Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben benieuwd wie woensdag het slechtste gaat zijn: Anderlecht of Gent. Mits wat geluk kunnen we de komende twee wedstrijden 6/6 halen en zo een grote stap zetten naar de 4de plaats (en belangrijker: Europees voetbal).

Ik ben benieuwd wie woensdag het slechtste gaat zijn: Anderlecht of Gent. Mits wat geluk kunnen we de komende twee wedstrijden 6/6 halen en zo een grote stap zetten naar de 4de plaats (en belangrijker: Europees voetbal).
Voor Gent zou het eens deugd doen om geen Europees te spelen.
Volle focus op beker en competitie.

Ik voorspel een saaie wedstrijd, wij hebben geen enkele kans bij elkaar gevoetbald :D

Told ya. Kroniek van een aangekondigde pandoering
Maar toegeven, zo slecht had ik het ook niet verwacht
Ik ben in 26 jaar tijd nu voor de 2de keer in zeer korte tijd (Union en Club) 10 min voor tijd weggegaan.
En ik was niet de enige.
ik had een verlies verwacht, maar niet zo een beschamende en belabberde prestaties.

Geen grote schade bij Mignolet en zou al fit zijn voor donderdag, slim om dan uit voorzorg bij een 0-3 naar de kant te gaan.

Eigenlijk zouden ze de kapitein of enige speler die met de ref mag praten moeten schorsen zolang het niet duidelijk is. Hij is in principe de enige die zowel zijn teammaats/staf als de ref kan spreken op om de verkeerde identificatie ongedaan te maken.

Eigenlijk zouden ze de kapitein of enige speler die met de ref mag praten moeten schorsen zolang het niet duidelijk is. Hij is in principe de enige die zowel zijn teammaats/staf als de ref kan spreken op om de verkeerde identificatie ongedaan te maken.
Dat lijkt me nu weer overdreven. Waarom zou die geschorst moeten worden omdat niet duidelijk is wie die bal heeft gegooid? Dat slaat nergens op. Daarnaast kan het ook zijn dat de scheidsrechter denkt de juiste te hebben en achteraf dus blijkt dat het iemand anders was. Dat is zelfs al met spelers gebeurd in het verleden.

Gewoon de trainer. Die moet verantwoordelijk zijn voor wat er op/vanaf zijn bank gebeurt. Simpel, en het zal snel stoppen imo want ploegen willen hun trainer echt geen match missen.

Een kapitein schorsen voor dit vind ik ook wel overdreven, maar hoe het nu gebeurt is duidelijk ook niet voldoende want we zien het meer en meer. Er wordt te mild mee omgegaan. Blijkbaar ook buiten beeld nog een bal op het veld gegooid eerder tijdens de wedstrijd. Tijd om het harder aan te pakken. Dat ge op het veld irritant doet en tijd gaat verliezen, daarvan kan je nog zeggen dat het een deel van het voetbal is, maar dit heeft er echt niets meer mee te maken.

Gewoon de trainer. Die moet verantwoordelijk zijn voor wat er op/vanaf zijn bank gebeurt. Simpel, en het zal snel stoppen imo want ploegen willen hun trainer echt geen match missen.

Een kapitein schorsen voor dit vind ik ook wel overdreven, maar hoe het nu gebeurt is duidelijk ook niet voldoende want we zien het meer en meer. Er wordt te mild mee omgegaan. Blijkbaar ook buiten beeld nog een bal op het veld gegooid eerder tijdens de wedstrijd. Tijd om het harder aan te pakken. Dat ge op het veld irritant doet en tijd gaat verliezen, daarvan kan je nog zeggen dat het een deel van het voetbal is, maar dit heeft er echt niets meer mee te maken.
Trainer als verantwoordelijk schorsen idd

Waarom is dat niet gewoon de forfaitscore (voor Genk dus) als iemand doelbewust een match gaat saboteren? Gisteren had ik de video nog niet gezien, maar als ik die nu bekijk is daar gewoon geen enkele twijfel dat het opzettelijk is, en het is dan nog recht in de voeten van de speler gegooid zodat de scheids geen andere keuze heeft dan te fluiten.

En dan de materiaalman naar voren schuiven om nog maar eens te benadrukken dat de staf op de bank die actie best wel OK vindt. Ik hoop eigenlijk dat als straks blijkt dat die ganse bank daar heeft liggen liegen dat ze Union gewoon degraderen naar derde, of uitsluiten van de competitie. Je kan dan nog aanbrengen dat dat een enorm zwaar verdict is voor de club, maar veergeet niet dat het gevolg van die actie voor Genk ook enorm zwaar kan zijn. Stel u maar eens voor dat ze met 1 punt naast de titel grijpen, dat scheelt mogelijk miljoenen in het budget (titel, sponsors, rechtstreeks naar de Champions League, spelers die willen blijven, abonnementenverkoop, ...).

