Jupiler Pro League 2025-2026

Union voetballend niet veel beter als ons, maar wij hebben Sadick. Zet hier twee keer Smets ipv Smets en Sadick en ge staat 0-0. Tja, we maken echt vooruitgang, maar sommige pijnpunten lost ge enkel op met transfers. En Sadick is pijnpunt nummer 1.

Och, union is gewoon ook een irritante kutploeg om tegen te voetballen en wij hebben lompe verdedigers genre sadick.

Onze “head of football” mag ferm uit zn sloffen gaan schieten om van deze bende prutsers terug een iet of wat evenwichtige kern te maken.

Genk niet aan onze goal gezien, de 2-1 laat de verhouding niet zien. Jullie probleem is groter dan enkel Sadick hoor. Je hebt op 96 min amper een kans bij elkaar gevoetbalt.
Bij ons toch zoeken vanvoor zonder Promise, maar zolang khalaili en vooral guilherme voor gevaar zorgen komt het wel goed

Dat dit geen rood is, krijgt ge toch niemand uitgelegd. Allé, we weten ondertussen allemaal dat Union meer mag. Maar dit krijgt ge toch echt niet uitgelegd. Ze kijken minuten en minuten voor een teen buitenspel, maar dit ziet ge als VAR dan niet? Buh jong...

3d4f67f2-6ec4-428a-9b66-e61b1c052c90.jpg

Ook onbegrijpelijk dat VDP geen 2de gele kaart pakt. Vergelijk dat eens met waar Bangoura vorig seizoen zijn gele kaarten voor pakte op Union.
Godsgeklaagd wat daar keer op keer op keer in Brussel gebeurt.

We kunnen zeker niet enkel naar de ref wijzen gisteren, dat zou flauw zijn. Maar het is toch echt abnormaal welke vreemde geesten in het Dudenpark rondwaren.

Genk niet aan onze goal gezien, de 2-1 laat de verhouding niet zien. Jullie probleem is groter dan enkel Sadick hoor. Je hebt op 96 min amper een kans bij elkaar gevoetbalt.
Bij ons toch zoeken vanvoor zonder Promise, maar zolang khalaili en vooral guilherme voor gevaar zorgen komt het wel goed

Met een goede verdediger ivp Sadick verliezen we NIET. Winnen we? Daar twijfel ik zeer hard aan. Maar één punt op Union is beter dan geen punt.

Los van alles geloof ik 100% in een goede toekomst onder Hayen. Volgend jaar spelen we meer dan waarschijnlijk gewoon een heel goed seizoen. De Condé moet natruurlijk wat vervangwerk doen, maar ge kunt echt verder met 80% van de kern.

Laatst bewerkt:
Dat die goal is afgekeurd voor hands terwijl die zijn arm tegen zijn lichaam hield is ook absurd.

Iedere keer dat geklaag dat 'die in Brussel' meer mogen 😂 speel zelf dan zo hé, maar dat gaat precies zo makkelijk niet

Los van alles geloof ik 100% in een goede toekomst onder Hayen. Volgend jaar spelen we meer dan waarschijnlijk gewoon een heel goed seizoen. De Condé moet natruurlijk wat vervangwerk doen, maar ge kunt echt verder met 80% van de kern.
't Is toch wel straf hoe "eenvoudig" de oplossingen zijn die Hayen heeft geïntroduceerd. Waarom Finck dat zelf niet heeft uigeprobeerd of heeft ingezien is mij echt een raadsel.

Vraag me toch af van waar dat komt dat Union structureel veel meer mag en zelden gele / rode kaarten pakt. Is toch echt frappant gewoon. Sommige rode kaarten laatste paar weken waren belachelijk, maar een tackle waarmee je iemand zijn enkel kan breken is gewoon geel?

Dat die goal is afgekeurd voor hands terwijl die zijn arm tegen zijn lichaam hield is ook absurd.

Iedere keer dat geklaag dat 'die in Brussel' meer mogen 😂 speel zelf dan zo hé, maar dat gaat precies zo makkelijk niet
Ge gaat toch niet ontkennen dat pakweg Burgess al jaren met verschrikkelijk veel zaken wegkomt die voor om het even welke andere speler gewoon niet zouden passeren?

En misschien willen andere clubs zo niet voetballen. No offense, maar als Union zich vroeg of laat als Belgische topclub wil profileren, moet het misschien wel gewoon afstappen van dat bijwijlen echt gewoon afbraakvoetbal.

Ik ben in se niet akkoord met "als je je als topclub wil profileren, moet je stoppen met dat afbraakvoetbal". Ieder doet het op zijn manier en de eerste jaren kon ik die stijl opz ich wel smaken. Compact spelen en uitbreken met bijwijlen mooi spel. Mijn probleem is wat ze zich daar kunnen permitteren en dat sommige spelers daar nu ook gewoon op teren. Burgess is daar het schoolvoorbeeld van. Dat is in se geen slechte verdediger, maar als die correct beoordeeld en bestraft wordt, is die niet de verdediger die die nu is. Een VDP heeft zelf aangegeven dat hij zijn manier van vies spelen heeft overgenomen van Burgess en co (interview in de kranten voor Genk - Union van vorig seizoen, voor zij die dit in twijfel trekken). Bij ons was die "ok" en verloor die terecht het pleit van Bangoura, maar in Union mag die dingen die Bangoura zich niet mag permitteren waardoor hij Burgess-gewijs beter lijkt dan hij is. Goed is hij uiteraard, hij komt dan ook van onze jeugdopelding. Maar als Bangoura evenveel mocht, zou die ook veel hoger ingeschat worden. Union mag van mij perfect spelen zoals ze willen, het is enkel aan de scheidsrechters om "het vuile" eruit te halen. Europees lukt dat niet en daar liet Union dan ook regelmatig zien dat ze wanneer het nodig is ook gewoon mooi kunnen spelen.

Toch niks absurd aan? Valt er geen goal uit, wordt er inderdaad geen hands gefloten. Maar het feit dat er een goal uit valt, is de dealbreaker. Die regel is al actief van rond 2020. Als hij het bewust deed, had hij een kaart gekregen. Nu wordt enkel de goal afgekeurd. Ook dit is makkelijk te Googlen.

Is toch gewoon de regel? Alé ja ook niet 100% zeker want die veranderen elke zoveel maanden, maar qua hands aanvallend mag je inderdaad minder dan verdedigend, niet zo raar toch?

En dat van Burgess was gewoon donkerrood, bij de meeste fans van ploegen leeft gewoon het gevoel dat Union al jaren met meer wegkomt, zeker Burgess specifiek. Onbegrijpelijk dat de VAR hier niet ingrijpt.

Dat gezegd zijnde, Genk was nergens, te weinig durf, verdiende geen punt. Ik denk ook niet dat ze zelfs tegen 10 nog hadden gescoord.

Rits knalt straks 90+8’ de 4-5 binnen om Anderlecht de volle buit te schenken. Mark my words.

De opstelling… ik had precies toch Vermant verwacht vandaag. Is normaal altijd goed tegen Anderlecht.

Ik ben in se niet akkoord met "als je je als topclub wil profileren, moet je stoppen met dat afbraakvoetbal". Ieder doet het op zijn manier en de eerste jaren kon ik die stijl opz ich wel smaken. Compact spelen en uitbreken met bijwijlen mooi spel.
Mijn punt was vooral dat van dat mooi spel dit seizoen niets overblijft. De eerste jaren kon je dat inderdaad wel pruimen, maar dat was vooral omdat Union geen topclub was maar een underdog die op die manier gewoon overpresteerde.

Kunt ge u voorstellen dat pakweg Club Brugge op die manier gaat spelen? De gazetten zouden vol staan.

Is toch gewoon de regel? Alé ja ook niet 100% zeker want die veranderen elke zoveel maanden, maar qua hands aanvallend mag je inderdaad minder dan verdedigend, niet zo raar toch?

En dat van Burgess was gewoon donkerrood, bij de meeste fans van ploegen leeft gewoon het gevoel dat Union al jaren met meer wegkomt, zeker Burgess specifiek. Onbegrijpelijk dat de VAR hier niet ingrijpt.

Dat gezegd zijnde, Genk was nergens, te weinig durf, verdiende geen punt. Ik denk ook niet dat ze zelfs tegen 10 nog hadden gescoord.
Is het ook ni gewoon de regel dat je geen dubbele straf mag krijgen? Penalty en rood voor een tackle heb ik al jaren niet meer op onze velden gezien.

Ik vind dat wij die reputatie gekregen hebben door enkele klote matchen te spelen in de playoffs. 90% van de tijd komt de tegenstander tegen ons gewoon verdedigen en zie ik het afbraak voetbal eerder bij de tegenstander.

Is het ook ni gewoon de regel dat je geen dubbele straf mag krijgen? Penalty en rood voor een tackle heb ik al jaren niet meer op onze velden gezien.

Ik vind dat wij die reputatie gekregen hebben door enkele klote matchen te spelen in de playoffs. 90% van de tijd komt de tegenstander tegen ons gewoon verdedigen en zie ik het afbraak voetbal eerder bij de tegenstander.
Ik zie enkel de topmatchen van Union en daar is het toch vrijwel altijd betonvoetbal + counteren, kaarten naaien, veel theater en op het randje spelen imo.

Ge gaat toch niet ontkennen dat pakweg Burgess al jaren met verschrikkelijk veel zaken wegkomt die voor om het even welke andere speler gewoon niet zouden passeren?

En misschien willen andere clubs zo niet voetballen. No offense, maar als Union zich vroeg of laat als Belgische topclub wil profileren, moet het misschien wel gewoon afstappen van dat bijwijlen echt gewoon afbraakvoetbal.
Er wordt gewoon iedere keer een gigantisch harde focus gelegd bij hem. Hij is al +5j de leider in de verdediging. Normaal dat je dan een compilatie kan maken van enkele tackles.

Van blunders daarentegen heb ik op die 5j nog niet veel gezien. Die man verdient een standbeeld op onze club.

Die regel is genuanceerder dan dat. Het gaat over "de bal proberen te spelen" vs "de man spelen". Als je bij een penalty-fase aantoonbaar de bal probeer te spelen, is het enkel geel. Als daar niets van aan te tonen valt, is het rood. Sadick kreeg zo twee seizoenen geleden rood op Beerschot voor een veeeeeel minder intense fout als gisteren. (als je teruggaat op het forum of wat sporza artikels rond die match opzoekt, vind je die uitleg terug). Maar dat "bal proberen te spelen" is weer heel interpretatie-vatbaar. En uiteraard speelt de intensiteit van de fout ook mee. In deze was de bal al te ver en was de tackle boven de enkel dus rood was de enige correcte straf.

Terug
Bovenaan