Jupiler Pro League 2021-2022

Echt vreselijk nieuws inderdaad, je weet wel dat het er zit aan te komen, maar het moment zelf blijft toch altijd onverwacht.
Vreselijk voor de achtergebleven familie, vooral partner en het dochtertje dan.
Ik weet nog wel dat ik mezelf de vraag stelde destijds waarom je, als je weet dat je quasi terminaal bent, toch nog per se een kindje wil. Ikzelf zou alleszins meer in het belang van het kind denken en er niet (meer) aan beginnen. Nu gaat de dochter nooit haar vader gekend hebben, enkel van te horen. Dat vind ik zo mogelijk nog triestiger.
Uiteraard mijn persoonlijke mening.

Vanaf volgend seizoen nog maar 8 spelers die je mag uitlenen, uitgezonderd spelers onder de 21 jaar oud. Uitleenbeurten mogen ook niet meer langer zijn dan 1 jaar. Vanaf het seizoen erna nog maar 7 spelers en het seizoen erna nog maar 6 spelers zelf.
Op Europees vlak gaat dat voor veel problemen zorgen bij bepaalde clubs, ik heb hier enkele weken terug al eens een overzicht gegeven van bepaalde clubs met 10, 15 of 20+ spelers op uitleen. Dat zal dus allemaal voorbij zijn. Mogelijks grote uitverkoop bij veel Europese clubs. Geen volledige B- en C-kernen meer.
In Belgie dit seizoen geen enkele ploeg boven de 8, wel enkele ploegen net op de 8 :) Anderlecht vorig jaar wel 14 spelers op uitleen, dat zal dus gene waar meer zijn :)

Vanaf volgend seizoen nog maar 8 spelers die je mag uitlenen, uitgezonderd spelers onder de 21 jaar oud. Uitleenbeurten mogen ook niet meer langer zijn dan 1 jaar. Vanaf het seizoen erna nog maar 7 spelers en het seizoen erna nog maar 6 spelers zelf.
Op Europees vlak gaat dat voor veel problemen zorgen bij bepaalde clubs, ik heb hier enkele weken terug al eens een overzicht gegeven van bepaalde clubs met 10, 15 of 20+ spelers op uitleen. Dat zal dus allemaal voorbij zijn. Mogelijks grote uitverkoop bij veel Europese clubs. Geen volledige B- en C-kernen meer.
In Belgie dit seizoen geen enkele ploeg boven de 8, wel enkele ploegen net op de 8 :) Anderlecht vorig jaar wel 14 spelers op uitleen, dat zal dus gene waar meer zijn :)
Gelukkig zijn we van die brol ook allemaal bijna vanaf :biglaugh:

Anderlecht vorig jaar wel 14 spelers op uitleen, dat zal dus gene waar meer zijn :)
Dat was vooral in het kader van het uitzweten van de te zware contracten van de brol die Herman en Devroe binnenhaalden. :)
Zou dus normaal nooit meer voorgevallen hebben, gezien we ondertussen toch al van bijna al die brol af zijn.

Ik kan voor mezelf moeilijk uitspreken of ik nu voor- of tegenstander ben van de BeNeliga, want ik weet het oprecht niet, maar het valt wel op dat de Nederlanders nu de stekker eruit trekken. Toen het slecht ging met de eredivisie leken verscheidene ploegen wel geneigd te zijn om met het idee mee te gaan. Nu de eredivisie behoorlijke stappen heeft gemaakt en de JPL vooral in een dip zit, zien ze het niet meer zitten. Ik bedoel dat vooral op Europees vlak he, want daar draait het vooral om.

Nooit zien zitten en zal nooit zo worden denk ik. Belgisch voetbal verliest heel veel charme hierdoor.
Sportief zou dat op termijn wel helpen wrs, maar dat is ook maar een gok natuurlijk, want over de PO's dacht men tenslotte hetzelde.

Tuurlijk zou dat nooit wat worden. Blij dat het eindelijk gevoerd wordt
De kloof met Nederland op organisatorisch, beleidsmatig en fiscaal vlak is sowieso al te groot om tot een werkbare competitie te komen
(en dan zwijg ik nog over propere handen)
En de kloof met de topclubs valt sowieso niet te dichten, ook niet met deze BeNeLiga

"Bij de kleine landen in het Europese voetbal is het ordewoord toch schaalvergroting, waarbij clubs zich verenigen om grotere markten te creëren om toch nog enigszins in de buurt te blijven van de vijf, zes grootste competities en de financiële kloof niet te groot te laten worden."

"Anders dan de voorbij tijd was de UEFA dat idee nu schijnbaar wel genegen, net omdat ze bij de UEFA ook wel beseften dat de kloof te groot dreigde te worden."

"Het zou nu kunnen dat België de internationale tendens in de volgende 10 of 15 jaar gaat missen."

Vandenbempt haalt dat hier aan als een nadeel maar als ik even naar de internationale tendensen in ons voetbal kijk, dan zie ik dat eerder als een voordeel. De super League, het afstemmen van de markt op China, competitiewedstrijden spelen in Saudi Arabië, absurde transferbedragen, ticketprijzen die de hoogte ingaan, etc. Pas op, in België zien we dat ook gebeuren zij het op kleinere schaal. Maar hoe minder internationale allure je hebt, hoe belangrijker lokale verankering en de input van de fans is. Voor mij is dat veel belangrijker dan dat we competitief zijn op het allerhoogste niveau.

Goed nieuws voor Antwerp en Gent.

Geen Ashimeru meer bij Anderlecht de laatste 2 matchen. Zowat onze beste speler de laatste 7 matchen.
Niet dat ik Ollsen geen goede speler vind, maar de diepgang van Ashimeru gaan we toch zeker missen die laatste 2 wedstrijden.
Hopen dat die weekjes rust Olssen deugd hebben gedaan.

Heel zuur wel, nadat we Delcroix al een gans seizoen moeten missen, en ook Debast uit viel net toen hij 1 van onze sterkhouders begon te worden.

Terug
Bovenaan