Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, mensen kijken meestal niet verder dan: ze verdienen veel geld (dus financieel broodjes gebakken), ze beleven hun droom, ze krijgen mogelijk ook wat privileges, ... niets te klagen.

Maar de keerzijde zou ik er toch niet voor over hebben. Als je echt jarenlang aan de top gestaan hebt, zoals Toby: heel veel weg van huis, vaak saai op hotel, veel laten qua eten/drinken/uitgaan, veel stress toch, je krijgt wel eens vanalles naar je hoofd geslingerd (of erger nog, je gezin), je lichaam dat toch wat moet doorstaan, je bent een soort van 'publiek goed', ...

Jongens hebben ook geen jeugd zoals de gemiddelde kerel gehad.

Ja ok, ze hebben er zelf voor gekozen, dat is waar...
Ik ben Alderweireld ook tijdens het seizoen toch vaak op café tegengekomen ze, dat mag met een korreltje zout worden genomen. Er mag niet 7/7 als een zwijn geleefd worden, maar dat kan ik ook niet veroorloven.

4/5 van de spelers knalt gewoon een droomleven van begin tot eind. Rooney Was zelfs bij United een drankorgel dat alles probeerde te palen wat een hartslag had. Die heeft weinig laten vallen hoor.

Je traint om gezond en sterk te zijn, maar quasi niets extreems. Je inspanningen zijn max 120min tegen afwisselende intensiteit. Je traint niet extreem vaak, impact op je gewrichten is ook doenbaar.

Saai alleen op hotel valt ook wel mee, anders zit je saai thuis te schimmelen of achter een bureau. Een beetje kaarten en Playstation spelen met je maatjes is niet zo erg tbh. Paar uur FIFA en CoD spelen, maandje passeert morgen en weer 10k-100k-500k-1M op de bankrekening. Het valt allemaal wel mee.

Fortuin verdienen om gezond te zijn (waar je de hele dag tijd voor hebt) en je favoriete hobby uit te oefenen...

Miljaar tussen dat, bezoekjes aan pediatrie en van die toestanden enzovoort amuseer je je toch gewoon rot? De enige zware dobber zal de mentale druk op het hoogste niveau zijn. Een penal missen genre Saka/Rashford, dat zal zwaar liggen.

Laatst bewerkt:
Je traint om gezond en sterk te zijn, maar quasi niets extreems. Je inspanningen zijn max 120min tegen afwisselende intensiteit. Je traint niet extreem vaak, impact op je gewrichten is ook doenbaar.
Niet extreem zou ik willen benadrukken dat er een verschil zit op de belasting van 120min en de belastbaarheid van een gans seizoen. Ook hierin heb je verschillen tussen internationals, key players, bankzitters, ... Ook de competitie waarin je zit kan hierin verschillen. Zo simpel is dat niet.

Saai alleen op hotel valt ook wel mee, anders zit je saai thuis te schimmelen of achter een bureau. Een beetje kaarten en Playstation spelen met je maatjes is niet zo erg tbh. Paar uur FIFA en CoD spelen, maandje passeert morgen en weer 10k-100k-500k-1M op de bankrekening. Het valt allemaal wel mee.
Saai op hotel op verplaatsingen bedoel je dan? Want de meeste leven toch op appartement en dergelijke. Niet onderschatten dat de persoonlijkheid van de speler hierin cruciaal is. Door de band genomen zijn profvoetballers misschien relatief extravert, maar weet dat er ook evengoed zijn die wegkwijnen uit eenzaamheid, heimwee, enz. Je kan dat echt niet onderschatten. Ook waar een speler vandaan komt is hier een belangrijke factor om rekening mee te houden.

Fortuin verdienen om gezond te zijn (waar je de hele dag tijd voor hebt) en je favoriete hobby uit te oefenen...
Een fortuin verdienen zorgt er echt niet voor dat je zaken zoals heimwee enz mentaal kan uitschakelen.

Miljaar tussen dat, bezoekjes aan pediatrie en van die toestanden enzovoort amuseer je je toch gewoon rot? De enige zware dobber zal de mentale druk op het hoogste niveau zijn. Een penal missen genre Saka/Rashford, dat zal zwaar liggen.
Ik kan het ergens gemist hebben, maar ik weet niet goed waarom pediatrie hierin benoemd wordt? :confused:
De enige zware dobber die jij beschrijft is dus, zoals ik beschreef, niet de enige mogelijke.

Veel geld verdienen wil niet zeggen dat alles dus rozengeur en maneschijn is. Het vergemakkelijkt veel, maar profspelers met een profmentaliteit moeten echt veel opgeven vanuit hun standpunt.
En ja, hun return of investment is normaal gezien een pak groter dan de gemiddelde burger die een job uitoefent waarbij je een fractie verdient van hun loon. Daar ga ik mee akkoord.

Ik kan het ergens gemist hebben, maar ik weet niet goed waarom pediatrie hierin benoemd wordt? :confused:
De enige zware dobber die jij beschrijft is dus, zoals ik beschreef, niet de enige mogelijke.
Als ik prof en top ben dan sta ik elke maand minstens 2-4 keer op de pediatrie make-a-wish zaken te doen en shirtjes uit te delen.

Blij dat Sonck ook nog eens benadrukt wat Vanaken allemaal kan en doet. Speelt weer brilliant in de luwte
Als die gaat stoppen, zal het toch heel moeilijk zijn om te vervangen. Iemand die het middenveld draagt en daar ook de kwaliteiten voor heeft, maar niet de nood heeft om daarin op te vallen.

Ondertussen nog Jutgla die zijn vorm benadrukt.

Zeer zwakke eerste 60 minuten tegen Charleroi. Daarna wel de match in handen genomen. Hrosovsky is toch van goudwaarde met zijn invalbeurt. Ik ben een grote fan van Karetsas maar zet toch maar gewoon Sattlberger, Heynen en Patje. Dikke assist ook van Heynen trouwens bij de tweede goal.

Volgende week de derby in Sint-Truiden. Ik ben nog aan het wachten of ik een ticket vast krijg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan