Jupiler Pro League 2025-2026

Lardot is blind als hij daar iets anders in ziet dan de bal afschermen. Dat soort overtreding wordt normaal ook altijd gefloten, zeker als het zo opvallend is. Maar ja, Laforge had eigenlijk ofwel de fout van Verstraete ervoor, ofwel deze, direct moeten fluiten. Dan was heel deze onnozele discussie ook overbodig.
Lardot en Laforge zijn blind en puni is correct. Case closed.

Lardot is blind als hij daar iets anders in ziet dan de bal afschermen. Dat soort overtreding wordt normaal ook altijd gefloten, zeker als het zo opvallend is. Maar ja, Laforge had eigenlijk ofwel de fout van Verstraete ervoor, ofwel deze, direct moeten fluiten. Dan was heel deze onnozele discussie ook overbodig.
Hebben wij al ooit is iets positiefs gezegd over ne scheids ?
Ze fluiten zelfs ocharme niet op Jupkesniveau

Ik heb de fase niet gezien maar steun Lardot in deze.

Ik snap de kritiek wel, maar ik vind dat gewoon een overtreding. Zet gewoon slim zijn lichaam, diene van Antwerp loopt er ook gewoon vol tegen. Het is nu niet alsof dat zo een halvelings contact en een duik is. Ik denk dat als dit omgekeerd gebeurt, iedereen bij Antwerp ook wel gewoon verwacht dat de VAR tussenkomt. :)

Wat een propaganda zeg, even wat opzoekingen gedaan. Wat heeft Telenet allemaal als promotie-acties gedaan:

- 1 maand gratis acties
- mediadeal met bv Humo voor gratis maanden
- tijdelijk lagere prijzen aanbieden
- gratis sportzender
- gratis weekends

En tot april 25 schommelde de te betalen prijs weldegelijk in functie van de koppelverkoop bij telenet(tv, internet, telefonie) =》 maandelijks verschillende prijzen.

Telenet is echt niet beter dan DAZN op dat vlak hoor.
Klopt, helemaal gelijk.

Lardot geeft me ook al gelijk. Moest gewoon altijd 0-1 zijn maar goed nier dat het voor ons veel uitmaakt. Hij heeft het zelfs over de fout, laat staan over die lange tijd tussen deze actie en de goal.
Het begint me wel serieus te irriteren want op Lalouviere twee weken geleden scoren we ook de 0-1 en zien ze een spookfout. Het is gewoon opbouwend. Dat zijn 2 uitmatchen op rij dat je op voorsprong komt maar dat ze het afkeuren met een overijverige VAR.

Ik verwachtte hier geen tussenkomst van de VAR”, zei Jonathan Lardot bij rechtenhouder DAZN over de bewuste fase uit OH Leuven-Antwerp op de slotspeeldag van de reguliere competitie. Het openingsdoelpunt van Vincent Janssen werd afgekeurd voor een voorafgaande fout op OHL-middenvelder Birger Verstraete. De fase was wel van groot belang, want OHL zou de match uiteindelijk met 1-0 winnen, waardoor het ten koste van Zulte Waregem op het nippertje de Relegation Play-offs vermeed.

“Voor mij was dat geen clear error. Het is te zien hoe je het interpreteert: zoekt Verstraeten contact of wil hij de bal beschermen? In dit geval vond ik de fase niet belangrijk genoeg om een VAR-interventie te verwachten. Maar dat wil niet zeggen dat de eindbeslissing verkeerd is.” De tweede gele kaart voor Zeno Van den Bosch vond hij wél terecht.
Dus hij verwacht geen Var tussenkomst maar toch is de eindbeslissing niet verkeerd? Het is ofwel een fout of het is het niet. Als de eindbeslissing niet verkeerd was dan was het een fout en dan komt de Var terecht tussen. Als je geen tussenkomst verwacht dat is het geen fout. Maw hij zegt enigszins dat het een fout is en anderszijds dat het geen fout is. Wat is het nu?

Dus hij verwacht geen Var tussenkomst maar toch is de eindbeslissing niet verkeerd? Het is ofwel een fout of het is het niet. Als de eindbeslissing niet verkeerd was dan was het een fout en dan komt de Var terecht tussen. Als je geen tussenkomst verwacht dat is het geen fout. Maw hij zegt enigszins dat het een fout is en anderszijds dat het geen fout is. Wat is het nu?
Omdat de VAR enkel bij 'clear and obvious error' mag tussenkomen in zo'n (subjectieve) situatie. Dit was niet 'clear and obvious', dat is ook het punt dat Lardot maakt. Zie ook de tijd die nodig door Laforge aan het scherm, dat zegt al genoeg. Als de VAR je naar het scherm roept dan zou je met maar 1 keer te kijken instant moeten kunnen beslissen om het om te keren. Voor dat soort fouten is het.
Ik zou toch denken dat die regel hier op het forum al bekend zou zijn vermits deze discussies hier al héél vaak zijn gepasseerd.
Het kan dus perfect een fout zijn EN niet toegestaan zijn om tussen te komen door de VAR. Het is niet de bedoeling dat de een volledige 're-referee' van de hele wedstrijd doet zoals ze in England zeggen.

Voor mij is het wel een Clear and Obvious error. Er wordt imo een fout gemaakt op Verstraete waarna Antwerp de bal verovert en scoort. Een fout is een fout en als het dan zo'n impact heeft dan moet je daar als VAR tussenkomen (opnieuw imo) en de scheids zelf laten beslissen met de beelden erbij

edit: En Engeland is echt wel geen referentie want wat zijn allemaal laten passeren qua fouten (oa op hoekschoppen) is bij momenten hallucinant

Voor mij is het wel een Clear and Obvious error. Er wordt imo een fout gemaakt op Verstraete waarna Antwerp de bal verovert en scoort. Een fout is een fout en als het dan zo'n impact heeft dan moet je daar als VAR tussenkomen (opnieuw imo) en de scheids zelf laten beslissen met de beelden erbij

edit: En Engeland is echt wel geen referentie want wat zijn allemaal laten passeren qua fouten (oa op hoekschoppen) is bij momenten hallucinant
Ik snap je punt maar zo werkt het niet.

Omdat de VAR enkel bij 'clear and obvious error' mag tussenkomen in zo'n (subjectieve) situatie. Dit was niet 'clear and obvious', dat is ook het punt dat Lardot maakt. Zie ook de tijd die nodig door Laforge aan het scherm, dat zegt al genoeg. Als de VAR je naar het scherm roept dan zou je met maar 1 keer te kijken instant moeten kunnen beslissen om het om te keren. Voor dat soort fouten is het.
Ik zou toch denken dat die regel hier op het forum al bekend zou zijn vermits deze discussies hier al héél vaak zijn gepasseerd.
Het kan dus perfect een fout zijn EN niet toegestaan zijn om tussen te komen door de VAR. Het is niet de bedoeling dat de een volledige 're-referee' van de hele wedstrijd doet zoals ze in England zeggen.
Ik wil toch even meegeven dat Laforge minder dan een minuut aan het scherm heeft gestaan. Hij doet op 6:30 het signaal dat hij gaat kijken, tegen dat hij daar is en alles klaar staat zijn we al gemakkelijk 40-50 seconden verder en op 8:00 stopt hij met kijken naar de beelden. Dus zoveel tijd had hij echt niet nodig om zijn beslissing te maken.

Wel akkoord dat het mogelijk wedstrijdbepalend is, maar dat was die ridicule strafschop op de Bosuil voor 1-0 in de heenwedstrijd ook.

De profclubs hebben beslist: voortaan kunnen beloftenteams toch degraderen uit tweede klasse

Ik lees nu net over gans die komedie van 2de klasse en ik kan me niet anders als afvragen waarom ze niet gewoon een U21 competitie oprichten en 2de klasse laten voor wat het is. Belgie is al te groot voor zoveel ploegen in 1ste en 2de klasse vind ik en dan ga je nu weer aanmodderen in gans dat systeem en het trekt nog altijd nergens naar in mijn ogen. AA Gent gaat alvast in beroep en zo blijf je maar bezig...

Gent met juridische stappen om kost wat het kost de play offs te kunnen behouden. Zielig.
Zielig?

Het werd gestemd voor de hele DAZN malaise, en ik vermoed dat ze het waardeloze format van volgend seizoen opnieuw niet aan de straatstenen gaan kwijt geraken

Zelf ook een koele minnaar van de PO's, for the record. Maar wat nu op tafel ligt is zeker slechter (zeker in combinatie met de vreselijke regeling van de beloften in 1B, die als pasmunt werd gebruikt om de regeling er door te krijgen) en is er ook maar door gekomen onder druk van jullie voorzitter die er enkel en alleen op uit was minder wedstrijden te spelen.

Terug
Bovenaan