Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Elk jaar spelen wij dezelfde match op Anderlecht. Ons in slaap laten wiegen in een absolute kutmatch en dan toch verliezen door een klasseflits.

De Roeck heeft het wel zelf gezocht nu. Hier moet je gewoon veel directer spelen met hoge druk, in plaats van eindeloos te breien en geduldig naar een opening zoeken. Dat kan gewoon niet met dat veld.
Inderdaad, zoals altijd spelen we daar een kutmatch. Nu hopelijk een paar goeie matchen tegen PO2 ploegen.

Laatst bewerkt:
Elk jaar spelen wij dezelfde match op Anderlecht. Ons in slaap laten wiegen in een absolute kutmatch en dan toch verliezen door een klasseflits.

De Roeck heeft het wel zelf gezocht nu. Hier moet je gewoon veel directer spelen met hoge druk, in plaats van eindeloos te breien en geduldig naar een opening zoeken. Dat kan gewoon niet met dat veld.
Klopt volledig, het is een kwaliteit van Anderlecht ook op dit moment. Als je zo een klasse spits hebt als Dolberg kan het snel gedaan zijn. Feit is gewoon dat we vandaag te kort komen, vreemd na donderdag. Ik had echt verwacht dat we sportieve revanche zouden willen nemen los van het resultaat. Ik heb vandaag nooit de indruk gehad dat we echt willen winnen. Slap tactisch ingrijpen en wissels van de Roeck ook. Het is wat het is en zal zeer moeilijk worden om europees ticket te raken. We moeten dringend de shwung erin krijgen en een reeks neerzetten anders is de 5de of 6de plek een zekerheid.

Bon. Na de winterstop hebben we toch echt een deftige kern.

Als Hubert nu een beetje normaal blijft doen, Dendoncker op het middenveld, Rits op de bank, gewoon 4 verdedigers, dan zullen de resultaten wel volgen.

In PO 3 ist ook plezant zeker? Volgende match tegen Union in vorm worden wellicht 0 punten.

Zucht 😩 Niet plezant om KVM-supporter te zijn momenteel.

Ik heb niet snel kritiek op de VAR, maar dit kunnen ze toch niet menen?

10 minuten om met die 2 lijnen af te komen?

Als ze hiermee al willen aantonen dat die van Gent achter de bal staat, moeten ze dan die witte lijn ook niet via een loodlijn bepalen? Of ben ik simpel?

Nu trekken ze dus die rode lijn op het veld, maar de lijn van de bal trekken ze wel op de hoogte van de bal, wat ook ongeveer de hoogte van die speler van Gent zijn schouder is, van waaruit ze de loodlijn voor de rode lijn hebben getrokken. Dit klopt toch voor geen meter?

Wat een klucht alweer, die VAR

Ach ja, we hebben het vooral aan onszelf te danken.

We kunnen niet verdedigen
Ik had nog bijna niks gezien van het Belgisch voetbal dit weekend, net eens bekeken en dit is toch de waanzin voorbij. Die lijnen worden verkeerd getrokken en dat moet dan 10 minuten duren.

Je mag dan als Mechelen zijnde niet kunnen verdedigen en het vooral aan jezelf te danken hebben, dit is extreem zuur, want dat zijn 2 punten die wel eens héél belangrijk kunnen zijn die de VAR je gewoon afpakt.

EDIT: in een nationale competitie is zo'n CL format toch competitievervalsing? Als je als mindere club pech hebt speel je 2 keer tegen de volledig top-6 terwijl sommigen er misschien maar 1 keer tegen spelen.

Oververdiende overwinning tegen Standard, hopelijk definitief weg uit dat degradatiemoeras. Maar het zal nog spannend blijven tot het einde daar onderin.

Ik had nog bijna niks gezien van het Belgisch voetbal dit weekend, net eens bekeken en dit is toch de waanzin voorbij. Die lijnen worden verkeerd getrokken en dat moet dan 10 minuten duren.

Je mag dan als Mechelen zijnde niet kunnen verdedigen en het vooral aan jezelf te danken hebben, dit is extreem zuur, want dat zijn 2 punten die wel eens héél belangrijk kunnen zijn die de VAR je gewoon afpakt.

EDIT: in een nationale competitie is zo'n CL format toch competitievervalsing? Als je als mindere club pech hebt speel je 2 keer tegen de volledig top-6 terwijl sommigen er misschien maar 1 keer tegen spelen.
Echt, Als ze graag minder matchen willen, dat ze het terug doen zoals vroeger. Competitie met 18 ploegen; 34 matchen en gedaan. Tenminste een heel competitie werken voor elk punt dat je behaald ipv die kunstmatige spanning met halvering.

Echt, Als ze graag minder matchen willen, dat ze het terug doen zoals vroeger. Competitie met 18 ploegen; 34 matchen en gedaan. Tenminste een heel competitie werken voor elk punt dat je behaald ipv die kunstmatige spanning met halvering.
Waarom is dit eigenlijk überhaupt geen voorstel? De topploegen vinden dit niet interessant zeker? Teveel matchen tegen kleinere/"mindere" ploegen wellicht.

Afslanken naar 14 willen de kleine clubs dan weer niet.

Het is niet simpel die verschillende belangen.

Ik vind het verder wel opvallend dat Belgische ploegen het nu over het algemeen toch véél beter doen in Europa dan pakweg 10-20 jaar geleden. Misschien dat het competitieformat met minder ploegen en meer topmatchen daar toch ook wat aan meegedragen heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan