Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weggespeeld zou ik nu echt nie zeggen, Coosemans heeft een aantal reddingen moeten doen, geen miraculeuze saves vind ik. En Anderlecht heeft aan de overkant toch ook wel aan aantal mogelijkheden gehad. Zeker een aantal die nog in extremis werden afgeblokt.
3-0 is wel overdreven
Toch een ganse periode in de 2de helft dat Cercle heel makkelijk door ons defensie geraakte.

De 2-0 komt er vooral omdat Cercle risico's moet gaan nemen. We mogen ons handjes kussen dat Van der Bruggen een fout maakt als DDK de bal probeert af te snoepen, of Anderlecht wint deze match niet imo.

Klopt dat het net zo goed een echte blessure kon zijn bij Coosemans. Maar Coosemans dit seizoen al genoeg bewezen dat hij constant de truuken van de foor bovenhaalt en wat theater speelt. Dus zou mij ook niet verbazen dat er weinig aan de hand was.

Die zever hoort er trouwens allesbehalve bij, geen idee waarom Mbappé daar opeens een referentie zou zijn, men zou beter de VAR eindelijk gaan gebruiken om die komedie er volledig uit te krijgen en te bestraffen. En uiteraard eindelijk die logische start stop klok invoeren. Dan mag Coosemans daar van mijn part een half uur in zijn grijs leggingske liggen kriepen.

Heeft nu zijn eerste langere blessure sinds hij bij de club zit, als ik het me goed herinner? Verder wel gewoon 14 goals in 22 wedstrijden in de competitie dit seizoen, topcijfers.

Ter vergelijking: Jutgla heeft er 7 in 26, en Nillson 9 in 21 in een veel beter draaiende ploeg. Nuja, enkel goals zeggen niet alles natuurlijk, maar je snapt mijn punt wel :wink:

Beetje trieste vergelijking imo.

Jutgla 1 doelpunt per 138 gespeelde minuten. Dolberg 1 per 120. Dat is beter, maar lang niet zo dramatisch als dat jij doet uitschijnen. Jutgla gewoon veel minder gespeeld. En ja, ook dat heeft uiteraard zijn reden.

Klopt dat het net zo goed een echte blessure kon zijn bij Coosemans. Maar Coosemans dit seizoen al genoeg bewezen dat hij constant de truuken van de foor bovenhaalt en wat theater speelt. Dus zou mij ook niet verbazen dat er weinig aan de hand was.

Die zever hoort er trouwens allesbehalve bij, geen idee waarom Mbappé daar opeens een referentie zou zijn, men zou beter de VAR eindelijk gaan gebruiken om die komedie er volledig uit te krijgen en te bestraffen. En uiteraard eindelijk die logische start stop klok invoeren. Dan mag Coosemans daar van mijn part een half uur in zijn grijs leggingske liggen kriepen.

En hoe ga je dat doen? Ga je een dokter in het VAR busje zetten? En dan nog..

Ze kunnen/willen nog niet consequent geel geven bij opzichtig tijdrekken, laat staan dat je zoiets gaat bestraffen..

En hoe ga je dat doen? Ga je een dokter in het VAR busje zetten? En dan nog..

Ze kunnen/willen nog niet consequent geel geven bij opzichtig tijdrekken, laat staan dat je zoiets gaat bestraffen..
Nee, voor het faken van blessures gaat enkel de start stop klok helpen. Of een correcte extra tijd, maar goed, als men dat doet is iedereen ook in alle staten.

Maar voor bv hetgeen Angulo gisteren deed, kan je de VAR mss wel gebruiken.

Maar klopt idd dat het lijkt alsof men al dat spel bederf er gewoon niet uit wil. Enkel de gele kaarten voor truitje uittrekken worden belachelijk consequent toegepast. Terwijl daar de var mss wel een rol in zou kunnen spelen in de toekomst, want snap wel dat refs niet alles kunnen zien.

Laatst bewerkt:
Een simpele regel zoals iedereen die zogezegd geel zou krijgen voor het komen mekkeren bij de scheids wordt al niet consequent toegepast, hoe wil je dan over het algemeen het spelbederf eruit krijgen :laugh: Da's jammer genoeg gewoon onmogelijk vrees ik.

Zijn er bij het opmaken van de kalender voor de playoffs nog steeds van die regeltjes zoals nummers 1 (en 2?) die mogen kiezen of ze eerst thuis/uit spelen etc?

Sinds wanneer is Limburg het random buitenland? :unsure:

Met zaken als "wa make", "dikke tooi", "lange hamburger" voor een frikandel en het afvaardigen van mensen als Steve Stevaert, ja dan ben je echt wel (een beetje) het buitenland.
Naar Limburg gaan voelt voor vele Vlamingen dan ook aan als op vakantie gaan. Mensen die zingen wanneer ze spreken en de algemene tragere way of life. Nu nog wat beter weer en je voelt je helemaal in Spanje. De siestas doen ze waarschijnlijk in het geniep!

