Jupiler Pro League 2021-2022

Had in mijn ogen toch zeker rood kunnen krijgen.
Hoegenaamd niet te vergelijken met Vanzeir natuurlijk maar het leek mij toch ook eerder bewust dan onbewust... Zelfs als het onbewust is, die arm moet daar niet zijn. Hij moet maar al te goed weten dat zijn arm op die hoogte is en doorzwiert he.

Voor ik hier de helft van het forum op mijn dak krijg:
- Dit doet uiteraard niks af aan de oververdiende overwinning van Club
- Dit heeft niks te maken met de persoon Vanaken. Ik vind het gewoon vreemd dat zo kort na Vanzeir er precies totaal niet gekeken wordt naar zo'n beweging. Tenzij de VAR gewoon direct heeft laten weten dat het niks was natuurlijk.

Lijkt mij ook een bewuste actie te zijn en dus direct rood, heeft vnl. het geluk dat hij niet naar Frey kijkt zodat hij nog onschuld kan claimen.

Zo een hand in iemand zijn gezicht zie je toch meermaals, hij zwaait uit kon in het niets slaan of pakweg op de borst zin. Als Club supporter kan ik dit niet objectief beoordelen

Los van het feit dat dit toch echt wel bewust leek ... die typische voetballerreactie van Frey, ik kan daar echt niet meer tegen. Elke voetballer die na een contact zodanig ligt te kermen van de pijn dat je denkt dat je hem een epidurale moet steken, verplicht een blessurewissel geven. Het zal rap gedaan zijn.

Zo een hand in iemand zijn gezicht zie je toch meermaals, hij zwaait uit kon in het niets slaan of pakweg op de borst zin.
Vanzeir had ook op de schouder kunnen raken natuurlijk. Toen ik dat hier vorige week zei kreeg ik nochtans een hoop gezeik op mijn nek. Deels terecht misschien zelfs.
Als hij zijn arm niet zo laat zwieren kan hij niks raken... Je hoeft hier uiteraard geen 5 dagen schorsing voor geven maar het is gewoon rood hoor.

Als Club supporter kan ik dit niet objectief beoordelen
Voila. Geen verwijt naar u trouwens, das perfect normaal he.
Ik had het hier eens willen zien had Birger Verstraete zo een uitzwaaier gedaan naar iemand van jullie ;)

Los van het feit dat dit toch echt wel bewust leek ... die typische voetballerreactie van Frey, ik kan daar echt niet meer tegen. Elke voetballer die na een contact zodanig ligt te kermen van de pijn dat je denkt dat je hem een epidurale moet steken, verplicht een blessurewissel geven. Het zal rap gedaan zijn.
Evolutie van het voetbal he. Als je niet kermend neergaat fluiten ze niet.
Enorm hatelijk he maar je ziet het vaak genoeg dat als een speler niet neergaat bij contact er gewoon niet gefloten wordt.

Het voetbal boeit me steeds minder door dergelijke zaken (pak daar dan nog eens de VAR, omkoping, supportersgeweld, en maffiaorganisaties zoals FIFA en UEFA erbij en er schiet weinig over). Gelukkig maakte dat pintje drinken met de maten op de veeka veel goed. Helaas is dit door corona ook al veel te lang geleden en weet ik niet of het romantisch gevoel dat ik had nog terug kan komen.

Het voetbal boeit me steeds minder door dergelijke zaken (pak daar dan nog eens de VAR, omkoping, supportersgeweld, en maffiaorganisaties zoals FIFA en UEFA erbij en er schiet weinig over). Gelukkig maakte dat pintje drinken met de maten op de veeka veel goed. Helaas is dit door corona ook al veel te lang geleden en weet ik niet of het romantisch gevoel dat ik had nog terug kan komen.

Mijn interesse beperkt zich op dit moment gewoon tot het openen van Sporza om de tussenstand te checken. Is Club aan het winnen, das tof. Zijn ze aan het verliezen ... meh 🤷‍♂️

Evolutie van het voetbal he. Als je niet kermend neergaat fluiten ze niet.
Enorm hatelijk he maar je ziet het vaak genoeg dat als een speler niet neergaat bij contact er gewoon niet gefloten wordt.

Is toch gewoon een kwestie van fair play hé zeg. Als een beslissing in hun nadeel is, is bij veel spelers het kot te klein. Maar als ze een tegenstander erbij kunnen lappen door de boel te belazeren, zijn ze er als de kippen bij. Die twee gedachten zijn onverzoenbaar.

Als ik gisteren zag hoe bepaalde spelers in Standard - Gent tekeer gingen tegen de ref en er zonder kaart vanaf kwamen, vraag ik me echt af welke degoutante opmerking Kompany heeft gemaakt om 2x geel te krijgen.

Consequent zijn hé, het blijft moeilijk

Is toch gewoon een kwestie van fair play hé zeg. Als een beslissing in hun nadeel is, is bij veel spelers het kot te klein. Maar als ze een tegenstander erbij kunnen lappen door de boel te belazeren, zijn ze er als de kippen bij. Die twee gedachten zijn onverzoenbaar.
Wat heeft fair play ermee te maken dat je moet vallen om een fout tegen te krijgen?
Als je onreglementair van de bal gezet wordt maar je roept of valt niet krijg je nooit de fout mee. Dat is door de scheids he, niet door fair play. Of verwacht je dat de verdediger zo fair is dat hij zelf gaat stoppen en zeggen van "oei, ik denk dat ik hem geraakt heb?"

Schwalbes moeten eruit he, das is uiteraard wel fair play. Maar dat toneel als je geraakt wordt moet je al bijna doen of ze fluiten nergens meer voor. Hell, als je blijft staan terwijl ze aan u hangen en je draait je weg waardoor die verdediger valt krijg je de fout zelfs nog tegen...

Terug
Bovenaan