Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Ons vader heeft volgens mij al jaren geen winterjas meer :unsure: . Die is gisteren met de honden gaan wandelen een uurtje in een trui en jeans :p .
Dat is hier alle jaren de discussie :lol: Ik heb geen jas en draag dat letterlijk nooit. Mijn broer is juist dezelfde en zijn vrouw wordt daar ook zot van bij momenten :lol:

Daarstraks 1ne aan de carrefour die al zen vlees buiten aan de vuilbak in een zak deed.
Om dan die plastieken bakjes maar in die vuilbak te doen.
Jong der loopt wat rond op deze aardkloot :laugh:

Zo kunde natuurlijk ook besparen :unsure:
De oma van mijn vrouw, geeft haar PMD mee met de buren omdat ze dan zelf geen zakken moet kopen, want dat kost geld. Als je daar op bezoek gaat zit je in het donker en in de koude, want dat kost geld. Een glas water kan, een pilsje ook zolang het bij 1 blijft, anders lopen de kosten te hoog op. Dat is echt een zuur mens waar niemand nog langsgaat.

En het beste van alles, die heeft veel geld.

De oma van mijn vrouw, geeft haar PMD mee met de buren omdat ze dan zelf geen zakken moet kopen, want dat kost geld. Als je daar op bezoek gaat zit je in het donker en in de koude, want dat kost geld. Een glas water kan, een pilsje ook zolang het bij 1 blijft, anders lopen de kosten te hoog op. Dat is echt een zuur mens waar niemand nog langsgaat.

Omdat ze het niet verspilt zoals wij! :fingerguns_r:

Mijn grootvader was ook zo. Maar dat, gecombineerd met nogal een tiran te zijn, zorgde er ook wel voor dat zijn twee dochters (waaronder mijn moeder) er niet echt nog veel over de vloer kwamen.

Gisterenavond was ik aan het werken tot ~1u 's nachts.
Mijn bureau ligt op het gelijkvloers, niet ver van de voordeur.

Ik hoor ineens de deur opengaan. Ik verwacht niemand. Mijn (zwangere) vriendin is bij haar ouders voor een paar dagen want zijn zware renovaties aant doen in het huis. Dus het enige dat ik kon bedenken was dat zij bij wijze van verrassing ineens naar huis zou zijn gekomen.

Ik doe de deur naar de gang open, staat er een wildvreemde vent half in de gang. Hoe die de voordeur heeft opengekregen: geen idee. Was niet op slot maar is niet met een klink aan de buitenkant. Misschien met een creditcard ofzo, geen idee. Ik begin te roepen gelijk ne zot en ik ga daar op af, ik werk die mens hardhandig terug naar buiten en ik smijt de deur toe. Ik doe alles op slot.

Het bizarre achteraf: vraag mij niet hoe die gast er uit zag. Wit, bruin, zwart, groot, klein - echt geen idee. Ik ben gewoon overgeschakeld in een soort van blinde territoriale woede waarvan ik niet wist dat ik ze in mij had en voor ik het goed en wel besefte had ik die mens buiten gekegeld. Die gaat sowieso wat geblutst naar huis zijn gegaan. Ik heb nog nooit van mijn leven geweld gebruikt, ik ben ook totaal gene imposante mens ofzo, genre 1m75 / 70 kilo.

Daarna is de politie geweest (die hadden het natuurlijk vrij druk, de Marokkanen hadden juist gevoetbald, ze waren pas 45 minuten later daar), ze zeiden dat hier in de hele buurt van Laeken best veel ingebroken wordt en ze hebben mij aangeraden om te investeren in meer beveiliging.

Vandaag een deurbel besteld met een videocamera er op, gemaild voor een vervanging van de voordeur (is een oud ding) en mij ingelezen in alle vormen van home security, 2 stappen verwijderd van landmijnen en drakentanden zeg maar. Staat allemaal heel ver verwijderd van hoe ik normaal gezien ben.

Laatst bewerkt:
Voordeur die niet 'op slot' is kan idd gemakkelijk geopend word b met een stuk plastiek.

Weet dat een camera geen beveiliging is. Dat houdt niemand weg die binnen wil en kan misschien gebruikt worden om later de dader te identificeren.
Veel politiezones geven gratis inbraakpreventie, misschien eens informeren

Altijd de deuren op slot doen, zeker deze periode. Er wordt ongelooflijk veel ingebroken nu. Bij ons doen we de deuren altijd terug op slot als de deur terug toe gaat.

Ik hoor ineens de deur opengaan. Ik verwacht niemand. Mijn (zwangere) vriendin is bij haar ouders voor een paar dagen want zijn zware renovaties aant doen in het huis. Dus het enige dat ik kon bedenken was dat zij bij wijze van verrassing ineens naar huis zou zijn gekomen.

Ik doe de deur naar de gang open, staat er een wildvreemde vent half in de gang. Hoe die de voordeur heeft opengekregen: geen idee. Was niet op slot maar is niet met een klink aan de buitenkant. Misschien met een creditcard ofzo, geen idee. Ik begin te roepen gelijk ne zot en ik ga daar op af, ik werk die mens hardhandig terug naar buiten en ik smijt de deur toe. Ik doe alles op slot.

Het bizarre achteraf: vraag mij niet hoe die gast er uit zag. Wit, bruin, zwart, groot, klein - echt geen idee. Ik ben gewoon overgeschakeld in een soort van blinde territoriale woede waarvan ik niet wist dat ik ze in mij had en voor ik het goed en wel besefte had ik die mens buiten gekegeld. Die gaat sowieso wat geblutst naar huis zijn gegaan. Ik heb nog nooit van mijn leven geweld gebruikt, ik ben ook totaal gene imposante mens ofzo, genre 1m75 / 70 kilo.

Daarna is de politie geweest (die hadden het natuurlijk vrij druk, de Marokkanen hadden juist gevoetbald, ze waren pas 45 minuten later daar), ze zeiden dat hier in de hele buurt van Laeken best veel ingebroken wordt en ze hebben mij aangeraden om te investeren in meer beveiliging.

Vandaag een deurbel besteld met een videocamera er op, gemaild voor een vervanging van de voordeur (is een oud ding) en mij ingelezen in alle vormen van home security, 2 stappen verwijderd van landmijnen en drakentanden zeg maar. Staat allemaal heel ver verwijderd van hoe ik normaal gezien ben.
Vorig jaar hadden de huurders van mijn appartement (sociaal verhuurd) een pot op het vuur laten staan. Veel rook en dus brandweer en politie ter plaatse. Gelukkig hadden die ook de deur niet op slot gedaan, en kon de politie die eenvoudig intrappen met amper schade. Echt altijd op slot draaien.

Vorig jaar hadden de huurders van mijn appartement (sociaal verhuurd) een pot op het vuur laten staan. Veel rook en dus brandweer en politie ter plaatse. Gelukkig hadden die ook de deur niet op slot gedaan, en kon de politie die eenvoudig intrappen met amper schade. Echt altijd op slot draaien.
Zegt ge nu geen twee verschillende dingen?

Ik doe vanaf nu sowieso de deur altijd op slot. Ik ben daar nogal laks in, en nu zeker dat mijn madam een week bij haar ouders blijft logeren gebeurt het wel dat ik de deur niet op slot doe en gewoon zo ga slapen omdat ik daar gewoon niet meer aan denk. Ik woon ook echt op 50m van het politiestation van de Heizel -.-

Anyway vanaf nu doe ik 100% de deur op slot, altijd, en ik ga ook sowieso investeren in meer security, maar dan in de vorm van een lamp die feller gaat schijnen van zodra iemand het huis nadert en een betere voordeur met een driepuntsslot.

Heel erg bizar is dat niet. Toen ik 9 jaar oud was waren ze bij ons thuis 's nachts ook aan het inbreken. Mijn pa is toen ook in een grote colère met heel veel geroep naar beneden gevlogen. Die dieven zijn gelukkig snel gaan lopen. Achteraf denk je ook pas na van 'shit die hadden wapens kunnen bij hebben gehad of hem hebben neer geklopt of...'.

Mijn ouders deden al de deuren sowieso op slot maar sindsdien zit er op alle deuren naast het gewoon slot ook nog zo'n slot dat je in de grond duwt en waar mogelijk nog een ijzeren staaf voor de deur. En iets op slot doen, zul je niet meer vergeten.

Enfin, goed dat het daarbij is gebleven in jouw geval en er niet meer is gebeurd hoewel zoiets al erg genoeg is eigenlijk.

@derp gewoon alle deuren die een entry point zijn vervangen door security deuren, ja het is duur maar stuk veiliger. Een dummy buiten alarm schrikt ook. Een echt alarm is ook beter ntl.

Als wij naar onze boven gaan dan is er maar 1 deur, dat is een zware stalen 3 punt deur die ingegoten is geweest in beton. Als ze daar dan doorkomen dan ben ik wel klaar voor hun.

Ouderlijke huis, inbraak gehad en homejacking in Belgie. In Londen ook eens poging gehad. Dus heb al spijtig genoeg iets teveel ervaring grhad met zon shit.

Terug
Bovenaan