Jupiler Pro League 2025-2026

De regel : fout op de laatste man , rood , mogen ze veranderen naar geel imo ( buiten je de spits in 2 schopt ofc)
De scheids zijn al jaren niet consequent , so why bother
Volgende week komt er een andere supporter van een andere ploeg zagen .

De witte broodsweken van Leko zijn ook al verleden tijd, terwjil we een heel ander Club gingen zien na Nieuwjaar - dixit Verhaeghe.
Na Nieuwjaar duurt nog een gans/jaar seizoen, maar dit zal het ook niet geweest zijn alvast, eventjes 1 doel verkwanselen (beker), een thuismatch tegen een ploeg die amper goals maakt op het belachelijke af verliezen zo doel 2 weer aan het weggeven, en volgende week zit puntenverlies in Almaty er ook nog aan te komen als we zo door doen, en dan is doel 3 (Europees doorstoten) ook weg.

Dit terwijl de kern vorig seizoen, dit seizoen al weer op hun tandvlees zit en er van versterkingen amper sprake is.
Onze 3e keeper valt nu ook nog eens uit :laugh:, Tzolis en Vermant geblesseerd .. en er is amper iets deftig in te brengen. Hoe blind kan ons bestuur eigenlijk zijn? Het is echt van niet willen ofzo? En er is ergens geld weggevloeid die niet voor transfers mag/kan gebruikt worden? Ik snap het echt niet.

Het valt op dat er overal heel weinig transfers aangekondigd worden.
Je merkt lang alle kanten dat (oa) de problemen met DAZN tot grote voorzichtigheid noopt bij de clubs, en zelf Club ontsnapt er blijkbaar niet aan
Alleen had Bart V mss niet zo hoog van de toren moeten blazen dat we 'een ander club' zouden zien na nieuwjaar

Het valt op dat er overal heel weinig transfers aangekondigd worden.
Je merkt lang alle kanten dat (oa) de problemen met DAZN tot grote voorzichtigheid noopt bij de clubs, en zelf Club ontsnapt er blijkbaar niet aan
Alleen had Bart V mss niet zo hoog van de toren moeten blazen dat we 'een ander club' zouden zien na nieuwjaar
Tuurlijk, dazn en die rechtszaak houdt onze competitie in een wurggreep. Als die toch gelijk krijgen, moet alles terug betaald worden. Is gewoon niet werkbaar op deze manier. Van de 38 jaar dat ik het Belgische voetbal volg, is de tv rechten debacle dit seizoen toch het absolute dieptepunt dat ik heb meegemaakt.

Logisch dat die aanvaller de bal nog speelt, stampt onze verdediger gewoon uit de baan van de bal ... Mocht hij zijn schouder en misschien zelfs zijn elleboog? niet gebruikt/ingedraaid hebben zou ik dit nog iets of wat kunnen begrijpen. Maar zelfs met 11 zie ik ons dit nog weggeven.
Op Leko schieten vind ik echt kortzichtig, alsof we dit onder Hayen niet zou hebben gehad in deze match. We hebben dit al het ganse seizoen gezien, gewoon dezelfde problemen en bestuur die er blind voor blijft. Geef mij van de ploeg 5 veldspelers om te houden en ik ben content, de rest mag beschikken.

De witte broodsweken van Leko zijn ook al verleden tijd, terwjil we een heel ander Club gingen zien na Nieuwjaar - dixit Verhaeghe.
Na Nieuwjaar duurt nog een gans/jaar seizoen, maar dit zal het ook niet geweest zijn alvast, eventjes 1 doel verkwanselen (beker), een thuismatch tegen een ploeg die amper goals maakt op het belachelijke af verliezen zo doel 2 weer aan het weggeven, en volgende week zit puntenverlies in Almaty er ook nog aan te komen als we zo door doen, en dan is doel 3 (Europees doorstoten) ook weg.

Dit terwijl de kern vorig seizoen, dit seizoen al weer op hun tandvlees zit en er van versterkingen amper sprake is.
Onze 3e keeper valt nu ook nog eens uit :laugh:, Tzolis en Vermant geblesseerd .. en er is amper iets deftig in te brengen. Hoe blind kan ons bestuur eigenlijk zijn? Het is echt van niet willen ofzo? En er is ergens geld weggevloeid die niet voor transfers mag/kan gebruikt worden? Ik snap het echt niet.
Ik las net dat het in Astana rond de -20 graden is nu als Club moet spelen. Max temperatuur is daar nu - 14 graden door de dag, Dat zijn toch extreme omstandigheden om in te voetballen

Ik las net dat het in Astana rond de -20 graden is nu als Club moet spelen. Max temperatuur is daar nu - 14 graden door de dag, Dat zijn toch extreme omstandigheden om in te voetballen
Momenteel rond de -25°C blijkbaar. Dinsdag zou het gelukkig een pak warmer worden en rond de -14°C zijn (nog altijd frisjes uiteraard).

Momenteel rond de -25°C blijkbaar. Dinsdag zou het gelukkig een pak warmer worden en rond de -14°C zijn (nog altijd frisjes uiteraard).
Ja dat is de dag temperatuur. Club speelt pas om 21 uur plaatselijke tijd. Dan gaat het dus naar de minimum temperatuur, blijkbaar rond de - 20 graden. Ik werk in de koeltechniek branche en zit geregeld in diepvriezers van die temperaturen. Dat is waanzin om daar een 3 kwartier in te moeten werken zonder opwarmen. Dat snijdt uw adem ook af

Ja dat is de dag temperatuur. Club speelt pas om 21 uur plaatselijke tijd. Dan gaat het dus naar de minimum temperatuur, blijkbaar rond de - 20 graden. Ik werk in de koeltechniek branche en zit geregeld in diepvriezers van die temperaturen. Dat is waanzin om daar een 3 kwartier in te moeten werken zonder opwarmen. Dat snijdt uw adem ook af
Aha ok, ik zocht gewoon op "meteo Astana" via Google en als je daar op dinsdag klikt, geven ze tegen de avond (23u lokale tijd) nog steeds -15°C aan (maar geen idee hoe accuraat die Google meteo grafieken zijn...)

De regel : fout op de laatste man , rood , mogen ze veranderen naar geel imo ( buiten je de spits in 2 schopt ofc)
Ik hoop niet dat ze dat naar geel gaan veranderen. Zou behoorlijk oneerlijk zijn. Dan leg je gewoon altijd die spits neer als hij op weg naar de goal is.

- 15 is toch ook al enorm koud. Wordt sowieso een extra vijand
Spelen in een overdekt stadion, dus geen excuses.

Over gisteren is het gewoon triestig, Leko heeft hier gewoon niets te zoeken en is verre van niveau Hayen. Zo 2 keer door de ondergrens op een week tijd is gewoon triest.

Ik hoop niet dat ze dat naar geel gaan veranderen. Zou behoorlijk oneerlijk zijn. Dan leg je gewoon altijd die spits neer als hij op weg naar de goal is.
Nee amai. Doorgebroken speler onderuit is rood. Daar kan je niet mee rommelen. Kana had ook gewoon rood moeten krijgen.

Het is niet omdat refs fouten maken dat je het hele systeem moet omgooien. Met de penalties hebben ze het al te ver gedreven (bijna hockeytoestanden en da’s ook niet meer tof). Supporters zouden moeten leren accepteren dat refs mensen zijn en mensen maken fouten of doen interpretaties. De VAR heeft een deel verbeterd, vroeger zaten we ook in tijden van de fout op Weber of Staelens zijn genaai, etc.

Achterlaten en doorgaan. Hoe beter je zelf speelt, hoe minder afhankelijk van dat soort fouten je bent. Een match wordt nooit op 1 fase beslist.

Het zou natuurlijk al helpen als er wat fatsoen en minder gemekker in de Belgische bestuurskamers en persanalyses zou zijn. Die jutten supporters ook maar op met hun gebleit. Ik haak bij elke podcast met Joos als hij begint te drammen over fases van de ref. Ik wil voetbalanalyses.

True , maar ben je 100% zeker dat hij elke keer gaat scoren ? want nu geef je daar op basis rood voor
Dat weet je nooit, maar mss is dat net de reden om iemand niet neer te halen. Ik vind het een beetje krom om dezelfde straf toe te passen om iemand neer te halen op het middenveld (professionele fout) en iemand die heel alleen op de goal af kan gaan. Dan ga je als verdediger gewoon altijd iemand neerhalen, terwijl je nu de afweging moet maken.

Die regel bestaat in feite niet; het feit dat zo'n fase meestal rood oplevert komt voort uit DOGSO (denying obvious goal-scoring opportunity) en de bijhorende criteria waarop men evalueert.

Bv. als de laatste verdediger de doorgebroken spits neertrekt maar de bal gaat richting de hoekschopvlag, zal dat gewoonlijk geen rode kaart opleveren.

Nee amai. Doorgebroken speler onderuit is rood. Daar kan je niet mee rommelen. Kana had ook gewoon rood moeten krijgen.

Het is niet omdat refs fouten maken dat je het hele systeem moet omgooien. Met de penalties hebben ze het al te ver gedreven (bijna hockeytoestanden en da’s ook niet meer tof). Supporters zouden moeten leren accepteren dat refs mensen zijn en mensen maken fouten of doen interpretaties. De VAR heeft een deel verbeterd, vroeger zaten we ook in tijden van de fout op Weber of Staelens zijn genaai, etc.

Achterlaten en doorgaan. Hoe beter je zelf speelt, hoe minder afhankelijk van dat soort fouten je bent. Een match wordt nooit op 1 fase beslist.

Het zou natuurlijk al helpen als er wat fatsoen en minder gemekker in de Belgische bestuurskamers en persanalyses zou zijn. Die jutten supporters ook maar op met hun gebleit. Ik haak bij elke podcast met Joos als hij begint te drammen over fases van de ref. Ik wil voetbalanalyses.

De VAR maakt het al iets beter, maar het is nu al jaar en dag dat men niet consequent kan zijn in beslissingen.

Soms 2 dagen/weken na elkaar een andere beslissing voor hetzelfde door dezelfde ref.

Soms ref A en ref B (of VAR A en B) die op dezelfde dag op een ander plein een fout anders beoordelen

Worst of all een ref die tijdens dezelfde match al niet consequent kan fluiten en dan vaak de simpelste zaken die het hardste opvallen.

Wat ook niet helpt is Lardot zijn wekelijkse afspraak want die haalt enkel momenten aan waarover men gewoon het hardste aan het roepen was.

Als we al van kvm winnen, dan ziet het er goed uit. 2de helft trok wel op niks.

Woensdag een pandoering vermijden in München en dan zien we weer.

Als club supporter zou ik me nog het meeste zorgen maken in het feit dat een keeper als Jackers normaal 2de in de pikorde is. Schaamtelijk voor een topclub wat die keer op keer flikt.

Als club supporter zou ik me nog het meeste zorgen maken in het feit dat een keeper als Jackers normaal 2de in de pikorde is. Schaamtelijk voor een topclub wat die keer op keer flikt.
(Half)jaar terug was dat toch jullie redder? Waren er zelf geen berichten van Mignolet afdanken en Jackers als nr 1 ?

Terug
Bovenaan