Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie nu pas die beelden van Coosemans. Hoe kan die zelfs geen rood krijgen? Duidelijker kan niet.
Dit is nooit rood. Niet overdrijven. Fout was het wel:

De trekfout van Coosemans op Max Dean (zie video boven) vindt Pots “duidelijk, maar geen rode kaart.” Want: “Dean stond met de rug naar doel en er staat nog een verdediger die mogelijks kon ingrijpen achter de doelman.”

Dit is nooit rood. Niet overdrijven. Fout was het wel:

De trekfout van Coosemans op Max Dean (zie video boven) vindt Pots “duidelijk, maar geen rode kaart.” Want: “Dean stond met de rug naar doel en er staat nog een verdediger die mogelijks kon ingrijpen achter de doelman.”
Tot het tegen u was geweest. Alles recht praten wat krom is doen jullie.

Tot het tegen u was geweest. Alles recht praten wat krom is doen jullie.
Beetje serieus blijven. Als dit tegen ons was, was dit toch ook nooit een rode kaart. Jorgensen staat daar ook nog bij als laatste man. Fout was het zeker. De bal had altijd daar moeten liggen. Maar een rode kaart is dit nooit.

Als de speler voorbij Coosemans zou lopen en hij dan wordt tegengehouden is het een ander verhaal. Maar nu liep hij zelf al richting zijn eigen doel, met de rug naar het Anderlecht doel.

Laatst bewerkt:
Hoe meer ik naar die fase kijk hoe meer ik rood zou zeggen, als Dean die bal afpakt kan hij met simpel hakje zijn medespeler naar een lege goal laten trappen

Hoe meer ik naar die fase kijk hoe meer ik rood zou zeggen, als Dean die bal afpakt kan hij met simpel hakje zijn medespeler naar een lege goal laten trappen
Dat klopt. Maar dat is net het hele punt. Hij had ook geen controle over de bal. Als hij daar controle heeft over de bal en voorbij Coosemans gaat en dan zo wordt getrokken is het uiteraard rood. Maar niet in deze fase

En ook iets, dat van laatste man Zanka klopt hier ook niet, aangezien het bij alle "normale" fouten op doorgebroken spelers ook de voorlaatste man is die een fout maakt.

En ook iets, dat van laatste man Zanka klopt hier ook niet, aangezien het bij alle "normale" fouten op doorgebroken spelers ook de voorlaatste man is die een fout maakt.
Dat is het nu toch ook? Zanka stond dieper dan Coosemans op het veld . Tuurlijk is er een verschil tussen een doelman die de bal mag pakken of een verdediger die zen handen niet mag gebruiken. Maar technisch gezien is het hetzelfde.

Hein omschrijft perfect wat ik bedoel :

En de foute beslissingen van Lothar D’Hondt niet, tijdens Anderlecht-AA Gent?​

“Wel voor de hoge score, niet voor het feit dat Anderlecht zou gewonnen hebben. Laat me duidelijk zijn: bij het trekken van Coosemans moet de scheidsrechter altijd fluiten. Maar de bal rolde weg van doel en er liep nog een verdediger van Anderlecht terug naar doel. Indien de ref daar rood trekt, had de VAR hem wel geroepen en zou dat uitgemond zijn in een gele kaart en vrije trap.

Laatst bewerkt:
Dat klopt. Maar dat is net het hele punt. Hij had ook geen controle over de bal. Als hij daar controle heeft over de bal en voorbij Coosemans gaat en dan zo wordt getrokken is het uiteraard rood. Maar niet in deze fase
Nogal logisch als Coosemans een fout begaat hè.

Het is sowieso een fout. Rood is iets minder duidelijk, maar jullie argumenten zijn toch ook vrij krom hier.

Als Coosemans daar niets doet, kan Dean gewoon de bal afleggen naar een medespeler en dan is het hele doel open.

Nogal logisch als Coosemans een fout begaat hè.

Het is sowieso een fout. Rood is iets minder duidelijk, maar jullie argumenten zijn toch ook vrij krom hier.

Als Coosemans daar niets doet, kan Dean gewoon de bal afleggen naar een medespeler en dan is het hele doel open.
Is ook zo. Maar als Coosemans niks doet, kan het ook zijn dat Leoni toch nog eerst op de bal was omdat de bal niet in zijn controle was toen de fout gebeurde. De bal sprong na het duel weg van zowel Coosemans als Dean voor de fout werd gemaakt. Hij maakt de fout omdat de bal wegspringt en Coosemans ziet dat hij daar niet meer bij kan. Leoni was daar echt kortbij. Scheelt maar een seconde. Nu dat zullen we allemaal nooit weten. Voor mij is het duidelijk een fout. Zeker weten. Maar meer ook niet.

Is ook zo. Maar als Coosemans niks doet, kan het ook zijn dat Leoni toch nog eerst op de bal was omdat de bal niet in zijn controle was toen de fout gebeurde. De bal sprong na het duel weg van zowel Coosemans als Dean voor de fout werd gemaakt. Hij maakt de fout omdat de bal wegspringt en Coosemans ziet dat hij daar niet meer bij kan. Leoni was daar echt kortbij. Scheelt maar een seconde. Nu dat zullen we allemaal nooit weten. Voor mij is het duidelijk een fout. Zeker weten. Maar meer ook niet.
Nu ben ik speciaal terug gaan kijken omdat ik niet op Leoni gelet heb tijdens die actie, maar allez, dat kan je toch niet menen? Op de moment dat Dean de bal afsnoept van Coosemans staat Leoni op meer dan 5 meter.

