Jupiler Pro League 2021-2022

Tja. 1-3 was niet overdreven geweest. En nu is het weer 0 punten. We zitten echt in de hoek waar de klappen vallen. Niks lukt gewoon. En dat met zo een kern. Boeken toe voor dit seizoen.

Staat toch wel heel laag bij die 2de goal, anders kan die daar toch tussenzitten? Was er een paar weken terug niet zo een zelfde fase?

Die Caicedo was vandaag toch gigantisch sterk. Als die die lijn kan doortrekken, samen met enkele andere spelers, moeten we toch geen schrik hebben van Cercle, Zulte en Seraing. Ik geloof weer 100% in het mirakel.

Nice van Union! Vond het wel beetje dick move van Undav tov Vanzeir om zijn neus nog tegen die bal te zetten, waardoor hij de goal krijgt...Kan mij niet van de indruk ontdoen dat de gunfactor van Vanzeir groter is tov zijn spitsbroeder dan bij Undav. Hij vindt zichzelf ook iets te veel de man de laatste weken...

Voor de rest wel heerlijk team dat fantastisch voetbal brengt...

Maakt het des te pijnlijker voor rsca...

Match in het stadion gezien. KVO mag nog van geluk spreken dat het 'maar' 1-7 werd. Union was bij momenten indrukwekkend maar KVO heeft by far de slechtste ploeg van 1a momenteel. Werkelijk niets om op te bouwen. Hebben de vorige matchen met geluk wat punten kunnen sprokkelen waardoor ze nooit in de gevarenzone hebben gestaan, maar dat blijft niet duren. Die Kvasina, hoe die in 1e klasse geraakt is. Hubert echt een stront keeper. En dan die flut verdediging ervoor.

Als Cappon de beste man op het veld staat die eigenlijk niet op zijn positie staat, dat zegt genoeg.

Die Caicedo was vandaag toch gigantisch sterk. Als die die lijn kan doortrekken, samen met enkele andere spelers, moeten we toch geen schrik hebben van Cercle, Zulte en Seraing. Ik geloof weer 100% in het mirakel.
Is dat nu gewoon omdat er ergens nieuwe spelers zijn opgedoken dat Beerschot draait? Want het was toch niet enkel door pech dat jullie onderaan stonden he? Tijdje terug een match laten opstaan tijdens het zappen en dat was bij momenten echt pijnlijk om te zien.

In elk geval zoveel te beter voor de competitie. Als er al een zakker zo goed als vast staat in november is de spanning er ook af.

Nice van Union! Vond het wel beetje dick move van Undav tov Vanzeir om zijn neus nog tegen die bal te zetten, waardoor hij de goal krijgt...Kan mij niet van de indruk ontdoen dat de gunfactor van Vanzeir groter is tov zijn spitsbroeder dan bij Undav. Hij vindt zichzelf ook iets te veel de man de laatste weken...

Voor de rest wel heerlijk team dat fantastisch voetbal brengt...

Maakt het des te pijnlijker voor rsca...
Bwah , ik gun het Union wel :)
Tuurlijk zie ik mijn ploeg liever hoger staan , maar langs den andere kant ist ook een Brusselse club ❤️
So be it .
Ik hoop dat ze niet een terugslag krijgen na de winterstop

Is dat nu gewoon omdat er ergens nieuwe spelers zijn opgedoken dat Beerschot draait? Want het was toch niet enkel door pech dat jullie onderaan stonden he? Tijdje terug een match laten opstaan tijdens het zappen en dat was bij momenten echt pijnlijk om te zien.

In elk geval zoveel te beter voor de competitie. Als er al een zakker zo goed als vast staat in november is de spanning er ook af.

Caicedo en Vaca, twee van de exponenten van onze wederopstanding, werden pas in de laatste week van Augustus gehaald. Caicedo zelfs pas in het laatste uur voor het sluiten van de transfermarkt. Het duurde dan even voor ze ingewerkt waren in het team, ook al omdat ze ondertussen ook 3 keer naar hun nationale team in Zuid Amerika moesten (3x 1 a 2 weken).
Ook De Smet was gigantisch slecht en die wordt de laatste tijd gelukkig genegeerd. Mike van Hamel zat in een serieuze vormcrisis en kon geen enkele bal meer pakken.

Voor de rest was Maes een gigantische miscast waarbij het niet klikte met de spelersgroep, en hadden we ook veel pech. Tegen Cercle, tegen Standard, tegen STVV en tegen KV Mechelen verdienden we het niet om te verliezen. Tegen Union verloren we wel terecht, maar kreeg Teuma geen rode kaart na 40 minuten (achteraf door Frank toegegeven dat het een rode kaart had moeten zijn). Tegen Chalala al na 5 minuten met 10 en 1-0 achter, tegen Eupen al na 5 minuten met 10 en na 40 minuten met 9. Elke keer dat je meende dat het niet erger kon, ging er wel een speler in de fout om het te verergeren. Er was 0 vertrouwen.
Blessure van Dom en Sanusi speelde ons ook parten.

