dat nooit uit kunnen halen. Dat is een risico dat DAZN genomen heeft, dus moeten ze zelf maar op de blaren zitten.)
4) Nu gebeurt hetzelfde met de bekerfinale: niemand wil betalen wat DAZN er voor wil. Dus zegt DAZN: dan zenden we het wel gratis uit op ons eigen platform.

Ik weet dat je geen fan ben van DAZN (zwak uitgedrukt), maar wat ze nu doen met de bekerfinale kan je hen toch niet kwalijk nemen? Als zij vinden dat hetgene wat VRT of VTM hen bieden voor de finale hen minder opbrengt dan deze zelf alleen op hun platform (gratis) uit te zenden, dan is dat toch hun recht?

1) Pro League verkoopt rechten (voor véél te veel) aan DAZN. Iedereen weet op dat moment al dat er vodden van gaan komen.
2) DAZN probeert rechten (voor véél te veel) door te verkopen aan VRT, VTM, Play4, whatever... Die weigeren allemaal (terecht, niemand is verplicht om iets tegen hun wil te kopen)
3) DAZN probeert onder hun contract uit te komen met de reden dat niemand sublicenties wil kopen. Dat wordt geweigerd. (terecht, het zal de Pro League worst zijn dat DAZN teveel geld heeft betaald en dat nu blijkt dat ze er dat nooit uit kunnen halen. Dat is een risico dat DAZN genomen heeft, dus moeten ze zelf maar op de blaren zitten.)
4) Nu gebeurt hetzelfde met de bekerfinale: niemand wil betalen wat DAZN er voor wil. Dus zegt DAZN: dan zenden we het wel gratis uit op ons eigen platform.
Er is een wet in België dat zegt dat er 10 bepaalde sportwedstrijden op openbaar net moeten te zien zijn en de bekerfinale is daar bij. Deze lijst is sinds 2004 publiek openbaar voor iedereen. Als je als speler als dazn de rechten koopt, weet je waar je voor staat als de finale er aan komt. Het is niet voor niks dat nu play, vtm en VRT gezamenlijke stappen ondernemen daartegen. Dazn geniet er gewoon van om overal nee tegen te zeggen omdat ze alleen belust zijn op een monopolie. Dat is vanaf dag 1 duidelijk hè.

Match niet bekeken , maar naart schijnt was het slecht langs onze kant :)
Viering van Goto : tuurlijk mag die jongen vieren maar nu doen alsof hij de CL heeft gewonnen is er toch ook een klein beetje over
ik vond die van Bertaccini bij de 3-1 tegen Gent ook overdreven, maar ik zou het toch ook niet tof vinden als Dean hem daar mee gaat moeien zoals Coosemans en Augustinson

ik ben vorig jaar ook elke thuismatch gaan zien in PO1. deugd dat niet, maar ik stond daar telkens "een mens kan hopen"

ik vond die van Bertaccini bij de 3-1 tegen Gent ook overdreven, maar ik zou het toch ook niet tof vinden als Dean hem daar mee gaat moeien zoals Coosemans en Augustinson

ik ben vorig jaar ook elke thuismatch gaan zien in PO1. deugd dat niet, maar ik stond daar telkens "een mens kan hopen"
Dat doen kik nu al 9 jaar :p Hopen :)

Het is natuurlijk wel anders omdat Goto nog steeds eigendom is van Anderlecht en Bertaccini geen link heeft met Gent

Goto zat nu wel op een bepaald moment in zijn viering ook het embleem van STV te kussen, dat wringt toch een beetje als huurspeler.

Maar huurspeler of niet, embleem kussen of niet, het is en blijft weer het typisch marginale gedrag dat de sport kapot maakt om daar zo op te reageren.

Goh, dit jaar heb ik als Genk-fan toch ook echt moeite om mij naar het stadion te slepen. Die wanvertoning thuis tegen OHL was voor mij het dieptepunt en ik ben afgelopen dinsdag dan ook niet tegen Charleroi gaan kijken. Vorig jaar had ik zelf nog kritiek op medefans die Europees niet gingen kijken, maar voor mij is dit seizoen ook echt een dieptepunt.

Als je u ticket voor een berfinale weggeeft ben je geen supporter maar hoogst een sympathisant.
Ik ga zelf nog elke thuiswedstrijd op de bosuil zien en wij staan op plek 4 in PO2. Ik begrijp sowieso al niet dat sommige abo houders elke iets of wat reden hebben om niet te gaan zien. Dat zie je nu bij Antwerp, Genk, Gent,...
Je steunt je ploeg in goede en slechte tijden en anders moet je er ook niet constant over praten maar een andere hobby zoeken.

Ik heb de match gisteren gezien en snap volledig dat je daar geen tijd meer in wil steken -> die manier van spelen lijkt in niets meer op het rsca van pakweg 10 of 20 jaar geleden. Er lijkt totaal geen plan te zijn, de spelers doen maar wat en velen lijken enkel met zichzelf bezig te zijn.

hopelijk voor jullie een tabula rasa met de nieuwe TD, een nieuwe coach, en bende rotte appels in de gft-bak.
Wat Anderlecht supporters en entrourage niet begrijpen is dat leven in het verleden geen toekomst geeft. Anderlecht is gewoon geen topclub meer maar een subtopper dus kijk naar de huidige situatie. Ik begrijp dat dat moeilijk te aanvaarden is maar het is al meer dan 5 jaar zo.

Wat Anderlecht supporters en entrourage niet begrijpen is dat leven in het verleden geen toekomst geeft. Anderlecht is gewoon geen topclub meer maar een subtopper dus kijk naar de huidige situatie. Ik begrijp dat dat moeilijk te aanvaarden is maar het is al meer dan 5 jaar zo.
Oh dat begrijpen we allemaal wel hoor. Het gaat ook niet over het feit dat ze minder presteren en lager staan. Het gaat over het feit van de keuzes aan de top, die hebben Anderlecht kapot gemaakt. En dat wantrouwen terug herstellen met weer een nieuwe TD ( de hoeveelste al in 10 jaar?) zal zeer moeilijk worden. Dit is gewoon een schip dat net boven water kan drijven. Meer niet.

En nogmaals: het is ook door de houding van pro League, dazn, clubs, al die rechtszaken,.. dat mijn gevoel om het voetbal hier nog te volgen met de week minder wordt. Hier hangt gewoon zoveel negativiteit rond de competitie, dat het lachwekkend wordt.

Voor hetzelfde geld zijn de ploegen die nu aan het feesten zijn dat ze opgaan, helemaal nog niet zeker dat ze opgaan. We weten zelf nog niet met hoeveel teams we volgend jaar gaan spelen. Dat zijn zaken die je alleen in dit land ziet

Laatst bewerkt:
Als je u ticket voor een berfinale weggeeft ben je geen supporter maar hoogst een sympathisant.
Ik ga zelf nog elke thuiswedstrijd op de bosuil zien en wij staan op plek 4 in PO2. Ik begrijp sowieso al niet dat sommige abo houders elke iets of wat reden hebben om niet te gaan zien. Dat zie je nu bij Antwerp, Genk, Gent,...
Je steunt je ploeg in goede en slechte tijden en anders moet je er ook niet constant over praten maar een andere hobby zoeken.

Oprecht boos word ik van zoiets.

Ik ga naar het voetbal sinds 1985. Ik heb Winterslag gezien onderaan eerste klasse. Ik heb KRC Genk zien degraderen met (in het twee-punten systeem) tien punten minder als de voorlaatste. Ik heb ons als liftploeg gezien waarbij we nooit een leuk seizoen draaiden in eerste. Ik heb in het stadion gezeten tijdens een crisisgesprek tussen honderden supporters en het toenmalige bestuur toen freakin' Patrick Janssen in ons bestuur zat terwijl er letterlijk een doodskist naar binnen werd gedragen door de harde kern. Ik heb in het stadion gezeten terwijl er onderlinge gevechten waren onder de supporters owv idioten als Dirk Degraen en Gunther Jacob. Ik heb mijn abo trots betaald op momenten dat we als gezin de eindjes aan elkaar moesten knopen. Al 40 jaar door weer en wind. Dus denk even na vooraleer ge platte praat verkoopt over "in goede en slechte tijden".

Maar dit seizoen ben ik als abo-houder hoop en al de helft van de thuismatchen in het stadion geweest. Ik zie nu al enkele jaren (ondanks de titel die de arbitrage ons door de neus geboord heeft, ondanks de Corona beker en ondanks de bijna zekere titel die we te grabbel gooiden wegens een onplaatsbare mentale inzinking) een bestuur dat al jarenlang de postjes beschermt, weigert mee te gaan met hoe voetbal nu in elkaar zit en een bestuur dat koppig weigert terugkerende pijnpunten aan te pakken die zelfs mijn 3-jarige dochter zou zien en een bestuur dat in een dramatisch jaar als het deze gewoon muisstil blijft. Kort samengevat zie ik een club die er niet alles aan doet. En dat is het minste dat ik vraag. DOE ER ALLES AAN. Met de club die we zijn ben ik dan 100% zeker dat we jaarlijks Europees spelen en minstens een keer per vijf jaar kampioen spelen. Maar dat is naast de kwestie. Ik kan zelfs zonder die titels leven als ik gewoon zie dat de club van onder tot boven er ALLES aan doet. En wij als Genk supporters zijn ondanks de prijzen masochisten die al jarenlang braaf alles slikken, zowel van binnen asl buiten de club. Maar na de zware teleurstellingen de afgelopen jaren is ons rugzakske vol. Maar nog bleven we koppig gaan, maar een jaar als het deze van ons bestuur uit? Nee, dat is voor velen de druppel. De supporters die al decennia komen, maar klaar staan om de club op te geven zijn niet op de handen van een heel vak te tellen. Tenzij ons bestuur na het seizoen een zware introspectieve mea culpa slaat en UITHAALT, gaan de abo's zware klappen krijgen volgend jaar.

En dan praten over "in goede en slechte tijden". Nee, dat doe ik niet als volwassen mens met verantwoordelijkheden en een besef wat culpabiliteit is.

Terug
Bovenaan