Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Omdat ik dat eerlijk behaald heb zoals elke andere leeftijdsgenoot? :unsure:

Ik let gewoon op waar ik mij parkeer zoals vlak aan een garagepoort of oprit, in vakken naast elkaar ipv achter elkaar,...
Ik heb gelukkig de "goede" vorm: ik denk altijd dat ik er bijna tegen zit wanneer ik eigenlijk nog een meter over heb. Veel goedkoper dan omgekeerd 😂
Moest je nu je examen opnieuw doen, zou je er dan nog door raken met zo'n slecht zicht?

Wij wonen (laat ons zeggen) op nummer 8. Nummer 6 is een handelszaak, nummer 10 staat leeg ( en het is niet mis te verstaan dat het leeg staat).

Nadat BPost drie keer mijn levering bij de handelszaak had afgezet, heb ik voor een volgend pakje maar eens een account aangemaakt bij BPost waarin ik dus specificeer voor zo diep ik kan: waar wij wonen (8, eight, VIII) en als ze dan tóch geen zin hebben om aan te bellen, dan een postpunt.

Vandaag: pakje is geleverd!
Eh… nee?
Toch wel hoor!
Nee, nee toch niet.
Laat mij even nakijken… oh, nee pakje niet maar briefje zit in bus!
Mijn bus?
Eh… even zien.. bus van nummer 10!

En ja hoor, in de donkere diepte van nummer 10 zie ik nog net ‘het briefje’.

Laatst bewerkt:
Ah, 't is niet iets dat de laatste jaren erger is geworden? :p
Neen, ik was technisch gezien blind aan 1 oog als kind, dat is met heel veel oefenen een pak beter geworden (zie nu 6/10 met dat oog) maar voor dieptezicht moeten je ogen samenwerken en dat hebben ze nooit kunnen doen als je ene oog 15j lang zo goed als niets zag 🤷🏼‍♀️

Neen, ik was technisch gezien blind aan 1 oog als kind, dat is met heel veel oefenen een pak beter geworden (zie nu 6/10 met dat oog) maar voor dieptezicht moeten je ogen samenwerken en dat hebben ze nooit kunnen doen als je ene oog 15j lang zo goed als niets zag 🤷🏼‍♀️
Is dat zo? Ik heb ook een oog dat bijna niets ziet, maar mijn dieptezicht is perfect hoor.

Is dat zo? Ik heb ook een oog dat bijna niets ziet, maar mijn dieptezicht is perfect hoor.

Blijkbaar zijn er compensaties vanuit de hersenen, maar de eerste levensjaren zouden essentieel zijn om dieptezicht te kunnen verkrijgen. Die eerste jaren heb ik dus niet kunnen gebruiken daarvoor.
Enige momenten dat ik er last van heb, is bij het parkeren. Anders ook geen problemen om een glas vast te nemen, een sleutel in een slot te steken,...

Blijkbaar zijn er compensaties vanuit de hersenen, maar de eerste levensjaren zouden essentieel zijn om dieptezicht te kunnen verkrijgen. Die eerste jaren heb ik dus niet kunnen gebruiken daarvoor.
Enige momenten dat ik er last van heb, is bij het parkeren. Anders ook geen problemen om een glas vast te nemen, een sleutel in een slot te steken,...
Mijn wederhelft heeft twee goed werkende ogen en heeft ook geen Stereozicht (3dfilms zijn dus weggesmeten geld voor hem :v). Dat bemoeilijkt idd wel een goeie afstands-inschatting bij parkeren maar niet in die mate dat autorijden onmogelijk is natuurlijk. Er zijn genoeg andere cues om afstand en diepte te schatten. Misschien dat er dan iemand het grappig vindt als iemand in een paar keer een parking uitrijdt ipv in 1 keer maar zolang het niet zo erg is dat mensen het filmen en online zetten 🤷‍♀️

Maar ge ziet wel het verschil of iets 5 cm of 20 cm is...

Maakt dat verschil in uw antwoord?
Niet echt maar wel in verdere reacties van anderen toe :unsure:

Okee, als er een cuttermes op tafel ligt (😈) met een lemmet van 5cm zal ik ergens tussen de 5 en 7cm gokken.

Ligt er een jachtmes met een lemmet van 15cm, zal ik waarschijnlijk zeggen dat dat lemmet 20cm is.

Niet echt maar wel in verdere reacties van anderen toe :unsure:

Okee, als er een cuttermes op tafel ligt (😈) met een lemmet van 5cm zal ik ergens tussen de 5 en 7cm gokken.

Ligt er een jachtmes met een lemmet van 15cm, zal ik waarschijnlijk zeggen dat dat lemmet 20cm is.
Ze gaan u dus geen cuttermes kunnen aansmeren voor een jachtmes, als ik het goed begrijp

Kennis gemaakt met een buurvrouw. Oh boy... 'k ga de aanleiding niet meegeven, maar ze kwam vorige week aan de deur kloppen (de bel doet het niet). Begint die ultra marginaal tegen mij te roepen, nadat ze al minachtend deed tegen mij op Messenger. Ik zeg haar dat haar toon er voor zorgt dat ze van mijn part nog wat langer kan wachten, maar dat was natuurlijk olie op het vuur. Mijn vrouw komt er bij om haar te kalmeren, en dat lukt ook. Zegt die buurvrouw ineens tussen haar krokodillentranen door 'amai en gij moet daar mee samen leven'.

Eeeh wat? Gij begon met marginaal te doen tegen mij he, ik gaf u een koekje van eigen deeg terug.

Kennis gemaakt met een buurvrouw. Oh boy... 'k ga de aanleiding niet meegeven, maar ze kwam vorige week aan de deur kloppen (de bel doet het niet). Begint die ultra marginaal tegen mij te roepen, nadat ze al minachtend deed tegen mij op Messenger. Ik zeg haar dat haar toon er voor zorgt dat ze van mijn part nog wat langer kan wachten, maar dat was natuurlijk olie op het vuur. Mijn vrouw komt er bij om haar te kalmeren, en dat lukt ook. Zegt die buurvrouw ineens tussen haar krokodillentranen door 'amai en gij moet daar mee samen leven'.

Eeeh wat? Gij begon met marginaal te doen tegen mij he, ik gaf u een koekje van eigen deeg terug.
Ben precies wel curieus naar de aanleiding..

Terug
Bovenaan