Het is inderdaad veel meer dan enkel naar die resultaten kijken. Bij mij heeft het daar ook weinig mee te maken dat het minder gaat. Maar als je ziet dat ze uw club helemaal kapot maken langs alle kanten door uw eigen bestuurslui. En keer op keer foutieve beslissingen nemen om nog dieper te gaan. Dan is het toch normaal dat je dan vragen gaat stellen en week na week minder goesting gaat hebben. Bij ons is deze zooi ook al bijna 10 jaar bezig hè. Dat komt niet zomaar opOprecht boos word ik van zoiets.
Ik ga naar het voetbal sinds 1985. Ik heb Winterslag gezien onderaan eerste klasse. Ik heb KRC Genk zien degraderen met (in het twee-punten systeem) tien punten minder als de voorlaatste. Ik heb ons als liftploeg gezien waarbij we nooit een leuk seizoen draaiden in eerste. Ik heb in het stadion gezeten tijdens een crisisgesprek tussen honderden supporters en het toenmalige bestuur toen freakin' Patrick Janssen in ons bestuur zat terwijl er letterlijk een doodskist naar binnen werd gedragen door de harde kern. Ik heb in het stadion gezeten terwijl er onderlinge gevechten waren onder de supporters owv idioten als Dirk Degraen en Gunther Jacob. Ik heb mijn abo trots betaald op momenten dat we als gezin de eindjes aan elkaar moesten knopen. Al 40 jaar door weer en wind. Dus denk even na vooraleer ge platte praat verkoopt over "in goede en slechte tijden".
Maar dit seizoen ben ik als abo-houder hoop en al de helft van de thuismatchen in het stadion geweest. Ik zie nu al enkele jaren (ondanks de titel die de arbitrage ons door de neus geboord heeft, ondanks de Corona beker en ondanks de bijna zekere titel die we te grabbel gooiden wegens een onplaatsbare mentale inzinking) een bestuur dat al jarenlang de postjes beschermt, weigert mee te gaan met hoe voetbal nu in elkaar zit en een bestuur dat koppig weigert terugkerende pijnpunten aan te pakken die zelfs mijn 3-jarige dochter zou zien en een bestuur dat in een dramatisch jaar als het deze gewoon muisstil blijft. Kort samengevat zie ik een club die er niet alles aan doet. En dat is het minste dat ik vraag. DOE ER ALLES AAN. Met de club die we zijn ben ik dan 100% zeker dat we jaarlijks Europees spelen en minstens een keer per vijf jaar kampioen spelen. Maar dat is naast de kwestie. Ik kan zelfs zonder die titels leven als ik gewoon zie dat de club van onder tot boven er ALLES aan doet. En wij als Genk supporters zijn ondanks de prijzen masochisten die al jarenlang braaf alles slikken, zowel van binnen asl buiten de club. Maar na de zware teleurstellingen de afgelopen jaren is ons rugzakske vol. Maar nog bleven we koppig gaan, maar een jaar als het deze van ons bestuur uit? Nee, dat is voor velen de druppel. De supporters die al decennia komen, maar klaar staan om de club op te geven zijn niet op de handen van een heel vak te tellen. Tenzij ons bestuur na het seizoen een zware introspectieve mea culpa slaat en UITHAALT, gaan de abo's zware klappen krijgen volgend jaar.
En dan praten over "in goede en slechte tijden". Nee, dat doe ik niet als volwassen mens met verantwoordelijkheden en een besef wat culpabiliteit is.