sharpshot
Well-known member
En dan vroegen ze zich nog af of Vermant geen kaart moest krijgen!Onyedika heeft eens iets gelijkaardig gedaan als Verstraeten.![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En dan vroegen ze zich nog af of Vermant geen kaart moest krijgen!Onyedika heeft eens iets gelijkaardig gedaan als Verstraeten.![]()
Ge citeert maar deel van de regel. En in mijn ogen is hetgeen ge wel citeert ook niet van toepassing op deze situatie, er is een verschil tussen nieuwe fase en geen strafbaar buitenspel staan.In mijn ogen absoluut niet.
En volgens het reglement ook niet
Een speler die zich in buitenspelpositie bevindt en die de bal ontvangt van een
tegenspeler die de bal bewust speelde*, inclusief opzettelijk hands, wordt niet beschouwd als een speler die voordeel haalt.
*’bewust spelen’ (met uitzondering van opzettelijk hands) is wanneer een speler
controle heeft over de bal en de mogelijkheid heeft om:
• de bal naar een ploegmaat te spelen;
• de bal in het bezit te krijgen;
• de bal weg te werken (bv. de bal te trappen of koppen)
Als het spelen, de poging om balbezit te krijgen of de bal weg te werken door de
speler die controle over de bal heeft onnauwkeurig of niet succesvol is, neemt dit
niet weg dat de speler de bal “bewust heeft gespeeld”.
De volgende criteria moeten, indien van toepassing, worden gebruikt om te beoordelen of een speler de controle had over de bal en als gevolg daarvan geacht
wordt de bal “bewust te hebben gespeeld”:
• De bal kwam vanop een afstand en de speler had er goed zicht op
• De bal bewoog niet snel
• De richting van de bal was niet onverwacht
• De speler had tijd om zijn lichaamsbewegingen te coördineren, d.w.z. er was
geen sprake van instinctief strekken of springen, of een beweging die beperkt
contact/controle mogelijk maakte
• Een bal die over de grond gaat, is gemakkelijker te spelen dan een bal in de
lucht
Standard doelman speelde bewust de bal die niet te snel kwam, niet van richting veranderde. Dus volgens mij is STVV hier bestolen door een overijverige var
Dat heb ik idd ook gelezen en bewust weggelaten omdat dit voor mij niet van toepassing isOh neen, de spelregels worden geciteerd en het klopt weer niet. Wat ... een ... verrassing ...
Ge citeert maar deel van de regel. En in mijn ogen is hetgeen ge wel citeert ook niet van toepassing op deze situatie, er is een verschil tussen nieuwe fase en geen strafbaar buitenspel staan.
11.2:
"Een speler die zich in buitenspelpositie bevindt en die de bal ontvangt van een tegenspeler die de bal bewust speelde, inclusief opzettelijk handspel, wordt niet beschouwd als een speler die voordeel haalt, tenzij het een bewuste redding* door een tegenspeler was"
+
"*Er is sprake van een redding wanneer een speler de bal die in het doel dreigt te gaan of dichtbij het doel komt, stopt of tracht te stoppen, met eender welk deel van het lichaam, behalve de handen/armen (uitgezonderd de doelman in zijn eigen strafschopgebied)."
Ik zeg niet dat het terecht of onterecht is afgekeurd, maar veel plezier om te bewijzen dat dat in het vet van mij hierboven niet te zien is in die situatie. Als die fase vijf meter verder van doel gebeurt, wordt die goal niet afgekeurd, daar ben ik wel zeker van ... want dan is dat in het vet hierboven niet van toepassing.
Dat ze dingen op het veld gooien kan je toch niet toejuichen, ik vind het ook een ambetant manneke daar niet van zijn tijd winnen etc ..Beker op zijn buik, uiteraard doen alsof het op zijne kop was, triestige Moris.
Niks te verliezen, geen druk.Verwacht een moeilijke middag, op verplaatsing loopt het nogal stroef en nog altijd geen Odoi helaas.
Dit is toch gewoon rood?
Klopt, leuk nu maar na Nieuwjaar is het money time. Zolang er Europees gespeeld wordt kunnen we meedoen maar een Brugge heeft gewoon een completere kern.Genk goed op dreef maar ik vrees voor hen dat het weer in de verkeerde periode van het seizoen gaat zijn.
Een Brugge weet ook dat ze nu gewoon wat moeten volgen, zelf op een punt of 7. Als dan de halvering eraan komt, krijgt de leider meteen een klap. Zo is het elk jaar. Er is maar 1 team dat nadeel heeft aan die halvering en dat is de eigenlijke leiderKlopt, leuk nu maar na Nieuwjaar is het money time. Zolang er Europees gespeeld wordt kunnen we meedoen maar een Brugge heeft gewoon een completere kern.
Genk goed op dreef maar ik vrees voor hen dat het weer in de verkeerde periode van het seizoen gaat zijn.