Nu ben ik speciaal terug gaan kijken omdat ik niet op Leoni gelet heb tijdens die actie, maar allez, dat kan je toch niet menen? Op de moment dat Dean de bal afsnoept van Coosemans staat Leoni op meer dan 5 meter.
Afsnoepen is een groot woord hè. De bal springt van beide heren weg en niemand heeft hem dan onder controle. En dan gaat de bal richting Leoni die daar toch een seconde later is. Ik zeg ook niet dat die daar eerst zou zijn. Maar het is hetzelfde antwoord dat Dean iemand zou kunnen aanspelen. Of als Zanka er toch eerst is. Allemaal: kan gebeuren en we zullen het nooit weten.

Komen ze normaal ook niet met uitleg op de fases op maandag?

Zulk taalgebruik is in een volwassen discussie totaal onnodig.
Wat een oeverloos gezever over 1 scheidsrechterlijke fase die niet eens bepalend was maar ojee wel geel had moeten opleveren zeg.

Hebben jullie als voetballiefhebber nu echt niets beter om over te spreken?

Of kijken die smurfen en boeren gewoon zo graag naar Anderlecht?
Bij kvm-beerschot was anders ook een dubieuze (penalty)fase als je enkel graag op scheidsrechters kakt.

Zo slecht zal ik het niet gezien hebben van Leoni ;) Lardot haalt net hetzelfde aan. In ieder geval : moest fout zijn. Geen rood. Net zoals ik zeg van in het begin

"Ik begrijp zijn reactie. Zelf vind ik het ook een trekfout, want het is duidelijk dat hij aan zijn truitje hangt. Er is dus sprake van een onsportieve actie", aldus Lardot, die wel vindt dat een gele kaart had volstaan. "Waarom? Omdat de spits met zijn rug naar het doel staat en Théo Leoni nog in de fase betrokken kon geraken. Elementen die erop wijzen dat er geen duidelijke doelkans werd ontnomen."

Zo slecht zal ik het niet gezien hebben van Leoni ;) Lardot haalt net hetzelfde aan. In ieder geval : moest fout zijn. Geen rood. Net zoals ik zeg van in het begin

"Ik begrijp zijn reactie. Zelf vind ik het ook een trekfout, want het is duidelijk dat hij aan zijn truitje hangt. Er is dus sprake van een onsportieve actie", aldus Lardot, die wel vindt dat een gele kaart had volstaan. "Waarom? Omdat de spits met zijn rug naar het doel staat en Théo Leoni nog in de fase betrokken kon geraken. Elementen die erop wijzen dat er geen duidelijke doelkans werd ontnomen."
Ik vind dat van Leoni maar een beetje onzin eerlijk gezegd. Die staat echt wel op een geruime afstand en als Dean een beetje snel kan handelen kan die daar niks uitvreten, natuurlijk is het mogelijk dat hij begint te vechten met de bal, maar bon iemand die alleen op doel afgaat kan ook opeens over z'n eigen voeten vallen, dus dat is niet relevant.

Ik zou persoonlijk ook eerder geel geven dan rood trouwens (rood zou wel erg streng zijn), maar ik vind het wel een twijfelgeval en wou enkel jullie wat nuanceren die het dan weer helemaal geen rood vinden.

Laatst bewerkt:
Hopelijk wel.
Trainer ontslaan is het domste wat ze kunnen doen.
Matige (veel te jonge) ploeg en onevenwichtige kern.
Hopelijk kijken ze verder dan deze overdreven score.
11 tegen 11 wordt het geen 6-0.
sorry, maar als ge verder kijkt: dan hebben we de voorbije 5 competitie-matchen maar 1 gewonnen: tegen Standard, dat uitermate zwak was.
de jonge spelers kan je niet als excuus gebruiken, de gemiddelde leeftijd bij de gebruikte spelers ligt bij Genk nog een jaar lager, en die staan dan 6 punten los. Wij staan ook gewoon knal in het midden qua die leeftijd.

dat onze kern niet evenwichtig is, klopt wel (de verdediging wordt al jaren genegeerd in de transferperiodes), maar het helpt de spelers ook niet dat je bijna elke week een nieuw systeem moet gaan leren.

systemen waarvan er geen enkel goed voetbal oplevert.

Vrancken is gewoon geen goede match voor Gent, zeker niet na het voetbal van Hein.

Overal op sociale media VAR hier en daar die hebben geen enkele fout gemaakt.
Coosemans hooguit geel VAR moet er niet tussen komen.
Die tweede gele kaart is mis, maar hij kon makkelijk al eerder zijn tweede gepakt hebben.
Samoise is terecht rood.
Was het verschil zo groot 6-0 absoluut niet maar wel verdiende overwinning voor rsca

Coosemans is gewoon geel . Rood is lachwekkend .
Samoise schopt gewoon na , Rood is correct
1 ste geel Van Torinadingeskes is correct , 2 de geel is licht raakt bal en speler

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan