Jupiler Pro League 2021-2022

De dutskes :p
Wat vind je hier zelf van?

Allemaal moeten ze rammel krijgen.
VDB is de hoofdverantwoordelijke voor het verval in de kern. Absoluut. Maar die mannen dragen ook hun verantwoordelijkheid. Ze hebben de blije "doe maar op" coach gehad. You get what you deserve, zeg ik dan.

Er gaan er meer vertrekken dan ik al dacht en zeker gezien we nu een hele tijd quasi geen enkele match met onze basisverdediging gaan spelen, beginnen we gewoonweg vanaf nul.

VDB is de hoofdverantwoordelijke voor het verval in de kern. Absoluut. Maar die mannen dragen ook hun verantwoordelijkheid. Ze hebben de blije "doe maar op" coach gehad. You get what you deserve, zeg ik dan.

Er gaan er meer vertrekken dan ik al dacht en zeker gezien we nu een hele tijd quasi geen enkele match met onze basisverdediging gaan spelen, beginnen we gewoonweg vanaf nul.

Kijk maar uit. Wij hebben dezelfde problemen gekend bij Beerschot. Met Still/Losada hebben we coaches gehad die heel dicht bij de groep stonden en met iedereen bevriend waren. Dan is Peter Maes gekomen, oldschool en veel meer fysiek trainen etc.
Groep kon er niet mee leven met dat nieuwe trainingregime, hebben geklaagd over de trainer bij bestuur en in de media, hebben op het veld ook niet hun best gedaan, etc. En hier zitten we nu...

Kijk maar uit. Wij hebben dezelfde problemen gekend bij Beerschot. Met Still/Losada hebben we coaches gehad die heel dicht bij de groep stonden en met iedereen bevriend waren. Dan is Peter Maes gekomen, oldschool en veel meer fysiek trainen etc.
Groep kon er niet mee leven met dat nieuwe trainingregime, hebben geklaagd over de trainer bij bestuur en in de media, hebben op het veld ook niet hun best gedaan, etc. En hier zitten we nu...

Ik ga er vanuit dat we tegen volgend seizoen voor 50+% een andere kern hebben. En het zullen niet de Juklerods, McKenzies, Sadicks, .. zijn die gaan vertrekken.
Net eens de kalender voor de komende drie speeldagen bekeken. Een 14de plaats bij de winterstop is niet onrealistisch...

Ik ga er vanuit dat we tegen volgend seizoen voor 50+% een andere kern hebben. En het zullen niet de Juklerods, McKenzies, Sadicks, .. zijn die gaan vertrekken.
Net eens de kalender voor de komende drie speeldagen bekeken. Een 14de plaats bij de winterstop is niet onrealistisch...
Niet tevreden van Juklerod? Ik was gisteren al helemaal vergeten dat die bij jullie zat.
Vond die bij Antwerp best wel goed eigenlijk.

Niet tevreden van Juklerod? Ik was gisteren al helemaal vergeten dat die bij jullie zat.
Vond die bij Antwerp best wel goed eigenlijk.

Goh. Kvond het zeker niet bij de slechtste spelers. Positieve invalbeurt donderdag en match gisteren, maar nog te vroeg om definitief te oordelen. Maar ik noemde zijn naam vooral omdat namen als Bongonda, Onuachu, Lucumi, Muñoz, Cuesta, ... toch meer objectieve weerklank hebben en dat de mannen zouden zijn die zouden moeten schitteren dit seizoen. En velen daarvan verwacht ik zelfs na de winter niet meer in Genk.

Goh. Kvond het zeker niet bij de slechtste spelers. Positieve invalbeurt donderdag en match gisteren, maar nog te vroeg om definitief te oordelen. Maar ik noemde zijn naam vooral omdat namen als Bongonda, Onuachu, Lucumi, Muñoz, Cuesta, ... toch meer objectieve weerklank hebben en dat de mannen zouden zijn die zouden moeten schitteren dit seizoen. En velen daarvan verwacht ik zelfs na de winter niet meer in Genk.
Dat Theo niet schittert verrast mij nu persoonlijk niet. Bongonda doet me wat denken aan de Carcela van een paar seizoenen geleden. Soms weergaloos, dan 5 matchen onzichtbaar, dan weer eens een paar goede, dan weer niks.

Onuachu had ik dan weer niet zien aankomen. Vond het al absurd dat geen PL-ploeg die komen halen is. Heeft die boven zijn kunnen gespeeld? Het missen van een transfer dat in de kop gekropen is? Gigantische vormdip of gewoon mee verzuipen met de rest?

Zoals iemand hier trouwens ook zei "een geluk dat het Mignolet is", maar qua blunders begint die dit seizoen misschien wel de kroon te spannen in de jupkes league. Dat is toch niet meer normaal.

Dat Theo niet schittert verrast mij nu persoonlijk niet. Bongonda doet me wat denken aan de Carcela van een paar seizoenen geleden. Soms weergaloos, dan 5 matchen onzichtbaar, dan weer eens een paar goede, dan weer niks.

Onuachu had ik dan weer niet zien aankomen. Vond het al absurd dat geen PL-ploeg die komen halen is. Heeft die boven zijn kunnen gespeeld? Het missen van een transfer dat in de kop gekropen is? Gigantische vormdip of gewoon mee verzuipen met de rest?

Bongonda imo nog bij de minst slechten van onze zogenaamde toppers. Ook de laatste twee matchen probeert hij het voortouw te nemen, maar slaagt daar moeilijk in. Ik ben oprecht fan, maar die zou er gebaat bij zijn om te beseffen dat veel hoger dan de Belgische top niet voor hem is. Die kan in een leukere competitie in de middenmoot meedraaien en die kan schitteren in Turkije ofzo, maar dat is dan ook puur "om niet in België te moeten zitten".

En Onuachu heeft ondertussen evenzeer weer 10 keer gescoord in de JPL, dus wat dat in een niet-zieke ploeg gegeven had... Die zijn gemiste transfer heeft alvast keihard meegespeeld. Die leek zich daarover te zetten met het oog op prijzen, maar bij het wegzakken van de ploeg zag ge het bij hem ook slechter gaan.

Laatst bewerkt:
was er, ondanks de zwakke recente resultaten, toch ook verschoten van het lage niveau van Genk gisteren (uiteraard niet geholpen door de covid-afwezigen)
Had ze met het mes tussen de tanden verwacht, maar niets was minder waar. Er zat zelf geen slotoffensiefje in.

Zoals iemand hier trouwens ook zei "een geluk dat het Mignolet is", maar qua blunders begint die dit seizoen misschien wel de kroon te spannen in de jupkes league. Dat is toch niet meer normaal.
En toch gaat ge zien dat die de prijs van beste doelman zomaar gaat krijgen binnenkort. Puur op naam.

Zeg ik echt al jaren.
En het gebeurt ook in ongeveer elke andere sport ter wereld...
Vooraf duidt je 1 speler aan die mag praten tegen de scheids (kapitein of iemand anders, dat maakt niet uit) eender welke andere speler die van zijn kloten maakt per direct geel, ook de kapitein als hij niet de aangeduide prater is.
Als die aangeduide prater geen respect toont maar als een briesende stier naar de ref loopt mag die evengoed een gele kaart krijgen.
Ik kan me herinneren dat er een heel aantal jaar geleden zo'n regel is ingevoerd? Dat enkel de kapitein verhaal mag gaan halen bij de ref, en als de andere spelers dit doen dat die geel moeten krijgen. Maar dat wordt helaas zelden (of nooit) toegepast.

Ze hebben vrijheid gehad onder Van den Brom. Dat ze nu een harde hand krijgen is hun eigen fout.

Dus, situatie schets:

- Amallah loopt naast Engels vant het veld af bij de rust, Seck volgt op enkele passen.
- Amallah zegt iets en Seck wordt gek. Engels claimt het niet verstaan te hebben, ondanks ernaast gelopen te hebben. Nochtans is het ofwel in het Engels of in het Frans gezegd geweest, en een Vlaming die zowel in Frankrijk als in Engeland gespeeld heeft, zal beide talen toch wel gemiddeld begrijpen.
- Seck krijgt (terecht) rood en gaat in de kleedkamer huilen om wat Amallah gezegd heeft, dixit Antwerp-spelers.
- De enige reactie van Seck achteraf was een woedende reactie op Visser die hij beschuldigt van racisme omdat hij rood kreeg. En smeerlap noemt. En gelijk alle scheidsrechters racisten noemt. Maar terugkomen op de reactie van Amallah? Neen. Amallah publiekelijk van racisme beschuldigen? Neen. Schuldbesef tonen wegens zijn agressieve gedrag en dat zoiets terecht met een rode kaart bestraft werd? Neen. Driemaal neen.

Toch allemaal maar heel vreemd. We zijn het hier allemaal eens dat racisme uit het voetbal gebannen dient te worden. De enige manier om dit te doen, is overtreders namen en shamen. Maar hij zegt letterlijk niets over Amallah, en begint de scheidsrechters te beledigen. Een uur later, wanneer alles wat bezonken zou kunnen zijn. Lijkt me niet echt de gepaste actie op die moment.
Was Seck aan het huilen omwille van wat Amallah zei, of omdat hij direct rood kreeg en dit als racisme aanvoelde?

Amallah kan een racist zijn, maar speelt langs zijn kant ook weer samen met een hoop zwarte Afrikanen. Lijkt me beetje vreemd dat hij dan specifiek racistisch gaat zijn. Al zou het zeker mogelijk kunnen zijn.

Jammer dat Seck niet Amallah publiekelijk aan de schandpaal nagelt, maar een beetje boos gaat lopen roepen en schelden op de 3e hond in het kegelspel, het scheidsrechterkorps. Terwijl, nogmaals, Seck gewoon terecht rood heeft gekregen.
Foute situatie schets

Amallah is in (hevige) discussie met Engels
Seck wilt erbij/ertussen komen en Amallah roept hem op dat moment iets toe

Antwerp overweegt klacht in te dienen tegen Seck dus het lijkt me dan beter dit niet voor de camera's en/of in de pers uit te vechten
Match delegate is ook op de hoogt en zou het gehoord hebben (is die ook onafhankelijk of is dat gewoon de afgevaardigde van Antwerp)

Wat ik niet snap: Scheidsrechter Visser was al bijna in de tunnel verdwenen toen Abdoulaye Seck plots als een briesende stier tekeerging.
Volgens mij gaat een scheidsrechter toch altijd als laatste van het veld ?
En waarom krijgt Amallah alsnog een gele kaart in de kleedkamer ?

Trouwens Seck is wel geboren in Senegal maar is wel moslim.. Amallah als Marokaan waarschijnlijk ook dus het kan evengoed in het Arabisch geweest zijn ofzo

Hopelijk gaan we het ooit weten, maar ik vrees ervoor.
Wat ik wel weet, is dat we eindelijk eens een goeie eerste helft hebben gespeeld.
Hadden daar al altijd 0-1 moeten voorstaan.
Dan blijf je goed spelen tot de effectieve 0-1 en dan zakt alles in mekaar, tegen 10 man nota bene.
Maar over de eerste 60 minuten wel heel tevreden.

Ik vond het wel enorm gelukzalig dat we alsnog wonnen, al was het maar voor die blijtsmoel van een Balikwisha. Dan nog dat belachelijk t-shirt bij zijn doelpunt. Man, dat voelde goed die 2-3. Ze hadden toen gerust even op Balikwisha mogen inzoomen :D

En in de krant krijgt Visser een 3. Dat heb ik volgens mij nog nooit gezien.

Dat pleit Antwerp niet vrij van alle zonden voor mij maar zoals vele hier nu enkel en alleen naar Antwerp aan het wijzen zijn vind ik ook niet correct.

Dat Bataille hier rood voor krijgt snap ik ook eerlijk gezegd niet volledig.

Foute situatie schets

Amallah is in (hevige) discussie met Engels
Seck wilt erbij/ertussen komen en Amallah roept hem op dat moment iets toe

Antwerp overweegt klacht in te dienen tegen Seck dus het lijkt me dan beter dit niet voor de camera's en/of in de pers uit te vechten
Match delegate is ook op de hoogt en zou het gehoord hebben (is die ook onafhankelijk of is dat gewoon de afgevaardigde van Antwerp)

Wat ik niet snap: Scheidsrechter Visser was al bijna in de tunnel verdwenen toen Abdoulaye Seck plots als een briesende stier tekeerging.
Volgens mij gaat een scheidsrechter toch altijd als laatste van het veld ?
En waarom krijgt Amallah alsnog een gele kaart in de kleedkamer ?

Trouwens Seck is wel geboren in Senegal maar is wel moslim.. Amallah als Marokaan waarschijnlijk ook dus het kan evengoed in het Arabisch geweest zijn ofzo

Visser stond nog op het veld. Is duidelijk te zien op de TV-beelden dat hij met een of twee grensrechters dicht tegen de middencirkel stond.

Antwerp "overweegt". Tsja, daarmee is het dan ook gezegd he. Als het ECHT racisme is, dien je 100% zeker klacht in EN maak je dit gewoon bekend wat er gezegd is geweest. Strafrechterlijk is daar geen enkel probleem mee. Het is niet dat de rechtbank gaat zeggen "Oke, Amallah heeft je racistisch bejegend maar je hebt dit publiek aangekaart dus mag Amallah vrijuit."

Er is geen enkele reden om dit NIET publiekelijk te maken. Waarom zou je een racist beschermen of het hand boven het hoofd houden?

Gumienny bewijst nog maar eens wat een idioot hij is. Als je voor die hele commotie enkel maar geel gaat trekken, dan ben je pas fout bezig. Laat ons ajb dat hele agressieve gedrag van spelers niet gaan normaliseren. Dat is een hellend vlak en voor je het weet, moet je dit als normaal en part of the game gaan aanvaarden.

De match gisteren heeft VEEL TE WEINIG rode kaarten gekregen, serieus. Al die roepende spelers tegen de scheidsrechter, die agressief opvliegende spelers tegen mekaar en tegen de scheidsrechters, allemaal op de bon. Gedaan er mee. Bek toehouden en in de pas lopen, simpel. In elke andere sport kan het wel, waarom in het voetbal niet?

Terug
Bovenaan