Jupiler Pro League 2021-2022

mannekes toch, asge ziet welke namen gedropt worden bij Brugge als coach...

Villas boas, De Boer, Cocu.....
ok het zijn grote namen, maar ze zijn overal buiten gevlogen omdat ze hun naam niet hebben waar gemaakt.

Dan zou ik liever een bescheidener type zoals Schreuder geweest, aantrekken ; die niet vanaf dag 1 met 100 kilo gewicht op hun schouders moet presteren.
Mannaert heeft met Preud'homme, Leko, Clement en Schreuder telkens een goede coach gevonden, dus laat diene mens maar op zijn gemak zijn job doen, komt wel in orde!

Verder moeten de gazetten hun pagina's vullen dus zou niet te veel waarde daaraan hechten, Club heeft niet de reputatie om de laatste jaren zijn transfers vroegtijdig te laten uitlekken anyway.

En waarom moeten er persé playoffs zijn? Schaf dat systeem toch af, het foefke dat dat voor betere Europese prestaties zorgt mag wel de vuilbak in na de voorbije jaren
Volledig mee eens. Competitie zonder Play offs en iedereen heeft op hetzelfde moment gedaan. Zowat overal in Europa hebben ze PO gespeeld en zijn ze hiervan afgestapt. Alleen dit apenland doet weer dwaas.

En waarom moeten er persé playoffs zijn? Schaf dat systeem toch af, het foefke dat dat voor betere Europese prestaties zorgt mag wel de vuilbak in na de voorbije jaren
Ik heb de strijd om play-off 1 altijd met plezier gevolgd.

Moesten die play-offs er niet zijn, zou het mij persoonlijk geen bal uitmaken wie er 6de, 7de of 8ste eindigt eerlijk gezegd.

Ik heb de strijd om play-off 1 altijd met plezier gevolgd.

Moesten die play-offs er niet zijn, zou het mij persoonlijk geen bal uitmaken wie er 6de, 7de of 8ste eindigt eerlijk gezegd.
Die snap ik niet? Je volgt je eigen ploeg toch gewoon?

-> als jouw ploeg in PO1 zit, waarom dan interesse van PO2? Ga jij als Antwerp supporter echt 90 min uittrekken om naar pakweg Genk-Charleroi te kijken in PO2?

Dat is een mes dat aan twee kanten snijdt. Met halvering heb je meer spanning op het einde, maar minder spanning en inzet tijdens de reguliere competitie. Uiteindelijk denk ik dat het billijker is zonder halvering. Er is ook gewoon weinig support meer voor dat systeem.
Dat er minder inzet is tijdens de reguliere competitie, daar geloof ik eigenlijk geen fluit van. Heeft iemand dat al ooit gemeten of zo? En hoe doet men dat dan? Er zijn in de voorbije 13 (?) jaar met playoffs al verschillende keren geweest dat de titel pas op de laatste speeldag beslecht werd. Of de 2de plaats. Of de 3de plaats. Enfin.
Dat betekent dat 1 of eventueel 2 keer meer winnen tegen een kleine ploeg bijvoorbeeld in de reguliere competitie het verschil maakt tussen kampioen of Europees of whatever.

Als je dan beweert dat ploegen dat bewust laten liggen "want toch niet belangrijk" dan zijn ze ofwel gatachterlijk ofwel is dat gewoon niet waar. Ik gok op dat laatste trouwens :). Ploegen doen volgens mij even hard hun best in september als in april.

En als men dat geld een beetje verstandig zou besteden, zouden de clubs wel stappen kunnen zetten Europees.

Was Anderlecht bv niet volledig gemismaneged door Van Holsbeeck en Devroe, stond België er mss al iets minder slecht voor qua Europees coëfficiënt.

Iedereen doet ook alsof ploegen hun best niet deden door de halvering van de punten, alsof het een evidentie is om top 4 te eindigen zonder daarvoor te vechten. Terwijl Anderlecht, Gent, Genk, Mechelen, Charleroi, Antwerp, toch gewoon net heel hard gevochten hebben om po1 te bereiken. Alsof die mindere periodes van die ploegen met de halvering te maken hebben.

Ja dit dus. Meer geld is meer kwaliteit, gemiddeld gezien. Meer tv-geld is dus meer kwaliteit en dus ook betere Europese resultaten. Again: als alle andere parameters hetzelfde blijven.

-> als jouw ploeg in PO1 zit, waarom dan interesse van PO2? Ga jij als Antwerp supporter echt 90 min uittrekken om naar pakweg Genk-Charleroi te kijken in PO2?
Als je voetbal wilt zien wel .

Zeker, maar andere ploegen ook. KV Mechelen - Genk is toch een leukere affiche wanneer er een play-off 1 ticket op het spel staat in plaats van een 6de of 7de plaats?

Aangezien ons Europese ticket vast hing aan de prestaties van Genk, ja. Ik heb die match volledig uitgezien!

Volgens de laatste berichten die ik las ligt dat ook gewoon op tafel. Binnen 5 jaar naar een competitie met max 12 ploegen + 12 in tweede klasse en 12 in derde klasse. Dus 22 wedstrijden home en away. Daarna worden de competities gesplitst in 6 + 6 die dan weer play-offs tegen elkaar spelen zonder puntenhalvering. Dus in totaal wordt dat 32 wedstrijden, in plaats van de 40 die ze nu moeten spelen.

Roland Duchatelet was een visionair.

Ik vind die po's overbodig voor goed voetbal moet je er ook niet zijn want iedereen speelt met schrik ( belangen zijn te groot ) oke we zijn het nu gewoon maar schaf die halvering af.

Ik zeg al jaren dat ik hoop dat België gewoon een competitie wordt met 10 ploegen. 4 keer tegen elkaar -> 36 wedstrijden, naar Schotse normen dus. Ideaal vind ik. België is imo te klein voor een competitie met 16/18 ploegen...

Of dat ooit zal gebeuren echter, betwijfel ik.

Ik zeg al jaren dat ik hoop dat België gewoon een competitie wordt met 10 ploegen. 4 keer tegen elkaar -> 36 wedstrijden, naar Schotse normen dus. Ideaal vind ik. België is imo te klein voor een competitie met 16/18 ploegen...

Dan neem ik nog gen abonnement meer. Saaier wordt het niet.

Al even geen Schots voetbal meer gekeken zeker :) ? In Schotland spelen ze met 12 clubs EN playoffs, sinds 2000-2001.

Dan neem ik nog gen abonnement meer. Saaier wordt het niet.

Ga ik dan weer niet mee akkoord. Dan heb je een reeks met Club, Anderlecht, Antwerp, Gent, Genk, KV Mechelen, Union, Charleroi en 2 v.d. volgende STVV/OHL/Kortrijk/Oostende/Standard/Cercle. Dan heb je toch maar heel weinig saaie matchen over.
2e klasse kan dan ook weer een op zichzelf staande reeks worden met TV-geld en deftige tegenstanders. Geen Moeskroen - Virton meer maar Eupen, Beerschot, Zulte, Beveren, etc. Doe daar dan nog 1 rechtstreekse degradant en 1 play-off degradant bij en je hebt ook nog eens een geweldige doorstroming zodat degradatie geen faillisement betekent.
Met de vorige en huidige vorm van PO's spelen de meeste clubs sowieso al 4x tegen mekaar, dus veel verschil maakt dat niet uit. En we maken tenminste wat ruimte vrij op de kalender want we gaan van 40 naar 36 wedstrijden. Geen midweekmatchen meer. Ruimte vrij om afgelaste matchen op te vangen zonder wekenlang gezeik en procedureslagen.

Al even geen Schots voetbal meer gekeken zeker :) ? In Schotland spelen ze met 12 clubs EN playoffs, sinds 2000-2001.
Zwitserse normen dus :laugh: Even in de war door de EL finale.

Alleszins een competitie van 10 waar je 4x tegen elkaar speelt. Lijkt mij op veel vlakken bevorderlijk voor het niveau van het Belgisch voetbal, zowel sportief als financieel.

Alleen is de stap om van 18 naar 10 wellicht veel te groot. Je kan moeilijk zomaar 6 of 8 ploegen in een keer naar tweede klasse verwijzen.

Zwitserse normen dus :laugh: Even in de war door de EL finale.

Alleszins een competitie van 10 waar je 4x tegen elkaar speelt. Lijkt mij op veel vlakken bevorderlijk voor het niveau van het Belgisch voetbal, zowel sportief als financieel.

Alleen is de stap om van 18 naar 10 wellicht veel te groot. Je kan moeilijk zomaar 6 of 8 ploegen in een keer naar tweede klasse verwijzen.

Zo een competitieformat hadden we al in het basketbal, en dat trok op geen kloten.
Was zo een onaantrekkelijk format, dat zelfs de BENE liga erdoor kon komen.

Zo een competitieformat hadden we al in het basketbal, en dat trok op geen kloten.
Was zo een onaantrekkelijk format, dat zelfs de BENE liga erdoor kon komen.

Nochtans is het voetbal in Zwitserland allesbehalve onaantrekkelijk.
Als je al met andere sporten moet gaan vergelijken, heb je maar weinig echte argumenten toch. Op geen enkele manier valt de situatie in het basketbal te vergelijken met het voetbal.

Sommigen hebben hier toch rare redeneringen hier zene -> playoffs willen want meer topmatchen, maar geen competitie met 10 willen?

In welk van beide systemen ga je meer topmatchen zien denk je? :crazy:

Ik heb tbh geen zin om Brugge 4 keer tegen Charleroi of Genk of Mechelen of... te zien spelen.
Als je een ploeg in de beker nog eens loot zie je ze 6 keer tegen elkaar.

Sommigen hebben hier toch rare redeneringen hier zene -> playoffs willen want meer topmatchen, maar geen competitie met 10 willen?

In welk van beide systemen ga je meer topmatchen zien denk je? :crazy:
Met play-offs heb je het beste van beide werelden. Meer variëteit in tegenstanders en meer topmatchen op het einde.

Terug
Bovenaan