Jupiler Pro League 2021-2022

Dat mensen dit denken zegt genoeg over de afbraakwerken die Vandenbrom op deze kern uitgevoerd heeft. De eerste paar matchen dit seizoen en het volledig einde van vorig seizoen was ronduit indrukwekkend. Aanvanklijk speelden we ENORM goed, maar verloren we matchen door ons verdedigen op stilstaande fases. Maar daarna zie je week na week het vertrouwen en de vorm als sneeuw voor de zon verdwijnen. Spelers die op EXTREEM hoog niveau presteerden, krijgen nu nog eens geen bal fatsoenlijk voorgezet. En dat gekoppeld aan een te grote hoop internationals die na de Copa America al in het rood aan het seizoen zijn gestart en daar nooit uitgeraakt zijn en een coach die nul komma nul meerwaarde te bieden heeft... Alles zit slecht in deze kern als "gevolg van", niet als "oorzaak van". We hebben zo in 2010 en 2016 hetzelfde gehad. Onze kern zou overschat zijn. Onze toppers zouden amper subtoppers zijn. Spelers hebben niks mentaliteit. Enzzzzz. In beide gevallen speelden we anderhalf seizoen later kampioen. Dat gaat nu niet gebeuren gezien dit seizoen sowieso het einde van een cyclus was, maar ge snapt het punt wel. Dit is en blijft een kern die voor het allerhoogste had moeten kunnen gaan. Nog eens extra gezien het verloop van het seizoen. Wij hadden gewoon naast if voor Union moeten staan.

Maar dat dat niet gaat gebeuren, is ondertussen duidelijk. Voor mij mogen ze het seizoen loslaten, de spelers die sowieso na het seizoen zouden vertrekken nu al laten gaan en een plan voor heropbouw nu al starten. Dat ging na dit seizoen toch al het geval zijn, dus begin er dan maar deze winter aan. En qua coach? Laat de T2's het maar doen voor de rest van het seizoen en zorg dat je een coach hebt die na het seizoen kan beginnen aan de voorbereiding. Want als je nu een coach haalt, ga je wsl niet anders bereiken dan dat die volgend seizoen al met een slecht gevoel moet beginnen.
Geef u 100% gelijk dit moest jullie seizoen worden, ik schat jullie kern nog altijd hoog in en ja zelf beter dan Club. Zowat al onze transfers zijn tot nu toe een flop.
Van mij zou VDB ook zijn ontslag krijgen of wachten ze af tot na het drie luik europees en tweemaal Club op bezoek en ik kan u gerust stellen wij schoppen voorlopig nog geen deuk in een pakje boter.
Spelers als Lang, CDK, zijn onzichtbaar dost krijgt amper een goede bal. Mignolet begint ook de foutjes op te stapelen, mata blijft een beest als verdediger maar aanvallend loopt die zich steeds te pletter. Mechele en n'soki kunnen het gemis van koussounu niet opvangen. Soit dringend ook bij ons een nieuwe wind nodig.

Geef u 100% gelijk dit moest jullie seizoen worden, ik schat jullie kern nog altijd hoog in en ja zelf beter dan Club. Zowat al onze transfers zijn tot nu toe een flop.
Van mij zou VDB ook zijn ontslag krijgen of wachten ze af tot na het drie luik europees en tweemaal Club op bezoek en ik kan u gerust stellen wij schoppen voorlopig nog geen deuk in een pakje boter.
Spelers als Lang, CDK, zijn onzichtbaar dost krijgt amper een goede bal. Mignolet begint ook de foutjes op te stapelen, mata blijft een beest als verdediger maar aanvallend loopt die zich steeds te pletter. Mechele en n'soki kunnen het gemis van koussounu niet opvangen. Soit dringend ook bij ons een nieuwe wind nodig.

Onze volgende competitiematchen zijn Club, Mechelen, Gent, Charleroi en Antwerp. Ik heb toch best een negatief gevoel om eerlijk te zijn :(

Gewonnen matchen van hun laatste 5 wedstrijden:
3/5: Gent
2/5: antwerpen, club brugge
1/5: anderlecht, Genk, Standard

Gewonnen matchen van hun laatste 5 wedstrijden:
3/5: Gent
2/5: antwerpen, club brugge
1/5: anderlecht, Genk, Standard
Gent heeft er toch maar 2 gewonnen? Of heb je het ook over Europese wedstrijden?

