Goh, neen op zich niet. Maar ik vind dit een beetje 'goedkoop scoren'. Hiervoor heb ik zulke artikelen toch niet gelezen langs zijn kant.Zegt hij dan iets geks?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goh, neen op zich niet. Maar ik vind dit een beetje 'goedkoop scoren'. Hiervoor heb ik zulke artikelen toch niet gelezen langs zijn kant.Zegt hij dan iets geks?
Hij scoort toch niet? Hij probeert gewoon uit te leggen waarom Kompany Anderlecht verlaat. En dan de keuze van Burnley.Goh, neen op zich niet. Maar ik vind dit een beetje 'goedkoop scoren'. Hiervoor heb ik zulke artikelen toch niet gelezen langs zijn kant.
Doet me denken aan een week of twee geleden toen ik in het nieuws ook de uitspraak "Ancelotti rekent komende zondag op Hazard". En dan denk ik ook eens "Ja, omdat zijn A-ploeg moet rusten voor de CL finale en de match 0,0 belang heeft". De Belgische pers hemelt nogal graag alles op.![]()
Misschien dat dit voor de Belgische pers zo geldt (ik herinner me die genante artikels nog in het begin van zijn periode), de meeste supporters zijn toch eerder sceptisch over zijn kwaliteiten als trainer.
Kerel draait dan ook met de wind om zijn "wandelgangen" nieuwtjes niet te laten opdrogenGoh, neen op zich niet. Maar ik vind dit een beetje 'goedkoop scoren'. Hiervoor heb ik zulke artikelen toch niet gelezen langs zijn kant.
Ongezien. Anderlecht begint met 2 op 9 aan het seizoen, maar toch was het feest in het Lotto Park. Het publiek genoot van het (soms) sprankelende spel van de piepjonge Brusselaars, maar winnen zat er ook tegen 10 man van KV Mechelen weer niet in. Paars-wit speelt momenteel een demonstratiesport.
Onze vrouw zegt het wel vaker: “Je bent niet romantisch genoeg.” Dat geldt soms ook voor onze kijk op het voetbal. Wij eisen efficiënt en doelgericht voetbal. Ook gisteren dachten we even dat Anderlecht nu toch al 257 minuten niet gescoord heeft sinds die goal van Vlap op speeldag 1 tegen Oostende. We vergaten te genieten, want paars-wit begon weer wervelend. Het publiek ging zelfs rechtstaan toen de RSCA-defensie op twee vierkante meter drie Mechelen-spelers uittikte en een aanval opzette. Of toen de 17-jarige Jérémy Doku vanuit stilstand optrok tot 35 kilometer per uur en zijn mannetje heerlijk achter zich liet liet. Niemand heeft meer PK’s in zijn motor dan de rechtsbuiten. “We Are Anderlecht”, scandeerde de aanhang en die had gelijk. Dit is wat iedereen wil zien.
De opwellende romantische ziel in ons vond zelfs dat dit een mooie ode, een lofrede verdiende. Anderlecht, shall I compare thee to a summer’s day? Thou art more lovely and more temperate… Zo frivool voetbalden de Brusselaars met hun 61% balbezit dat Mechelen passioneel werd doodgeknepen. De bezoekers wisten soms echt niet meer waarheen. Alleen bleef het wachten op de kers op de taart: een goal. Dat doelpuntje viel maar niet. Vlap probeerde het met een plaatsbal en Sandler met een typische kopbal, maar tevergeefs. De jonge flankaanvallers Doku en Amuzu maakten in de eindfase nog te vaak de verkeerde keuze. Misschien zal een spits zoals Kemar Roofe zelf meer kunnen creëren.
Malinwa kwam geleidelijk aan onder de druk uit. Oké, Kompany en Sandler bleven verdedigen met de vingers in de neus, maar de offensieve jongens moesten het moordende tempo laten zakken. Nasri bleef wel knappe controles uitvoeren, maar moest af en toe op adem komen.
KV Mechelen stak net voor de rust wel een (proper) handje toe. Zulj, die goed speelde, zag een ruimte die de anderen niet zagen en lanceerde Amuzu. KV-doelman Thoelen kwam onbezonnen uit en schoffelde de aanvaller onderuit. De rode kaart was terecht en RSCA leek tegen 10 man gewonnen spel te hebben.
Een wandeling in het Astridpark, de ondergaande zon op de achtergrond: de setting was ideaal. Bij de thuisploeg bleven de jonge backs Dewaele en Sardella puik presteren, maar tot ieders verwondering zat doelgevaar creëren er nog amper in. Kompany gooide er met Adzic en Thelin nog wel extra aanvallers in, maar Mechelen verdedigde met man en macht en hun 19-jarige doelman Sofian Bouzian bleef overeind.
Natuurlijk verdiende Anderlecht het om deze match te winnen. Deze jonge ploeg maakt progressie en komt steeds dichter bij zijn doel. Letterlijk en figuurlijk. Dit keer kwam er zelfs een heus slotoffensief met alsnog gevaarlijke schoten van Zulj en Vlap, maar alles tevergeefs.
KV Mechelen begint dus met 7 op 9, Anderlecht met 2 op 9. Maar goed, we moeten geduld hebben en ons amuseren met dit geleverde spel. Nu is er soms al meer te zien dan de voorbije twee jaar o. Ja, ja, we kunnen ook romantisch zijn. Onze vrouw is momenteel op reis, maar als ze maandag thuiskomt, zetten we zeker een boeket mooie rozen klaar.
- Jurgen Geril, Nieuwsblad
Verlaat? Ik zie het precies meer als een half ontslag als ik het zo lees...Hij scoort toch niet? Hij probeert gewoon uit te leggen waarom Kompany Anderlecht verlaat. En dan de keuze van Burnley.
Het kan nog slechter mochten ze voor middernacht nog Hasi aanstellenKompany weg en Joos als commentator in de Conference League , hoe slecht kan nen dag eindigen
.Ja, maar officieel verlaat hij Anderlecht he. Het verhaal klinkt wel als ontslag. Maar dat konsen ze de prins waarschijnlijk niet aan doen.Verlaat? Ik zie het precies meer als een half ontslag als ik het zo lees...
Laatste match voor PO1 was rsca anders maar heel zwak tegen KVK. Ene van de vele matchen waar ze niet op de afspraak waren. Denk dat dit wel een probleem is voor het bestuur.Dat men echt denkt dat er veel meer in deze kern zat.
Brugge veel beter, Union wereld seizoen. En je staat op 1 penalty van bekerwinst ondanks een zeer zwakke match.
Vraag mij oprecht af of Verbeke en Vandenhaute beseffen waar ze aan begonnen zijn. Kompany hield die echt ferm uit de wind. Kom deze zomer af met Mazzu, en het loopt niet, en het kot zal snel te klein zijn vrees ik.
gewoon ontslag of ontslag genomen , who cares , ik betreur ze gewoon allebeiJa, maar officieel verlaat hij Anderlecht he. Het verhaal klinkt wel als ontslag. Maar dat konsen ze de prins waarschijnlijk niet aan doen.
Exact. Zowel Zirkzee als Kouamé vervangen wordt een aartsmoeilijke opdracht. Vorig seizoen was het met meer geluk als kunde in PO1 belanden. Kwalitatief was het dit seizoen toch een stuk beter + het behalen van de bekerfinale. Ik denk dat ze volgend seizoen terug een stap achteruit gaan zetten.Als coach ben ik blij dat hij weg is, als bekend gezicht die heel wat respect geniet in de voetbalwereld is dat een ander verhaal. Nu gaan ze hun tenen fameus mogen uitkuisen om nog spelers zoals Zirkzee te gaan halen volgens mij.
Eerste deel zeker akkoord, want dit gun ik de persoon Kompany ook absoluut niet.Tbh vind ik het wel erg voor de persoon Kompany. Zoveel liefde voor Anderlecht, zoveel opgeofferd, zoveel shit over zich heen gekregen en ultiem is het precies allemaal voor niks geweest als je de artikels leest.
Eigenlijk erg dat Gent een geslaagd seizoen heeft en zogezegd helemaal terug is door de Beker en wat Europese matchen tegen Janneke en Mieke. Terwijl die Conference League matchen op geen reet trokken en die bekerfinale van hun kant ook belachelijk slecht was.
Allez no shade naar Gent toe maar 1 goaltje kan uw seizoen echt maken of kraken.
Pfrt dat Europese parcours, sorry hoor. Maar daar zat nu eens echt geen enkele tegenstander bij waar Gent punten mocht tegen laten liggen. Zelfs PAOK moesten die opgevreten hebben. No shade naar Gent maar daar mogen we toch eerlijk in zijn hoop ik?Eerste deel zeker akkoord, want dit gun ik de persoon Kompany ook absoluut niet.
Maar dat "1 goaltje" over Gent vind ik niet correct. Zij hebben bij momenten gewoon het beste voetbal van België gebracht. Ze hebben echter de pech gehad dat ze rond de jaarwisseling veel blessures hadden en dan nog eens de afwezigen van de Afrika Cup, anders zaten zij zonder pardon in PO1 en wie weet wat er dan was gebeurd.
Bijkomend hebben ze een degelijk Europees parcours gehad, de beker gewonnen (slecht voetbal of niet) en op hun dooie gemak PO2 nog eens gewonnen. Dan kan je in mijn ogen terecht spreken over een geslaagd seizoen.
Het is niet voor niets dat de meeste Brugge-fans Gent liever niet in PO1 zagen. Dat wij 3 vd 4 wedstrijden van hun hebben verloren is geen toeval hoor. Als men op dat elan doorgaat wordt dat volgend seizoen uitdager nummer 1 voor ons.