Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

in mijn studententijd ging ik na het stevig drinken altijd een frietje steken of een durum eten met andalouse. Maar ik had dan de volgende dag steevast koppijn. Dus nu eet ik geen andalouse meer. Die saus is de duivel!
Durum met andalouse :drool:
Frieten altijd met stoofvleessaus en mayonaise, of enkel mayonaise eigenlijk.

En we weten waarom hij koorts heeft: Kind 2 is Covid positief (nog geen 20 seconden heeft dat geduurd) Fuuuuuuuuuuuu
Hier de vrouw en den oudste. Allebei doodziek. Zo heb ik ze nog nooit gezien. Van't weekend koorts , keelpijn , misselijk , overgeven , 't vliegend sch*t , hoofdpijn. Zaterdag naar 't testcentrum , gisteren bericht , allebei positief. Vrouw heeft 4 spuiten gehad , den oudste hier 3. Ik denk niet dat ze 3 uur/dag wakker zijn. En als ze wakker zijn is't om op de pot te zitten.
Vrouw was gisteren echt aan't wenen vd pijn en die heeft een ongelofelijk hoge pijngrens.
Volgt nu al 2 jaar behandeling tegen kanker en heeft een ongeneeslijke reumaziekte. Om maar te zeggen , ,'t is een vies beestje dat momenteel de ronde doet.
Echt , ik heb wel gehad met da coronagezeik.
Jongste dochter was al een heel tijdje stiller en teruggetrokkener dan ze is. Uiteindelijk heb ik ze gisteren een beetje aan't praten gekregen en toen kwam het er op neer dat ze sinds corona depressief is. Dat ze zich mentaal te moe vond om nog te kunnen blokken voor school.
Ik kan je zeggen , als vader van een 15 jarige dochter komt da verdomme keihard aan.
Je denkt dat dit enkel een ander overkomt maar als het dan op je boterham gesmeten wordt is het toch ff slikken.

Laatst bewerkt:
Hier de vrouw en den oudste. Allebei doodziek. Zo heb ik ze nog nooit gezien. Van't weekend koorts , keelpijn , misselijk , overgeven , 't vliegend sch*t , hoofdpijn. Zaterdag naar 't testcentrum , gisteren bericht , allebei positief. Vrouw heeft 4 spuiten gehad , den oudste hier 3. Ik denk niet dat ze 3 uur/dag wakker zijn. En als ze wakker zijn is't om op de pot te zitten.
Vrouw was gisteren echt aan't wenen vd pijn en die heeft een ongelofelijk hoge pijngrens.
Volgt nu al 2 jaar behandeling tegen kanker en heeft een ongeneeslijke reumaziekte. Om maar te zeggen , ,'t is een vies beestje dat momenteel de ronde doet.
Echt , ik heb wel gehad met da coronagezeik.
Jongste dochter was al een heel tijdje stiller en teruggetrokkener dan ze is. Uiteindelijk heb ik ze gisteren een beetje aan't praten gekregen en toen kwam het er op neer dat ze sinds corona depressief is. Dat ze zich mentaal te moe vond om nog te kunnen blokken voor school.
Ik kan je zeggen , als vader van een 15 jarige dochter komt da verdomme keihard aan.
Je denkt dat dit enkel een ander overkomt maar als het dan op je boterham gesmeten wordt is het toch ff slikken.
Veel moed hiermee!

Daarstraks in het naar huis fietsen. Ik rijd door de Antwerpse Jodenbuurt (Stadspark en Plantin-Moretuslei) en hoor van ver ergens Boenke Boenke muziek. Wordt steeds luider en luider. Waarschijnlijk zo'n tjoenerjohnny die per sé tinnitus wil krijgen. Ik zoek de straat af naar de desbetreffende auto, maar vind geen auto die aan de clichés voldoet. Toch klinkt het geluid nu vlakbij.

Opeens passeer ik een Lijnbus met dichtgeverfde ramen en ik hoor eindelijk waar het vandaan komt. In het deurgat zie ik twee Joodse twintigers staan en in de bus zelf nog meer. Ze zijn wat luchtiger gekleed dan je van normale Chassidim zou verwachten. Er wordt nu ook gezongen in het lied. Geen idee wat het juist is, maar het klinkt zoals een rabbijn tijdens een plechtigheid.

Opeens valt mijn frank; ik zie veel verklede -voor hun doen- Joden rondlopen. Het is vandaag het Poerimfeest. Leuk voor hen.

Ik wil ze zeker niet uitlachen, maar was echt een WTF-moment om een tot feestbus -het stond zelfs op de zijkant en op de lichtbak vanvoor stond "Waar is da feestje????"- omgebouwde Lijnbus te zien, vol met frivool geklede Joden en waar een soort van luide Joodse hardcore wordt afgespeeld. Klonk dus ongeveer zo:

Boenkeboenkedreundreundreun
Ashaaaaaaa Jaghmaaaa Sjabalabalaaaaa Boenkedreunboenkboenk

Tis gewoon zo absurd omdat dat ook een van de laatste dingen is die je van Chassidim zou verwachten. :unsure:

Muziek die er nog het dichtste bijkomt is dit:
Ik loop een paar pagina's achter maar dit doet mij hieraan denken. :)

Gewoon WTF omdat het sinds maandag zo een vaart gelopen heeft.
Suiker moet normaal tussen de 80 en de 150 zitten om ok te zijn, bij mij was die nuchter 270. Ik moet dus insuline beginnen spuiten. Voor elke maaltijd 6 klikken Novorapid (ben ik content dat ik maar 2x per dag eet en dat moet ik ook niet noodzakelijk aanpassen) en voor het slapengaan een 24u insuline Lantus (12 klikken).
Ik heb zo een boekje om mijn waarden bij te houden (3x per dag prik in de vinger, dat vind ik ambetanter dan de buikprikken).
Al bij al is het dus niet dramatisch (had ik ook niet gedacht) maar het is wel zo iets van ‘had dees nu niet een jaar of zo kunnen wachten’. Moet wel zeggen toen hij uitlegde wat zo al symptomen kunnen zijn viel het mij wel op dat ik al redelijk lang last heb maar ik stak dingen op mijn cyclus omdat dat gelijkig leek te lopen.
Volgende woensdag afspraak voor een scan om uit te vissen waarom mij zijkant zo pijn doet.

There are now entirely too many little pricks in my life.

@Squidward hopelijk went het snel en kan je je er goed aan houden!
Is er al duidelijkheid of het 1 of 2 is?
2 zou beter uitkomen als je gemotiveerd bent zelf aanpassingen te doen natuurlijk...😇

(Volgend jaar! 😁)

@Squidward hopelijk went het snel en kan je je er goed aan houden!
Is er al duidelijkheid of het 1 of 2 is?
2 zou beter uitkomen als je gemotiveerd bent zelf aanpassingen te doen natuurlijk...😇

(Volgend jaar! 😁)
Ze neigen naar 2, dat lijkt mij zelf ook het meest voor de hand liggende. Dokter heeft extra dingen van het bloed aangevraagd vooral omdat ik geen familie meer heb waar ik kan dubbelchecken dat het effectief niet voorkomt. En omdat er al 8 jaar geen bloed meer geprikt is dus ze ook niet direct zien hoe lang het al overmatig is. Tegen volgende week met de eerste opvolging zal er al veel duidelijker zijn.

Dat is niet zo moeilijk. Ik had nooit echt last van iets waarvoor je zou zeggen ‘ah, bloed trekken’ en ik had tot vorig jaar ook geen vaste huisarts.
(Mijn originele huisarts is een aantal jaren terug vermoord in Izegem.) Dus laatste bloed na vorige bevalling.

Ik doe altijd collect & go. Scheelt bijna 50€ in vergelijking met als ik in de winkel rond loop.
Dit oudere bericht kwam ik net tegen.

Hoe kom je aan 50€ minder? Omdat je gewoon voor 50€ minder koopt of omdat de prijzen goedkoper zijn online? Het kost ook nog eens 5.95€ om alles klaar te zetten blijkbaar.

Hoe kom je aan 50€ minder? Omdat je gewoon voor 50€ minder koopt of omdat de prijzen goedkoper zijn online? Het kost ook nog eens 5.95€ om alles klaar te zetten blijkbaar.
Gewoon omdat je anders altijd wel nog eens dit en dat extra mee pakt en dan zit je rap aan 50€. Daarom betaal ik die 5,95€ met veel plezier.

De prijzen liggen doorgaans ietsje hoger via collect en go dan in de winkel zelf.

Maar impulsaankopen worden erdoor wel aan banden gelegd.

Ah, altijd lachen de rechtbanken in Brussel.

Momenteel komen de nieuw ingediende zaken bij het Hof van Beroep Brussel ten vroegste op de rol (zitting gaat dus door) in 2032-2033

Verbaast niet meer als ik op het werk procedures tegenkomen die al lopen sinds begin jaren '90.

Binnenkort dansoptreden van de groep met m’n dochter. De juf doet oproep dat ze allemaal eenzelfde kleurrijk t-shirt zouden dragen; ofwel zou ze die zelf maken met budget van de dansschool; gebatikt op een gekocht wit t-shirt ofwel kan iedereen dat voor z’n eigen kind kopen in h&m voor 3 euro.
Biedt er toch wel een van die moeders aan dat ze een naaimachine heeft en kan helpen met t-shirts te maken.
Wie heeft er (met kinderen) zoveel tijd :wtf:

En nogmaals: 3 euro voor een helemaal klaar t-shirt. :crazy:

Terug
Bovenaan