Lardot geeft me ook al gelijk. Moest gewoon altijd 0-1 zijn maar goed nier dat het voor ons veel uitmaakt. Hij heeft het zelfs over de fout, laat staan over die lange tijd tussen deze actie en de goal.
Het begint me wel serieus te irriteren want op Lalouviere twee weken geleden scoren we ook de 0-1 en zien ze een spookfout. Het is gewoon opbouwend. Dat zijn 2 uitmatchen op rij dat je op voorsprong komt maar dat ze het afkeuren met een overijverige VAR.
Ik verwachtte hier geen tussenkomst van de VAR”, zei Jonathan Lardot bij rechtenhouder DAZN over de bewuste fase uit OH Leuven-Antwerp op de slotspeeldag van de reguliere competitie. Het openingsdoelpunt van Vincent Janssen werd afgekeurd voor een voorafgaande fout op OHL-middenvelder Birger Verstraete. De fase was wel van groot belang, want OHL zou de match uiteindelijk met 1-0 winnen, waardoor het ten koste van Zulte Waregem op het nippertje de Relegation Play-offs vermeed.
“Voor mij was dat geen clear error. Het is te zien hoe je het interpreteert: zoekt Verstraeten contact of wil hij de bal beschermen? In dit geval vond ik de fase niet belangrijk genoeg om een VAR-interventie te verwachten. Maar dat wil niet zeggen dat de eindbeslissing verkeerd is.” De tweede gele kaart voor Zeno Van den Bosch vond hij wél terecht.