Dat is ook net het mooiste: een club met toppers die ook geboren en getogen zijn in die stad. Dat zijn voor mij toch net altijd iets grotere iconen dan een iemand random uit het random buitenland ofzo die dan de prijzen pakt. Zoals Club Brugge wiens iconen (bijna) allemaal Limburgers zijn. 😂

Onderschat het Limburgs aandeel van Club niet. Dat is daar nu wat vroeger Standard was op dat vlak.
Maar uiteraard zou het een extra dimensie zijn als we dit seizoen kampioen zouden spelen met mannen als Karetsas die quasi letterlijk onder de kerktoren van het stadion geboren en getogen is en mannen als Heynen, Penders, Smets en Steuckers die uit de omgeving komen en hier de jeugdopleiding doorlopen hebben.

Limburg is toch wel een beetje buitenland, hebben daar totaal andere normen en waarden. Hoe kom je er zelfs bij om een curryworst een lange hamburger te noemen.

Nee, hè.
We hebben die discussie al elk half jaar op ons forum. Niet hier ook nog eens, hè :rofl:
Ff serieus: Het aandeel aan mensen dat nog steeds "lange hamburger" wordt wel serieus klein. Frikandel is het hier. Maar daar opent ge alweer een volgende discussie mee, gezien op bepaalde plaatsen een frika( n )del een gehaktbal is en op bepaalde plaatsen is een curryworst effectief een worst met een soort curry erbij :D

Zijn er bij het opmaken van de kalender voor de playoffs nog steeds van die regeltjes zoals nummers 1 (en 2?) die mogen kiezen of ze eerst thuis/uit spelen etc?

Blijkbaar niet.

Toch een ganse periode in de 2de helft dat Cercle heel makkelijk door ons defensie geraakte.

De 2-0 komt er vooral omdat Cercle risico's moet gaan nemen. We mogen ons handjes kussen dat Van der Bruggen een fout maakt als DDK de bal probeert af te snoepen, of Anderlecht wint deze match niet imo.

De 2-0 komt trouwens gewoon uit een hoekschop hè.

Zonder die fout van Van der Bruggen komt hij nie aan die bal dus zou er ook geen vervolg zijn.

Uiteraard is lange hamburger het enige juiste woord (regio Beringen opgegroeid). Oost-Limburg is het frikandel geloof ik (geen idee met of zonder 'n').

Off topic: hier is de kalender voor de POs.

Yep. Thuis beginnen en thuis eindigen was hun vraag. Eigenlijk allemaal belachelijk. Gewoon trekken en ju. Het zou allemaal veel eerlijker zijn. Ook match 5 en 6 tegen dezelfde ploeg, trekt ook op niks. Als je een speler hebt die 2 matchen geschorst zou zijn, profiteert dezelfde ploeg daar 2 keer van. Dit zijn voor mij allemaal redenen waarom ik eens zo blij zijn zal zijn als die PO de grond in gaan

Maar klopt idd dat het lijkt alsof men al dat spel bederf er gewoon niet uit wil. Enkel de gele kaarten voor truitje uittrekken worden belachelijk consequent toegepast. Terwijl daar de var mss wel een rol in zou kunnen spelen in de toekomst, want snap wel dat refs niet alles kunnen zien.

Angulo had effectief krampen en lag de 1e keer zelfs nog (half) binnen de lijnen.
Die zijn vervanger stond al klaar, je zou een idioot zijn om dan zelf buiten de lijnen te gaan en uw ploeg met 10 te laten spelen.

De VAR kan niks oplossen want de VAR kan niet weten of het effectief een pijntje is of niet.. stop de klok is dan het meest efficiënt

En dan nog, het gaat vaak niet om tijd rekken. Het gaat gewoon om ff een rust moment te pakken en het ritme van de tegenstander af te breken.

Angulo had effectief krampen en lag de 1e keer zelfs nog (half) binnen de lijnen.
Die zijn vervanger stond al klaar, je zou een idioot zijn om dan zelf buiten de lijnen te gaan en uw ploeg met 10 te laten spelen.

De VAR kan niks oplossen want de VAR kan niet weten of het effectief een pijntje is of niet.. stop de klok is dan het meest efficiënt

En dan nog, het gaat vaak niet om tijd rekken. Het gaat gewoon om ff een rust moment te pakken en het ritme van de tegenstander af te breken.
Dat is gewoon belachelijk gedrag van Angulo, net als wat Coosemans gedaan heeft. Stop de klok zou inderdaad de beste oplossing zijn, of überhaupt bij behandeling (zonder fout bestraft met gele kaart) altijd 2 minuten aan de kant.

Geen idee wat Mazzu gisteren zo op de ref zat te kakken. Als die deftig fluit, staat STVV met 9 op't veld op't einde.
Boterberg was in elk geval wel gul met z'n gele kaarten gisteren. Maar dat gold voor beide ploegen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan