Daarstraks in het naar huis fietsen. Ik rijd door de Antwerpse Jodenbuurt (Stadspark en Plantin-Moretuslei) en hoor van ver ergens Boenke Boenke muziek. Wordt steeds luider en luider. Waarschijnlijk zo'n tjoenerjohnny die per sé tinnitus wil krijgen. Ik zoek de straat af naar de desbetreffende auto, maar vind geen auto die aan de clichés voldoet. Toch klinkt het geluid nu vlakbij.
Opeens passeer ik een Lijnbus met dichtgeverfde ramen en ik hoor eindelijk waar het vandaan komt. In het deurgat zie ik twee Joodse twintigers staan en in de bus zelf nog meer. Ze zijn wat luchtiger gekleed dan je van normale Chassidim zou verwachten. Er wordt nu ook gezongen in het lied. Geen idee wat het juist is, maar het klinkt zoals een rabbijn tijdens een plechtigheid.
Opeens valt mijn frank; ik zie veel verklede -voor hun doen- Joden rondlopen. Het is vandaag het Poerimfeest. Leuk voor hen.
Ik wil ze zeker niet uitlachen, maar was echt een WTF-moment om een tot feestbus -het stond zelfs op de zijkant en op de lichtbak vanvoor stond "Waar is da feestje????"- omgebouwde Lijnbus te zien, vol met frivool geklede Joden en waar een soort van luide Joodse hardcore wordt afgespeeld. Klonk dus ongeveer zo:
Boenkeboenkedreundreundreun
Ashaaaaaaa Jaghmaaaa Sjabalabalaaaaa Boenkedreunboenkboenk
Tis gewoon zo absurd omdat dat ook een van de laatste dingen is die je van Chassidim zou verwachten.
Muziek die er nog het dichtste bijkomt is dit: