Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een vierensterrenrestaurant zou in ieder geval wel uniek zijnEn dan wordt een topaffiche ook écht een topaffiche. Als je pakweg 6x in een seizoen een Club Brugge vs Anderlecht hebt, dan verliest het toch ook een pak glans.
Elke dag gaan eten in een viersterrenrestaurant raak je ook beu.
Denk ik.![]()

Raar argument. In een reeks van 18 zonder PO's spelen die ploegen toch ook 'gewoon maar voor een rankschikking', ook niet voor Europees of degradatie.Zwak argument, in onze competitie speelt sowieso de meerderheid van de ploegen al maar voor den hond zijn kloten. Waarvoor spelen een KV Mechelen of een Charleroi of een OHL? Niet om kampioen te worden, niet om Europees te spelen, en in de meeste seizoenen evenmin voor degradatie. Oh nee, om niet in PO3 te eindigen. Of om heel heel misschien in PO1 te eindigen. Wow, zo spannend zeg.
Waarom is dat trouwens nodig? Mensen willen gewoon voetbal zien ipv al die opgeklopte spanning en artificiele zever.
Gewoon het Schotse model toepassen, perfect voor ons klein landje.Omdat je met 16 ploegen te weinig wedstrijden hebt.
En dat is gewoon het meest logische hè.De 6 of 4 beste ploegen die onder elkaar uitmaken wie de beste ploeg is vind ik allesbehalve “onverdiend”.
Alsof we de laatste jaren onverdiende kampioenen hadden.
Bizar om matchen tegen Janneke en Mieke winnen als een grotere verdienste te gaan beschouwen.
Europees spelen zal hierdoor ook trouwens enkel een grotere invloed hebben voor de topclubs. Verliesmatchen zullen nu weer 3 punten kosten ipv 1,5.
Ja, er zijn teveel matchen dit seizoen. Maar dat kan je ook anders aanpakken dan de playoffs af te schaffen en er nog 2 kleine clubs bij te nemen.
Raar argument. In een reeks van 18 zonder PO's spelen die ploegen toch ook 'gewoon maar voor een rankschikking', ook niet voor Europees of degradatie.
Ga je toch moeten zien dat het geen Amerikaan is.. Leg maar eens aan een willekeurige buitenlander uit dat Brugge vorig jaar 8 maanden de stenen uit de grond zoog, maar toch de titel wist te pakken door de play-offs, die persoon zal nogal ogen trekken denk ik.

Dat is toch voor elk competitieformat zo. Of denk je dat er veel mensen kijken naar de afdankertjes wedstrijden uit PO2 die niets uithalen? Als Anderlecht of Club Brugge spelen, zullen die altijd het maximale aantal kijkers bereiken. In welk format ook. Bij lagere ploegen gaat dat minder zijn, maar das ook in elk format zo.Benieuwd wat DAZN hier allemaal van zal vinden. Want zo een playoffs wisten volgens mij wel meer neutrale kijkers te lokken naar hun zenders. Zeker die laatste speeldagen.
Die mensen gaan nu hun tv echt niet opzetten om La-Louviere tegen RWDM te zien sjotten.
DAZN gaat dan toch ook gewoon minder willen betalen lijkt mij voor een andere formule?
Die ploegen hebben hun kar gedraaid, net als de 6 die net boven Beerschot staan wegens niet degraderen, en zo krijg je een 2/3de meerderheidGenk en Gent waren dus tegenstanders (altijd heel pro PO's geweest), maar zijn "afgekocht" met een quasi garantie dat ze een B ploeg in 1B hebben. Jong Genk degradeert dit jaar dus niet en Jong Gent promoveert. Er zal in de toekomst enkel een beloftenploeg kunnen zakken als er ook één is die de promotie afdwingt in 1e amateur, en die kans is zeer klein aangezien er geen andere ploegen zijn die zo investeren in hun jeugdopleiding.

Wie is benadeeld nu? Toch niemand?Midden het seizoen ff alles omgooien, er moeten toch rechtszaken volgen door de benadeelden nu?
Wie is benadeeld nu? Toch niemand?
Benieuwd wat DAZN hier allemaal van zal vinden. Want zo een playoffs wisten volgens mij wel meer neutrale kijkers te lokken naar hun zenders. Zeker die laatste speeldagen.
Die mensen gaan nu hun tv echt niet opzetten om La-Louviere tegen RWDM te zien sjotten.
DAZN gaat dan toch ook gewoon minder willen betalen lijkt mij voor een andere formule?
En dan wordt een topaffiche ook écht een topaffiche. Als je pakweg 6x in een seizoen een Club Brugge vs Anderlecht hebt, dan verliest het toch ook een pak glans.
zal wel opnieuw goed gecasht hebben. Heeft zelf ook KVK gedumpt in het verleden. Geen compassie mee.Vanderhaeghe.
Ik snap de argumenten pro-playoffs, ik ben echter ook jarenlang supporter geweest toen het nog een normale competitie was en hoe je toen kon toeleven, weken op voorhand, naar een Club-Anderlecht en dat ik mis ik wel in deze format, en ben dus zeer blij dat we daar terug naartoe gaan.Ik snap dat er standpunten zijn voor beide verhalen. Maar zelf vind ik het jammer dat ze niet gewoon de PO's houden, maar dan zonder puntenhalvering. Als ik het seizoen pak op dit moment zouden voor ons matchen tegen Club Brugge, Union, Anderlecht, Antwerp en Gent vervangen worden door matchen tegen La Louvière en RWDM. De spankracht, de matchen op het scherpst van de snee die spelers beter maken en die veel geld opbrengen worden weggehaald. Dit is sportief en financieel geen goede zaak.
Ik blijf erbij dat we als competitie beter geworden zijn door de PO's en ik heb toch schrik om dit af te geven. Bovendien verwacht ik dat een Club Brugge als de topclub van het land hier ook gewoon gigantisch van gaat profiteren. En een meer statische competitie heeft niemand iets aan. En zoiets gaat ook impact hebben op de waarde van uw spelers en de aantrekking voor die spelers. Net zoals het inkomstenverlies op meerdere vlakken gecompenseerd gaat moeten worden. Ik zie het al gebeuren: abo prijzen die niet dalen ondanks minder matchen in zijn geheel en minder topmatchen in het specifiek en drankprijzen die nog maar eens stijgen.
Ik kan ermee leven, aangezien ik 30 jaar de sport gevolgd heb zonder PO's. Maar ik ga het toch jammer vinden.
Ge maakt bepaalde matchen tijdens de reguliere wel belangrijker, dat klopt. Maar daar tegenover staat dat ge het belang van pakweg Genk - Brugge of Genk - Union dit seizoen in de PO's nooit gaat kunnen evenaren, tenzij de kalender ze toevallig in de laatste drie speeldagen zet en de afstand tussen beide ploegen miniem is.
Mijn beste voetbaljaren als supporter waren toen er nog een gewone competitieformat was. Kan ook wel liggen aan het feit dat ik toen pak jonger was maar ok.Ik snap de argumenten pro-playoffs, ik ben echter ook jarenlang supporter geweest toen het nog een normale competitie was en hoe je toen kon toeleven, weken op voorhand, naar een Club-Anderlecht en dat ik mis ik wel in deze format, en ben dus zeer blij dat we daar terug naartoe gaan.
Ook gaat deze verandering er opnieuw voor zorgen dat Club bijvoorbeeld gaat stoppen met met zijn klak te smijten in de competitie naar matchen tegen pakweg OHL, Dender etc aangezien we terug voor de volle 3 punten spelen ipv 1,5
En minder matchen is gewoon een big win voor de Europese campagnes: we gaan tenminste zoals in Nederland onze matchen kunnen uitstellen als we Europees een belangrijk duel hebben