Af en toe wel gewoon slechte matchen zoals tegen een Oostende, maar iedereen heeft wel eens slechte matchen (behalve Union). KV Mechelen verloor nog met 7-2 bij Anderlecht, Oostende met 1-7 tegen Union, etc.
Los daarvan is onze kern inderdaad niet bijster sterk, maar echt onderdoen voor andere staartploegen moeten wij in principe niet.

- Caicedo en Vaca, twee van de exponenten van onze wederopstanding, werden pas in de laatste week van Augustus gehaald. Caicedo zelfs pas in het laatste uur voor het sluiten van de transfermarkt.
- Mike van Hamel zat in een serieuze vormcrisis en kon geen enkele bal meer pakken.
- Maes een gigantische miscast waarbij het niet klikte met de spelersgroep
- 0 vertrouwen.
- Blessures
- Pech.
Kroniek van een degradatie dus...
Blij voor jullie dat je nog op tijd hebt kunnen herpakken. Benieuwd of het genoeg gaat zijn!

Kroniek van een degradatie dus...
Blij voor jullie dat je nog op tijd hebt kunnen herpakken. Benieuwd of het genoeg gaat zijn!

Elke match als een finale bezien. Al denk ik wel dat de volgende match tegen Zulte cruciaal kan zijn. Als wij daar verliezen en Cercle zou winnen van KV Mechelen, dan is het gedaan. Dan staan we al 8 punten achter op de 16e plek en 4 op de 17e, die zou eventueel wel haalbaar blijven en dan kunnen we ons wel redden via barrages eventueel.
Maar dat zijn een hoop alsen. Beste optie is gewoon winnen van Zulte Waregem en daarna van Antwerp. Met 15 punten staan we dan weer onder de mensen.

Elke match als een finale bezien. Al denk ik wel dat de volgende match tegen Zulte cruciaal kan zijn. Als wij daar verliezen en Cercle zou winnen van KV Mechelen, dan is het gedaan. Dan staan we al 8 punten achter op de 16e plek en 4 op de 17e, die zou eventueel wel haalbaar blijven en dan kunnen we ons wel redden via barrages eventueel.
Maar dat zijn een hoop alsen. Beste optie is gewoon winnen van Zulte Waregem en daarna van Antwerp. Met 15 punten staan we dan weer onder de mensen.
Zulte is echt zwak bezig ik zie jullie daar wel punten pakken, en kvm zal wel gaan winnen op cercle kvm zit echt in een super flow met heel goed voetbal.

Ik denk toch dat heel wat Genk supporters hun kern serieus overschatten. Als ik week na week moet lezen dat er meer in zit.

Dat mensen dit denken zegt genoeg over de afbraakwerken die Vandenbrom op deze kern uitgevoerd heeft. De eerste paar matchen dit seizoen en het volledig einde van vorig seizoen was ronduit indrukwekkend. Aanvanklijk speelden we ENORM goed, maar verloren we matchen door ons verdedigen op stilstaande fases. Maar daarna zie je week na week het vertrouwen en de vorm als sneeuw voor de zon verdwijnen. Spelers die op EXTREEM hoog niveau presteerden, krijgen nu nog eens geen bal fatsoenlijk voorgezet. En dat gekoppeld aan een te grote hoop internationals die na de Copa America al in het rood aan het seizoen zijn gestart en daar nooit uitgeraakt zijn en een coach die nul komma nul meerwaarde te bieden heeft... Alles zit slecht in deze kern als "gevolg van", niet als "oorzaak van". We hebben zo in 2010 en 2016 hetzelfde gehad. Onze kern zou overschat zijn. Onze toppers zouden amper subtoppers zijn. Spelers hebben niks mentaliteit. Enzzzzz. In beide gevallen speelden we anderhalf seizoen later kampioen. Dat gaat nu niet gebeuren gezien dit seizoen sowieso het einde van een cyclus was, maar ge snapt het punt wel. Dit is en blijft een kern die voor het allerhoogste had moeten kunnen gaan. Nog eens extra gezien het verloop van het seizoen. Wij hadden gewoon naast if voor Union moeten staan.

Maar dat dat niet gaat gebeuren, is ondertussen duidelijk. Voor mij mogen ze het seizoen loslaten, de spelers die sowieso na het seizoen zouden vertrekken nu al laten gaan en een plan voor heropbouw nu al starten. Dat ging na dit seizoen toch al het geval zijn, dus begin er dan maar deze winter aan. En qua coach? Laat de T2's het maar doen voor de rest van het seizoen en zorg dat je een coach hebt die na het seizoen kan beginnen aan de voorbereiding. Want als je nu een coach haalt, ga je wsl niet anders bereiken dan dat die volgend seizoen al met een slecht gevoel moet beginnen.

Terug
Bovenaan