Jupiler Pro League 2025-2026

Geen medelijden met clubs op dat vlak.. Die ontslaan hun coaches ook wanneer ze willen en als je een afkoopclausule opneemt in het contract..

Of het fatsoenlijk is om niet deftig te communiceren kan je over discussiëren natuurlijk.

De dranklucht van Mannaert moet daar nog in de bestuurskamer hangen en iedereen hebben beneveld want dit is toch een totaal onbegrijpelijke keuze om Leko aan te stellen?
Die dranklucht van Mannaert was er beter nog geweest, want onder hem zou dit toch geen waar geweest zijn. Ik denk dat mensen echt onderschatten wat voor een gigantisch verlies Mannaert is op sportief vlak.

Los daarvan ben ik wel niet helemaal akkoord wat ik hier allemaal lees. Ik zou Hayen nooit hebben ontslagen op dit moment en dat de transfers niet allemaal voltreffers zijn klopt zeker, maar we hebben nog wel altijd een selectie om beter te doen dan een vierde plaats hè. Als je in de CL dergelijke wedstrijden kan spelen tegen Rangers, Monaco en Barcelona, dan is het echt wel lichtelijk onacceptabel om pas vierde te staan in de competitie met een recente schamele 3 op 12.

Dus de opmerkingen dat Hayen geen schuld treft in dat, daar ga ik zeker niet mee akkoord.

Misschien dat die keepersaga er wat mee te maken heeft ook? Dunno.

Moet Vetlesen vertrekken ofzo? Met heel de Dazn historie volg ik het voetbal dit jaar van heel ver. :sop:
Kreeg weinig tot geen kansen ondanks dat hij goed speelde als hij al eens een kans kreeg en nu mocht hij twee keer op rij starten.
In Het Nieuwsblad stond dat Vetlesen niet in de leeftijdspolitiek van de club paste... wat raar is want hij is amper 25.

Riep al meteen na STVV dat dit wel eens het einde kon zijn voor Hayen.

Zo vreemd is het toch niet dat een coach moet gaan na al een heel seizoen zwak voetbal in de competitie, recent 3/12 en enkele zwakke matchen in de CL.

Uitschieters tegen Rangers, Barca en Monaco ten spijt, was dit een zwak seizoen tot nu toe.

Uiteraard is het niet (enkel) de schuld van de trainer, maar dat is nu eenmaal wat er meestal gebeurt. En ja, er lijken wat hiaten te zijn in de kern, maar zelfs met deze spelers moet Club echt wel beter doen dan 60% van de punten…

Beetje sneu dat het net is na enkele verliesmatchen tegen Antwerp en STVV die eigenlijk beter waren dan de vele 1-0 winsten van even voordien maar dat is dan ook typisch scoreborddenken.

De spiraal was toch wel negatief. Hopen op een herstart wellicht. Niet willen wachten tot eventuele wintertransfers is wel opvallend.

En zeggen dat ik na vorig seizoen nog typte dat het te pover was voor waar Brugge nu moest staan!!!

Dit is een logisch gevolg daarvan. In de JPL blijft het pover en in de CL is het dit seizoen niet goed genoeg om dat te verbloemen. In een seizoen dat het vorige moet ontkrachten, halverwege een cyclus? Wat schiet er sinds februari nog over dan? Een (vrij nieuw) bestuur gaat dan niet de hand in eigen boezem steken voor hoe die ploeg opgebouwd is, maar gewoon de trainer verversen eens het woord crisis twee weekenden op rij in de media valt.

De manier waarop in combinatie met de timing is uiterst vreemd, zeker als we dan zien wie de nieuwe coach is. Brugge moet hier toch wel hopen dat Leko onmiddellijk kampioen speelt en in de CL iets laat zien, of het is in één klap veel van het opgebouwde beleidsaura kwijt. Dit zijn dingen die een Vandenhaute uitspookt omdat ie niet weet wat ie moet doen en nul reserves heeft, niet wat een ploeg met overschot en kennis doet na straks tien jaar een competitie te domineren in mijn ogen. Laten we ook niet vergeten dat het miscast Deila was als coach voor Hayen ... ik onderschrijf mijn gelinkte post: hun algemene piek was onder Clement en die piek begint op deze manier relatief hoger en hoger te worden.

Sorry maar diene Baro van Gent is toch gewoon een dikke leugenaar?? Hij heeft het ontslag van Hayen via de pers moeten vernemen? Nee hé: Leko had hem VOORDiEN persoonlijk op de hoogte gebracht en had er tegen Club persoonlijk op gestaan om dit zelf te doen.

Dus wat hij hier zegt klopt voor een deel niet:

”Ik heb zonet via de pers moeten vernemen dat Nicky Hayen zijn ontslag heeft gekregen bij Club Brugge en dat Ivan Leko zijn opvolger is”, zegt Baro. “Ik sta even perplex als iedereen. Ik kan hierover enkel kwijt dat Club Brugge geen contact met ons heeft opgenomen.”

die matchen tegen Rangers, Monaco, Barcelona, waren ook met Hayen he.
lijkt mij dan eerder een probleem van motivatie tegen "mindere" ploegen.
Die matchen tegen de Rangers zou ik precies niet meetellen. Als je zag dat die na 8 speeldagen ook in Schotland van bijna elke ploeg verloren en voorlaatst stonden. Zelf een zwalpend Genk is daar gaan winnen in de EL.

Ik begrijp alleen niet dat Leko in de tijd bij Brugge is moeten vertrekken wegens de heisa rond operatie propere handen ( waar hij nog steeds een verdachte is en zijn zaak niet heeft kunnen afkopen en dus nog schorsing vreest) en ze dat nu dan toch maar naast zich neerleggen bij Club. Bizarre wending.

Sinds het vertrek van de assistenten Milkon en Dejonckheere is het tactisch toch niet meer dat. Hoeveel matchen werd er maar nipt gewonnen, met de hakken over de sloot? Twas de laatste matchen gewoon niet goed. Er zal ook een haar in de boter gezeten hebben tussen Hayen en ‘t bestuur. Ik vond de laatste interviews van Hayen niet dat we dezelfde Hayen zagen als voorheen.

Laatst bewerkt:
Sinds het vertrek van de assistenten Milkon en Dejonckheere is het tactisch toch niet meer dat. Hoeveel matchen werd er maar nipt gewonnen, met de hakken over de sloot? Twas de laatste matchen gewoon niet goed. Er zal ook een haar in de boter gezeten hebben tussen Hayen en ‘t bestuur. Ik vond de laatste interviews van Hayen niet dat we dezelfde Hayen zagen als voorheen.
Dit , volgens mij schatten jullie Hayen als solo trainer te hoog in + keeperskwestie

In het begin gingen de spelers door het vuur voor hem en was er ook wel wat geluk zoals in de CL vorig jaar, maar nu het wat tegenzit en spelers uit vorm zijn heeft het lastig als trainer. Ik vind nog altijd dat we zelfs met onze huidige kern véél en véél beter hadden moeten doen, dus je wegsteken achter een verzwakte kern en geen schuld bij Hayen leggen is wat kortzichtig.

Als je én Mignolet én Ordonez én Onyedika én Vanaken én Tzolis in je kern hebt, dat moet je gewoon 1e staan in de competitie, zonder excuses in een jaar waarin de concurrent ook allesbehalve constant op hoog niveau presteren.

Jonckheere is tactisch ook geen hoogvlieger hoor. Is een pure peoplemanager als ik zijn afgelopen maanden bij KVK zie

Als je én Mignolet én Ordonez én Onyedika én Vanaken én Tzolis in je kern hebt, dat moet je gewoon 1e staan in de competitie, zonder excuses in een jaar waarin de concurrent ook allesbehalve constant op hoog niveau presteren.

Beetje vreemde opmerking gezien Mignolet meer dan de helft van de matchen heeft gemist. Toevallig, heb het nagekeken, heeft Club geen enkel puntenverlies opgelopen wanneer hij de volle 90 minuten meedeed.
Daarnaast flatert jullie verdediging vaak, ook Ordonez, en is jullie aanval gewoon niet goed genoeg. Jullie hebben bijna elke match de beste kansen, maar ze worden niet omgezet in doelpunten. De statistieken van Hans spreken voor zich, heeft die ooit na de helft van het seizoen zo weinig assists gegeven? Het zijn er 0 tot dusver he. Tresoldi heeft ocharme 4 goaltjes gescoord in 17 matchen. Forbs is teleurstellend in de competitie en ook Tzolis acteert niet op hetzelfde niveau als vorig jaar.
Ik denk dat sommige supporters de kwaliteit van hun aanvallend compartiment overschatten.

Maar misschien doet Tresoldi onder Leko een Thiagootje en begint die er plots 1 of 2 elke wedstrijd binnen te pingelen, dat kan ook.

De ene job is de andere niet. Je spelers moeten het ook nog kunnen uitvoeren, met alle respect voor KVK.
Met alle respect maar je hebt geen flauw benul van wat Jonckheere doet bij KVK ;-). Hij levert goed werk qua peoplemanagement maar qua tactiek is het eerder pover. Altijd dezelfde opstelling, altijd deze instructies, heeft nog maar weinig matchen doen draaien door tactische wissels, het is altijd positie-posities wissels,... Maar geloof gerust vrij dat Jonckheere het tactische meesterbrein was bij Club

Die dranklucht van Mannaert was er beter nog geweest, want onder hem zou dit toch geen waar geweest zijn. Ik denk dat mensen echt onderschatten wat voor een gigantisch verlies Mannaert is op sportief vlak.

Dat Mannaert sportief een krak was, akkoord.

Maar wat zou er niet waar geweest zijn? Een trainer-miscast? Zoals Leekens, Deila, Hoefkens, Parker of Garrido?
Of een trainer achter de rug om weghalen, zoals bij Leekens of Deila?

Ik denk dat Mannaert op dat vlak ook niet heilig was.

Terug
Bovenaan