Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb gezegd dat ik hem meer een mislukking vind dan anderen in PJ z'n oorspronkelijk lijstje, wat ook al op niets sloeg.
Maar Nemesis, ge blijft er van maken dat het een lijst van mislukkingen zou zijn. Dat heb ik geen enkele keer gezegd en herhaaldelijk uitgelegd. Stop toch eens met die stropoppen.

Hoewel ik mij wel kan vinden in die redenering, bewijst Union toch al enkele jaren na elkaar het tegendeel. Ik denk dat ook redelijk wat spelers Union niet zien als eindstation. Anderen gaan het beter weten, maar ik denk dat veruit de grote meerderheid van spelers waar ze überhaupt geld aan hebben uitgegeven ook echt sportief deftig hebben gerendeerd.
Hoewel ik het hele "Union = Brighton" discours telkens ze een ander team kloppen grondig beu ben, moet je hier natuurlijk wel kijken naar het feit dat Union beschikt over één van de beste scoutingsapparaten van de hele wereld. Het is dus logisch dat die het op dat vlak beter doen. Geen enkele andere ploeg in België heeft namelijk de coordinaten van de steen die Union elk tussenseizoen gaat opheffen in een of ander kutland om er weer een topspeler vanonder te vissen.
En gezien die telkens selecteren op mentaliteit ben ik ook benieuwd hoe dat gaat evolueren als ze niet meer kunnen teren op die "chip on the shoulder" omdat ze echt volledig uit die underdog-rol zijn gegroeid.

Voor de rest lijkt mij het slaagpercentage op sportief vlak nog wel positief qua transfers. Financieel ligt het zelfs hoger door de doorverkoopwaarde van sommige spelers.
Je hebt uiteraard wel een punt dat ze op Thiago na telkens de bal lijken mis te slaan op vlak van een spits. Then again is dat ook wel 1 vd moeilijkste posities om in te vullen. Jaarlijks wordt er een klein miljard uitgegeven door ploegen wereldwijd aan goalgetters, en de helft zuigt de stenen uit de grond voor zijn nieuwe club. En die lijn kan je doortrekken tot op het laagste niveau. Ik ben supporter van een spitsenkerkhof bv... adelbrieven van hier tot de andere kant vh land en eens ze een geel-blauw truitje aan doen krijgen ze geen deuk meer in een pakje boter getrapt. Tis om gek van te worden.

Soit, Club heeft al wat geld in de vuilbak gegooid aan miskopen maar bon, dat doet elke ploeg. En ook daar lijken ze mij niet de slechtste van de klas.

Hoewel ik het hele "Union = Brighton" discours telkens ze een ander team kloppen grondig beu ben, moet je hier natuurlijk wel kijken naar het feit dat Union beschikt over één van de beste scoutingsapparaten van de hele wereld. Het is dus logisch dat die het op dat vlak beter doen. Geen enkele andere ploeg in België heeft namelijk de coordinaten van de steen die Union elk tussenseizoen gaat opheffen in een of ander kutland om er weer een topspeler vanonder te vissen.
Ik zeg niet dat ze de slechtste van de klas zijn. Zantas ook niet. Maar je bent het er dus eens met wat we zeggen: Brugge is zeker niet beste van de klas, er is iemand binnen de eigen competitie die beter doet dus dat moet je nastreven. Dan mag je toch ook evalueren obv de beste van de klas? Zo boek je als club vooruitgang. Toch niet zo raar om te zeggen?

Ik zeg niet dat ze de slechtste van de klas zijn. Zantas ook niet. Maar je bent het er dus eens met wat we zeggen: Brugge is zeker niet beste van de klas, er is iemand binnen de eigen competitie die beter doet dus dat moet je nastreven. Dan mag je toch ook evalueren obv de beste van de klas? Zo boek je als club vooruitgang. Toch niet zo raar om te zeggen?
Er is zeker nog ruimte voor verbetering maar de basis zit goed bij Club en ze hebben echt al wel op veel vlakken reuzenstappen vooruit gezet, ik heb er dus wel vertrouwen in dat de transferblunders minder en minder gaan worden en dat ze uiteindelijk die topspits ook nog wel eens gaan vinden.

Bart is hyperambitieus en heeft het geld, het lijkt erop dat in het managementteam ook allemaal mensen zitten met gezond verstand, dus de toekomst oogt echt wel rooskleurig, daar verandert een topseizoen van Union niets aan... en we zijn niet op voorhand uitgeschakeld in die CL-voorrondes hé.

Er is zeker nog ruimte voor verbetering maar de basis zit goed bij Club en ze hebben echt al wel op veel vlakken reuzenstappen vooruit gezet, ik heb er dus wel vertrouwen in dat de transferblunders minder en minder gaan worden en dat ze uiteindelijk die topspits ook nog wel eens gaan vinden.

Bart is hyperambitieus en heeft het geld, het lijkt erop dat in het managementteam ook allemaal mensen zitten met gezond verstand, dus de toekomst oogt echt wel rooskleurig, daar verandert een topseizoen van Union niets aan... en we zijn niet op voorhand uitgeschakeld in die CL-voorrondes hé.

In die voorronde kom je ploegen tegen als Red Bull Salzburg, Fenerbahce, Viktoria Plzen, Nice, Rangers en Feyenoord.
Als we eerlijk zijn, is een uitschakeling tegen een van deze ploegen toch zeer teleurstellend? Met jouw "we zijn niet op voorhand uitgeschakeld" doe je alsof je de underdog bent, maar samen met Benfica (die je niet kan treffen) zijn jullie wel de top dogs in de loting.

In die voorronde kom je ploegen tegen als Red Bull Salzburg, Fenerbahce, Viktoria Plzen, Nice, Rangers en Feyenoord.
Als we eerlijk zijn, is een uitschakeling tegen een van deze ploegen toch zeer teleurstellend? Met jouw "we zijn niet op voorhand uitgeschakeld" doe je alsof je de underdog bent, maar samen met Benfica (die je niet kan treffen) zijn jullie wel de top dogs in de loting.
ik vind ook wel dat we favoriet zijn, maar geen evidentie ook niet, zeker niet als je enkele sterkhouders zoals Jashari kwijt zou spelen

ik vind ook wel dat we favoriet zijn, maar geen evidentie ook niet, zeker niet als je enkele sterkhouders zoals Jashari kwijt zou spelen
Probleem is idd dat we geen idee hebben hoe onze ploeg er tegen dan gaat uit zien.

Het Brugge van dit seizoen in de CL is natuurlijk altijd duidelijk favoriet.

Two wrongs don't make a right, Slayer 😉
En drie wrongs al helemaal niet:
Een Anderlecht-supporter
Lang geleden toen het nog goed ging met rsca alleszins wel ja
van een rsca-sup

Ongehoord en ongezien dit. Waarom zelfs? Ik ben toch nooit pro-Anderlecht geweest. Voor geen enkele club in België trouwens, enkel sympathie als een ploeg het goed doet. Zelfs al was ik voor Anderlecht, na al die jaren op dit forum onder pina was ik sowieso anti geworden. #PARTYZAN
Nu goed, ik neem dit soort verwijten en blauwe emojis in dank aan, het toont direct aan hoe zoiets benaderd wordt. Hetzelfde gebeurt met journalisten en scheidsrechters die iets typen of beslissen, die zijn ook instant en altijd pro-andere kant. Willens nillens.

Verder vind ik dat zowat alle posts over hoe goed Brugge het doet qua omkadering en visie en beleid en jeugd en financiën en ... op de vorige pagina's allemaal correct zijn, en onderschrijf ik ze zelfs. Meer nog, ik had ze zelf kunnen typen met allicht wat kanttekeningen. Ik zie @NemesisBE en @Sir.Killalot goede posts droppen, samen met die van @Sond en nog wat anderen, dat is allemaal zo, het is gewoon zo in werkelijkheid. Het "Bayern van België" is ook deels waar in mijn ogen, ik verwijs graag ernaar vanwege het arrogante facet ervan gelinkt aan Verhaeghe, maar dat heeft evengoed een werkelijk facet dat echt gewoon zo is op dit moment.

En dan kom ik terug bij mijn oorspronkelijke stelling uit: als dat allemaal voor handen is terwijl Antwerp in elkaar stuikt, Gent al lang in elkaar gestoken is, Anderlecht nog niet is opgestaan van in elkaar te stuiken en Union en Genk titel na titel wegchoken: wat doet zo een dominante ploeg dan met één titel, nogmaals uitsluitend behaald door de puntenhalvering, en één beker in de laatste drie jaar? Wat maken mij die paar Europese matchen voor maart uit (die ik zelfs in de oorspronkelijke post vermeld!!!) als ik het over de nationale prijzen in mei heb? Denkt ge nu echt dat ik niet genoeg voetbal kijk en volg, en hier toch op een vrij droge manier probeer te analyseren, om dat Europese luik niet te kunnen kaderen als uitzonderlijk goed? Ik wil daar zelfs niet de bedenkingen bij maken dat een halve finale Conference league begin mei toch een campagne van een iets ander allooi is dan 7-1 en 6-1 aggregate op het rekest tegen Europese subtop begin maart in het perspectief van de nationale competities, maar omdat ge mij zo irriteert moet ik het toch doen ook al vind ik het zelf niet geheel correct om te doen.

Om de andere vraag te beantwoorden, eentje die ik ook niet goed snap eerlijk gezegd: ik neem de laatste drie jaar omdat drie jaar een standaard cyclische periode is voor succes in het voetbal, zelfs voor de allergrootste teams die er heel soms een vierde seizoen aan kunnen breien. En nog belangrijker: Brugge kwam net van een threepeat, dus ook een klassieke sportperiode van drie jaar, haast volledig onder Clement, in mijn ogen hun piek. Als die piek dan wordt opgevolgd met wat ik beschreven heb terwijl ook wat jullie beschreven hebben als infrastructuur en personeel voorradig was, dan is dat toch simpelweg in één woord samen te vatten: pover.

Als de meesten hier vinden van niet en blij zijn met zo een cyclus op de top van hun ploeg hun kunnen, zeker relatief gezien met waar de tegenstand zich bevindt, dan is mij dat niet gelaten en vind ik dat bijzonder goed voor jullie. Ik blijf echter bij pover en zie weinig reden om dat niet zo te vinden terwijl ik Brugge toch klasseer als uiterst sterk in Europa en omkadering op vele (extra)sportieve vlakken. Ik zie niet in wat ik fout typte, en de insteek of stijl was dezelfde als de alinea erboven over Castro-Montes. Misschien is dat een probleem, maar als dat al zo een beschuldigingen van partijdigheid en emojis moet ontlokken ... tja, pover.

Zeker geen evidentie, vooral ook omdat het in volle voorbereiding is dat je er meteen moet staan. Maar dat geld voor de andere teams ook. Voor mij zijn dat matchen die je zeker kan winnen , maar evengoed ook kan verliezen over 2 matchen. Ploegen zoals Fenerbahçe hebben nog een pak meer geld ter beschikking als Club . Die zullen wel aankopen doen om koste wat het kost de CL te halen.

Zeker geen evidentie, vooral ook omdat het in volle voorbereiding is dat je er meteen moet staan. Maar dat geld voor de andere teams ook. Voor mij zijn dat matchen die je zeker kan winnen , maar evengoed ook kan verliezen over 2 matchen. Ploegen zoals Fenerbahçe hebben nog een pak meer geld ter beschikking als Club . Die zullen wel aankopen doen om koste wat het kost de CL te halen.

Fenerbahce heeft bijna 500 miljoen euro schulden. Gaat daar toch niet meer te lang mogen duren, denk ik. Stond recent een artikel op Transfermarkt dat de grote 4 in Turkije meer dan 1,2 miljard euro schuld hebben. Grote kans op een nieuwe recessie in het Turkse voetbal.

Hopelijk Club ook 😉

Mensen zijn voetbalmoe, en de prijzen beginnen toch ook tegen te steken.
Dit toch vooral, je wordt gewoon elke dag met voetbal om je oren gesmeten, en dan moet dat WK voor clubs er nog aan komen, waar geen kat in geinteresseerd is behalve wat Aziaten waarschijnlijk.

Benieuwd wanneer die bubbel eindelijk eens gaat ontploffen. Kan toch niet blijven duren zoiets?

Dit toch vooral, je wordt gewoon elke dag met voetbal om je oren gesmeten, en dan moet dat WK voor clubs er nog aan komen, waar geen kat in geinteresseerd is behalve wat Aziaten waarschijnlijk.

Benieuwd wanneer die bubbel eindelijk eens gaat ontploffen. Kan toch niet blijven duren zoiets?
Vergeet ook niet je playsports op te zeggen hé: nogal onnozel om voor juni/juli te betalen ;-)

Leko eruit en Geraerts in? @Booka @J.Brown
Weet niet goed wat ik er van moet denken. Met zo'n slechte kern en club zonder structuur/visie maakt het niet veel uit wie T1 is?
We mogen als supporter ons niet teveel laten leiden door nostalgie. Dat ze eerst werk maken van een sterke overnemer met een toekomstvisie.
Leko heeft goed werk verricht in de huidige omstandigheden. Ik zie Geraerts daar niet meteen meer uithalen.

Maar Witsel terughalen... daar droomt elke Rouche al jaren van. Krijg al kiekenvel bij de gedachte hem terug in ons shirt te zien op Sclessin. :love:
Alleen heb ik schrik in welke chaos die terecht gaat komen en een einde in mineur zou kennen.

Weet niet goed wat ik er van moet denken. Met zo'n slechte kern en club zonder structuur/visie maakt het niet veel uit wie T1 is?
We mogen als supporter ons niet teveel laten leiden door nostalgie. Dat ze eerst werk maken van een sterke overnemer met een toekomstvisie.
Leko heeft goed werk verricht in de huidige omstandigheden. Ik zie Geraerts daar niet meteen meer uithalen.

Maar Witsel terughalen... daar droomt elke Rouche al jaren van. Krijg al kiekenvel bij de gedachte hem terug in ons shirt te zien op Sclessin. :love:
Alleen heb ik schrik in welke chaos die terecht gaat komen en een einde in mineur zou kennen.
Wordt 37 jaar en al een jaar geen match gespeeld. Dat kan toch alleen maar in mineur eindigen? Hij was al niet van de snelste, dat gaat er zeker niet op gebeterd zijn. Dan gaan ze die vermoedelijk als laatste man gaan zetten. Ik wordt daar toch niet wild van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan