Jupiler Pro League 2025-2026

Maar allee, dit is toch los een gele kaart voor de La Louvière speler? Zeker als je ziet waarvoor Anderlecht al geel heeft gekregen.

Tja dan maar de 0-1, die moesten al ff met 10 staan
Continu toch van dat geschoffel.

Leuk voor Kanate, mja nog langer op dat Hasi voetbal kijken

Als OHL niet meer op en over STVV gaat, zijn Union en Club de enige thuisploegen die konden winnen dit weekend. Ook iets wat niet elke week voorvalt denk ik.

Ongelooflijk wel dat wij vandaag geen punt pakken.. en ik mag hopen dat dit de laatste minuten van dat onnozel stuk Spanjaard waren in een OHL-tenue, die wordt gewoon elke week slechter. Overal te laat, nul handelingssnelheid in balbezit en continu balverlies omdat hij te traag is op zijn eerste meters om een man te passeren. Volgens mij de eerste keer ooit dat een wissel van een speler aan Den Dreef luid toegejuicht wordt.

Ongelooflijk wel dat wij vandaag geen punt pakken.. en ik mag hopen dat dit de laatste minuten van dat onnozel stuk Spanjaard waren in een OHL-tenue, die wordt gewoon elke week slechter. Overal te laat, nul handelingssnelheid in balbezit en continu balverlies omdat hij te traag is op zijn eerste meters om een man te passeren. Volgens mij de eerste keer ooit dat een wissel van een speler aan Den Dreef luid toegejuicht wordt.

Vraag me af hoe zoiets komt. Is nochtans geen koekenbakker en heeft al heel wat ervaring in de Spaanse hoogste klasse.

Dat ie ze zelf niet kan binnenstampen ok.

Maar wij spelen al 6-7maand (met hier en daar eens n goede match, enkel europees wel) absoluut schijtvoetbal zonder diepgang of beweging. Normaal is t aan de coach om dan tactisch te veranderen, doch hebben wij precies maar 1 soort spel.. en ook telkens dezelfde 3 wissels in minuut 68-70..

Als tegenstander is t prachtig om tegen ons te spelen, wachten tot we de bal klungelig kwijt geraken en counteren maar omdat we weer te hoog staan opgesteld.

Dusja, t ligt aan de coach grotendeels.
Het is toch ook wel een triestig seizoen. Genk, Club, Union spelen allemaal baggervoetbal week na week. Hell, Antwerp zit zelfs degradatievoetbal te spelen! Geen idee wat het is dit jaar maar het is geen plezier om de competitie te volgen.

Laatst bewerkt:
Het is toch ook wel een triestig seizoen. Genk, Club, Union spelen allemaal baggervoetbal week na week. Hell Antwerp zet zelfs degradatievoetbal te spelen! Geen idee wat het is dit jaar maar het is geen plezier om de competitie te volgen.
Ik ben inderdaad blij dat DAZN het zo speelt en ik geen euro meer moet betalen aan het Belgisch voetbal. Vrolijk wordt je er inderdaad niet van dit seizoen. En iets missen doe ik al helemaal niet

Het is toch ook wel een triestig seizoen. Genk, Club, Union spelen allemaal baggervoetbal week na week. Hell, Antwerp zit zelfs degradatievoetbal te spelen! Geen idee wat het is dit jaar maar het is geen plezier om de competitie te volgen.
Anderlecht op plek 3 zegt genoeg zeker?
Ik was gisteren in de auto naar de laatste 25 minuten van La Louvière - Anderlecht aan't luisteren. De commentator (Bert Sterckx) heeft zich echt elke paar minuten afgevraagd naar wat voor niveau hij aan't kijken was. Meermaals 'snertmatch' gebruikt. :D :D vooral bij corners en voorzetten die zelfs gewoon de achterlijn over waaiden :')

Er zijn ook weinig/minder rustperiodes itt vroeger... Als er dan eens geen Europees is, dan zijn het weer die vervelende interlands. Dus kwaliteit verhogen door doorgedreven trainingen is amper aan de orde en natuurlijk ook de fysieke paraatheid.

Denk dat we dat ook niet mogen onderschatten

Er zijn nauwelijks nog deftige trainingen voor de internationals. Bvb Vanaken heeft er al 25, ja 25 matchen opzitten dit seizoen en we zijn nog niet eens halverwege. Dat is al bijna een volledige klassieke competitie die hij in de benen heeft en we zijn nog altijd maar november en dan moet ie nog fris zijn aan het einde van het seizoen om een WK te spelen en dan nog de extra drukte met de PO niet vergeten waardoor hij in april en mei ook een extra druk programma heeft

Er zijn nauwelijks nog deftige trainingen voor de internationals. Bvb Vanaken heeft er al 25, ja 25 matchen opzitten dit seizoen en we zijn nog niet eens halverwege. Dat is al bijna een volledige klassieke competitie die hij in de benen heeft en we zijn nog altijd maar november en dan moet ie nog fris zijn aan het einde van het seizoen om een WK te spelen en dan nog de extra drukte met de PO niet vergeten waardoor hij in april en mei ook een extra druk programma heeft
ja, en dan nog wordt er door de Gent voorzitter terug geprobeerd om alsnog die playoffs terug in te voeren... gaat hopelijk volgend jaar wat beter zijn met wat minder matchen

Ik ben gewoon pro playoffs, dat is echt een intense periode. Maar volgens mij is de formule 16 ploegen en dan playoffs met 4 een beter idee. Dan verlies je toch ook al 4 matchen, maar dan beginnen ze waarschijnlijk 2 of 3 weken later en is de deze periode gewoon even druk. Als ja naar Club kijkt is het nu weer 3 weken met midweekvoetbal na elkaar. Dat los je niet op met je competitie te hervormen.

De enige periode dat je kan trainen is in augustus (als je geen Europees speelt) maar da's dan nog midden in de transferperiode.

En nog die ene week winterstage. Voor de rest is't constant bezig zijn.

Zo nen David promise of Kevin Rodríguez moeten tijdens hun internationale break ook nog ff de wereld rondreizen. Hallucinant feitelijk.

En ikzelf moet ook reizen verdorie. Momenteel in de spits beland in een of andere buitenwijk van Istanboel 😅

Opvallend in die stats van Sporza. Qua balbezit staat Genk op kop met 63%, La Louviere laatse met 34%.

Verschil in de stand is 3 punten.

Idd, balbezit, dat is zo'n statistiek van 10 jaar geleden en redelijk achterhaald.
Zegt eigenlijk weinig of niets. Balletje rondtikken en niet tot kansen komen... gevolg 70% balbezit, maar xG van 0.2 omdat je amper aan de goal komt :biglaugh:

Ow...
Beste,
DAZN is sinds 2020 de trotse uitzendpartner van de Pro League en heeft sindsdien de fans het beste van de Belgische voetbalemoties laten beleven. 
U heeft mogelijk recent in de pers gelezen dat DAZN in gesprek was met de Pro League over het nieuwe uitzendrechtcontract vanaf 2025.
Ondanks deze gesprekken waarin DAZN constructief heeft geprobeerd een oplossing te vinden, is de overeenkomst tussen DAZN en de Pro League geëindigd. 
We wilden u persoonlijk op de hoogte stellen van deze ontwikkeling, maar we willen u tegelijkertijd verzekeren dat DAZN de Pro League om advies vraagt over hoe de impact voor u, als voetbalfan, kan worden beperkt.
Het is essentieel voor ons dat elke fan zo vroeg mogelijk individueel wordt geïnformeerd over de impact die deze situatie op hem of haar zal hebben.
Zodra de situatie verder is opgehelderd, nemen we contact met u op met alle nodige informatie over uw contenttoegang en prijsplan.
DAZN is altijd een fervent supporter van het Belgische voetbal geweest en zal dat ook blijven. 
Bedankt voor jullie loyaliteit, steun en enthousiasme!
Met vriendelijke groet,
Het DAZN-team

Terug
Bovenaan