Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan niet meteen terugvinden dat het fout (laat staan geel) is bij een tackle op de bal

Nu bestraf je dit even zwaar als Siquet die te laat komt, geen bal heeft en met zijn voet/knie iemand in zijn gezicht raakt. (Intentie kan men hier niet aanhalen want de Dender speler heeft niet enkel de intentie, die speelt ook gewoon de bal)

Dan is 1 van die 2 beslissingen fout bestraft voor mij
Als je de tackle inzet vanwaar Pupe deed kan je niet verwachten dat de aanvaller je ziet komen, en dan weet je dat je alles mee zal hebben. Hij speelt de bal met 1 been, maar met zijn tweede knie haalt hij de aanvaller onderuit, en als daar net het gewicht op dat steunbeen staat of die voet wordt vies geklemd kan die een zware blessure hebben. Een onverwachte tackle is veel gevaarlijker dan een verwachte. Geel mocht hier zeker vind ik.

Een tackle langs achteren is nochtans per definitie niet verboden. Er hangen uiteraard wel een aantal criteria aan vast.

Bij deze wordt er gewoon vol op de bal getackeld, wat mij betreft niet eens een fout.

Als er de komende dagen niks meer bijkomt, dan is het dit seizoen gewoon een jaartje middenmoot. We kunnen 900 minuten spelen en nog ni scoren vandaag. Wat is dit allemaal.

Een tackle langs achteren is nochtans per definitie niet verboden. Er hangen uiteraard wel een aantal criteria aan vast.

Bij deze wordt er gewoon vol op de bal getackeld, wat mij betreft niet eens een fout.
Ja, klopt helemaal, het is niet verboden. Maar zoals je zegt, er zijn criteria, het is vooral de ref die het gevaar moet inschatten.

Criteria

Omdat deze tackle bijna van achter kwam, de snelheid die ze hadden wat het gevaarlijker maakt, en vooral dat Pupe op het moment dat hij die tackle inzet al weet dat hij na de bal ook de speler zal meehebben die dit waarschijnlijk niet verwacht... Dus ik kan de ref wel volgen met geel als hij de bal raakt (goed dat de VAR hem dit wel duidelijk maakte), en rood als hij de bal niet raakt.
Gelukkig was er geen blessure in dit geval, maar dat is een loterij waar ik als aanvaller ook niet elke week aan zou willen meedoen, dus ze mogen voor zoiets wel een kaart geven vind ik. In elk geval geen totaal foute beslissing van de ref, het is eerder een mening, er gebeuren veel vreemdere beslissingen elk weekend.

Ja, klopt helemaal, het is niet verboden. Maar zoals je zegt, er zijn criteria, het is vooral de ref die het gevaar moet inschatten.

Criteria

Omdat deze tackle bijna van achter kwam, de snelheid die ze hadden wat het gevaarlijker maakt, en vooral dat Pupe op het moment dat hij die tackle inzet al weet dat hij na de bal ook de speler zal meehebben die dit waarschijnlijk niet verwacht... Dus ik kan de ref wel volgen met geel als hij de bal raakt (goed dat de VAR hem dit wel duidelijk maakte), en rood als hij de bal niet raakt.
Gelukkig was er geen blessure in dit geval, maar dat is een loterij waar ik als aanvaller ook niet elke week aan zou willen meedoen, dus ze mogen voor zoiets wel een kaart geven vind ik. In elk geval geen totaal foute beslissing van de ref, het is eerder een mening, er gebeuren veel vreemdere beslissingen elk weekend.
We kunnen even goed stoppen met tackelen want de kans dat uw 2e been de man raakt is vrij groot natuurlijk.

Als hij geen bal raakt en enkel man is het overduidelijk rood natuurlijk
Blessure of niet mag ook geen criterium zijn

Dit is gewoon geel fout.
Ik begrijp enigsinds dat de ref dit door de snelheid fout inschat.
Maar de VAR ziet dit ook overduidelijk dus voor mij zitten ze er weer langs

Een overtreding:
• een tegenspeler aanvalt
• op een tegenspeler springt
• een tegenspeler trapt of probeert te trappen
• een tegenspeler duwt
• een tegenspeler slaat of probeert te slaan (inclusief kopstoot)
• een tegenspeler tackelt of ermee in duel gaat
• een tegenspeler doet struikelen of tracht te doen struikelen

Dit is geen speler tackelen of in duel gaan dit is ook niet de speler doen struikelen.
Dit is gewoon een tackle zuiver op de bal

Mja hier zijn andere topics voor zeker

We kunnen even goed stoppen met tackelen want de kans dat uw 2e been de man raakt is vrij groot natuurlijk.
Ik snap je punt hoor, maar een tackle die je ziet komen is veel minder gevaarlijk dan een tackle die je niet ziet aankomen, vandaar dat men een tackle van achter anders beoordeelt dan van opzij of van voor.
Mensen die een gevechtssport doen met trappen kweken ook de reflex om het been dat geraakt zal worden van de grond te halen, of toch ervoor te zorgen dat er geen gewicht op rust. Voetballers doen net hetzelfde bij tackles, vandaar het belang dat je ze ziet aankomen.
Zo werd De Bruyne ook eens geblesseerd tijdens een interland dacht ik. En dat was ook geen flying kick met voet vooruit ofzo, maar gewoon langs achter wanneer hij net op snelheid ging op het middenveld. Als net je voet op grond staat en dat tweede been doet je enkelgewricht een slechte beweging maken door die gewoon even te klemmen met de grond kan je al veel schade hebben.

Heb ik ergens iets gemist waarom dat niet afgekeurd zou moeten worden? Is toch geen schouder maar bovenarm?

Volgens Aster en De Bilde is dat dan 'op het truitje' wat mag. Wat volgens mij helemaal onzin lijkt. Want dan zou ik standaard allemaal lange mouwen dragen.

Hij maakt een beweging met zn schouder en kaatst ervan ... Tuurlijk geen hands, maar liever geen discussie als dit al beslissend zou geweest zijn 😃

Ik vond nu ook wel dat Aster en Gilles nogal overdreven. Het was op het randje wat mij betreft. Ik ben het er wel mee eens dat er voor de 'makkelijke oplossing' is gekozen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan