Pieterjan94
Well-known member
Waar beweer ik het tegendeel?!voor Club is het ALTIJD van moeten, non-argument dus. Overwinning tegen genk gaat extra boost geven, of je het nu wil geloven of niet
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waar beweer ik het tegendeel?!voor Club is het ALTIJD van moeten, non-argument dus. Overwinning tegen genk gaat extra boost geven, of je het nu wil geloven of niet
"Een zekere titel weggegeven", moet ik toch eens goed mee lachen. Als je als wonder boven wonder op het einde van een wedstrijd in de positie bent gekomen dat je de titel in handen hebt en hem alsnog verliest is dat heel pijnlijk, maar zeker geen "zekere titel" verloren. De enige reden dat we uberhaupt in die positie waren gekomen, was omdat Union gewoon zo ongelofelijk had gechocked. Meer niet. Al de rest is gewoon zuiver narratief om maar fictief extra druk te creëren.De spanning van het einde van de gewone competitie kan je toch niet vergelijken met die van de laatste matchen in de PO. Je hebt zo al eens een zekere titel weg gegeven tegen Antwerp. Zelf dat gaat meespelen in de hoofden van zij die erbij waren. Ik vrees gewoon dat Genk met hun jonge ploeg daar toch eens de mindere in kan zijn. Wat dan zelf punten kan kosten tegen "de mindere ploegen". Maar we zullen zien. In mijn ogen gaat dit weekend ons veel duidelijkheid brengen
In de 93ste minuut was dat toch een zekere titel op dat moment. Daar ging iedereen toen toch vanuit. Mijn vrouw is hevige Genk fan, dus ik heb het van kortbij meegemaakt. En je moet u niet aangevallen voelen horen. Ik heb zelf het liefste dat Genk kampioen speelt voor het hele Belgische voetbal. De kloof met Club en al de rest wordt anders veel te groot. Ik bekijk dit helemaal neutraal en geef gewoon wat ik denk waar Genk tegenover Club nog in het nadeel kan zijn."Een zekere titel weggegeven", moet ik toch eens goed mee lachen. Als je als wonder boven wonder op het einde van een wedstrijd in de positie bent gekomen dat je de titel in handen hebt en hem alsnog verliest is dat heel pijnlijk, maar zeker geen "zekere titel" verloren. De enige reden dat we uberhaupt in die positie waren gekomen, was omdat Union gewoon zo ongelofelijk had gechocked. Meer niet. Al de rest is gewoon zuiver narratief om maar fictief extra druk te creëren.
maar allé, op minuut 90 waren jullie virtueel kampioen, enkel de blessuretijd was nog te spelen... als je dan alsnog naast de titel grijpt dan is dit toch een mentale uppercut van zal-ik-je-eens-gaan-hebben."Een zekere titel weggegeven", moet ik toch eens goed mee lachen. Als je als wonder boven wonder op het einde van een wedstrijd in de positie bent gekomen dat je de titel in handen hebt en hem alsnog verliest is dat heel pijnlijk, maar zeker geen "zekere titel" verloren. De enige reden dat we uberhaupt in die positie waren gekomen, was omdat Union gewoon zo ongelofelijk had gechocked. Meer niet. Al de rest is gewoon zuiver narratief om maar fictief extra druk te creëren.
De sfeer in Gent was enorm gelaten afgelopen zaterdag. Stadion zat totaal niet vol, sfeer was er niet behalve achter de goal.
Toch raar eigenlijk, ge speelt na x aantal jaren terug play-off 1, ze zullen daar dan wel een hekseketel van maken. Maar dat was echt totaal niet het geval. Misschien tegen Brugge nog wel, maar de rest hoeft daar niet veel te vrezen. Als speler sta je zo ook niet op scherp.
Maar ik zie Gent deze play offs echt weinig punten rapen. Daar ging nog minder dreiging van uit als van Antwerp.
Daar ben ik toch niet zeker van. Bij een nederlaag daar heb je 3 opeenvolgende wedstrijden niet kunnen winnen van Club dit kalenderjaar. Dat kruipt toch in je hoofd. En ik vraag me ook af wat de zeer jeugdige leeftijd gaat geven de laatste matchen als het van EN moeten EN druk gaat zijn. Want die laatste matchen in de PO geven toch een enorme druk ( pers en het hele land dat het dan even volgt) en daarin gaat Club toch een pak verder staan vrees ik.
De spanning van het einde van de gewone competitie kan je toch niet vergelijken met die van de laatste matchen in de PO. Je hebt zo al eens een zekere titel weg gegeven tegen Antwerp. Zelf dat gaat meespelen in de hoofden van zij die erbij waren. Ik vrees gewoon dat Genk met hun jonge ploeg daar toch eens de mindere in kan zijn. Wat dan zelf punten kan kosten tegen "de mindere ploegen". Maar we zullen zien. In mijn ogen gaat dit weekend ons veel duidelijkheid brengen
Sfeer in Gent is de laatste jaren echt een ramp. Die krijgen hun stadion enkel nog (quasi) vol tegen Club.
Is ook gewoon geen leuk voetbalstadion. Mooi, ja, absoluut. En modern. Maar die brede betonnen weg tussen de tribunes en het veld, echt verschrikkelijk. Duidelijk niet gebouwd met voetbalsfeer en beleving in het achterhoofd.
Dat zegt toch niemand, waar haal je dat nu vandaan? Genk heeft buiten het mislopen van de bekerfinale ( en dan nog tegen een goed Club Brugge, wat kan gebeuren) toch nog geen enkele echte tegenslag geïncasseerd dit seizoen. Ook omdat ze het uiteraard zo goed doen. Maar ik wil het toch zien als Club Brugge moest winnen en de ooit zo grote voorsprong plots maar 1 punt zou bedragen. Mij maak je niets wijs dat dat geen item zou zijn in de spelersgroep. Daar zeg ik toch niks mis mee. Kijk naar de eerste matchen van Union vorig seizoen. Dat is helemaal het voorbeeld van een mentale tik waardoor ze ineens niets meer konden, jammer voor hen zijn ze net te laat daarvan hersteld geweest.Soit. Ik ga deze discussie alleszins laten. Het is duidelijk: Na een heel seizoen laten zien hoe we ons door geen enkele tegenslag laten doen, enorm veel matchen volwasssen uitspeelden en keer op keer lieten zien hoe we mentaal sterk stonden, staan we dus op instorten en gaan we zondag een mentale klap krijgen dat we nog gaan moeten vrezen voor de top 3.
't is nogal wisselvallig ja. zaterdag viel het tegen. waarschijnlijk ook omdat er niet geloofd werd in een overwinning tegen Union.
tegen kleine ploegen is het meestal ook meer koffieklets dan sfeer. zeker als het niveau van de eigen ploeg maar meelopen is.
maar je hebt ook nog wel matchen buiten Brugge waar de sfeer wel goed is, dat de supporters aanvoelen dat de support wel een verschil kan maken. als we achter staan, maar de ploeg speelt met inzet (en is de betere), gaat een groot deel van de supporters er toch achter staan.
Niet geheel correct, stadion is zo goed als ALTIJD uitverkocht tegen Anderlecht, Club, Genk en Antwerp.Sfeer in Gent is de laatste jaren echt een ramp. Die krijgen hun stadion enkel nog (quasi) vol tegen Club.
Is ook gewoon geen leuk voetbalstadion. Mooi, ja, absoluut. En modern. Maar die brede betonnen weg tussen de tribunes en het veld, echt verschrikkelijk. Duidelijk niet gebouwd met voetbalsfeer en beleving in het achterhoofd.

nemen ze nog steeds het geluid van de kern op om ze doorheen het ganse stadion te gebruiken?Niet geheel correct, stadion is zo goed als ALTIJD uitverkocht tegen Anderlecht, Club, Genk en Antwerp.
Union lokt blijkbaar minder volk.
Dat het stadion gebouwd is zonder voetbalsfeer en beleving is wel helemaal akkoord.
Moesten we iets dichter tegen het veld zitten zou dit de sfeer alleen maar ten goede komen.
Mij stoort dit persoonlijk niet.
Ik zit op mijn gemak, prachtig zicht op het veld en ik amuseer mij (ook al is het voetbal ondermaats).
Maar ik mis nog steeds het Ottenstadion, zal wel nostalgie zijn![]()
Dat fabeltje mag trouwens de vuilbak in.nemen ze nog steeds het geluid van de kern op om ze doorheen het ganse stadion te gebruiken?

Toen Gent nog maar net in het nieuwe stadion speelde was er een bekermatch tegen KV Kortrijk. Ik zat toen bij de bezoekers en het stadion zat half leeg aan de kant van AA Gent. We hoorden toen enorm veel gezangen van supporters van Gent uit de kant waar er geen kat zat.Dat fabeltje mag trouwens de vuilbak in.
Als je ziet welk monotoon geluid er maar geproduceerd wordt achter de goal en in het volledige stadion.
Indien ze dit zouden opnemen en afspelen zou het maar te belachelijk zijn
Edit:
Van op Sporza:
2. GELUID
a. geluid toevoegen in het stadion zelf
Een ander probleem van de lege stadions is het gebrek aan sfeergeluiden, de ambiance. In sommige stadions, zoals de Ghelamco Arena in Gent, is het al mogelijk om het geluid van de tribunes te versterken met behulp van luidsprekers.
Is nergens bevestigd en is toen een eigen leven beginnen leiden.
kan zijn dat ze dat in het begin paar keer getest hebben, maar ik heb het alleszins nog nooit gehoord dat ze de luidsprekers gebruiken.Toen Gent nog maar net in het nieuwe stadion speelde was er een bekermatch tegen KV Kortrijk. Ik zat toen bij de bezoekers en het stadion zat half leeg aan de kant van AA Gent. We hoorden toen enorm veel gezangen van supporters van Gent uit de kant waar er geen kat zat.
Dus toen persoonlijk ondervonden dat er iets niet klopte.
Maar ik kan me enkel uitspreken over die bepaalde match uiteraard.
De Witte heeft dat bij de opening toch ook eens met fierheid verkondigd in de gazet, dat zijn nieuw stadion dat kon?Dat fabeltje mag trouwens de vuilbak in.
Als je ziet welk monotoon geluid er maar geproduceerd wordt achter de goal en in het volledige stadion.
Indien ze dit zouden opnemen en afspelen zou het maar te belachelijk zijn
Edit:
Van op Sporza:
2. GELUID
a. geluid toevoegen in het stadion zelf
Een ander probleem van de lege stadions is het gebrek aan sfeergeluiden, de ambiance. In sommige stadions, zoals de Ghelamco Arena in Gent, is het al mogelijk om het geluid van de tribunes te versterken met behulp van luidsprekers.
Is nergens bevestigd en is toen een eigen leven beginnen leiden.
Hoe dat sommige van die clubs toch gerund worden is toch ongelofelijk.Die soap bij STVV toch echt ongelofelijk. 4 wedstrijden voor het einde Mazzu buitengooien. Lamkel Ze weer terug op de training, net als Godeau en Belaïd.