Wat zegt het reglement eigenlijk over zoiets? En nu Genk klacht heeft ingediend bij de politie, kan dat juridisch nog een staartje krijgen?

Disclaimer: Ik schrijf dit als iemand met een zeer lichte sympathie voor KRC Genk, dus licht bevooroordeeld, maar vooral ook als supporter van Fair Play.

Persoonlijk vind ik een forfeitscore ook wel een terecht straf. Zoiets doen en dan nog eens met de hele bank liegen er na. Bah degoutant en zou keihard aangepakt moeten worden. De dader ook 6 wedstrijd schorsen aub.

Staan ondertussen wat wazige beelden van het voorval. Duidelijk een speler die op de bank zat en dus niet die materiaalmeester. Beiden mogen zwaar gestraft worden. Dat liegen en verdoezelen is minstens even erg. Het feit dat het lijkt dat ze die bal precies al even op die bank hadden, doet me zelfs vermoeden dat het gepland was en niet iets impulsiefs. Degoutant, maar een forfaitscore zoals hierboven wordt geopperd is dan wel weer een paar bruggen te ver imo. Zo moeten we ook niet beginnen. De daders hard straffen en ook wel eens duidelijk maken aan Union dat het na verschillende jaren tijd is om te stoppen met al dat gedoe. Het zegt veel dat ik persoonlijk liever heb dat Brugge kampioen wordt dan Union. Een supporter van een andere topclub zou in principe altijd voor de "underdog" gaan supporteren in zo een geval, maar bij zo een gedrocht als Union gaat dat gewoon niet.

Ik zag ergens wat het om Vic Chambaere zou gaan. Hun reservedoelman en... tot vorig jaar nog een Genk speler.

Niemand van de on field wedstrijdofficials kon de dader aanwijzen", schrijft scheidsrechter Jasper Vergoote in zijn wedstrijdverslag. "De hoofdtrainer is, zoals beschreven in de spelregels, verantwoordelijk voor het gedrag van de personen in zijn technische zone."

"In een overleg met Sebastien Pocognoli is duidelijk gemaakt dat hij zou uitgesloten worden als niemand kon geïdentificeerd worden. Hierop nam Ibrahim Fadili de verantwoordelijkheid op zich en zei dat hij deze actie ondernomen had, waarop hij uitgesloten werd."

Overigens mag ook Pocognoli geschorst worden. Het kan toch niet zijn dat als je als scheidsrechter het niet gezien hebt wie het was en een trainer inderdaad zoals ik al eerder aanhaalde verantwoordelijk is voor wat er gebeurt op de bank dat die trainer gewoon een irrelevante mens mag aanduiden of iemand anders irrelevants de schuld op zich mag nemen zodat hij of een speler niet weg moet? Nee, zeer simpel. De trainer moet weg als zoiets gebeurt. Hij is verantwoordelijk. Zelfs als men ziet wie het wel gedaan heeft. Het kan Union waarschijnlijk zeer weinig schelen als Chambaere een paar wedstrijden geschorst is. Je geeft gewoon stafmedewerkers of spelers die van weinig belang zijn een carte blanche om dit te blijven doen.

Laatst bewerkt:
Genkse politie zou blijkbaar beelden hebben waarop de dader kan geïdentificeerd worden. Hopelijk snel nieuws.
En dit is waarom Union meer en meer gehaat wordt.

Persoonlijk vind ik een forfeitscore ook wel een terecht straf. Zoiets doen en dan nog eens met de hele bank liegen er na. Bah degoutant en zou keihard aangepakt moeten worden. De dader ook 6 wedstrijd schorsen aub.
Een forfaitscore is toch overdreven.
Het overdreven tijdrekken, duiken, smerige (bewuste) fouten maken, uitdagen en komedie spelen zijn even verwerpelijk.
Het voetbal is doodziek en er wordt alles aangedaan om wedstrijden over de streep te trekken.
De dader moet gewoon geschorst worden.
Arbitrage had de wedstrijd ook weer niet in handen, dit mag ook eens aangepakt worden.
Geeft dan nog de verkeerde rood omdat niemand iets gezien heeft.

Laatst bewerkt:
Ik weet dat het niet dezelfde situatie is (ingooi VS actief spel) maar toen Leoni werd het door Peter VDB het nog omschreven als 'slimmigheidje' en nu 'kan je niet lager vallen als sportman' en 'daad van totale anti fair-play'. Wat een hypocriet man is dat toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan