Jupiler Pro League 2021-2022

Het is de slogan gewoon van hun nieuwe campagne, geen argument. :laugh:

Gewoon eens rechtdoor in-your-face de zovele criticasters durven te confronteren want we hebben weldegelijk een groot tekort. Het is een rekruteringscampagne.
Dat is nog steeds de opzet.

"Oh boehoe, jij als ref mag dat niet zeggen."
Nee serieus, als je het zo goed kan uitleggen op uw zitje of voor uw pc, tv, Iphone, ... doe of probeer het dan eens zelf. Dan kan je zelf ondervinden wat het is.

Duidelijk dat de meesten hier het punt missen van een gedurfde campagneslogan en gewoon (voor de verandering) weer verontwaardigd reageren.
Ik heb wel genuanceerd dat ze (ook) in de steek worden gelaten door de regels. Zoals bijvoorbeeld met dat buitenspelgeval van Refaelov, waar ze blijkbaar alleen maar mogen afgaan op de lijn (wat belachelijk is als met het blote oog duidelijk is dat die niet juist is). Maar Visser is met alle respect gewoon een grote ramp. En ik vind de kwaliteit van de scheids- en lijnrechters sinds de invoering van de VAR eigenlijk alleen maar gezakt.

Het is de slogan gewoon van hun nieuwe campagne, geen argument. :laugh:

Gewoon eens rechtdoor in-your-face de zovele criticasters durven te confronteren want we hebben weldegelijk een groot tekort. Het is een rekruteringscampagne.
Dat is nog steeds de opzet want de hoeveelheid wedstrijden (vooral jeugd) er wel niet doorgaan zonder officiële ref is enorm groot in heel België. Hier in West-Vlaanderen hebben we zelfs al een probleem om 4e provinciale volledig aangeduid te krijgen.

"Oh boehoe, jij als ref mag dat niet zeggen."
Nee serieus, als je het zo goed kan uitleggen op uw zitje of voor uw pc, tv, Iphone, ... doe of probeer het dan eens zelf. Dan kan je zelf ondervinden wat het is.

Duidelijk dat de meesten hier het punt missen van een gedurfde campagneslogan en gewoon (voor de verandering) weer verontwaardigd reageren.

Amai zeg, zo gedurfd en in your face. :)

Zorg eerst dat ge u niet iedere week belachelijk maakt als scheidsrechterskorps op het hoogste niveau. En als enige weerwoord een stijve regelneef als DeBleeckere die vooral fouten komt goedpraten, en meestal selectief bepaalde fases niet bespreekt.

Tuurlijk zijn refs belangrijk, en is er een probleem om aan refs te raken, dat is trouwens al heel lang een probleem in pakweg het basket. Maar dat ga je toch niet oplossen door op iedereen die wat terechte kritiek komt geven op soms waanzinnig slechte beslissingen op Twitter te reageren met, kan jij het beter?

Afhankelijk van welk artikel je leest ook

"Een onterechte uitsluiting", reageerde coach Vincent Kompany bij Het Laatste Nieuws.
Zei letterlijk op de persconferentie:

Geen klachten over de rode kaart.
Wel veel moeite met de lijn die wordt getrokken.

Toch benieuwd hoe een Clement, maar vooral Heintje zouden reageren op een gelijkaardige fase. ;)

Amai zeg, zo gedurfd en in your face. :)

Zorg eerst dat ge u niet iedere week belachelijk maakt als scheidsrechterskorps op het hoogste niveau. En als enige weerwoord een stijve regelneef als DeBleeckere die vooral fouten komt goedpraten, en meestal selectief bepaalde fases niet bespreekt.

Tuurlijk zijn refs belangrijk, en is er een probleem om aan refs te raken, dat is trouwens al heel lang een probleem in pakweg het basket. Maar dat ga je toch niet oplossen door op iedereen die wat terechte kritiek komt geven op soms waanzinnig slechte beslissingen op Twitter te reageren met, kan jij het beter?
Welja, de vorige campagne was droogweg "Word scheidsrechter". Dan vind ik deze slogan een pak gedurfder.
Als marketing team moet je iets ondernemen. In dat opzicht vind ik het alvast geslaagd.

Ik lees steeds Visser hier en Frankske daar maar we hebben geen tekort in 1A hé. Het zijn de lagere reeksen en duizenden jeugdwedstrijden wekelijks waar er een groot tekort is. Maar daar hoor of lees je niks van in het nieuws.

Maar het is ons Vissertje die aan Dhondt liet weten dat hij rood moest geven volgens Van Crombrugge.
Ah, de keeper, die op vijftig meter van de fase staat, van de benadeelde partij gaan we zomaar geloven in plaats van de ref. Van Crombrugge is een fijne mens maar toch maar niet. Wat is het volgende, Mignolet geloven als hij zegt dat hij zeker geen hands heeft gemaakt?

Geen woord over de strafschop van Zulte of die van Genk. Hoe ze zichzelf toch steeds weer belachelijk maken...
Dat is problematisch en daar helpt ge niemand mee.

Vanwaar de diepgaande interesse voor de regels eigenlijk? Zit er iets beroepsmatig achter, of gewoon uit liefde voor het spel?
Wel, vroeger keek ik ook al naar voetbal en dacht ook dat de volkswijsheden (die naast het veld geroepen werden) over wat de regels zijn ook echt is hoe het moest gaan. Door het volgen van de NFL werd al gauw duidelijk dat de commentatoren daar wel de regels kennen en fases veel opener gebracht worden, en zo beetje bij beetje beginnen toepassen op voetbal. Het helpt ook gewoon omdat de regels het fundament zijn en ge zo veel rustiger naar een match kunt kijken omdat ge snapt wat er gebeurt. Nogmaals: ik ben daar soms niet akkoord mee, maar ik begrijp wat er gebeurt dus hoef me over dat aspect al niet meer op te winden. En als ik dat kan, kan iedereen dat.

Ik word foxwild van iemand als Hein zoals in de vorige post al gezegd. Die mens laat keer op keer blijken dat hij weinig van de regels kent maar durft daar toch een boom over opzetten, zonder enige schaamte, terwijl hij zelf zo zwak is in zijn job momenteel. Ik durf zonder twijfel zeggen dat hij een betere coach zou zijn als hij de regels zou kennen. Zelfde voor journalisten, zie Extra Time van gisteren vanaf minuut 20 waar Vandenbempt al een iets genuanceerdere maar nog steeds onwetende positie inneemt over buitenspel vergeleken met zijn commentaar 's morgens. "ik heb mij laten vertellen ...", ja jongen, het kwaad was al geschied vanmorgen door uw nonsens in uw artikel he!

Dat veel schrijven is problematisch maar ik kan daar niets aan doen, dat rolt er gewoon uit. Ik hoop wel dat er hier toch iemand is die een match kijkt, kwaad wordt van een beslissing ... maar dan denkt "Moh check dat, Gavin heeft dat eens uitgelegd op dat forum, pfff ja dat suckt keihard maar ik begrijp dat de ref dat niet voor zijn plezier doet en hiermee de regels volgt, het is niet fijn maar het is wat het is. Vandaag ga ik mijn vriendin geen blauw rechteroog slaan omdat mijn ploeg waar ik een tattoo van heb verloren heeft want ik begrijp dat het een correcte beslissing was. Volgende week beter." :thumb: Waarna hij ze een blauw linkeroog slaat want het was echt geen penalty in een andere fase en ze had de afwas niet gedaan. En haar twee kinderen uit een vorige relatie zijn voor Standard pffffff.

Zouden daar beter eens wat communicatie experts opzetten, om meer begrip te proberen krijgen bij spelers, clubs, trainers en supporters.
Hoewel ge weet dat ik hier volledig mee akkoord ga en De Bleeckere een vreselijke vertegenwoordiger vind, vind ik dat ge hier hetzelfde doet qua uit de wind zetten van trainers en supporters. Gij ZIJT een supporter met interesse in de sport en toch post ge dingen die niet kloppen over de leiding op een denigrerende manier. Waarom begint gij niet met begrip voor zaken waar ge het niet bij het rechte eind hebt zoals die rode kaart? Heel veel van dat begrip dat ge vraagt begint bij uzelf in plaats van bji De Bleeckere of de bond.

Spelers en coaches hebben zeeën van tijd om zich even in te lezen, dat is geen werk van dagen maar hoogstens een paar uurtjes. Spelers en coaches zijn ook deels "de communicatie-experten" naar de supporters toe, maar vullen die rol in naar eigen goeddunken om zichzelf in te dekken. Ik moet dan weer meteen naar Hein kijken, mja ...

Dat blijft toch een vrij goedkoop argument, 'doe het dan zelf als ge het beter weet'. Het heeft trouwens ook niet alleen met de kwaliteit van de scheidsrechters te maken, maar ook met de regels die gehanteerd wordt. Driekwart van de overtredingen die in de Belgische competitie gefloten worden, zullen ze bijvoorbeeld in Engeland van zijn leven niet fluiten.
3/4 vd mannen hier gaan ook niet op de UK vrouwen kruipen van daar wat ze daar wel doen.

Altijd ook zo'n een non argument om altijd met andere landen te vgl en al zeker met de PL waar ze volledig de andere kant gaan met hun rood. 1 vd vorige matchen zie je een speler vd grond een tackle doen op de enkel hij haalt er nog zijn andere been bij om zeker de tegenstander te raken en de bal is al weg voor hij zijn tackle inzet. Donker rood en daar in de PL heb je dan nog idioten die daar geel willen inzien. Dus nee de PL is niet de way forward.

Zoals gezegd fouten gaan er altijd gebeuren het is gewoon de communicatie die momenteel het echt kapot doet. Mocht de Frank eens uit zijn ivoren toren komen en meer open communiceren zouden er al wat heel minder frustraties zijn en de mensen zouden eigenlijk ook geleidelijk aan meer vd regels leren.

Dat blijft toch een vrij goedkoop argument, 'doe het dan zelf als ge het beter weet'. Het heeft trouwens ook niet alleen met de kwaliteit van de scheidsrechters te maken, maar ook met de regels die gehanteerd wordt. Driekwart van de overtredingen die in de Belgische competitie gefloten worden, zullen ze bijvoorbeeld in Engeland van zijn leven niet fluiten.
Was ook beetje als grap jongens. Maar ik kan me er niet meer in opjagen in de Var en de scheidsrechters.

Vroeger was het beter. Heerlijk hoe men soms strafschoppen floot van fouten die buiten de 16 vielen en waar we een heel weekend konden over napraten aan de toog. Toen hadden de scheidsrechters het gewoon niet gezien, dachten we. Ondertussen weten we dat ze zelf met beelden het niet zien :wallbash::biglaugh:

Vroeger was het beter. Heerlijk hoe men soms strafschoppen floot van fouten die buiten de 16 vielen en waar we een heel weekend konden over napraten aan de toog. Toen hadden de scheidsrechters het gewoon niet gezien, dachten we. Ondertussen weten we dat ze zelf met beelden het niet zien :wallbash::biglaugh:
Ik herinner me deze nog erg goed. Goeie ouwe tijd :laugh:

Maar heel die campagne is niet naar waarheid gemaakt van die scheidsrechters. Ze laten hier effe uitschijnen dat het gemakkelijk is om door te stromen naar de top.

Plus daarenboven is dat ook weer zo'n verziekte boel met kringen en bij toezichters is het ons kent ons. Ook sommige refs krijgen meer nazicht dan andere omdat die op een beter blaadje staan.
Ik heb tijdens mijn voetbal periode lang lang geleden toen ik 16 was mijne cursus gedaan en dan zelf gekozen om de eerste twee jaar ervoor enkel de pre-miniemen te fluiten. Voor veld positionering goed te kennen en fouten uit te halen. Examen spot gemakkelijk kregen de antwoorden op voorhand om iedere jongere snaak er door te krijgen.
Die jeugdwedstrijden fluiten zou dat nog steeds graag doen. Maar het is gewoon het gebrek aan middelen. Plus krijg je promotie mag je plotseling de 4de prov. Met iedere week onbekende scheidsrechters en lijnrechters die totaal niet op mekaar ingespeeld zijn met helemaal niet zoveel tools als die op top niveau. Respect is daar nihil en voor het niveau moet je het niet doen. Ik ben zelf gestopt omdat ik 3x een geval van agressie had meegemaakt. Een troost die spelers hebben levenslang gekregen verbod om ooit nog op een veld te mogen staan. Van de 5 zestienjarige heb ik het meest en langst volgehouden. Het begeleidingskader is gewoon niet aanwezig.

Dat veel schrijven is problematisch maar ik kan daar niets aan doen, dat rolt er gewoon uit. Ik hoop wel dat er hier toch iemand is die een match kijkt, kwaad wordt van een beslissing ... maar dan denkt "Moh check dat, Gavin heeft dat eens uitgelegd op dat forum, pfff ja dat suckt keihard maar ik begrijp dat de ref dat niet voor zijn plezier doet en hiermee de regels volgt, het is niet fijn maar het is wat het is. Vandaag ga ik mijn vriendin geen blauw rechteroog slaan omdat mijn ploeg waar ik een tattoo van heb verloren heeft want ik begrijp dat het een correcte beslissing was. Volgende week beter." :thumb: Waarna hij ze een blauw linkeroog slaat want het was echt geen penalty in een andere fase en ze had de afwas niet gedaan. En haar twee kinderen uit een vorige relatie zijn voor Standard pffffff.
Schitterend! 😂

Hoewel ge weet dat ik hier volledig mee akkoord ga en De Bleeckere een vreselijke vertegenwoordiger vind, vind ik dat ge hier hetzelfde doet qua uit de wind zetten van trainers en supporters. Gij ZIJT een supporter met interesse in de sport en toch post ge dingen die niet kloppen over de leiding op een denigrerende manier. Waarom begint gij niet met begrip voor zaken waar ge het niet bij het rechte eind hebt zoals die rode kaart? Heel veel van dat begrip dat ge vraagt begint bij uzelf in plaats van bji De Bleeckere of de bond.
Kijk hé Gavin.
Ik ben u onderbouwde schrijfseltjes gaan appreciëren. Maar leg mij geen woorden in de mond. En die Caps lock hoeft ook niet.

Ik spreek mij nergens uit over het al dan niet een terechte rode kaart is, want zo een fase kan ik moeilijk beoordelen. Waar ik mij wel aan ergerde, was de lichtzinnigheid waarmee die gegeven werd. Lijkt mij een fase waar je toch minstens eens naar het scherm gaat kijken als ref?

Je mag natuurlijk ook zelf geloven dat Van Crombrugge zoiets niet kan weten, maar herbekijk de fase maar eens. Kouamé maakt de fout. 20 seconden gebeurt er niets, Dhondt gaat kijken of de speler ok is. En opeens trekt de ref de rode kaart. Kijk ook maar eens goed wie daar opeens naast de ref staat in zijn gele keepersplunje, om als kapitein verhaal te gaan halen. ;)

Mij lijkt het nogal bizar dat Dhondt na 20 seconden opeens beseft dat het rood is.

Tuurlijk hebben die refs het niet makkelijk. En ga ook niet iedere fase die ze verpesten lopen zagen. Maar voor bepaalde fases heb ik heel weinig begrip, zoals die buitenspel goal van Refaelov. Waar je gewoon je gezond verstand moet gebruiken om te zien dat het geen buitenspel is. En dat er zo weinig begrip is ligt zoals ik al zei bij mij vooral aan het totaal gebrek aan communicatie.

Waar ik trouwens wel voor ben, is meer respect op het veld van spelers tov wedstrijdleiding (en tegenstanders), naar het rugbymodel. Maar ik denk niet dat ge dat er ooit nog inkrijgt.
Ik vind het altijd zo gek hoe scheidsrechters tegen hun laten spreken en hoe agressief sommige spelers op de wedstrjdleiding aflopen. Als die scheidsen niet opzettelijk hun rug draaien of doen alsof die gek niet bestaat worden die gewoon omvergebuffeld soms. Die gasten moet ge toch meteen een kaart geven vind ik.

Ik ben het kwijt wie het was maar ik zag niet lang geleden een speler op het veld komen en binnen de minuut had die al twee keer descheids uitgescholden en wegwerpgebaren gedaan enzovoort. Belachelijk gedrag.

Ik vind het altijd zo gek hoe scheidsrechters tegen hun laten spreken en hoe agressief sommige spelers op de wedstrjdleiding aflopen. Als die scheidsen niet opzettelijk hun rug draaien of doen alsof die gek niet bestaat worden die gewoon omvergebuffeld soms. Die gasten moet ge toch meteen een kaart geven vind ik.
Voila...
Na 2 weken vol matchen met 12 gele kaarten stopt dat automatisch.
Iedereen die niet rechtstreeks betrokken is bij de fout of de kapiteinsband draagt en die van zijn oren komt maken per direct geel, ook al hebben ze al een kaart achter hun naam. Dan gaan ze maar wat ambras maken in de douche.
En als de kapitein geen respect kan tonen ook een geel karton onder zijn neus. Zo moeilijk is het niet hoor.
Combineer dat met duidelijke communicatie op maandag, ook over de fases waar de refs het fout hadden, en je gaat flinke stappen zetten richting respect voor de scheids.

https://www.hln.be/economie/topvoet...sz-korting-uitstellen-kan-echt-niet~aad150e0/

Wordt hoog tijd dat ze dit gaan oplossen. Is echt een schande tegenover de gewone werkende mens die 38% belastingen moet betalen op zijn veel te kleine loon tegenover een voetballer die miljoenen verdient en nog geen percent belastingen moet betalen.

Probleem is dat de politiek niet mee wil natuurlijk. Bouchez, Magnette en Leterme gaven het al aan dat ze dat niet zien zitten. Toevallig zit Bouchez bij het bestuur van Francs Borains, is Magnette als burgemeester van Charleroi verbonden aan de voetbalclub en zit de zoon van Leterme in het bestuur van KV Kortrijk.

Terug
Bovenaan