Jupiler Pro League 2021-2022

Ik had eigenlijk een post geschreven van meerdere paragrafen, maar laat mij het anders formuleren ...

Vind je die hele situatie niet ongelofelijk oneerlijk ten opzichte van Visser?
Goh, eigenlijk niet vrees ik. Het is natuurlijk niet gemakkelijk en vaak krijgen ze heel veel shit over hen. Regelmatig ook ten onrechte. Zie maar hoe vaak Gavin hier dingen moet komen verduidelijken omdat wij de regels niet voldoende kennen maar Visser heeft echt de gave om de boel niet aan te voelen en compleet uit de hand te doen lopen.
Vandendriessche heeft dat ook maar in mindere mate. Die maken er vaak een hele show van.
Het was ook niet alleen die fase hé, de match zat vol met rare beslissingen. Zowel in het voordeel als in het nadeel van Antwerp.

Als je de ref beschuldigt van racisme moet je wel zeer zeker van je stuk.
Dat is ook niet correct van hem vind ik. Dat hij boos is, is te begrijpen maar om dan de racismekaart te spelen tegen over de scheidsrechter is niet fair.

De reactie van Bodart op dat gedoe is toch ook veelzeggend. Ok, ge neemt het op voor een ploegmaat, begrijpelijk, maar dan met een uitspraak als : "Hoe zou Selim Amallah een racist kunnen zijn? Hij is zelf Afrikaan en Marokkaan. Dat is onmogelijk. Wat ik wil zeggen is dat ik niet geloof dat hij een racist is" 🤨 Dan kan je toch gewoon beter zwijgen of gelijk Priske zeggen dat het tussen die twee is.

Dat is ook niet correct van hem vind ik. Dat hij boos is, is te begrijpen maar om dan de racismekaart te spelen tegen over de scheidsrechter is niet fair.
Dat kunnen we eigenlijk ook niet weten hé.
Als hij toch nog nadien rustig is gaan uitleggen wat er gebeurd is of gezegd en Visser stuurt hem weg zonder pardon ja dan is die reactie mss wel weer te begrijpen

Maar we weten het niet dus kunnen blijven raden ernaar :)

Dat seck ook meteen zegt wat het probleem is, nu ziet visser een speler die op alles wat bewoog aant kloppen was terechte rode kaart, als ik die standjes zie mogen jullie visser nog danken dat hij engels er ook niet afsmijt, wat een marginaal is da geworden en dan lopen er mensen te zagen omdat vanaken bij de scheids gaat klagen.
Dan is dat een duidelijk probleem van perceptie want Seck was op niemand aan het kloppen. Ik vraag me ook oprecht af of een andere speler hier eveneens rood voor had gekregen.

Laatst bewerkt:
Als je hem zag rondbriesen, duwen, roepen, tieren,... dan is dat gewoon terecht rood. En zoals al door anderen is aangehaald, hoe iemand als Engels geen rood krijgt? Hoe hij tekeer gaat tegen Visser en dit meerdere keren tijdens de match. Gewoon eraf zonder pardon bij zo'n gedrag.
Ze zouden beter een nultolerantie invoeren en toepassen. En nee het is niet enkel in Antwerp zo, ook andere ploegen zijn in dat bedje ziek. Echt walgelijk gedrag van zo'n soort spelers.

Rood voor Bataille daarentegen leek me wel licht tenzij er beelden zijn die ik nog niet gezien heb.

Als je hem zag rondbriesen, duwen, roepen, tieren,... dan is dat gewoon terecht rood. En zoals al door anderen is aangehaald, hoe iemand als Engels geen rood krijgt? Hoe hij tekeer gaat tegen Visser en dit meerdere keren tijdens de match. Gewoon eraf zonder pardon bij zo'n gedrag.
Ze zouden beter een nultolerantie invoeren en toepassen. En nee het is niet enkel in Antwerp zo, ook andere ploegen zijn in dat bedje ziek. Echt walgelijk gedrag van zo'n soort spelers.

Rood voor Bataille daarentegen leek me wel licht tenzij er beelden zijn die ik nog niet gezien heb.
Bij quasi elke Standard - Antwerp uit het verleden heb je zo'n opstootjes gehad, zelden krijgt daar iemand rood zonder na te trappen of te slaan. Tenzij uw naam Lamkel Zé is natuurlijk en je genaaid wordt door een schwalbe van Mpoku.

Waarom? Omdat Visser effectief een racist is?
Niet per se, wel dat een boze Seck fysiek meer indruk zal maken dan een boze Miyoshi. Dat verandert de perceptie van de situatie, we hebben hier zelfs mensen die claimen dat Seck sloeg op alles wat bewoog.

Niet per se, wel dat een boze Seck fysiek meer indruk zal maken dan een boze Miyoshi. Dat verandert de perceptie van de situatie, we hebben hier zelfs mensen die claimen dat Seck sloeg op alles wat bewoog.
Vind ik nogal ver gezocht. Kleine boze Japanse mannetjes kunnen ook indruk maken hoor.

Bij quasi elke Standard - Antwerp uit het verleden heb je zo'n opstootjes gehad, zelden krijgt daar iemand rood zonder na te trappen of te slaan. Tenzij uw naam Lamkel Zé is natuurlijk en je genaaid wordt door een schwalbe van Mpoku.
Die moeten er ook uit. Zo'n gedrag is gewoon not done. Of het nu Carcela, Raskin, Engels of Verstraete is. Gewoon na de 1ste uitbarsting rood en gedaan ermee.

Dus, situatie schets:

- Amallah loopt naast Engels vant het veld af bij de rust, Seck volgt op enkele passen.
- Amallah zegt iets en Seck wordt gek. Engels claimt het niet verstaan te hebben, ondanks ernaast gelopen te hebben. Nochtans is het ofwel in het Engels of in het Frans gezegd geweest, en een Vlaming die zowel in Frankrijk als in Engeland gespeeld heeft, zal beide talen toch wel gemiddeld begrijpen.
- Seck krijgt (terecht) rood en gaat in de kleedkamer huilen om wat Amallah gezegd heeft, dixit Antwerp-spelers.
- De enige reactie van Seck achteraf was een woedende reactie op Visser die hij beschuldigt van racisme omdat hij rood kreeg. En smeerlap noemt. En gelijk alle scheidsrechters racisten noemt. Maar terugkomen op de reactie van Amallah? Neen. Amallah publiekelijk van racisme beschuldigen? Neen. Schuldbesef tonen wegens zijn agressieve gedrag en dat zoiets terecht met een rode kaart bestraft werd? Neen. Driemaal neen.

Toch allemaal maar heel vreemd. We zijn het hier allemaal eens dat racisme uit het voetbal gebannen dient te worden. De enige manier om dit te doen, is overtreders namen en shamen. Maar hij zegt letterlijk niets over Amallah, en begint de scheidsrechters te beledigen. Een uur later, wanneer alles wat bezonken zou kunnen zijn. Lijkt me niet echt de gepaste actie op die moment.
Was Seck aan het huilen omwille van wat Amallah zei, of omdat hij direct rood kreeg en dit als racisme aanvoelde?

Amallah kan een racist zijn, maar speelt langs zijn kant ook weer samen met een hoop zwarte Afrikanen. Lijkt me beetje vreemd dat hij dan specifiek racistisch gaat zijn. Al zou het zeker mogelijk kunnen zijn.

Jammer dat Seck niet Amallah publiekelijk aan de schandpaal nagelt, maar een beetje boos gaat lopen roepen en schelden op de 3e hond in het kegelspel, het scheidsrechterkorps. Terwijl, nogmaals, Seck gewoon terecht rood heeft gekregen.

Ze zouden beter een nultolerantie invoeren en toepassen.
Zeg ik echt al jaren.
En het gebeurt ook in ongeveer elke andere sport ter wereld...
Vooraf duidt je 1 speler aan die mag praten tegen de scheids (kapitein of iemand anders, dat maakt niet uit) eender welke andere speler die van zijn kloten maakt per direct geel, ook de kapitein als hij niet de aangeduide prater is.
Als die aangeduide prater geen respect toont maar als een briesende stier naar de ref loopt mag die evengoed een gele kaart krijgen.

Koppel dat aan wat transparanter gedrag van u refs (met idd microfoons zodat ze telkens kunnen zeggen waarom ze fluiten) en haal figuren als zonnebank Frank van den tv en je gaat er echt wel komen hoor. Eventueel nog eens samen zitten met de media zodat die ook eens stoppen met olie op het vuur te gooien en we gaan misschien nog respect gaan tonen voor de scheidsrechters. Al begrijp ik ook dat zoiets van 2 kanten moet komen en dat er echt wel kritiek mag komen op arbiters, maar dan met een reden en gestaafd met deftige bewijzen. Niet met de huidige willekeur.

Had de voetbalbond/pro league/whatever niet enkele jaren geleden een commissie opgesteld om discriminatie en racisme hier uit het voetbal te weren?

Is nu al de derde keer (Seck, Ilaimaharitra op KV en Vanderbiest) sinds de oprichting dat het daar windstil is. Mooie commissie begot.

Als ik die standjes zie mogen jullie visser nog danken dat hij engels er ook niet afsmijt, wat een marginaal is da geworden en dan lopen er mensen te zagen omdat vanaken bij de scheids gaat klagen.

Was Engels bij Brugge ook niet gewoon een marginaal? Herinner mij nog vaag dat hij Mitrovic eens een rode kaart aannaaide.

Binnen de kern van Genk gaat het woord "schrikbewind" al rond en Heynen is in naam van de kern al moeten gaan "klagen" bij het bestuur.
Ja ja, het einde van de tunnel is nog niet in zicht.

Terug
Bovenaan