Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hatelijke ploeg om tegen te spelen, nog erger als ge er dan ook nog van verliest.
Proficiat aan de Union-supporters.

Hopelijk zondag een beter resultaat!

Hatelijke ploeg om tegen te spelen, nog erger als ge er dan ook nog van verliest.
Proficiat aan de Union-supporters.

Hopelijk zondag een beter resultaat!
Eigenlijk, voor mij dan, nog de enige matchen in de JPL waar ik echt het gevoel heb dat het een topper is. Veel strijd en frustratie, altijd gezever.

Los van het voetbal van Union begin ik het wel stilaan beu te worden dat dergelijke ploegen met zulk voetbal altijd zoveel mogen van de arbritage. Zet nu toch eens van minuut 1 de toon en fluit consequent, hoe moeilijk kan het zijn.

Dat Union tot minuut 80 maar 1x geel heeft gekregen en Moris zelf de partij afwerkt zónder gele kaart is ronduit lachwekkend.

Zuur verlies. En eigenlijk onnodig. Union was helemaal niet beter.

Union mag dit toch niet meer weggeven na 6/6 op het veld van de twee concurrenten. Benieuwd hoe ze deze keer omgaan met de titeldruk.

Los van het voetbal van Union begin ik het wel stilaan beu te worden dat dergelijke ploegen met zulk voetbal altijd zoveel mogen van de arbritage. Zet nu toch eens van minuut 1 de toon en fluit consequent, hoe moeilijk kan het zijn.

Dat Union tot minuut 80 maar 1x geel heeft gekregen en Moris zelf de partij afwerkt zónder gele kaart is ronduit lachwekkend.
Das al van ze in 1 ste klas spelen , Burgess had al 60 x rood moeten hebben ;)

Heerlijk resultaat voor het Belgische voetbal.
Waarom hoorden we dat niet de voorbij twee wedstrijden toen de top 3 weer op een zakdoek kwam (en vooral club een zaak deed?) typisch.
Enfin niet leuk om naar zo'n ploeg te kijken, maar toen club op die manier met 0-1 ging rusten op city werden ik en nog een hoop anderen hier dan weer lyrisch. Vandaag is het niet voor ons, op naar de volgende.. (wil nog even niet denken dat we daar weer tegen moeten spelen)

Zuur verlies. En eigenlijk onnodig. Union was helemaal niet beter.

Union mag dit toch niet meer weggeven na 6/6 op het veld van de twee concurrenten. Benieuwd hoe ze deze keer omgaan met de titeldruk.
Dit. Ze waren tot nu toe de afgeschreven underdog. Nu zal de koppositie wel in hun hoofden beginnen spelen.

Gebeurt niet veel maar onze tegenstander heeft het tactisch iets beter gedaan. Vond Mechelen te veel hoog staan en Jashari te laag, middenveld kwam niet tot ons gewoonlijk spel. Ik weet niet of een extra middenvelder een oplossing is maar tegen goede verdediging valt toch terug op dat aanval onze zwakste linie is.
En ja refs mogen wel wat meer getraind worden op dit soort spel.

Eerder insinueren dat je jezelf als een neutrale toeschouwer ziet, vind ik wel straf met zo een uitspraken. Is wel duidelijk dat je een voorkeur had in deze wedstrijd.

Beetje rooten voor de underdog is niks mis mee. Los daarvan ben ik redelijk neutraal ja. Als Club tegen Gent, Anderlecht of Antwerp speelt, duim ik stiekem voor Club, dus 't is niet dat ik vanavond, of eender welke andere avond, anti-Club ben.

Beetje rooten voor de underdog is niks mis mee. Los daarvan ben ik redelijk neutraal ja. Als Club tegen Gent, Anderlecht of Antwerp speelt, duim ik stiekem voor Club, dus 't is niet dat ik vanavond, of eender welke andere avond, anti-Club ben.

Ik zeg nergens dat er iets mis mee is, maar "rooten voor de underdog" (zoals velen doen tegen Brugge) is natuurlijk verre van neutraal.

Staat nochtans letterlijk in de spelregels… fysieke integriteit in gevaar brengen

Dat leek me hier toch echt wel het geval?

Waar staat dat?
Het woordje "integriteit" vind ik maar 1x terug en gaat over de boodschap die op een shirt mag

“Roekeloos” betekent dat een speler optreedt zonder rekening te houden met het
gevaar of de gevolgen van dit optreden voor zijn tegenspeler. In dat geval moet
hij gewaarschuwd worden.

-> gele kaart

“Met buitensporige kracht” betekent dat de speler de noodzakelijke krachtinspanning ver overschrijdt en dat hij het risico loopt de veiligheid van zijn
tegenspeler in gevaar te brengen. In dat geval moet hij uitgesloten worden.
-> rode kaart

Geen beeld gezien dus ik weet niet of hij roekeloos in duel ging of met buitensporige kracht..

Geweldadig gedrag of ernstig gemeen spel is ook een uitsluiting

Held

Bijlagen

• IMG-20250425-WA0000.jpg
    IMG-20250425-WA0000.jpg
    210,8 KB · Weergaven: 14
Overwinning voor Union op zich niet onverdiend, wij vonden geen antwoord op hun spel van kort op de man te zitten.

Gelijkspel kon mss nog, maar had het zelfs al opgegeven na het uur. We lieten ons wederom vangen door Union en hun ergernissen, terwijl het eigenlijk best goed mee viel.

Union, ref,... Niets te verwijten imo.
Zoals gezegd, zetten ons goed vast en wij kunnen er niet onderuit voetballen, hun goed recht en duidelijk de goeie tactiek gebleken.

Knap gedaan, moet je kunnen zeggen imo.

Ref valt niks te verwijten, ook geen zware fouten maar dat spelbederf daar erger ik mij aan. Maar nog niks gebeurd voor geen enkel van de drie ploegen kan nog alle kanten uit...
Vandaag hadden we wel nillsson kunnen gebruiken om toch keer wat ballen in de 16 te pompen. Onze wisselspelers hebben ook 0,0 meerwaarde skoras tja dat is een ramp talbi is nog jong

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan