Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
De "kenners" die dachten dat wij niet meer konden verliezen , it happend .
Of het nu Dender of Brugge is maakt geen fluit uit .
Mijn grootste zorg is niet Rits maar het missen van Hazard /Jan /Stroeykens/Sardella ( ik wil het wel nog is zien vorig seizoen als Thorgan niet gebleseerd geraakt maar kom das vijgen na Pasen ) omdat je gewoon geen volwaardige vervanger hebt .
Zanka : wie die gescout heeft mag van mij gaan doppen
Simic : Heeft volgens mij nog tijd nodig ( te onstuimig , uitvoetballen is meh) maar is 19 j , andere land, andere competitie , ect
Foket : nog geen ....laten zien feitelijk , is Sardella niet geblesserd zit hij op de bank
Edozie /Amuzu : het is kiezen tussen een vette beweging met geen vervolg of iemand voorbij met snelheid met geen vervolg
Yari : ik weet niet meer wat ik erover moet denken

Enigste die er altijd bovenuit steekt zijn Mario /Dolberg /Coosemans
Ik wil hier nu niet alles slecht maken
We hebben ne spits die dodelijk is in de 16 en bij de vleet scoort , Keeper met de meeste clean sheets , ne Neerpedeboy dat de pannen vant dak speelt , Thorgan/Jan/Sardella dat terug komen maar Renard gaat nog veeeeeeel werk hebben als je wilt meedoen voor de prijzen .
Goei Feesten mannen !

Hoe pijnlijk is die laatste goal voor Rits. Eerst wordt hij er kinderlijk afgelopen, terwijl hij enkele meters voorsprong heeft op Nsimba. Als hij dan een beetje inzet toont, kan hij die laatste bal nog terughalen. Maar nee, meneer gaat liever alibi verdedigen en komt dan nog een 2e keer te laat. Moest ik coach zijn, hij kreeg een paar zweepslagen na de match.

Dat artikel van Mauve Geril in het Nieuwsblad over die nieuwe Mexicaan. Hilarisch en triest tegelijk :laugh:

Verschillende gamers trekken hem graag aan voor hun ploeg: waarom nieuwe Anderlecht-target een schot in de roos lijkt

Anderlecht duwt door voor Cesar Huerta (24). De Mexicaanse winger zou na nieuwjaar naar Brussel komen en dat lokt ook reacties uit bij fervente gamers. De speler is immers populair in de game EA FC 25, het vroegere FIFA. Huerta kan in het spel gratis opgepikt worden en heeft véél groeimarge.

Jürgen Geril
30-12-2024
HNB

Cesar Huerta nam in Mexico in een video al afscheid van de fans van Pumas. De winger gaat ervan uit dat zijn transfer naar Europa, en meer bepaald naar Anderlecht, in orde komt. In de nieuwsberichten die ook in België op social media gepost worden, reageren dikwijls fans van het voetbalspel EA Sports FC 25. Verschillende gamers trekken Huerta graag aan voor hun ploeg.

“Niet zo verwonderlijk”, zegt onze voetbalreporter Jorunn Vannoorden, tevens een frequent FIFA-speler. “Hij is gratis, terwijl hij met zijn snelheid en dribbels een goeie vleugelspeler is met groeimarge in het begin van zijn carrière. De verklaring waarom Huerta kosteloos is, is logisch. De Mexicaanse competitie zit niet in het spel, zijn huidige ploeg Pumas dus ook niet. Maar Cesar Huerta komt ook uit voor de Mexicaanse nationale ploeg en die is wel present in FIFA. Zo’n international wiens club niet in FIFA zit, kunnen gamers dus voor nul euro aantrekken. Als je als beginneling niet zo’n groot budget hebt, kijk je naar dat soort jongens om je team te versterken.”

Nummer 2 op het lijstje
De linksbuiten kwam intussen - in real life - al 15 keer uit voor Mexico en in september scoorde hij nog tegen Nieuw-Zeeland (3-0 winst) en tegen de Verenigde Staten (2-2). Dat maakt hem gegeerd in de virtuele wereld. In de online-lijstjes van FIFA met free-agents - gratis op te halen spelers - staat Huerta zelfs op nummer 2 in de top tien na Joselu. Die Spaanse ex-spits van Real Madrid en tevens Spaans international komt tegenwoordig uit voor het Qatarese Al-Gharaffa en dat team zit ook niet in de game.

De criticasters onder de FIFA-spelers zeggen wel dat Huerta geen naam zou maken in het spel als hij niet gratis was geweest. Zijn cijfers in de game zijn weliswaar goed, maar ook niet zo indrukwekkend. Hij heeft een overall rating van 75 voor al zijn vaardigheden. De beste voetballers ter wereld zoals Mbappé en zelfs De Bruyne vorig seizoen zaten aan 91. Oké, maar dat zijn de allergrootsten. Anderlecht-speler Thorgan Hazard haalt ook maar 78 als rating.

“Ik zeg niet dat Huerta zich in het spel zal ontwikkelen tot de allerbeste speler in het spel”, vervolgt Vannoorden. “Dat zeker niet, maar Cesar Huerta heeft wel potentieel om sterk te groeien. In tegenstelling tot de oudere Thorgan Hazard is hij een jonge winger van 24 met veel snelheid (rating 83) en dribbelvaardigheden (rating 79). Dat is belangrijk in FIFA, zeker in die positie. Je kunt hem laten ontwikkelen en bij flankspelers gaat dat best snel. Huerta heeft een potentiële overall rating van 82 en kan daar zelfs over gaan.”

In het spel wordt zijn echte marktwaarde alleszins op 7,5 miljoen euro geschat. Huerta heeft drie sterren ‘skill moves’ en drie sterren ‘zwakker linkerbeen’. Hoe maak je die dan beter in de virtuele wereld? “Als Huerta veel speelminuten maakt in FIFA zal hij sterker worden, maar je kan hem in FIFA ook individueel beter maken door een ontwikkelingsplan”, geeft Vannoorden nog mee. “Je kan hem uitspelen op andere posities of hem op zijn eigen positie als linksbuiten in drie verschillende rollen laten voetballen. Elke rol focust dan op specifieke elementen van het spel. Zo kun je hem vanop links de rol van ‘aanvaller binnenkant’ toebedelen waarbij hij zich meer zal moeten focussen op schieten op doel. Als zijn ‘skill moves’ op termijn stijgen naar vier sterren, is hij echt al een speler die vlot zijn man passeert”

Anderlecht scoutte
Ga dus allemaal maar voor het scherm zitten en probeer het eens. Begin in FIFA met Anderlecht aan de competitie en schaf u Cesar Huerta aan. We zullen zien waar u uitkomt.

Voor alle duidelijkheid. Anderlecht is in dit dossier niet via de game FIFA of wat dan ook gepasseerd. Paars-witte scoutte afgelopen jaar uitgebreid in Mexico en stootte daarbij op heel wat interessante spelers. Cesar Huerta voetbalde zich in de echte wereld in de kijker. Een tijd geleden stond hij zelfs in de belangstelling van Liverpool dat hem wou aantrekken om meteen uit te lenen aan Sunderland. Dat ging toen niet door. Anderlecht biedt hem nu mogelijk wel een nieuwe thuis. Het grote doel van de winger is het WK 2026. Dat wordt onder meer in zijn geboorteland Mexico afgewerkt.

En daar krijgt die gast voor betaald hè :laugh:

1 van Vlaanderens slechtste journalisten.
Die schrijfstijl, en daarop nog eens zijn gepamper van spelers en bestuurslui die hij nodig heeft voor info. En dat blijft maar Anderlecht watcher. Goed ja, PJ Calcoen en Kjel Doms nu ook niet zoveel beter. ;)

Waarom zijn al die journalisten ook zo geekish?

Op SN3 posten ze ook zowat elk artikel van die man, telkens om aan te tonen welke enorme mauve fanboy dat is. Zit waarschijnlijk net niet in zijn Anderlecht truitje op kantoor.

Edit: en ook gewoon belachelijke content idd, sommige "artikels" slaan echt op niets, en dat is dus quasi dagelijks, wie zit daar op te wachten zeg.

Op SN3 posten ze ook zowat elk artikel van die man, telkens om aan te tonen welke enorme mauve fanboy dat is. Zit waarschijnlijk net niet in zijn Anderlecht truitje op kantoor.

Edit: en ook gewoon belachelijke content idd, sommige "artikels" slaan echt op niets, en dat is dus quasi dagelijks, wie zit daar op te wachten zeg.
De vraag is wat het ergste is? Dit artikel neerschrijven, of de mensen die dus al zen artikelen lezen. Daar gaat het dus om en in dat opzicht bereikt hij dus veel lezende mensen die er hun tijd ( en discussies zoals hier )insteken :laugh: ik lees zulke dingen zelf niet :)

De vraag wat het ergste is? Dit artikel neerschrijven, of de mensen die dus al zen artikelen lezen. Daar gaat het dus om en in dat opzicht bereikt hij dus veel lezende mensen die er hun tijd ( en discussies zoals hier )insteken :laugh: ik lees zulke dingen zelf niet :)
kom, is toch gewoon een grappig artikel om te lezen

De vraag is wat het ergste is? Dit artikel neerschrijven, of de mensen die dus al zen artikelen lezen. Daar gaat het dus om en in dat opzicht bereikt hij dus veel lezende mensen die er hun tijd ( en discussies zoals hier )insteken :laugh: ik lees zulke dingen zelf niet :)
Toen ik het las (hier!) dacht ik ook wel, shit, ik geef deze nonsens nog aandacht ook :laugh:

Het ergste is dat 1 van de grootste kranten van ons land zo figuren een platform geeft. Waanzin hoe lang die al Anderlecht watcher is. Gans dat watcher systeem uiteraard van zijn eigen niet gezond.

Dat hij zelf denkt hilarische artikels te schrijven natuurlijk ook wel schrijnend, maar blijkbaar heeft de nieuwsblad redactie daar geen probleem mee.

Laatst bewerkt:
Het ergste is dat 1 van de grootste kranten van ons land zo figuren een platform geeft. Waanzin hoe lang die al Anderlecht watcher is. Gans dat watcher systeem uiteraard van zijn eigen niet gezond.

Dat hij zelf denkt hilarische artikels te schrijven natuurlijk ook wel schrijnend, maar blijkbaar heeft de nieuwsblad redactie daar geen probleem mee.
Tja, als je hoofdredacteur van het Nieuwsblad Liesbeth Van Impe bezig ziet in Vrede op Aarde dan verbaast mij dit absoluut niets hoor.
Ik heb zelf abo op hln en dat is ook verre van top maar zoiets schrijnend als hierboven heb ik daar toch nog niet gezien... hoe je het ook maar in je hoofd haalt op je artikel te baseren op een fictief voetbalspel????

Heel het concept 'watcher' holt gewoon de kritische journalistiek uit. De verplichting om dagelijks nieuws te krijgen van de club die je volgt, zorgt ervoor dat je niet kritisch kan zijn.

De ploegen en spelers kiezen tegenwoordig gewoon zelf hun journalisten om het nieuws te brengen.
Cfr. 'interview' Lukaku' door Koolcast , 'interview' Vincent Mannaert met PVDB
Waarbij kritische vragen over de resultaten op het EK of over het drankgebruik gewoon niet gesteld worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan