Jupiler Pro League 2025-2026

De keeper van Genk laat zijn ploeg vandaag ferm in de steek. Maar goed, met die late goal van Anderlecht maakte het niet meer uit.

Dit is de startsituatie in de Champions’ Play-offs:

1. Union - 33 punten
2. Club Brugge - 32* punten
3. STVV - 29* punten
4. KAA Gent - 23* punten
5. KV Mechelen - 23* punten
6. Anderlecht - 22 punten

* Punten naar boven afgerond
Dit is de startsituatie in de Relegation Play-offs:

1. Zulte Waregem - 32 punten
2. Cercle Brugge - 31 punten
3. La Louvière - 31 punten
4. Dender - 19 punten

Play-Offs Down :(

Maja ze moesten die trainer al veeeel vroeger buiten gegooid hebben

Eigen schuld…
Wat? Vandenbroeck is de beste trainer die we in jaren hebben gehad. Neem het van mij aan dat we een heel lange tijd geen betere trainer gaan vinden. Sven heeft ons eindelijk weer voetbal laten zien, hoe lang was dat al geleden?

Het enige wat je hem kan verwijten is laattijdig wisselen en zijn bank niet optimaal te gebruiken, maar dat deed hij in 2e klasse ook al. Tactisch is hij sterk, er zijn maar een paar matchen waar hij op dat vlak de mist is ingegaan. Daarnaast zal hij, van wat je zoal hoort, niet het makkelijkste karakter hebben, maar had Dury dat wel?

Was het puntenaantal dramatisch? Jazeker, maar we hadden ook gewoon heel veel pech. In de meeste matchen waren we de betere in het spel maar verloren we onverdiend punten. We moesten gewoon met Vandenbroeck bouwen naar volgend seizoen toe met extra scorend vermogen en een versterkte verdediging. Voor eender welke ploeg in de JPL die binnenkort een goede trainer zoekt kan ik Vandenbroeck enkel maar aanraden. Zie die wel nog passen bij een ploeg als Charleroi bv.

Bon, de overwinning van vandaag is wel belangrijk, met 13 punten voorsprong op Dender mag dit niet verkeerd lopen.

Antwerp en ook Anderlecht ondanks hun PO I toch de 2 loserploegen van het seizoen imho.
Voor mij is Genk toch meer loser dan Anderlecht zelfd. Genk had gewoon een zeer goede kern waar quasi iedereen top 3 in zag. Voor men eigen ploeg Antwerp zeer teleurstellend. Over heel het seizoen veel te wisselvallig en nu al weken niets laten zien.

Stvv zal nog een terugval hebben en Gent wordt echt geen 4e.
ik ben absoluut niet zeker. STVV de laatste matchen idd een beetje aan't bezwijken onder de druk, dus ik zie ze wel moeite hebben in PO1.
maar de bottom 3 zijn té wisselvallig over het hele seizoen om een voorspelling te kunnen doen over de volgorde. ik denk dat voor P4 minstens even plezant wordt als voor P1.

Terug
Bovenaan