Jupiler Pro League 2021-2022

Allez het was toch ook bvb de schuld van VDB dat Genk zo slecht speelde? Nu mag Storck weer in de spiegel kijken blijkbaar.

Maar over bepaalde spelers die zwak spelen mag precies nooit iets gezegd worden.
Ik heb het enkele weken geleden al gezegd, de Genkies overschatten hun kern. Als je in deze zwakke competitie als een ploeg als Genk of Gent niet in de top 3 staat is het gewoon slecht gewerkt. Maar Genk heeft wel een veel betere kern dan Gent.

Ik “kap” niet op Genk maar Genk supporters hemelen die ploeg altijd op, en als ze slecht spelen is het altijd de schuld van de coach.
Dat is zeker niet waar. Er zitten een paar slappe dweilen onder deze spelers. Draait het goed, dan spelen we geweldig voetbal. Draait het slecht, dan zijn er te weinig spelers die de ploeg op sleeptouw nemen. De eerste helft was er buiten Heynen niemand op een goed niveau.

Ik verbaas mij wel over het feit wat Storck allemaal aan het doen is. Ge hebt met Tresor en Oyen twee uitstekende voetballers die op de 10 kunnen spelen. Dat zet ge daar Eiting die bij mijn weten nog niet eens een 10 is en die buiten het begin van het seizoen nog geen enkele goede wedstrijd heeft gespeeld.

Ugbo is dan weer echt een tegenvaller, maar ge hebt natuurlijk geen alternatief als Onuachu niet volledig fit is. Misschien Nemeth, maar die is nog heel jong.

Ook het duo McKenzie-Sadick is zelden een voltreffer geweest. Verdedigen kunnen ze, maar uitvoetballen niet. Dan is het toch ongelofelijk dat ge Lucumi (Toch bij de beste centrale verdedigers van de competitie) en Cuesta (onze beste verdediger dit jaar) op de bank laat beginnen.

Toen Tresor er op kwam verbeterde het spel de tweede helft. Dan kwamen nog Onuachu en Cuesta en kwam de gelijkmaker. Oyen mag dan 4 minuten voor tijd invallen. Dat is toch opnieuw onbegrijpelijk als ge ziet wat die jongen weer op die paar minuten laat zien.

Waar ik mij wel kapot aan erger is het feit dat Union er compleet doorzat en dat die er nog in slagen om twee keer te counteren tegen ons. Storck staat erom bekend dat hij zijn ploeg fysiek op scherp kan krijgen en dat merkte ge ook na 75 minuten. Die van Union konden geen pas meer geven uit vermoeidheid. Dat die dan nog twee keer kunnen counteren is belachelijk. Ofwel haalt ge die spelers op fysiek terug OF ge maakt een fout.

Die VAR snap ik dan weer totaal niet. Om te beginnen is het toch niet echt een fout. Undav (?) loopt tegen Saddick op. Daarnaast is het duidelijk buiten de backlijn. Een grote farce is het.

POI is ondanks dit verlies nog altijd niet onmogelijk. Buiten de verplaatsing naar Bruggen zijn er eigenlijk alleen nog maar wedstrijden die gewonnen moeten worden. Maar ik verwacht toch POII. Misschien maar goed, want dan krijgen jongeren zoals Oyen, Nemeth en Rommens misschien eens wat meer kansen.

3 punten binnen, maar zonder veel glans. Met de afwezigheid van Kouamé is er toch een pak scorend vermogen weggevallen. Hopelijk is hij snel terug.

POI is ondanks dit verlies nog altijd niet onmogelijk. Buiten de verplaatsing naar Bruggen zijn er eigenlijk alleen nog maar wedstrijden die gewonnen moeten worden.
Je hebt nog 11 matchen om:
- 21 punten in te halen op Union
- 12 punten in te halen op Brugge
- 11 punten in te halen op Antwerp (match te goed)
- 10 punten in te halen op Anderlecht

En dan sta je ook 4 punten achter op Charleroi en Gent. Lijkt me nogal wishful thinking eerlijk gezegd.

Je hebt nog 11 matchen om:
- 21 punten in te halen op Union
- 12 punten in te halen op Brugge
- 11 punten in te halen op Antwerp (match te goed)
- 10 punten in te halen op Anderlecht

En dan sta je ook 4 punten achter op Charleroi en Gent. Lijkt me nogal wishful thinking eerlijk gezegd.
Ik heb na het bekijken van de stand op het Genk-forum het tegenovergestelde gepost en daar gezegd dat POII het hoogst haalbare gaat zijn.

Terug
Bovenaan