Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Schoonouders hebben deze week kop 41 jaar terug hun huis gekocht. Het was een opknapper. Het is nog niet af. 41 jaar. Nog niet af. Geen bouwval met enkel de gevel rechtop of zo, gewoon een opknapper. Nog niet af.
Ik heb zo ook een nonkel. Die mens heeft dat huis ook al >50 jaar en het is nog niet af. Mens is ondertussen +80, dus die gaat heel zijn leven in een huis gewoond hebben dat nooit deftig was. Heeft er voor zover ik weet nooit echt iets in gedaan. Maar het interesseert hem ook gewoon niet. Die wonen ook 6 tot 9 maand in een stacaravan op een camping in de Ardennen. Dus als zij zo gelukkig zijn dan is dat prima, imo. Sommige mensen zijn tevreden met 'het voldoet' of 'we hebben een dak boven onze kop.'

Ik heb zo ook een nonkel. Die mens heeft dat huis ook al >50 jaar en het is nog niet af. Mens is ondertussen +80, dus die gaat heel zijn leven in een huis gewoond hebben dat nooit deftig was. Heeft er voor zover ik weet nooit echt iets in gedaan. Maar het interesseert hem ook gewoon niet. Die wonen ook 6 tot 9 maand in een stacaravan op een camping in de Ardennen. Dus als zij zo gelukkig zijn dan is dat prima, imo. Sommige mensen zijn tevreden met 'het voldoet' of 'we hebben een dak boven onze kop.'
Imo is geen enkel huis toch "af". Na verloop van tijd moeten er eens dingen hersteld worden of vervangen worden.

Ik weet niet vanaf wanneer iets "gewoon een opknapper is", maar prioriteiten veranderen natuurlijk. Ik dacht ook onze badkamer eens snel te vernieuwen, maar uiteindelijk is dat nu wat op de lange baan geschoven want ze is functioneel en we hebben een baby. En zo zal het natuurlijk altijd wel iets zijn. Maar ik ben sowieso van mening dat zo'n dingen wennen. Uiteindelijk is het om in te wonen.
Structureel was het huis in orde, er moest een andere badkamer en keuken in, want vorige eigenaar had er vijftig jaar gewoond dus dat ging terug naar de jaren veertig ongeveer. Maar behalve dat was/is het kwestie van smukwerk zoals schilderen of behangen. Elke maand zijn er andere plannen, grootse ideeën. Komt nooit niks van. Het is alsof ze maar content zijn als ze kunnen tobben en piekeren.

Imo is geen enkel huis toch "af". Na verloop van tijd moeten er eens dingen hersteld worden of vervangen worden.
Ja, maar er zijn ook gradaties he. Simpele opvouwdeur voor de wc die in de keuken uitkomt. De platen voor de valse muur die 30 jaar gewoon in hun verpakking in de gang hebben gelegen. Leefbaar, maar nooit afgewerkt dus. Das iets anders dan een herstelling of zo. Das een huis kopen dat half afgeleefd is maar nog doenbaar, en dan nooit de motivatie vinden om het naar een niveau te brengen waar het een mooi en afgewerkt huis wordt waarin je alleen nog het normale onderhoud moet doen.

Btw: ik zou ook zo zijn moest ik een eigendom hebben. Ik zou dat echt nieuw en volledig afgewerkt moeten kopen, want tijd en energie steken in opknappen zou me nooit lukken. 'Ik doe het morgen wel' om dan opeens te merken dat we 40 jaar later zijn en het nog steeds niet gebeurd is :p Gewoon onderhoud, zoals schilderen en de haag scheren, lukt me nog net wel.

Schoonouders hebben deze week kop 41 jaar terug hun huis gekocht. Het was een opknapper. Het is nog niet af. 41 jaar. Nog niet af. Geen bouwval met enkel de gevel rechtop of zo, gewoon een opknapper. Nog niet af.
Hier ook zo iets gelijkaardig, mijn ouders hebben in de jaren 70 een huis laten bouwen door het bedrijf Sodibat Pollyvilla (misschien zitten hier mensen die dat nog kennen). Normaal gezien is het de bedoeling dat daar, zoals bij een houtskeletbouw tegenwoordig, nog een steen rond geplaatst wordt, wel dat is hier nooit gebeurd.

Gewoon onderhoud, zoals schilderen en de haag scheren, lukt me nog net wel.
Schilderen ook zoiets.

Schilder: die twee kasten zijn die in de muur vastgevezen?
Ik: Ja.
Schilder: oei OK, dan lukt dat niet

Schilder: ik moet achter die kast schilderen
Ik: Verzet die dan?
Schilder: Ik krijg er geen beweging in, zo zwaar! Hangt die kast ook vast in de muur?
Ik: Neen
Schilder: oei OK, dan lukt dat niet! Te zwaar om te verplaatsen!

Schilder: Kan je uw waterbed verplaatsen zodat ik daarachter kan schilderen?
Ik: Neen ik ga dat zelf niet doen
Schilder: oei OK, dan lukt dat niet

/S

Collega van mij is ook zo ene. Die woont 18 jaar in zijn huis. Er was een oude badkamer die hij uitgebroken heeft en nieuwe leidingen gelegd en chape. Tijdelijk zo een los staand douchecabine geplaatst en 2 schragen met een waterproof plaat erop en een lavabo erin. Nu heeft hij 3 kinderen en zijn badkamer is nog altijd zo en is hij aan het klagen dat alles zo duur is geworden maar wel elke maand 1x stoefen dat zijn lening al afbetaald is op zijn 45 jaar

En euhm dat is allemaal "sarcasme", of je hebt een schilder doen komen en niets uit de weg gezet?
Er staat een /S (hoofdletter S) en niet eens een /s (kleine letter s) - is dit nog niet duidelijk genoeg zo? ;)
Als dit al niet duidelijk genoeg is, dan weet ik het echt niet meer .. ik ga echt niet de paplepel in uw mond geven.

Er staat een /S (hoofdletter S) en niet eens een /s (kleine letter s) - is dit nog niet duidelijk genoeg zo? ;)
Als dit al niet duidelijk genoeg is, dan weet ik het echt niet meer .. ik ga echt niet de paplepel in uw mond geven.
Gebruik dan in de toekomst klare taal a.u.b.

Bijvoorbeeld:

[Sarcasme]Politiek & Actualiteit brengt het mooiste in de mensen naar boven.
Economie & Recht geeft een doorsnede van onze maatschappij weer.[/Sarcasme]

:unsure:

Schoonvader die enorm fan is van Kringloop en Berg van Barmhartigheid belt. Hij heeft in de Kringloop van Kortrijk een originele Keith Haring gevonden. Jazeker, Marcel heeft een originele Keith Haring kunnen kopen voor €99!

Dat is dus de man die kritiek heeft op mij als ik 1 keer (eentje) per jaar nieuwe schoenen voor mijn kinderen koop. Er staan in dat huis zonder overdrijven honderd kaders met zgz ‘kunst’. Duizenden per jaar vliegen daar de deur uit omdat ze denken ‘vondsten’ gedaan te hebben. Als je die ‘Haring’ ziet, het is zelfs niet kleurvast afgeprint ffs maar Marcel hoort geen rede. Hij doet met zijn geld wat hij wil, daar breng ik niks tegen in! Maar ik word zo moe van dat eeuwig gevit door in essentie een domme, domme man.

Wist zelfs niet dat dat een ding was, maar toch bedankt @HLN

“Een hevige aanval kan tot een kwartier duren”: wat is een anuskramp en wat kan je eraan doen?

“Een hevige aanval kan tot een kwartier duren”: wat is een anuskramp en wat kan je eraan doen?

Oplossing om zo'n kramp te vermijden: de HLN commentaar sectie niet meer lezen? :devilish:

FtXFNKNWIAUJAel

Schoonvader die enorm fan is van Kringloop en Berg van Barmhartigheid belt. Hij heeft in de Kringloop van Kortrijk een originele Keith Haring gevonden. Jazeker, Marcel heeft een originele Keith Haring kunnen kopen voor €99!
Ik snap het sarcasme. Als er nu één artiest is die enorm veel wordt geplagieerd is het wel Keith Haring. Kans dat je daar een echt exemplaar van op de kop kan tikken voor een spotprijs is zoals de Lotto winnen.

Die foto bij de kop van het artikel :laugh::laugh::laugh::laugh:

694

Dat is temptation-island-niveau van tekst-beeld-muziek pairing 👌.

Ik sprak vandaag met iemand die ondertussen al 25+ jaar asperges kweekt in de tuin en dat in het seizoen pakweg 3 keer per week eet, maar nog nooit van het concept 'aspergepis' gehoord had en niet wilde geloven dat apserges aanleiding geven tot stinkende urine.

Wat ik mij direct afvroeg: zou die persoon dan een kapotte neus hebben of heeft die altijd ontzettend stinkende urine?

Ik sprak vandaag met iemand die ondertussen al 25+ jaar asperges kweekt in de tuin en dat in het seizoen pakweg 3 keer per week eet, maar nog nooit van het concept 'aspergepis' gehoord had en niet wilde geloven dat apserges aanleiding geven tot stinkende urine.

Wat ik mij direct afvroeg: zou die persoon dan een kapotte neus hebben of heeft die altijd ontzettend stinkende urine?
kdacht dat het een gezever was, dus ik heb wat gegoogeld. https://www.resource-online.nl/inde...-stinkt-urine-nadat-je-asperges-hebt-gegeten/

dus 30% ruikt het gewoon niet.

Nu is mijn wtf uit dezelfde tekst: Vroeger proefden artsen urine om vast te stellen of iemand aan suikerziekte leed.

Geen enkele zin correct geschreven

nicktoons-twitching-eye.gif

Terug
Bovenaan