Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor mij goed!

Na het seizoen van vorig jaar toch al even een fijn momentje ... helemaal alleen op nummer 1. Vooral ook een ploeg gezien met veel vechtlust, ze knokten echt voor elke bal, wat zeker nodig is tegen Cercle. Dat heeft Simons er toch goed in gekregen. En de gouden Stier in onze rang.
Ja, duidelijk betere ploeg en verdiende winst. Had ook het gevoel dat iedere 50/50 bal voor jullie was omdat er meer drive zat.

Finkie zal rap vliegen dit seizoen denk ik.

Ik denk het ook. Net zoals ik denk dat het wel eens heel warm onder De Condé zijn schoenen kan worden. Of die direkt gaat vliegen, weet ik niet. Maar met de nieuwe CEO wordt er een start gezet aan een verprofessionalisering van de club en gaat er op termijn ook van de VZW afgestapt worden in (waarschijnlijk) een constructie waarbij de huidige VZW voor 51% KRC zou krijgen en de andere 49% van geldschieters komt zoals ex-spelers (geruchten intern gaan dat Courtois en Trossard zo bvb al toegezegd zouden hebben). En ik verwacht dan dat er ook andere beoordelingscriteria gaan bijkomen. Nu gaan we dit jaar weel heel veeld geld vangen met Penders en Bilal, maar sportief?

We zitten OPNIEUW in een situatie waarin we zowat elke match een goede xG bijeens voetballen, maar enerzijds het spel niet goed is en anderzijds we gewoon NIET KUNNEN SCOREN. Gisteren in Leuven ook. Speel met Bongonda/Ito/Onuachu of Tresor/Paintsil/Onuachu en ge wint op kousevoeten zelfs met exact hetzelfde spel. Maar vooraan bolt het egwoon niet, wat zorgt voor extra druk op uw middenveld en verdediging en die spelers uiteindelijk gewoon meezakken in de malaise.
En de coach? Tja... Al twee keer op rij een vreemde opstelling, vreemde wissels en een absoluut gebrek aan coaching naast de zijlijn. En achteraf redelijk voddeinterviews.

Ik heb er alvast geen goed oog in. En ge merkt de stijgende apathie onder zowat alle supporters. We zijn twee (dramatische) speeldagen verder en voor velen is het seizoen al klaar. "On to the next one". Volgende week Brugge. Dan naar Beerschot waar we het al zo lang ik leef moeilijk hebben en dan seizoensrevelatie Westerlo. Ik hoop van niet, maar de vrees voor 1 op 15 is niet onrealistisch.

Zeer goed gespeeld vandaag, toch wel onder de indruk van de transformatie die De Roeck heeft bewerkstelligt. Enkel aan efficiëntie ontbrak het nog. En ja, jammer van de individuele foutjes achterin. Lammens heeft mij ook nog niet kunnen overtuigen, niet alleen bij die goal maar vooral zijn distributie en inschattingsvermogen bij het uitkomen.

Odoi daarentegen was echt wel zeer goed. En Janssen heerste ook als vanouds vooraan.

Wij gaan het ons weer beklagen dat we een depanneur vast hebben aangesteld denk ik, het trekt echt op geen kloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan