Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Toen ik besloot te verhuizen, stond minimum 600m2 grond op mijn lijstje. Ik ben uiteindelijk geëindigd met 300m2, waarvan mijn pa bleef zeggen "dat dat ruim voldoende was voor mij!"

Na dik 1u gras maaien en met de grasboordtrimmer in de weer te zijn geweest (het was anderhalve week geleden :unsure: ), met 40kg (!!!) Grasmaaisel naar het containerpark te zijn gereden en nu met trillende spieren van een koude cola te zitten genieten, kan ik enkel zeggen: "ge hebt gelijk, pa!" 🙈

Toen ik besloot te verhuizen, stond minimum 600m2 grond op mijn lijstje. Ik ben uiteindelijk geëindigd met 300m2, waarvan mijn pa bleef zeggen "dat dat ruim voldoende was voor mij!"

Na dik 1u gras maaien en met de grasboordtrimmer in de weer te zijn geweest (het was anderhalve week geleden :unsure: ), met 40kg (!!!) Grasmaaisel naar het containerpark te zijn gereden en nu met trillende spieren van een koude cola te zitten genieten, kan ik enkel zeggen: "ge hebt gelijk, pa!" 🙈
Hier is 't ook 300 m². Altijd gedacht dat ik geen tuin moest hebben, en nu vind ik hem te klein :)

Dat gras afdoen is meestal niks, maar die bak leegmaken en opruimen, da's de dooddoener!
Gisteren voor de eerste keer tam gedaan en gewoon gemulcht. Fijn om dat in het rond te zien vliegen

Gelukkig geeft de tuin genoeg plaats voor een composthoop want als dat allemaal naar het containerpark zou moeten... @_@

Nu kan ons onkruid terug goed groeien

In mei maar liefst 6 emmers onkruid getrokken. Mijn gras is eind maart gezaaid op een gigantische zandbaik die in oktober met de kraan volledig afgeschraapt was. :unsure:
Ah, hier twee weekends geleden 6 kruiwagens :unsure:

Wtf-moment van de dag: WAAROM GROEIT KRUID ZO SNEL TERUG?!

Terras was onkruidvrij en daar is bijna niets meer van te zien. :cry:

In mei maar liefst 6 emmers onkruid getrokken. Mijn gras is eind maart gezaaid op een gigantische zandbaik die in oktober met de kraan volledig afgeschraapt was. :unsure:
Ik doe nu elke dag 2 emmers kweekgras uit, met de riek. Mijn tuin was 4 weken geleden nog een hoop zand (grond moest opgehoogd worden) en staat nu helemaal vol onkruid en kweekgras. :(

Ik doe nu elke dag 2 emmers kweekgras uit, met de riek. Mijn tuin was 4 weken geleden nog een hoop zand (grond moest opgehoogd worden) en staat nu helemaal vol onkruid en kweekgras. :(
Hier aan de grachtkant een oerwoud van kattenkruid :cry:

heermoes-blok-3.jpg

Hier ook. 2 weekends geleden heel mijn gazon al het onkruid uitgedaan, praktisch hele zaterdag mee bezig geweest. Gisteren liep ik er door en het was alsof ik het al een heel jaar laten staan heb. Zoveel staat er weer al. Ik ben dan ook gedoemd door rechts van mij een buur te hebben die absoluut geen groene vingers heeft en die zijn onkruid nooit afrijdt. Let op de nuance: onkruid afrijden he, gras heeft hem niet staan. En hij rijdt het pas af als het een halve meter hoog staat en 5x in bloei gestaan heeft.
Links wonen er een koppel alternatievelingen die hun onkruid ook gewoon laten staan. Waarom bestrijden dat doet geen kwaad, we hebben er geen last van dus we laten het gewoon staan. Ja maar ik heb last van UW onkruid 🤬 Als ik mijn BBQ buitenhaal, komen ze nog net niet met hun kruisbeeld af om een duiveluitdrijving op mij uit te voeren.
En dan probeert gijzelf uw hof beetje schoon te houden maar is het dus gewoon dwijlen met de kraan open. Voor elk sprietje onkruid dat ik uit trek groeien er 3 in de plek ☹️

Mulanneke, je hebt een dochter voor een reden é. Ok, ze is te klein voor de grasmaaier maar op de knietjes met de nagelschaar lukt ook hoor! #Iwinatparenting

Mulanneke, je hebt een dochter voor een reden é. Ok, ze is te klein voor de grasmaaier maar op de knietjes met de nagelschaar lukt ook hoor! #Iwinatparenting
Helaas is ze nu nog te snel afgeleid, maar over een jaar of 3 zal "elke emmer is nen euro én een zakje (van 45gr) chips!" Ab-so-luut bovengehaald worden!

Op terras en kiezel gebruik ik nog altijd glyfosaat, blijft het toch zeker 3 maanden weg. Niet meer legaal vermoed ik maar op buitenlandse webshops nog wel te vinden.

Terug
Bovenaan