Lobmans
Well-known member
Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd waarom criminelen er voor kiezen om in te breken in random huizen. Een zorgvuldig voorbereide homejacking in een grote villa waarbij men wéét het veel zal opleveren als alles goed gaat, dat "snap" ik nog. En het omgekeerde ook, wanhopige junkies die blij zijn met eender wat om een volgende shot te kunnen betalen. Maar van die bendes die rond gaan om in random huizen te gaan inbreken? Op een laptop na ofzo, zou ik hier thuis alvast niet weten waar ze mee aan de haal kunnen gaan wat ook echt veel waarde heeft (en krijgt ge zoiets dan überhaupt vlot verkocht?).
Tuurlijk zullen die inbrekers wel ietswat buit maken (kleine elektronica, wat briefjes cash geld maar daarom ook geen grote hoeveelheden), maar die waarde weegt toch totaal niet op tegen de risico's die ge loopt?
Neen, als ge dan toch de criminele tour op gaat dan bestaan er toch wel meer lucratieve zaken waarbij ge dik kunt cashen zolang ge niet tegen de lamp loopt, ipv op goed geluk te gaan inbreken.
Tuurlijk zullen die inbrekers wel ietswat buit maken (kleine elektronica, wat briefjes cash geld maar daarom ook geen grote hoeveelheden), maar die waarde weegt toch totaal niet op tegen de risico's die ge loopt?
Neen, als ge dan toch de criminele tour op gaat dan bestaan er toch wel meer lucratieve zaken waarbij ge dik kunt cashen zolang ge niet tegen de lamp loopt, ipv op goed geluk te gaan inbreken.