Two wrongs don't make a right, Slayer
En drie wrongs al helemaal niet:
Lang geleden toen het nog goed ging met rsca alleszins wel ja
Ongehoord en ongezien dit. Waarom zelfs? Ik ben toch nooit pro-Anderlecht geweest. Voor geen enkele club in België trouwens, enkel sympathie als een ploeg het goed doet. Zelfs al was ik voor Anderlecht, na al die jaren op dit forum onder pina was ik sowieso anti geworden. #PARTYZAN
Nu goed, ik neem dit soort verwijten en blauwe emojis in dank aan, het toont direct aan hoe zoiets benaderd wordt. Hetzelfde gebeurt met journalisten en scheidsrechters die iets typen of beslissen, die zijn ook instant en altijd pro-andere kant. Willens nillens.
Verder vind ik dat zowat alle posts over hoe goed Brugge het doet qua omkadering en visie en beleid en jeugd en financiën en ... op de vorige pagina's allemaal correct zijn, en onderschrijf ik ze zelfs. Meer nog, ik had ze zelf kunnen typen met allicht wat kanttekeningen. Ik zie
@NemesisBE en
@Sir.Killalot goede posts droppen, samen met die van
@Sond en nog wat anderen, dat is allemaal zo, het is gewoon zo in werkelijkheid. Het "Bayern van België" is ook deels waar in mijn ogen, ik verwijs graag ernaar vanwege het arrogante facet ervan gelinkt aan Verhaeghe, maar dat heeft evengoed een werkelijk facet dat echt gewoon zo is op dit moment.
En dan kom ik terug bij mijn oorspronkelijke stelling uit: als dat allemaal voor handen is terwijl Antwerp in elkaar stuikt, Gent al lang in elkaar gestoken is, Anderlecht nog niet is opgestaan van in elkaar te stuiken en Union en Genk titel na titel wegchoken: wat doet zo een dominante ploeg dan met één titel, nogmaals uitsluitend behaald door de puntenhalvering, en één beker in de laatste drie jaar? Wat maken mij die paar Europese matchen voor maart uit (die ik zelfs in de oorspronkelijke post vermeld!!!) als ik het over de nationale prijzen in mei heb? Denkt ge nu echt dat ik niet genoeg voetbal kijk en volg, en hier toch op een vrij droge manier probeer te analyseren, om dat Europese luik niet te kunnen kaderen als uitzonderlijk goed? Ik wil daar zelfs niet de bedenkingen bij maken dat een halve finale Conference league begin mei toch een campagne van een iets ander allooi is dan 7-1 en 6-1 aggregate op het rekest tegen Europese subtop begin maart in het perspectief van de nationale competities, maar omdat ge mij zo irriteert moet ik het toch doen ook al vind ik het zelf niet geheel correct om te doen.
Om de andere vraag te beantwoorden, eentje die ik ook niet goed snap eerlijk gezegd: ik neem de laatste drie jaar omdat drie jaar een standaard cyclische periode is voor succes in het voetbal, zelfs voor de allergrootste teams die er heel soms een vierde seizoen aan kunnen breien. En nog belangrijker: Brugge kwam net van een threepeat, dus ook een klassieke sportperiode van drie jaar, haast volledig onder Clement, in mijn ogen hun piek. Als die piek dan wordt opgevolgd met wat ik beschreven heb terwijl ook wat jullie beschreven hebben als infrastructuur en personeel voorradig was, dan is dat toch simpelweg in één woord samen te vatten: pover.
Als de meesten hier vinden van niet en blij zijn met zo een cyclus op de top van hun ploeg hun kunnen, zeker relatief gezien met waar de tegenstand zich bevindt, dan is mij dat niet gelaten en vind ik dat bijzonder goed voor jullie. Ik blijf echter bij pover en zie weinig reden om dat niet zo te vinden terwijl ik Brugge toch klasseer als uiterst sterk in Europa en omkadering op vele (extra)sportieve vlakken. Ik zie niet in wat ik fout typte, en de insteek of stijl was dezelfde als de alinea erboven over Castro-Montes. Misschien is dat een probleem, maar als dat al zo een beschuldigingen van partijdigheid en emojis moet ontlokken ... tja, pover.