Verloren matchen van hun laatste 5 JPL wedstrijden:
1/5: Standard :coolbrows:, Anderlecht, Club Brugge
2/5: Gent, Genk

Dat mensen dit denken zegt genoeg over de afbraakwerken die Vandenbrom op deze kern uitgevoerd heeft. De eerste paar matchen dit seizoen en het volledig einde van vorig seizoen was ronduit indrukwekkend. Aanvanklijk speelden we ENORM goed, maar verloren we matchen door ons verdedigen op stilstaande fases. Maar daarna zie je week na week het vertrouwen en de vorm als sneeuw voor de zon verdwijnen. Spelers die op EXTREEM hoog niveau presteerden, krijgen nu nog eens geen bal fatsoenlijk voorgezet. En dat gekoppeld aan een te grote hoop internationals die na de Copa America al in het rood aan het seizoen zijn gestart en daar nooit uitgeraakt zijn en een coach die nul komma nul meerwaarde te bieden heeft... Alles zit slecht in deze kern als "gevolg van", niet als "oorzaak van". We hebben zo in 2010 en 2016 hetzelfde gehad. Onze kern zou overschat zijn. Onze toppers zouden amper subtoppers zijn. Spelers hebben niks mentaliteit. Enzzzzz. In beide gevallen speelden we anderhalf seizoen later kampioen. Dat gaat nu niet gebeuren gezien dit seizoen sowieso het einde van een cyclus was, maar ge snapt het punt wel. Dit is en blijft een kern die voor het allerhoogste had moeten kunnen gaan. Nog eens extra gezien het verloop van het seizoen. Wij hadden gewoon naast if voor Union moeten staan.

Maar dat dat niet gaat gebeuren, is ondertussen duidelijk. Voor mij mogen ze het seizoen loslaten, de spelers die sowieso na het seizoen zouden vertrekken nu al laten gaan en een plan voor heropbouw nu al starten. Dat ging na dit seizoen toch al het geval zijn, dus begin er dan maar deze winter aan. En qua coach? Laat de T2's het maar doen voor de rest van het seizoen en zorg dat je een coach hebt die na het seizoen kan beginnen aan de voorbereiding. Want als je nu een coach haalt, ga je wsl niet anders bereiken dan dat die volgend seizoen al met een slecht gevoel moet beginnen.
Vind dat jij altijd belachelijk mild bent voor de spelers. Kan VDB er aan doen dat Hrosovsky blundert? Dat Heynen én Vandevoordt (weeral) staan te zwemmen bij die lange bal? Dat er precies niemand nog een goal kan maken? Dat Bongonda de mental midget uithangt en belachelijk hard suckt?
Een coach heeft zeker zijn verantwoordelijkheid maar het is in het geval van Genk echt wel grotendeels de kern die niet thuis geeft. Genk heeft 19 doelkansen gehad als ik naar de cijfers kijk, meer dan genoeg om een match te winnen toch?

Ik zeg niet dat er geen toppers in die kern zitten maar voor je van absolute top kunt spreken mag de ondergrens niet zo laag liggen. Noa Lang is bij ons zo'n voorbeeld. Gaat het ooit een topper worden? Vermoedelijk wel. Maar zijn ondergrens ligt ook gewoon op het belachelijke.

Ik erger mij ook dood aan de tactische onkunde van Clement maar dat bepaalde spelers kansen missen, blunderen of uit vorm zijn heeft hij niks mee te zien. Behalve als hij ze zoals Lang blijft opstellen natuurlijk.

@Radbraker Brighton betaalde 3 miljoen voor Mitoma (die ze nu verhuren aan Union)
Was inderdaad de laatste match geen basisspeler en voor de rest allemaal vrij goedkoop aangetrokken

Vind dat jij altijd belachelijk mild bent voor de spelers. Kan VDB er aan doen dat Hrosovsky blundert? Dat Heynen én Vandevoordt (weeral) staan te zwemmen bij die lange bal? Dat er precies niemand nog een goal kan maken? Dat Bongonda de mental midget uithangt en belachelijk hard suckt?
Een coach heeft zeker zijn verantwoordelijkheid maar het is in het geval van Genk echt wel grotendeels de kern die niet thuis geeft. Genk heeft 19 doelkansen gehad als ik naar de cijfers kijk, meer dan genoeg om een match te winnen toch?

Ik zeg niet dat er geen toppers in die kern zitten maar voor je van absolute top kunt spreken mag de ondergrens niet zo laag liggen. Noa Lang is bij ons zo'n voorbeeld. Gaat het ooit een topper worden? Vermoedelijk wel. Maar zijn ondergrens ligt ook gewoon op het belachelijke.

Ik erger mij ook dood aan de tactische onkunde van Clement maar dat bepaalde spelers kansen missen, blunderen of uit vorm zijn heeft hij niks mee te zien. Behalve als hij ze zoals Lang blijft opstellen natuurlijk.

WAAROM geeft een kern met die kwaliteit niet thuis? Waarom maken spelers met de week MEER fouten dan de week ervoor en zuigen ze de stenen uit de grond terwijl ze over langere tijd hebben laten zien dat ze over zeer veel kwaliteiten beschikken? Dat is een vicieuze cirkel waar je in terecht komt en week na week dieper ingezogen wordt. Dit hebben we zelfs al meermaals op het allerhoogste niveau gezien. En ge kunt de coach de individuele fouten niet verwijten, maar ge kunt die wel verwijten dat ge op dat punt terecht komt. VDB heeft reeds bij meerdere (lees: elk van zijn ex-) ploegen getoond dat hij een goed-weer coach is en niet thuisgeeft wanneer het moeilijk wordt. We eindigden zeer goed aan het seizoen en begonnen er ook zeer goed aan. Op dat moment zagen we dat er een issue was qua stilstaande fases nadat we zowel op Standard als thuis tegen Oostende onze punten zo verloren. Uw coaching staf (waarvan uw T1 de verantwoordelijke is) moet dan oplossingen aanbieden om dat aan te pakken en te zorgen dat dat en het resulterende puntenverlies niet gaat wegen op de groep (iets waar TOEN al voor gewaarschuwd werd). Maar wat zagen we? Geen oplossingen, een terugkerend probleem waar meer en meer de focus op kwam liggen en een groep die mentaal week na week dieper en dieper zakte. En aan wie is het om dat om te draaien? Om te zorgen dat uw groep terug naar de basis kan met strikte opdrachten en een goede structuur? Om te zorgen dat er geprofiteerd wordt van de breedte van uw groep om mindere vorm op te vangen? Wie is de hoofdverantwoordelijke van wat er op het veld gebeurt? Uw T1.

Ik snap die redeneringen nooit. Waarom hebben we coaches? Waarom verdienen die zo goed? Waarom zijn die zo hardgezocht? Allé, als het toch aan de spelers is om zoiets om te draaien? Fiks u dan gewoon iemand die wat oefeningen van het internet haalt en huur u iemand in om kegeltjes te zetten? Een coach draagt nu eenmaal de hoofdverantwoordelijkheid en als ge als ploeg slechter en slechter wordt en spelers met bewezen kwaliteiten die kwaliteiten niet meer tonen (ik bedoel: Een Heynen was medeverantwoordelijk voor onze titel in 2019 en onze beker in 2021. Een Bongonda haalde topcijfers en niet voor de eerste keer.)

Ik vind ook oprecht niet dat we VDB bvb de match op Beerschot of thuis tegen Gent kunnen verwijten. We verdienden zondag gewoon te winnen. Maar als uw groep blijft falen, moet er IETS gebeuren. En dan hebt ge de keuze om uw hele kern buiten te smijten of een coach buiten te gooien die al bij meerdere clubs heeft aangetoond waar zijn limieten liggen.

Laatst bewerkt:
@Radbraker Brighton betaalde 3 miljoen voor Mitoma (die ze nu verhuren aan Union)
Was inderdaad de laatste match geen basisspeler en voor de rest allemaal vrij goedkoop aangetrokken
Die jongen is nog maar 2 of 3 keer basisspeler geweest. Met Lapoussin hebben we daar iemand staan die vorig jaar ook veel bijdroeg. Da's denk ik onze enige dubbelbezette positie. Jammer voor Lapoussin wel. Wisten wij veel dat die Mitoma zo goed ging zijn. Met 34 punten zijn we wel bijna zeker van het behoud :ROFLMAO:
Nice van Union! Vond het wel beetje dick move van Undav tov Vanzeir om zijn neus nog tegen die bal te zetten, waardoor hij de goal krijgt...Kan mij niet van de indruk ontdoen dat de gunfactor van Vanzeir groter is tov zijn spitsbroeder dan bij Undav. Hij vindt zichzelf ook iets te veel de man de laatste weken...

Voor de rest wel heerlijk team dat fantastisch voetbal brengt...

Maakt het des te pijnlijker voor rsca...
Was echt wel geen dick move maar puur "pech". Totnutoe hebben ze zelf nog nooit in één match elk een goal gemaakt, ik denk dat hij het echt wel gunde.

Nu beginnen de Anderlecht supporters ons opeens als Bxl club te omarmen ofwa? Vorig jaar nog paar marginalen die bomen in't dudenpark gingen bekladden met paarse verf. En lekker uit de hoogte doen toen we 0-5 verloren in de beker tegen hen.

Ik hoop heel hard dat niemand gaat vertrekken in januari. Maar als er een of andere Engelse ploeg 31 januari 20 miljoen biedt en een jaarsalaris van enkele miljoenen legt voor Undav ofzo... zou heel jammer zijn

Daar zou ik niet te veel schrik voor hebben als ge ziet dat ze zelfs voor iemand met 35 goals die maar 2 jaar ouders is dan Undav geen 20 miljoen boden :)

het is met dat soort dingen altijd afwachten hé. Als opeens zo'n transfercarroussel op gang komt en er heeft een club helemaal opt einde nog geen oplossing, dan kunnen er wel zo'n soort bedragen komen.

Maar hopelijk komt het gewoon niet zover 🙏

het is met dat soort dingen altijd afwachten hé. Als opeens zo'n transfercarroussel op gang komt en er heeft een club helemaal opt einde nog geen oplossing, dan kunnen er wel zo'n soort bedragen komen.

Maar hopelijk komt het gewoon niet zover 🙏
Het zou mooi zijn die groep tot het einde samen te houden, ik weet nie hoe het komt maar denk dat gans belgie jullie de titel zou gunnen ( tis nog lang uiteraard )
Vrijdag 10pnt voor kunnen komen en wij moeten naar genk niet bepaald onze geliefde verplaatsing.

Het zou mooi zijn die groep tot het einde samen te houden, ik weet nie hoe het komt maar denk dat gans belgie jullie de titel zou gunnen ( tis nog lang uiteraard )
Vrijdag 10pnt voor kunnen komen en wij moeten naar genk niet bepaald onze geliefde verplaatsing.

Ik gun vooral Genk de titel :D Maar als het Genk niet is (wat ook gewoon zo gaat zijn), gun ik het niemand meer dan de mooie club die Union is!

Gent heeft er toch maar 2 gewonnen? Of heb je het ook over Europese wedstrijden?

Verloren matchen van hun laatste 5 JPL wedstrijden:
1/5: Standard :coolbrows:, Anderlecht, Club Brugge
2/5: Gent, Genk
Competitie, volgens sporza gewonnen van Eupen, Genk en Z-W. Nuja, maakt het verschil niet. Hoe straf Union ook speelt en veel punten pakt, met al die falende 'top' ploegen is het wel iets makkelijker. Al verwacht je niet direct union maar eerder een middenmotor, maar die zijn dan toch ook te zwak om te profiteren precies?

Van mij mag hij terug komen als Clement weggaat. Nu ja geen idee meer of hij nog zo goed zou coachen zoals vroeger.

De fiscale korting die (naast de RSZ-regeling) geplaffoneerd zou worden op 4 miljoen per club is opgetrokken naar 12 miljoen, waardoor de topclubs hier al aan ontsnappen. Voorwaarde blijft wel dat het naar jeugdwerking (geen lonen) en infrastructuur gaat.

Goeie zaak vind ik. Daar kan je structurele dingen mee doen die kwaliteit en dus return in dit land verankeren. Zo zou fiscaliteit in elkaar moeten zitten wat mij betreft.

Terug
Bovenaan