Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik denk dat ge nu heel de bewakingssector over een kam aan't scheren zijt waar ze zelf niks mee te maken hebben.
Ik heb er zelf lang genoeg ingezeten om er een beeld van te kunnen vormen. Al ligt het niet enkel aan de mensen, maar ook aan het gebrek aan een deftige opleiding.

Dat door de politie laten doen, is wederom een gigantische meerkost voor de belastingsbetaler.
Enig idee hoeveel politie je nodig hebt om EN te patrouilleren rond het stadion EN duizenden mensen op een uur te controleren en fouilleren.

Das qua kost voor de maatschappij compleet onverantwoord.

Het grootste probleem is ook dat de clubs die mannen ook laten doen he. Die hebben toch een bepaalde macht binnen de club en een hoop van die bestuursleden zijn gewoon bang van die mannen.

Dat door de politie laten doen, is wederom een gigantische meerkost voor de belastingsbetaler.
Enig idee hoeveel politie je nodig hebt om EN te patrouilleren rond het stadion EN duizenden mensen op een uur te controleren en fouilleren.

Das qua kost voor de maatschappij compleet onverantwoord.
Valt natuurlijk op te lossen door de clubs te laten betalen voor die diensten.
Soort van profclub belasting ofzo. Dat zal natuurlijk niet op een week in orde zijn maar het is een optie. Probleem blijft natuurlijk wel u personeel bij de politie zelf. Dat lijkt me niet bepaald een sector die je kan opvullen met flexi-jobbers op zaterdagavond.

Soort van profclub belasting ofzo. Dat zal natuurlijk niet op een week in orde zijn maar het is een optie. Probleem blijft natuurlijk wel u personeel bij de politie zelf. Dat lijkt me niet bepaald een sector die je kan opvullen met flexi-jobbers op zaterdagavond.
Dat is dan ook allemaal politiepersoneel dat je niet elders kan inzetten, ik ben daar echt geen voorstander van.

Dat is dan ook allemaal politiepersoneel dat je niet elders kan inzetten, ik ben daar echt geen voorstander van.
Nee klopt, vandaar mijn flexi-job opmerking :)

Je zou die eventueel nog kunnen gebruiken voor meer (alcohol)controles door het hele land op andere dagen, maar ook dat lijkt me nu niet direct een full time opvulling.

Genk heeft dat ooit (echt lang geleden) eens mooi gedaan. Er werden toen veel problemen verwacht met supporters van Brugge en ze hadden op voorhand "in het geheim" de zwaar mannen in het Genkse aangesproken en ingelijfd. Op een bepaald moment gaat het mis (vraag me niet meer wat het was. Dat is echt decennia geleden) en ziet ge een hele troep van mannen in een wit shirt binnenlopen in het uitvak en die slaan daar echt quasi iedereen ineen. Problemen opgelost :laugh:
Uiteraard absoluut not done om zoiets nu te doen. Maar het was "een oplossing".

Als die de voltijdse kost betalen van een politieagent. Dan kun je die voor de rest inzetten voor het bewaken van andere terreinen, zoals gevangenentransporten, kerncentrales,etc... win - win noemen ze dat.

Bon, we zullen waarschijnlijk 50.000 euro boete krijgen en enkele wedstrijden zonder thuis- en uitfans.

Die twee maten en gewichten beginnen me wel ontzettend zwaar te irriteren.
Nog geen maand geleden gooiden Antwerp-fans ook bengaals vuur op het veld waarbij een speler geraakt werd en een andere fan zware brandwonden opliep.
Gevolg? Antwerp krijgt een alternatieve sanctie, in de vorm van een actieplan dat ze moeten opstellen om dit soort incidenten in kaart te brengen, de oorzaken te onderzoeken en concrete maatregelen op te stellen.
Geen boete, geen wedstrijden zonder fans.

En afgelopen zondag buiten het stadion waren het ook de Antwerp-fans die de politie bekogelden met o.a. vuurwerk dat geleid heeft tot 2 gewonde agenten en een gewonde politiehond, waarna 7 "supporters" aangehouden werden.
Waar is daar de verontwaardiging? Waarom daar geen straf?

Op die manier verlies je als instantie toch alle geloofwaardigheid.

Bon, we zullen waarschijnlijk 50.000 euro boete krijgen en enkele wedstrijden zonder thuis- en uitfans.

Nog geen maand geleden gooiden Antwerp-fans ook bengaals vuur op het veld waarbij een speler geraakt werd en een andere fan zware brandwonden opliep.
Gevolg? Antwerp krijgt een alternatieve sanctie, in de vorm van een actieplan dat ze moeten opstellen om dit soort incidenten in kaart te brengen, de oorzaken te onderzoeken en concrete maatregelen op te stellen.

En afgelopen zondag buiten het stadion waren het ook de Antwerp-fans die de politie bekogelden met o.a. vuurwerk dat geleid heeft tot 2 gewonde agenten en een gewonde politiehond, waarna 7 "supporters" aangehouden werden.

Zoals Starspike aanhaalt. Nergens is er consequentie. Niet op het vlak van supportersgeweld bestraffen. Niet op scheidsrechterlijke beslissingen;

Zeer vervelend.

Ook de bekerfinale werd tijdelijk onderbroken door vuurpijlen van Antwerp'fans'

Consequentie binnen het Belgisch voetbal. Dit is echt op ELK VLAK een probleem, zowel naast het veld, op het veld, in de pers, ...
Oprechte vraag, is dit in het buitenland dan zoveel beter?
Want overal vanalles wordt er gezegd van "typisch België", als het over zo'n zaken gaat, over scheidsrechters, over politiek, maar 95% van die mensen die dat vertellen weten waarschijnlijk niet of nauwelijks hoe het er in andere landen aan toe gaat en denken gewoon dat het gras groener is aan de overkant - wat in veel gevallen gewoon niet klopt, is puur perceptie.

Edit: dit wil niet zeggen dat er geen kritiek of bedenkingen bij mogen zijn voor alle duidelijkheid - maar kan wel bewijzen dat het allemaal niet zo simpel is als het lijkt natuurlijk.

Oprechte vraag, is dit in het buitenland dan zoveel beter?
Want overal vanalles wordt er gezegd van "typisch België", als het over zo'n zaken gaat, over scheidsrechters, over politiek, maar 95% van die mensen die dat vertellen weten waarschijnlijk niet of nauwelijks hoe het er in andere landen aan toe gaat en denken gewoon dat het gras groener is aan de overkant - wat in veel gevallen gewoon niet klopt, is puur perceptie.

Edit: dit wil niet zeggen dat er geen kritiek of bedenkingen bij mogen zijn voor alle duidelijkheid - maar kan wel bewijzen dat het allemaal niet zo simpel is als het lijkt natuurlijk.

Eerlijk? Dat weet ik niet. Wij horen hier als Belgen ook enkel de uitschieters van de meest belachelijke toestanden. Is het buiten die dingen even erg als hier, slechter, beter? Geen idee... Ik boei me vooral in de eigen competitie en vandaar de uitspraak. Ik wil er zeker geen "aPeLaNd" toestanden bijsleuren.

Faillissement dreigt voor PG en Ghelamco in 12-18 maanden, RAFC zorgt beter zo snel mogelijk dat ze op eigen benen kunnen doorgaan.

Die opstelling bij ons :rofl:

Dat iedereen die nog durft afkomen met "Kuyt valt weinig tot niets te verwijten, met een andere coach gaat het ook niet lukken" eens de hoogste boom wil inkruipen, bij voorbaat dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan